جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: جنگ سفيانى با امام مهــــدى (ع)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جنگ سفيانى با امام مهــــدى (ع)






    جنگ سفيانى با امام مهــــدى (ع)



    تعداد كمى از مردمان در این دنیای فانی باقی مانده اند كه به اخرت خود قبل از دنياى خود اهميت ميدهند که همیشه در حال جستجو و بررسی علامات ظهور و خروج امام (ع) هستند که انها را از طریق روايتهای نقل از رسول الله (ص) واهل البيت (ع) بدست میاورند كه يكى از مهمترين علامات ان بعد ازظهور يمانى ، ظهورسفیانى است كه در رواياتى نقل شده است که ، مهدى نيست الا با سفيانى ! و امام مهدى (ع) هستند كه دولت سفيانى را از بين ميبرد ، و عراق را ازاد ميكند از دست تمام ظالمان و خائنان كوفهو بعد ان را بايتخت خود قرار ميدهد و نقطه اى خواهد بود براى انطلاق دين الله به تمام دنيا همان طور كه خداوند متعال فرمودند : (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ) (التوبة:33)
    در اين روزها خبرى است كه رسانه ها ان را بيان ميكند و براى مردم مثل خبرهاى روزمره ميباشد ولى هدف ان در اينده نزديك مشخص خواهد شد همانطورى كه دولت بنى عباس دنبال دو امر مهمى بودند كه كسى به ان اهميت نداد :
    امر اول : حفر خندق كه هدف ان منع سفيانى شام و بيروانش از ورود به عراق است .
    دولت بنى عباس دستور به حفر خندقى بطول 146 كيلو متر و عرض بين 3-4 متر كه هدف ان مانع ورود سفيانى شام به عراق را ميباشد كرد .
    كندن خندق در منطقه ای در مناطق جنوب ربيعه در موصل كه در عراق ميباشد شروع ميشود تا نقطه حدود در جنوب سنجار كه نيز در عراق ميباشد . و خاكى كه از كندن خندق بوجود ميايد را دوباره استفاده خواهند كرد براى قوى تر كردن حفاظ خندق اول ، ودر ان مراكز اوليه و بسيارى از مراكز حدودى ديگر بين اربيل و انبار خواهند ساخت .
    كه در سخنى نقل از امام على (ع)در مورد اخر زمان كه فرمودند :
    بأبي من لا يأخذه في الله لومة لائم ، مصباح الدجى ، بأبى القائم بأمر الله ، قلت : ومتى خروجه ؟ قال : إذا رأيت العساكر بالانبار على شاطئ الفرات والضراة ، ودجلة وهدم قنطرة الكوفة ، وإحراق بعض ببيوتات الكوفة فإذا رأيت ذلك فان الله يفعل ما يشاء ، لا غالب لامر الله ولا معقب لحكمه ) بحار الأنوار
    به خدا سوگند بر كسى كه در دين الله مجامله و كوتاهى نميكند ، سوگند به قائم امر الله ، نورى كه در تاريكى ميدرخشد ، گفت : كه خروج ايشان (قائم) كى ميباشد ؟ فرمودند : انگاهى كه لشكرانى را در انبار در كنار رود فرات و دجله يافتيد و وقتى كه قنطرة كوفه ویران و خراب شد ، و بعضى از خانه ها ى كوفه اتش بگيرد ، اگر اين علامات را ديدى ان وقت خداوند هر انچه را كه بخواهد انجام ميدهد ، و كسى نه بر حكم خداوند متعال و نه بر عقاب بروردگار حاكم (يعنى هر امرى كه خداوند دستورداد است بيش خواهد امد و در ان تغييرى نيست ) .
    در اين روايت حضرت على (ع) در زمان خروج قائم اشاره به اين مطلب ميكند : اگر لشكرانى در انبار ديديد ، و اين اشاره واضحى است بر اتفاقاتى كه در حال حاضر در عراق رخ داده است ، كه دولت بنى عباس با معاونت روم (امريكا) دجال بزرگ در حال ساختن مراكز اوليه و مراكز هاى ديگرى در منطقه انبار ميباشد .
