جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: چرا به مردها نمی گوئید نگاه نکنند؟
-
۱۳۸۷/۰۷/۱۲, ۰۶:۰۹ #1
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۷
- نوشته
- 505
- مورد تشکر
- 1,183 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 17
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
چرا به مردها نمی گوئید نگاه نکنند؟
به نام خدائی کهحضرت زهرا
را آفرید تا
مقام والای زن را به جهانیان نشان دهد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
چرا به مردها نمی گوئید نگاه نکنند؟
عده ای می گویند :
ما نمی توانیم تحت پوشش حجاب باشیم
و این مردانند که باید چشم پاک و نجیب باشند .
اما باید حقیقت را پذیرفت که این خلاف سرشت آدمی است .
بخصوص در جوانان نو رسیده ای که غرق در شهوات و غرائز سرکش بسر می برند.
آری نمی توان گوشت گرم و تازه را مقابل گرسنه گذاشت
و به آن گفت نخور
و نمی توان پارچه آغشته به نفت و بنزین را مقابل آتش گذاشت
و به آن گفت نسوز
بیائید برای حفظ پیوند های مقدس اخلاقی و اجتمائی و کاستن از فحشا
و برای دور کردن نظر های شهوت انگیز از خود بدنتان را بپوشانید.
آخه مگر شما عروسک دیگران هستید که خدای ناکرده
هر جوانی بخواهد از نگاه به سر و صورت و (جدیدا) بدنتان لذت ببرد ؟
بیائید با پیروی از فکر و اندیشه و عقل و منطق از اسلام درس بگیریم
و از حضرت زهرا متابعت کنیم
ای زن به تو ازفاطمه این گونه خطاب است
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم.
-
-
۱۳۸۷/۰۷/۱۲, ۰۸:۱۶ #2
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,875
- مورد تشکر
- 9,359 پست
- حضور
- 16 روز 14 ساعت 21 دقیقه
- دریافت
- 34
- آپلود
- 4
- گالری
-
118
« قل للمؤمنین یغضّوا من أبصارهم و یحفظوا فروجهم ... » ای رسول ، به مردان مؤمن بگو چشمهایشان را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند ... ( سوره نور ـ آیه 30 )
همین یک آیه کافیست برای کسانی که می گویند اسلام فقط به زنان توصیه کرده که خود را بپوشانند و عفت پیشه کنند. خداوند در این آیه به مردان امر کرده که چشم های خود را از نگاه گناه آلود بپوشانند.
و اما در مورد ما زن ها ...
اینکه بگوییم من آزادم و دوست دارم هر طوری دلم میخواد بگردم و این مردها هستند که باید خودشون را بپوشانند یک خودخواهی محض می باشد که نه به نفع مردان است و نه به نفع خود زنان.
آمار و ارقام نشان می دهد که زنانی که بدون حجاب و با وضعی زننده خود را در معرض دید مردان قرار می دهند بیشتر از بقیه زنان مورد تعرّض و بی حرمتی قرار می گیرند.
خداوند در قرآن کریم درباره فلسفه ی حجاب می فرماید: « یا أیّها النّبی قل لأزواجک و بناتک و نساء المؤمنین ، یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفورا رحیما » ( آیه 59 سوره احزاب )
ای پیامبر ، به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمن بگو : جلباب ها ( روسری های بلند ) خود را بر خویش فرو افکنند ، این کار برای اینکه ( از آلودگان ) شناخته شوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند بهتر است ؛ (و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند ) همانا خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.
حجاب برای هر زن مسلمان یک افتخار است و تاج مسلمانی اوست.
خواهرم حجاب بیشتر از هر کس دیگری به نفع خود من و توست.
http://iman86.parsiblog.com/-210034.htm
" خدا را در لحظه لحظه ی زندگی خود یاد کنید. "
هر وقت نا امید از همه جا شدی بدون که کارت درست میشه.
حدیث داریم به عزت و جلال خودم قسم که قطع میکنم امید بنده ای که به غیر من امید داره. امیدمون اگه گوشه دلمون به کسی باشه که کارمون را اون درست کنه خدا حاجت ما رو نمیده.
( برگرفته از سخنان حاج آقا مجتهدی )
-
-
۱۳۸۷/۰۷/۱۲, ۱۳:۰۳ #3
- تاریخ عضویت
تير ۱۳۸۷
- نوشته
- 26,365
- مورد تشکر
- 68,356 پست
- حضور
- 22 روز 14 ساعت 29 دقیقه
- دریافت
- 26
- آپلود
- 0
- گالری
-
8953
بنام تو اي قرار هستي
سلام و عرض ادب و احترام
پاسخ قسمت اول سوال كه كاملا مشخص است و طبق آيه شريفه 30 در سوره توبه كه خواهرمان سركار خانم ايماني به آن اشاره كردند كاملا مشخص است و نياز به هيچ توضيحي نيست . اما در باب قسمت دوم كه بعضي ها مي گويند :ما نمی توانیم تحت پوشش حجاب باشیم و این مردانند که باید چشم پاک و نجیب باشند .توجه عزيزان را به مقاله زير جلب مي كنم :
رابطه عفاف و حجاب
«عفاف» حالتي دروني و نفساني است كه غرايز را تعديل و تحت كنترل خود در مي آورد، مي توان گفت «حجاب» نيز به عنوان يكي از مهمترين ابعاد عفّت به كنترل درآوردن و تعديل غريزه خودنمايي و جلوه گري در زنان مي باشد.
در حقيقت عفاف را زباني بايد و آن حجاب است كه نماد تفكّر و انديشه ديني مي باشد. خداي تعالي در فرهنگ باشكوه عفاف از زن مي خواهد به عنوان يك انسان ، ارزش وجودي خويش را بشناسد و خود را ملعبه دست نامحرمان نسازد و از سوي ديگر همگان را به چشم پوشي از نامحرم دستور مي دهد، بلكه همه دست به دست هم نهاده عفاف اجتماعي را رقم زنند.
اگر بگوييم مهمترين و پردامنهترين بحث عفاف حجاب است، سخني به گزاف نگفتهايم؛ زيرا حجاب نقش بسزايي در كم نمودن تحريكات جنسي در جامعه به عهده دارد.
از آنجا كه زن از ظرافتها و زيبايي هاي دروني خاصي برخوردار مي باشد، همواره مطلوب و مورد توجه مرد بوده است و از سوي ديگر غريزه خودنمايي و جلوه گري در زنان، كشش خاصي بين اين دو برقرار مي نمايد.
با توجه به اين مسائل، اسلام براي تعديل اين كشش و روابط بين زن و مرد حجاب را به زن مسلمان توصيه مي كند، تا فضاي جامعه پاك و پيراسته از هر گونه عامل تحريك زا باشد.
عدم جواز كشف حجاب در مقابل نامحرم، اين غريزه را جهت مي دهد كه خودآرايي زن مختص به شوهر باشد و منع آن در برابر نامحرم، اين غريزه را كنترل مي سازد و از مرز شكني جلوگيري مي كند.
حضرت علي (ع) پوشش را مهمترين عامل تعديل حس زيبايي دوستي و خودنمايي دانسته و مي فرمايند:
«زكات الجمال العفاف» (آمدي، 4/105)
«زكات زيبايي عفاف است.»
البته تنها با پوشش زنان در قالب چادر نمي توان ادّعاي عفاف كرد، زيرا ممكن است اين نيز حجابي باشد براي بي عفتي، به عبارت ديگر بيش از آنكه تن زن مرد را به سوي خود دعوت كند، كردار و گفتار وي تحريك كننده است، و حركات او را، نگاه هاي او را، و... حجابي ديگر بايد كه عفاف مستلزم آن است .
اگر چه حجاب شرط لازم براي رسيدن به عفاف است اما كافي نمي باشد و بايستي با ابعاد ديگر عفاف همگام شود.
بنابراين زن موظف است كه غرايزش را تحت كنترل در آورد و سپس تن خويش را در حجاب كامل بگيرد، زيرا اين نفسانيت زن است كه مرد را به سوي خويش مي كشد و حجاب تن هيچ مانعي براي چنين كششي نخواهد بود و اين تسلط بر نفسانيت در حد اعتدال همان عفاف است.
در هم تنيدگي اين دو آنقدر زياد است كه بدون يكديگر معناي خود را از دست مي دهند، در حقيقت مي توان گفت، حجاب بدون عفت صدفي است بدون مرواريد.
زن در قبال رعايت حجاب علاوه بر اعلام عفت خود، عفت جامعه را نيز تضمين مينمايد،
همان گونه كه خداي متعال پس از امر به درست پوشيدن چادر مي فرمايند:
«ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ»
«اين كار براي اينكه (به عفت) شناخته شوند و مورد آزار و اذيت قرار نگيرند، بهتر است.»
بنابراين رعايت حجاب بهترين راه اعلام عفت است و ثمره آن امنيت جنسي مي باشد، همان امنيتي كه امروزه حلقه مفقودهاي در جوامع غربي است.
منابع و مآخذ
1. ابن منظو، محمد بن مكرم؛ لسان العرب، الطبعة الاولي، دار صادر بيروت،1997م.
2. فيروز آبادي، محمد بن يعقوب؛ قاموس المحيط، الطبعة الاولي، دار الجيل بيروت.
3. طوسي، نصير الدين؛ اخلاق ناصري، انتشارات خورشيد، تهران.
4. مكارم شيرازي، ناصر؛ اخلاق در قرآن، چاپ دوم، قم،1381ش.
5. نراقي،احمد؛ معراج السعادة، چاپ اول، قم،1371ش.
6. طباطبايي، محمد حسين؛ الميزان في تفسير القرآن، ترجمه موسوي همداني، قم،1366ش .
7. هاشمي رفسنجاني، اكبر؛ تفسير راهنما، قم،1374ش.
8. محمدي ري شهري، محمد؛ ميزان الحكمة، ترجمه حميد رضا شيخي، چاپ اول، دار الحديث.
9. طبرسي، فضل بن الحسن؛ جوامع الجامع، ترجمه احمد اميري، مشهد، 1374ش.
11. ----------------؛ مجمع البيان، ترجمه علي كرمي، تهران، 1380ش.
12. مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، چاپ بيست و پنج، تهران، 1376ش.
13. آمدي، عبد الواحد، غرر الحكم و درر الكلم، ترجمه محمد خوانساري، تهران، 1366ش.
14. حر عاملي، محمد بن حسن، وسائل الشيعه الي تحصيل مسائل الشريعه، تحقيق شيخ محمد شيرازي، الطبعة الاولي، مؤسسه آل بيت، قم، 1412هـ.
15. قرشي، علي اكبر، قاموس قرآن، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1354ش.
16. راغب اصفهاني، ابوالقاسم، معجم مفردات الفاظ قرآن، الدار الشامية، بيروت، 1412هـ.
17. مصطفوي، حسن، التحقيق في كلمات القرآن الكريم، الطبعة الاولي، وزارة الثقافة و الارشاد الاسلامي، 1368ش.
18. زمخشري، محمود بن عمر، الكشاف عن حقائق التنزيل و عيون الاقاويل في وجوه التأويل، دار احياء التراث العربي، بيروت، 1427هـ.
ویرایش توسط fatememeshkat : ۱۳۸۷/۰۸/۲۰ در ساعت ۰۸:۲۵ دلیل: اصلاح کلمات متن
-
-
۱۳۸۷/۰۷/۱۲, ۱۴:۰۰ #4محمد رسول الله
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۷/۰۷/۱۲, ۱۸:۳۹ #5
این که مردا نباید نگاه کنند ، حرف درستیه و مورد تایید و سفارش قرآنه ، چه یک زن حجاب شرعی رو رعایت کرده باشه و چه رعایت نکرده باشه ، اما این استدلال که ما خودمونو نپوشونیم و حجابمون رو رعایت نکنیم به جاش مردا نگاه نکنند چون توی قرآن به مردا سفارش شده چشمشون رو فرو ببندن مثل این می مونه که یه نفر بیاد کلی اشیاء قیمتیش رو وسط خیابون بزاره بعدشم بگه "دزدا دزدی نکنن ! مگه توی قرآن نیومده دزدی نکنید و به مال یکدیگر تعدی نکنید " خب حالا اگه یه نفر به سفارش قرآن عمل نکرد و دزدی کرد کی ضرر می کنه ؟!!
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
تشکرها 5
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۹, ۰۸:۱۳ #6
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,087
- مورد تشکر
- 2,686 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
فقط به يه جمله مي شه اشاره كرد
حجاب مصونيت است نه محدوديت
اگر به اين جمله تفكر عقلايي و واقه بينانه اي شود جواب پرسش دوستان پيدا مي شود نه ؟
زن مثل برگ گل زيبايي دارد و به خواست خدا طراوت و ........ در او نهفته است شما مي توانيد به چشمان خودتان بگويد به گلي زيبا نگاه نكند و گاه دستي نبرد و آن را نچيند خب وقتي زن مانند آن گل زيباست چرا انتظار داري مردان به اين گل زيبا نگاه نكنند چرا به نظر شما يه باغبان كه باغ زيبا دارد دور باغش حصار مي كشه ؟
بهترين كارها سه كار است:
تواضع به هنگام دولت ، عفو هنگام قدرت و بخشش بدون منت
پيامبر اكرم (ص)
http://www.hamdardi.com/my_documents....com_8.com.jpg
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۰, ۰۰:۱۱ #7
کی میگخ به مردا نمیگیم نگاه نکنند .وقتی تو حدیث داریم که نگاه به نامحرم از تیرهای شیطان است یعنی داریم میگیم زن و مرد به هم زیاد نگاه نکنن.اما خوب حتی اگه حکم این بود که مردها به زنها نگاه نکنید و خانوما نیازی نیست حجاب داشته باشید چه تضمینی وجود داشت که همه مردها این تذکر رو رعایت کنند در حالی که هستند مردهایی که نگاه پاکی ندارند و به قول قران بیمار دل هستند
این دو مقوله نگاه نکردن و حجاب در کنار همدیگه معنا پیدا میکنه که خداوند حکیم هم هر دو رو با هم حکم فرمودن
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۰, ۰۷:۵۸ #8
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,087
- مورد تشکر
- 2,686 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
چرا خيلي از مردها هم هستند جلوي نفس خودشان را مي گيرند من يه حديث شنيدم اما طبق معمول نمي دونم از كيست كه" هر نگاه هوس آلود به نامحرم تير زهر آلودي از سوي شيطان است "
بهترين كارها سه كار است:
تواضع به هنگام دولت ، عفو هنگام قدرت و بخشش بدون منت
پيامبر اكرم (ص)
http://www.hamdardi.com/my_documents....com_8.com.jpg
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۰, ۰۸:۱۴ #9
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,245
- مورد تشکر
- 1,620 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
قال النبي صلي الله عليه و آله: النظر سهم مسموم من سهام ابليس فمن تركها خوفاً من الله اعطاه الله ايماناً يجد حلاوته في قلبه
(بحارالانوار - جلد 104 - صفحه 38 - حديث 34)
پيامبر عظيم الشان اسلام صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: نگاه كردن (به نا محرم) تيري است از تيرهاي مسموم شيطان، پس كسي كه نگاه (به نا محرم) نكند از جهت ترس خدا، خداوند به او ايماني عطا مي كند كه شيريني اش را در قلبش مي يابد.
علم و عمل اي دوست به مايي و مني نيست
هر كس به بَرَش خرقه، اويس قرني نيست
هر شيشه ي گلرنگ عقيق يمني نيست
خوبي به خوش اندامي و سيمين زَقَني نيست
حُسن آيت روح است، به نازك بدني نيست
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۰, ۰۸:۲۱ #10
با سلام خدمت شما دوست بزرگوار
قبلا هم درباره این مساله در تاپیکی دیگر بحث کرده بودیم . برادر گرامی ما در زمینه احکام شرعی به شایدها و ممکن است و احتمال می رود نمی توانیم تکیه کنیم در این موارد باید دلیل قطعی از قران یا سنت معصومین (ع) داشته باشیم ، بخشی از مقاله ای که آورده اید می گوید :
شايد اينكار به علت موقعيت جغرافيائی عربستان و آفتاب تند آنجا باشد.
خب اگر نباشد چه ؟ اگر طرف دیگر احتمال درست بود؟ اگر حکم دقیقا برای تمام زنان مسلمان در تمام ادوار و زمانها و در هر موقعیت جغرافیایی چنین بود ؟ شما از کجا این شاید و این طرف احتمال را - که ظاهرا قبول دارید- اثبات می کنید و طرف دیگرش را رد ؟
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ
آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مىگرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مىگفتيد و مىپنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
سوره نور آيات 16 و 17
حضرت زهرا (س) :
کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.:salavat(10):رسول اکرم(ص):الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری