صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: كشتزار!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    كشتزار!!




    تو قرآن گفته شده زنان كشتزار مردان هستند و مردان هر وقت بخوان ميتونن وارد كشتزارشون بشن!!!! به نظر من اين تهمته محضه به زنان.
    نظر شما چيه؟
    خيلي تنهام .......

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط rosesefid نمایش پست
    تو قرآن گفته شده زنان كشتزار مردان هستند و مردان هر وقت بخوان ميتونن وارد كشتزارشون بشن!!!! به نظر من اين تهمته محضه به زنان.
    نظر شما چيه؟ :ealam:
    باسلام به شما دوست عزیز
    به نظر من اگر به نکات لطیف تفسیری این آیه دقت کنیم اصلا چنین برداشتی که شما کردید را نخواهیم داشت.چون اصلا اهانت به زن نشده بلکه به زن هم نگاه محترمانه شده.
    اين تشبيه ممكن است براى بعضى سنگين آيد كه چرا اسلام درباره نيمى از نوع بشر چنين تعبيرى كرده است در حالى كه نكته باريكى در اين تشبيه نهفته شده، در حقيقت قرآن مى‏خواهد ضرورت وجود زن را در اجتماع انسانى نشان دهد كه زن وسيله اطفاء شهوت و هوسرانى مردان نيست، بلكه وسيله‏اى است براى حفظ حيات نوع بشر، اين سخن در برابر آنها كه نسبت به جنس زن همچون يك بازيچه يا وسيله هوسبازى مى‏نگرند، هشدارى محسوب مى‏شود.
    " حرث" مصدر است و به معنى بذرافشانى است و گاهى به خود مزرعه نيز اطلاق مى‏شود.
    " انى" از اسماء شرط است و غالبا به معنى" متى" كه به معنى زمان است استعمال مى‏شود، و در اين صورت آن را" انى" زمانيه مى‏گويند و گاهى نيز به معنى مكان است، مانند آنچه در آيه 37 سوره آل عمران آمده: قالَ يا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ،" زكريا گفت اى مريم! اين غذا (ى بهشتى) را از كجا آورده‏اى؟، گفت: از نزد خدا".
    اگر" انى" در آيه فوق زمانيه باشد، توسعه زمانى مساله آميزش جنسى را بيان مى‏كند، يعنى در هر ساعتى از شب و روز مجاز هستيد و اگر مكانيه باشد، توسعه در مكان و چگونگى انواع آميزش است.
    اين احتمال نيز وجود دارد كه اشاره به هر دو جنبه باشد و به اين ترتيب، دو همسر مى‏توانند هر گونه و در هر زمان و مكان، از لذت جنسى بهره گيرند، (جز آنچه در قانون شرع ممنوع شده است).


    آنچه بیان شد از تفسیر نمونه است وتوصیه می شود با دقت بخوانید تا درک درستی از آیه برایتان صورت پذیرد.
    زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم

  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    445
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    13 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1

    خجالت




    سوره بقره آیه ۲۲۳
    نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.


    زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.




    شبهه: کشتزار نامیده شدن زنان مسئله ای کاملاً جنسی بوده است، یهودیان معتقد بودند برقراری تماس جنسی از پشت با زن باعث چپ شدن چشم کودک وی میشود، محمد وقتی این آیه را سراییده است که در مدینه مسلمانان در مورد صحت این قضیه از او پرسش کرده اند. در این آیه به مرد مسلمان اجازه داده میشود تا در هر کجا و در هر زمان و از هر طریق با زن خود رابطه جنسی برقرار کند.
    پاسخ:
    شبهۀ فوق عملا یکی از مهمترین شبهات در مورد حقوق زنان در اسلام است.آشکار است که شبهه چهار بخش دارد که در چهار بخش بدان میپردازیم:
    ۱)نگاه جنسی به زن:
    این بخش از شبهه بیشتر به یک جک شباهت دارد. اسلامستیزانی که همیشه جار میزنند که اسلام مانع جلوۀ جنسی زن است، حالا ادعا میکنند که نگاه این آیه به زن جنسی است!!
    اگر در این آیه قصد آن وجود داشت، که سخنی با دید جنسی گفته شود، این سخن آشکارا گفته میشد و دیگر از تشبیهات استفاده نمیشد. آیا وقتی در کتابهای علمی برای تشریح بحثهای جنسی از لغات مؤدبانه استفاده شود، مثلا در مورد "آلت تناسلی" بحث شود، میتوان نویسندۀ کتاب را سرزنش کرد؟ حال آنکه قران تا این حد هم پیش نرفته است و با تشبیه و اشارۀ غیر مستقیم، سخن خود را بیان میکند.
    در ضمن بحث این آیه، به هیچ وجه شامل سخنان جنسی نیست. خاصیت کشتزار اینستکه از آن محصولی به دست میاید. همانگونه که نسل آینده نیز از دامان بانوان بیرون میایند.

    ۲) کشتزار نامیدن زن توهین است:
    این بخش از شبهه، آنقدر ضایع بوده که شبهه‌افکن، از گفتن آن خودداری کرده و فقط به صورت غیر مستقیم سعی در تلقین آن داشته است. راستش بعد از مدتها من هنوز هم متوجه نمیشوم که کجای این سخن توهین است. اسلامستیزان فقط با تکرار اینکه این سخن توهین است سعی میکنند، در ذهن مخاطب این مسئله را طوری جلوه دهند که گویی از آنجا که این ادعا مدام تکرار میشود پس صحیح است! و در علم منطق به این عمل "سفسطۀ تکرار" گفته میشود.
    همانگونه که در بالا توضیح دادیم، این آیه هیچ سخن بدی را در مورد زنان مطرح نمیکند و فقط با تشبیه به کشتزار، اشاره به این میکند که زنان، خواستگاه نسلهای بشرند. تشبیه خیلی ساده است: کشاورز باید به کشتزار خود بذر بدهد و آنرا از لحاظ کود و آب تغذیه کند تا محصول نیکویی حاصل شود. این رابطه همان نظام خانوادگی اسلام است: شوهر باید زن خود را تأمین کند تا او کودکان را به دنیا بیاورد و آنها را پرورش دهد و کودکان نیکویی را به جامعه تحویل دهد. همانطور که در بالا آمد بحث آیه بحثی اجتماعی است و نه جنسی.
    "حرث" مصدر و به معناى زراعت و به زمینى که در آن کشت و زرع مى شود، گفته مى شود. از مقدم داشتن جملۀ "نساء کم حرث لکم" بر امر به آمیزش و مجدداً تعبیر به حرث معلوم مى شود منظور توسعه در موضوع آمیزش از نظر زمان یا مکان است، نه از نظر اعضا و اندام زنان. بر اساس این آیه جامعه انسانى براى دوام نوع و بقاى نسل محتاج زنان است، زیرا خدا شکلگیرى انسان را در طبیعت رحم قرار داده، طبیعت مردان را راغب به زنان فرموده و میان مردان و زنان دوستى و مهربانى بر قرار کرده است. از این رو غرض تکوینى این است که وسیله اى براى بقاى نوع فراهم شود.(تفسیر المیزان، ج۲)

    ۳)نزدیکی از عقب:
    شبهه‌افکن ادعا میکند که این آیه حق نزدیکی از عقب با زنان را مطرح کرده است! البته این مسئله را از برخی روایات برداشت کرده است که صحتشان جای بحث دارد.
    نکتۀ مهم اینستکه استخراج احکام کار هر کسی نیست، استخراج احکام کار کسی است که به اجتهاد رسیده باشد و به تمام اصول استخراج احکام واقف باشد. با هم اجتهاد چند تن از مجتهدین را میبینیم:
    وطي در دبر (عقب) زن به فتواي برخي از مراجع حرام است(آيات عظام: خويي،‌ اراكي و سيستاني؛ توضيح المسائل مراجع، مسئلة ۴۵۰ و ذيل آن.) و به فتواي بعضي كراهت شديده دارد.(امام خميني،همان) برخي فرموده اند: اگر زن راضي نباشد، حرام است و اگر راضي باشد، كراهت شديده دارد.(آيت الله فاضل،همان.) و بنا بر فتوای آیت الله خامنه ای این عمل کراهت شدیده دارد و احتیاط در ترک آن است .مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.(آیت الله خامنه ای ، پاسخ سوال های مورد ابتلا س ۶۵) بنابر فتواي آيت الله تبريزي آميزش با همسر از عقب جائز نيست، بنابر احتياط واجب.(آيت الله تبريزي،استفتائات جديد،س۱۴۶۳) به فتواي كساني كه اين كار را جايز نميدانند، اگر كسي مرتكب شد، بايد استغفار و توبه نمايد. اگر در حال حيض اين كار صورت گرفت، ‌خوب است كفّاره بدهد. كفّاره آن اگر در ابتداي ايام حيض باشد، هجده نخود طلاي سكّه دارو اگر در وسط عادت باشد، نُه نخود و قسمت آخرت حيض ۵/۴ نخود طلاي سكه دار بايد به فقير بدهد.
    پس میبینید که نمیتوان اینقدر راحت از این آیه چنین برداشتی کرد.

    ۴)نزدیکی با زن هرگاه که شوهر بخواهد:
    هر چند این آیه چنین منظوری را نمیرساند، ولی زن به لحاظ شرعی موظف است اگر شوهرش قصد نزدیکی با او را داشت، اگر عذر موجهی نداشته باشد، به شوهر پاسخ مثبت بدهد. البته شوهر حق ندارد به زور با او نزدیکی کند.
    امّا چرا زن باید به این درخواست شوهر در صورت نداشتن عذر موجه پاسخ مثبت بدهد؟ احکام با توجه به نیازهای بشر گذاشته میشوند، میل جنسی در مرد تهاجمی و در زن تحریکی است، پس خیلی عادی است که مرد با نگاه حلال به زنش به سوی او جلب میشود ولی زن به یک محرّک اولیه برای بیدار شدن میل جنسی نیاز دارد، پس با این حکم نیازهای هر دو جنسیت براورده میشود.
    امّا اگر سؤال شود که این زورگویی است. پاسخ اینستکه اینطور نیست زیرا مرد بنابراین حکم حق ندارد که زنش مجبور کند و حداکثر میتواند طلاقش بدهد. در مقابل مرد هم مجبور است که برای کسب خرجی زن و فرزند کار کند حتی اگر میلی به کار کردن نداشته باشد و اگر چنین کاری نکند نه تنها زن میتواند طلاق بگیرد بلکه به زندان هم میفتد.

    توجه: بخش اعظم مطالب فوق از سایت پاسخگو برداشته شده است.



    نقل مقاله از: +/-

    نقل قول نوشته اصلی توسط rosesefid نمایش پست
    دروغ نبافتم عزيزم!!! اين رو آخونده يكي از مساجد شهر ............. هم تائيد كردن!


    حرف آخوند مسجد سر کوچۀ شما برای ما سند نیست. حرف مرجع تقلید بود هم باید با حرف سایر مراجع مقایسه میشد چه رسد به حرف یک آخوند مسجدی.


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    این آیه نه تنها به زن اهانتی نکرده بلکه نگاه تکریمانه به زن داشته با این بیان که نسبت به زن به دید تناسل نگاه شده نه به دید س ک س تنها..

    تناسل و دادن حیات در مکتب اسلام بسیار حائز اهمیت است تا جایی که در قرآن آمده

    وَمَنْ أَحْیاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَینَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ
    و هر کس، انسانی را از نماید ، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. و رسولان ما، دلایل روشن برای بنی اسرائیل آوردند، اما بسیاری از آنها، پس از آن در روی زمین، تعدی و اسراف کردند.

    «المائدة/32»

    نظرتان چیست؟

  8. تشکر


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ببينيد، مسئله تناسل و ... كه شما ميگين 2 طرفه است. يعني اگر واقعا ديد قرآن اين بوده بايد يه حقي هم به زن داده ميشد ولي تو قرآن هيچ جا نميتونين پيدا كنين كه اين حق رو به زن بده و فقط گفته مرد هر وقت كه بخواد ميتونه با زنش نزديكي كنه و اگر زن قبول نكرد گناه كرده و اين حرفها
    (۴)نزدیکی با زن هرگاه که شوهر بخواهد:
    هر چند این آیه چنین منظوری را نمیرساند، ولی زن به لحاظ شرعی موظف است اگر شوهرش قصد نزدیکی با او را داشت، اگر عذر موجهی نداشته باشد، به شوهر پاسخ مثبت بدهد.


    حتي گفته شده زماني كه زن مشكل شرعي داره (ايام عادت ماهيانه) نزديكي از عقب ايرادي نداره يعني مرد حتي اون چند روز رو هم نميتونه تحمل كنه؟!!!

    خيلي تنهام .......

  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    حتي گفته شده زماني كه زن مشكل شرعي داره (ايام عادت ماهيانه) نزديكي از عقب ايرادي نداره يعني مرد حتي اون چند روز رو هم نميتونه تحمل كنه؟!!!
    دروغ نباف عزیزم تو روایات هست که از نزدیکی با پشت منع کرده است !! برخی هم از ان ایه چنین برداشتی دارند وقتی هم ایه میگوید کشتزار یعنی فقط از یک طریق نطفه مرد وارد رحم میشود و از یک طریق زن حامله میشود و فقط یک طریق معنای کشت دارد
    ویرایش توسط mmj : ۱۳۸۷/۰۷/۲۲ در ساعت ۱۱:۱۲

  11. تشکر


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دروغ نبافتم عزيزم!!! اين رو آخونده يكي از مساجد شهر ............. هم تائيد كردن!
    خيلي تنهام .......

  13. تشکر


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۶
    نوشته
    259
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ببينيد، مسئله تناسل و ... كه شما ميگين 2 طرفه است. يعني اگر واقعا ديد قرآن اين بوده بايد يه حقي هم به زن داده ميشد ولي تو قرآن هيچ جا نميتونين پيدا كنين كه اين حق رو به زن بده و فقط گفته مرد هر وقت كه بخواد ميتونه با زنش نزديكي كنه و اگر زن قبول نكرد گناه كرده و اين حرفها
    (۴)نزدیکی با زن هرگاه که شوهر بخواهد:
    هر چند این آیه چنین منظوری را نمیرساند، ولی زن به لحاظ شرعی موظف است اگر شوهرش قصد نزدیکی با او را داشت، اگر عذر موجهی نداشته باشد، به شوهر پاسخ مثبت بدهد.


    حتي گفته شده زماني كه زن مشكل شرعي داره (ايام عادت ماهيانه) نزديكي از عقب ايرادي نداره يعني مرد حتي اون چند روز رو هم نميتونه تحمل كنه؟!!!

    دوست عزیز مباحث رو در هم خلط نکنید لطفا..

    اینکه هر وقت می تونه به زنش نزدیکی کنه در قبال اون تعهدی هست که در هنگام ازدواج با همسرش بسته
    با عقد مرد موظف می شود مهریه و نفقه زن در شان او را بدهد تا زمانیکه همسر او محسوب می شود
    و در مقابل زن وظیفه دارد تمیکن شوهر نمایید
    خب این یک حرف جداست
    در آیه دو مسئله بیان شده علی الظاهر
    اول اینکه خب مرد می تواند به همسر خود به هرگونه که خواست نزدیکی کند
    دوم اینکه به زن نباید فقط به دید جنسی نگاه کرد بلکه با دید تناسل و انسان سازی باید نگاه کرد


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    35
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط rosesefid نمایش پست
    تو قرآن گفته شده زنان كشتزار مردان هستند و مردان هر وقت بخوان ميتونن وارد كشتزارشون بشن!!!! به نظر من اين تهمته محضه به زنان.
    نظر شما چيه؟ :ealam:
    بسم الله الرحمن الرحيم
    دوست من سلام
    به نظر من به اين ايه از چند زاويه مي توان نگريست و در واقع سوال را به چند شكل مطرح كرد :
    1- اين كه زنان تشبيه شده اند آيا اصل تشبيه انسان به غير انسان توهين نيست ؟
    بعيد مي دانم سوال اين باشد در عين حال به پاسخ كوتاهي اشاره مي كنم
    دوست عزيز! اصل تشبيه نه تنها اشكالي ندارد بلكه در فهماندن معناي مقصود بسيار كمك مي كند و در تشبيه نياز نيست مشبه و مشبه به در تمام جهات شبيه يكديگر باشند بلكه بايد بين آنها يك وجه شباهت وجود داشته باشد . مثلا وقتي مي گوييم فلاني مانند شير است به اين معني نيست كه درنده است يا پشمالو است يا .... بلكه يعني همان طور كه شير شجاع است فلاني نيز شجاع است.
    2- ممكن است سوال اين باشد:
    اصل تشبيه درست است كه تشبيه كردن كار خوبي است ولي چرا به كشتزار تشبيه شده ؟ مثلا چرا به گل تشبيه نشده ؟
    در جواب بايد گفت همان طور كه گذشت در تشبيه بايد وجه شباهتي باشد و به خاطر همان وجه شباهت تشبيه صورت مي گيرد
    حال اگر بخواهيد از شجاعت و پايداري زن سخن بگوييد تشبيه به گل نازيباست ولي اگر بخواهيد از لطافت كسي سخن بگوييد تشبيه به گل زيباست . از اين رو در برخي روايات كه سخن از پرهيز از خشونت عليه زنان بوده آنان به گل ريحان تشبيه شده اند چنانكه امام متقيان