    و دولت بنى عباس كه بيرو نهج مرجعيت فاسد هستند به مردم از خطرى ميگويند كه از طرف دولت شام بوسيله سفيانى خواهد رسيد ، و دولت شام نيز به نوبه خودمردمانش را از خطر بزركترى كه از طرف ايران باشد ميگويد !
    ولى در حقيقت خطر بزرگ از سلطنت دولت بنى عباس است كه در اين مبحث تمام احداث را طبق روايتهاى اهل البيت نقل خواهيم كرد .
    امر دوم : ساختن ديوارى كه مانع رسيدن خراسانى به كوفه ميشود .
    بعد ا. اینکه خندق بدستور دولت بند عباس ساخته شد به این فکر که مانع ورود سفیانی به عراق خواهد شد ،اینک دستور به ساختن ديوارى اسمنتى بطول 1600 كيلومتر بين عراق و ايران را دادند براى مانع و جلوگیری از ورود خراسانى و لشکر ان به عراق .
    بعد از تمام كردن وكيل وزارت خارجه عراقى به اسم محمد حاج حمود ، سه روز قبل و بعد از اجراعات و بحثهاى طولانى به اين نتيجه رسيدن كه يك ديوار اسمنتى به طول 1400 – 1600 كيلومتر بسازند و اين كار را بعد از عيد فطر سال 1429 هجرى قمرى شروع خواهند كرد . که این امر را میتوانید در رسانه های مختلف بدست بیاورید .

    سوالات زيادى در مورد شخصيت سفيانى بيش ميايد كه ان را به 10 جزء تقسيم ميكنيم :

    • ايا سفيانى يك نفر است يا جند نفر ؟
    • ايا سفيانى كوفه همان سفيانى شام است يا خير ؟
    • ايا اشخاصى كه ادعاى تشيع ميكنند وارد خط سفيانى ميشوند يا خير ؟
    • ايا بيشتر از يك مصداق براى مفهوم سفيانى وجود دارد يا خير ؟
    • ايا ميتوان سفيانى را بعد از ظهورش شناخت ؟
    • رابطه سفيانى با حضرت مهدى (ع) چيست ؟
    • خسفى كه بر لشكر سفيانى رخ خواهد داد ايا در نجف است يا در صحراى مدينه ؟
    • رابطه سفيانى با يمانى چيست ؟
    • رابه سفيانى با خراسانى چيست ؟
    • بعد از مرگ سفيانى چه خواهد شد ؟


    اين تمامى سؤالاتى است كه در بحث سفيانى نقل خواهيم كرد و شايد ممكن است كه از بعضى از سؤالاتى كه در مورد ظهور سفيانى است غافل شده باشيم ، ولى در كمترين تقدير انچه را كه كامل درك نميكنيم كامل ترك نميكنيم ، چونكه همه ماها بايد اين موضوعات را بيگيرى كنيم ، مخصوصا كسانى كه بيروزى و نصرت امام مهدى(ع) را ميخواهند ، ونجات از فتنه سفيانى كه در ان نيفتد و جزء دشمنان امام (ع) نشود ، كه بزرگترين مصيبت است كه از دشمنان امام (ع) باشيم كه تمام مسلمين ظهور ايشان را منتظرند بيش از 1400 سال !!!

    روايتهاى فراوانى از اهل البيت (ع) نقل شده است كه دلالت بر ان است كه سخنان انان بسيار سنگين و سخت است و درک . فهم اين كلمات براى هر كسى امكان بذير نيست مگر اينكه از صميم دل جزء موالين انها (ع) باشند ، واما كسى كه خاكش كثيف باشد و در قلبش دشمن ال محمد (ع) باشد ، حرفهاى انان (ع) برايش دشوار و سنگين خواهد بود و در قلبش سخنان انان جاى نخواهد گرفت بلكى حالت نفورى از انها بيدا خواهد كرد ، و حتى خيلى ها بسيارى از روايتها را قبول ندارند و ميگويند اينها كفر است ، و اينها جزء ان گروهى هستند كه در عالم ملكوت قبل از خلق ادم (ع) وجود اهل البيت (ع) را انكار كردند ، و بعد از قرار گرفتن در اين دنياى زودگر ، كه خداوند انها را براى امتحان به اينجا فرستاد ، ميبينيم كه دوباره به انكار خود از انها ادامه ميدهند و خواهند داد .
    عن أبي جعفر (ع) : ( أما والله إن أحب أصحابي إلي أورعهم وأكتمهم لحديثنا وأن أسوأهم عندي حالاً وأمقتهم إلي الذي إذا سمع الحديث ينسب إلينا ويروى عنا فلم يعقله ولم يقبله قلبه إشمأز منه وجحده وكفَّر بمن دان به وهو لا يدري لعل الحديث من عندنا خرج وإلينا أسند فيكون بذلك خارج عن ولايتنا) بحار الانوار 65 / 176.
    از ابى جعفر (ع) اما بخداوندى خدا سوگند كه بهترين اصحاب من كسانى هستند كه سخنان و احاديث ما را قبول دارند وان را نقل ميكنند ، و بدترين انها كسانى هستند كه وقتى از ما حديثى ميشنوند هر انچه را كه خود ميفهمد نقل ميكند كه درعقل و قلبشان ان را قبول نميكند و از ان اشمئزاز بيدا ميكند و كفر كرده است به انچه كه از ما نقل كرده اند واو نميداند كه حديث از ما خارج ميشود و به ما بر ميگردد و او از ولايت ما خارج است .
    روايتهاى اهل البيت (ع) مخصوصا انهائى كه در مورد عصر ظهور است ، داراى دلالت رمزى ميباشد و نميتوان اغلب انها را به ظاهرش حمل كرد و بخاطر دليل ساده اى كه در درجه اول فرمانده لشكر ، دشمنش را با نقشه اى كه براى بيروزى از او نصب كرده است متوهم ميكند ، و دردرجه دوم اغلب مواردى كه مربوط به امور ميدانى است را تكتم ميكند وتا ان زمان هيج فرصتى به دشمن ندهد تا از حركت ان با خبر شود و بر او بيروز شود ، وليكن اهل البيت (ع) ما را بدون علامات و اشارات واضح ترك نكردند ، و انها تصويرى كامل از عصر ظهور براى ما رسم كردند ، و انها را به صورت روايتها و خطبه ها نقل كردند كه در حال حاضر یا در اينده نزديك ، و در انها اسامى دولتها و كشورها و رمزهائي كه مربوط به حركت ظهور ميباشند براد ما بجا گذاشتند ، حال نوبت به ما رسيده كه اين موارد و اتفاقها راكه اهل البيت (ع) نقل كردن را با اتفاقاتى كه در اين دوره ميافتد و افتاده بررسى كنيم و از خداوند متعال طلب عون و كمك بخواهيم .



    ايا سفيانى يك نفر است يا چند نفر ؟



    قبل از اينكه وارد مشخصات و شخصيت سفيانى بشويم ، بايد بدانيم چرا او را سفيانى نام دادند ؟
    بعضى از روايتها دلالت بر اين ميكند كه او از نسل بنى سفيان است ، و گروهى گفتند كه اسم او عثمان و گروه ديگرى گفت عبدالله است ولى چونكه جد اول او ابو سفيان نام داشت ، او را سفيانى نام دادند ، هستند اشخاصي كه خود را عباسيين ويا علويين نام ميدهند ولى هر كس كه با اهل البيت (ع) دشمنى كند و بر خلاف انها برخيزد به سفيانى لقب داده ميشود حتى اگر ز دوستداران انها باشد ، ... و حركت سفيانى حركت منحرفى است كه نفوذ ان را در بسیاری از مجتمع مسلمانان به چشم میخورد تا اینکه مردم را براى جنگ با حضرت مهدى (ع) اماده کند ، و بسيارى از حركتهاى اسلامى و عقائدات منحرف زير مجموعه ان ميشوند و ظهور ان وقتى است كه دولت بنى عباس در عراق حكم ميكنند و كوفه و بغداد را تصرف كند طبق روايتهاى اهل البيت (ع) .
    در اينجا رواياتى هست كه انها را با هم جمع اورى ميكنيم تا اينكه تصوير واضحى جمع شود از سفيانى و تعداد انها همراه با نامهاى مختلف ان ، كه بيشتر باحثين به ان توجه نكردند ، مثل كتاب شيخ على الكورانى ، که براى خود تصويرى از يك شخصي به اسم سفيانى رسم كردند كه از شام ميايد و بقيه روايتها را رفض كردند و به نتائج عجيبى رسيدند كه انشاءالله ان را توضيح خواهيم داد .
    2. ايا سفيانى كوفه همان سفيانى شام است ؟
    د
    ر اينجا روايتهاى هست كه كشته شدن سفيانى را در شام بيان ميكند و روايتهاى ديگرى از بين رفتن ان را در كوفه و به دست امام (ع) .
    *
    سفيانى شام :
    روي عن الباقر (ع) في وصف متابعة الزحف المقدس للامام المهدي عليه السلام:
    - ثم يسير (ويقصد به القائم ) حتى يأتي (العذراء )هو ومن معه وقد الحق بهناس كثير، والسفياني يومئذ بوادي الرملة. حتى إذا التقوا يخرج أناس كانوا معالسفياني من شيعة آل محمد، ويخرج أناس كانوا مع آل محمد إلى السفياني فهم من شيعتهحتى يلتقوا بهم، ويخرج كل أناس إلى رايتهم، وهو يوم الابدال. ويقتل يومئذ السفيانيومن معه حتى لايدرك منهم مخبر. والخائب يومئذ من خاب من غنيمة كلب. ثم يقبل إلىالكوفة فيكون منزله فيها. البحار ج 52 ص 224،إلزام الناصب ص 176.
    امام باقر (ع) فرمودند : سبس به راه ميافتد ( منظور قائم) تا اينكه به عذراء برسد او و كسانى كه با ايشان هستند كه عددشان زياد است ، و سفيانى در منطقه رمله ميباشد ، و وقتى كه به هم ميرسند كسانى كه با سفيانى بودند از او جدا ميشوند و به لشكر امام (ع) ملحق ميشوند ، و كسانى كه با امام (ع) بودند از ايشان جدا ميشوند و به سفيانى ملحق ميشوند ، و اين روز روز ابدال است ، و در اين روز سفيانى كشته ميشود و هر كسى كه با او است حتى كسى كه خبر انها را ميبرد نيز نميماند ، و در اينجا كسى خسارت كرده است كه ضد امام بايستد ، و سبس امام (ع) به كوفه بر ميگردد و ان را بايتخت خود قرار ميدهد .
    عذراء: منطقه اى در نزديكى دمشق است كه در ان معاويه (لعنة الله ) حجر بن عدى و اصحابش كه از مواليان حضرت على (ع) بودند را زنده دفن كردند و اينك خودش انجا دفن است .
    في كلام للمفضل مع الامام الصادق (ع) قال المفضل : ثم ماذا يفعل المهدي سيدي ؟ فقال (ع) : يثور سرايا على السفياني الى دمشق فيأخذونه ويذبحونه على الصخرة ...) الرجعة للاسترآبادي ص 100.
    سخنى از مفضل با امام صادق (ع) : مفضل گفت : سبس مهدى(ع) چه كار ميكند ؟ فرمودند (ع) با سفيانى چندين بار ميجنگد در دمشق و سبس ان را بر روى سنگى ذبح ميكند .
    ومن خطبة لأمير المؤمنين (ع) قال (… فكيف إذا رأيتم صاحب الشام ينشر بالمناشير،ويقطع بالمساطير ، ثم لأذيقنه أليم العقاب ، ألا فابشروا ، فإلي يرد أمر الخلق غدا بأمر ربي ، فلا يستعظم ما قلت ،… ). مشارق أنوار اليقين - الحافظ رجب البرسي ص264.

    خطبه اى از امير مؤمنان على (ع) كه فرمودند : ... چطور اگر صاحب شام (سفيانى شام ) را ديديد ، كه مردم را سر ميبرد و انها را تكه تكه ميكند ولى ان را عذاب سختى در بيش است ، و بشارت باد ، زيرا كه امر خلق به من برميگردد فردا بامر خداوند .

    در اين روزها كسانى هستند كه انها را نواصب نام ميدهند ، كسانى كه با اهل البيت (ع) دشمنى دارند چه شيعه و چه سنى ، و اگر درست توى رسانه ها دقت كنيد با وجود اينكه اسلحه وجود دارد مردم را با شمشير و ... سر ميبرند كه يكى از نشانه هاى سفيانى است و اينكه امير مؤمنان (ع) ميگويندکه انها را عذاب سختى در بيش است ... منظور كسى كه انها را از بين خواهد برد شخصى از سلب ايشان است و ان حضرت مهدى (ع) است كه اين امر واضح است .
    *سفيانى كوفة :
    عن أبي جعفر (ع) : ( ثم يدخل ( يقصد القائم (ع) ) الكوفة فلا يبقى مؤمن إلا كان فيها ... ثم يقول لأصحابه سيروا إلى هذا الطاغية فيدعو إلى كتاب الله وسنة نبيه (ص) فيعطيه السفياني من البيعة سلماً فيقول له كلب وهم أخواله : ما هذا؟ ما صنعت ؟ والله ما نبايعك على هذا أبداً فيقول ما أصنع ؟ فيقولون استقبله فيستقبله ثم يقول له القائم صلوات الله عليه : خذ حذرك... فيمنحهم الله أكتافهم ويأخذ السفياني أسيرا فينطلق به ويذبحه بيده ...) بشارة الإسلام ص 305 .
    از ابى جعفر (ع) : سبس وارد كوفه ميشود ، و در ان مؤمنى باقى نميماند مگر اينكه با ايشان بيعت كند (انصار)... و سبس به يارانش ميگويد برويد بيش اين طاغى و او را به كتاب الله و سنت رسول الله (ص) دعوت كنيد ، و سفيانى با امام (ع) بيعت ميكند ، و به ان بنى كلب كه از نزديكانش است ميگويد : اين چيست ؟ چه كار كردى ؟ به خدا سوگند كه با تو در اين امر مبايعت نخواهيم كرد ؟ سفيانى ميگويد : چكار كنم ؟ با او بجنگ تا با تو بجنگد ، سبس امام (ع) ميفرمايد: كه بر حذر باش ... و خداوند به انها توفيق ميدهد و انها را ميكشند و سبس امام (ع) سفيانى را اسير ميكند و او را ميكشد ...
    و در اين روايت اشاره شده كه سفيانى با امام مهدى(ع) بيعت ميكند و اين اتفاقها در كوفه ميافتدد ، كه اين دليل واضحى است كه سفيانى كوفه غير از سفيانى شام است .
    و نقطه مهم دوم اينكه :
    قول اهل كوفه به سفيانى ( اين چيست ؟ چه كار كردى ؟ بخدا سوگند كه با تو بيعت نخواهيم كرد؟ ) و اين دليل بزرگى است كه مردم كوفه با سفيانى كوفه بيعت خواهند كرد بلكى انها سفيانى را وادار به جنگ با امام مهدى (ع) ميكنند ، واين اشاره واضحى است كه اتباع سفيانى همان شيعيانى هستند كه مرجعيت انها را حركت ميدهد در نجف و انها را مجبور به بيعت با سفيانى ميكند از طريق شورى (انتخابات) همانطورى كه قبل از انها در سقيفه انجام دادند .
    واين دراین روايت بيعت اهل كوفه را با سفيانى ذكر ميكند :
    عن علي بن الحسين (ع) يقتل القائم (ع) من اهل المدينة حتى ينتهي الى الاجفر وتصيبهم مجاعة شديدة , قال فيصبحون وقد نبتت لهم غره يأكلون منها ... ثم يسير حتى ينتهي الى القادسية وقد اجتمع الناس بالكوفة وبايعوا السفياني ...) بشارة الاسلام ص 334 .
    از على بن الحسين(ع) : قائم (ع) ميكشد از اهل مدينه تا اينكه به اجفر برسد و انها را گشنگى شديدى در بر ميگيرد ، و غسل ميكنند و هر كدام در كنارشان غره اى كاشته ميشود واز ان ميخورند... سبس به راه ميافتند تا اينكه به قادسيه رسند و در انجا مردم كوفه جمع شده اند و با سفيانى مبايعه كرده اند ...
    *سفيانى و نسب ان به حضرت مهدى(ع)
    عن ابي جعفر (ع) : ( اذا بلغ السفياني ان القائم قد توجه اليه من ناحية الكوفة فيتجرد بخيله حتى يلقى القائم فيخرج فيقول اخرجوا لي ابن عمي ... ) بشارة الاسلام ص 335
    در رواياتى از اهل البيت(ع) نقل شده است كه ميگويند سفیانی سيد است ، از ابى جعفر (ع) : وقتى كه سفيانى رسيد ، قائم از ناحيه كوفه به او ميرسد سبس سفيانى سوار بر اسب بيش امام (ع) ميرود و ميگويد بسر عمويم را به من نشان دهيد ...
    ممكن است نسب ان به هاشميين دلالت بر وجود عمامه سياهى است كه بر سر ان است كه بسيارى اين كار را ميكنند و و ادعا ميكنند كه از نسل اهل البيت (ع) هستند.
    و ذكر شده كه سفيانى در منطقه اى بنام حيرة كه در نجف اشرف در عراق است كشته ميشود بجزء ان سفيانى كه در شام كشته ميشود !!!
    عن أبي جعفر (ع): ( يهزم المهدي (ع) السفياني تحت شجرة أغصانها مدلاة في الحيرة طويلة ) بحار الانوار ج52 ص 386 .
    از ابى جعفر : مهدى(ع) سفيانى را شكست ميدهد زير درختى كه شاخه هايش در حيره نازل شده است ...
    و در هر روايتى به يك صورت نوشته شده كه چگونه سفيانى از بين ميرود واين نيز دليلى است بر تعداد وجود سفيانى .
    عن أمير المؤمنين (ع) : ( وخروج السفياني براية حمراء وأميرها رجل من بني كلب ) بحار الانوارج52 ص272 .
    امير مؤمنان (ع) كه فرمودند : خروج سفيانى با رايه قرمز كه فرمانده ان شخصى از قبيلة بنى كلب است ميباشد
    عن امير المؤمنين (ع): ( وخروج السفياني براية خضراء وصليب من ذهب ) بحار الانوار ج53 ص 81
    از امير مؤمنان (ع) : خروج سفيانى با رايه سبز و صليبى از طلا خواهد بود .
    در اين دو روايت يك بار سفيانى با رايه سبز و يك بار با قرمز خروج ميكند كه دليل بر وجود بيش از يك سفيانى است .
    وعن حذلم بن بشير قال : قلت لعلي بن الحسين (ع) : صف لي خروج المهدي وعرفني دلائله وعلاماته فقال : (( يكون قبل خروجه خروج رجل يقال له عوف السلمي بأرض الجزيرة ويكون مأواه تكريت وقتله بمسجد دمشق ثم يكون خروج شعيب بن صالح من سمرقند ثم يخرج السفياني الملعون من الوادي اليابس وهو من ولد عتبة بن أبي سفيان فإذا ظهر السفياني إختفى المهدي ثم يخرج بعد ذلك)) غيبة الطوسي ص294 .
    از حذلم بن بشير گفت : گفتم به على بن الحسين (ع) : خروج مهدى (ع) را برايم وصف كنيد و علامات ان را بگوييد ، فرمودند : قبل از اينكه امام (ع) خروج كند شخصى قبل از ان خروج ميكند كه او را عوف السلمي نام دارد و در زمينى باسم جزيرة ساكن است و ماواى ان تكريت است و در مسجد دمشق كشته ميشود و سبس خروج شعيت بن صالح است از سمرقند و بعد از او سفيانى ملعون خروج ميكند از سرزمين خشك واز فرزندان عتبة بن ابي سفيان است و اگر سفيانى ظاهر شد مهدی بنهان ميشود و دوباره خروج ميكند .
    و قول امام سجاد (ع) در اخر روايت : وقتى كه سفيانى ظاهر شود مهدى بنهان ميشود و دوباره خروج ميكند، بسيارى از فقهاء و باحثين نتوانستد اين امر را به امام مهدى (ع) تطبيق دهند بخاطر اينكه اين روايت ميگويد كه امام مهدى (ع) وجود دارد قبل از ظهور سفيانى ، و در بسيارى از روايتها ذكر شده كه سفيانى قبل از قيام قائم (ع) به مدت 15 ماه خروج ميكند و حداقل 8 ماه چونكه سفيانى علامتى از علامات قيام حضرت (ع) ميباشد بس چطورى ممكن است كه حضرت مهدى وجود داشته باشد قبل از خروج سفيانی سبس بنهان ميشود وقتى كه سفيانى خروج ميكند و بعد دوباره ظهور ميكند ، و خيلى ها اين روايت را بگونه اى تفسير كرده اند كه دور از واقعيت است .
    و در حقيقت اين از امورى است كه اهل البيت (ع) ان را از مردم بنهان كردند تا بگويند دليل اين مهدى در اين روايت و روايتهاى ديگر محمد بن الحسن (ع) نيست براى اينكه ايشان بعد از سفيانى ظاهر ميشوند وليكن مقصود ان وجود مهدى اول از نسل حضرت مهدى (ع) ميباشد كه رسول الله (ص) ان را در وصيت خود ذكر كرده است و ان را اولين مؤمنان و اولين مهديين وصف كردند و كسى كه بعد از حضرت مهدى(ع) خلافت را به عهده ميگيرند ايشان هستند ، و همچنين فرمودند كه ايشان بين ركن و مقام مبايعت ميكنند ، كه در اينجا بسيارى از روايات كه مبهم و مخفى ودرك ان براى مردم سخت است اشكار ميشود كه مقصود ان وجود فرزند امام (ع) ميباشد كه قبل از سفيانى وجود دارد و بعد از ظهور سفيانى بنهان ميشود و دوباره خروج ميكند و ميجنگد و بيروز ميشو د تا اينكه بدرش قيام كند .
    ايا افرادى كه ادعاى تشيع ميكنند وارد خط سفيانى ميشوند ؟
    همانطور كه قبلا گفتيم حركت سفيانى حركت بسيار بزرك و منحرفى است ، كه حتى در كشورهاى مسلمين نيز نفوذ ميكند ، و گفتيم كه يك سفيانى از شام و ديگرى از عراق خروج ميكند مثل حكومت عراق را در نظر بگيريد كه از دين اسلام انحراف بيدا كرده است .و اغلب موجودین در عراق شیعه هستند ولیکن انها در نهایت با سفیانی کوفه بیعت خواهند کرد .
    شايد شما بگيد كه انحراف ممكنه از اهل تسنن باشد نه شيعيان ؟
    بس به اين روايت دقت كنيد كه ثابت ميكند بيشتر شيعيان عراق بيرو سفيانى هستند و خلاف او نيستند :
    الإمام الصادق عليه السلام أنه قال: (كأني بالسفياني (أو صاحب السفياني) قد طرح رحله في رحبتكم بالكوفة، فنادى مناديه: من جاء برأسٍ من شيعة علي فله ألف درهم، فيثب الجار على جاره ويقول: هذا منهم، فيضرب عنقه ويأخذ ألف درهم. أما إن إمارتكم لا تكون يومئذٍ إلا لأولاد البغايا. وكأني أنظر إلى صاحب البرقع، قلت (يعني الراوي): ومن صاحب البرقع؟ فقال: رجل منكم يقول بقولكم يلبس البرقع فيحوشكم فيعرفكم ولا تعرفونه، فيغمز بكم رجلاً رجلاً. أما إنه لا يكون إلا ابن بغي)البحار ج52 ص215.
    اين روايت ثابت ميكند كه در عصر ظهور سفيانى ، شيعيان به دو گروه تقسيم ميشوند ، يك قسمت با سفيانى و حكومت ابرقدرت انها هستند و قسمت دوم كه خلاف او مياستند كه ضعيفان و مستضعفين هستند ، كه سفيانى دنبال انها ميگردد و هركس كه در مورد انها خبرى دهد او را باداش ميدهند ، و اين تعداد كم از مستضعفين اسم تشيع حقيقى را حمل كرده اند ... براى همين در روايتها انها را شيعيان على نام دادند ، در صورتى كه ساكنان كوفه همه شيعه هستند ،ولی شیعیان واقعی کم هستند .
    واگر بگويد كه سفيانى بر كوفه تسلط ميكند !
    بس چرا همسايها بر خلاف هم مياستند و ميگويند كه اين از شيعيان على است ، سبس گردن او را ميزنند ، و بعد به كسى كه او را برملا كرده هزار درهم ميدهند ؟
    و اينجا شيعيان به دو كروه تقسيم ميشود ، انهائي كه بر حق هستند و انهائى كه بيرو باطل هستند(أما إن إمارتكم لا تكون يومئذٍ إلا لأولاد البغايا)، چونكه در اين زمان اگر دقت كنيد حاكمان از شيعيان هستند ولى اولاد بغاء كسانى هستند كه ادعاى تشيع را ميكنند .
    واين روايت كه مردم از سفيانى بيروى ميكنند :
    عن ابي عبد الله (ع) يقدم القائم حتى يأتي النجف فيخرج اليه جيش السفياني واصحابه والناس معه ...) بشارة الاسلام ص 335 .
    از ابى عبدالله (ع) وقتى كه قائم به نجف وارد ميشود لشكر سفيانى و اصحابش و مردمان كه بيرو ان هستند خروج ميكنند ...
    و در حقيقت اين نتيجه تصوير بدى را به ما نشان ميدهد ، سفيانى با كسانى هست كه ادعاى تشيع را ميكنند وداراى حقد كوركورانه است كه ضد اهل البيت (ع) میایستند .
    حركت سفيانى مسبب ان كسانى هستند كه ادعاى تشيع ميكنند در عراق بخاطر انحرافشان از خط اهل البيت (ع) وتاريخ ان را ثابت كرده است كه عبيد الله ابن زياد (لعنة الله) حداقل 30 هزار نفر را جمع كرد وانها كسانى بودند كه ادعاى مواليان على (ع) بودند و بعضى از انها بودند كه با حضرت (ع) جنگيدند در جنگ صفين ، و لى در كربلاء تسميم گرفتند كه امام حسين (ع) را به شهادت رساندند .
    و همانطور كه حر الرياحى كه در لشكر يزيد بود و توبه كرد و از بهترين انصار حضرت حسين (ع) شدند و حال ممكن است در بين لشكر سفيانى كسانى باشند كه خداوند به انها لطف خواهد كرد و تا قبل از اينكه وقت بگذرد انها را از لشکر سفیانی به لشكر امام مهدى (ع) نقل خواهد كرد .
    ودر بحثهای اينده در مورد بقيه حلقه ها كه مربوط به سفيانى ميباشد بحث خواهيم كرد .


    ومن الله التوفيق
    يا قائم آل محمد ع


    جنگ سفيانى با امام مهــــدى (ع)





  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود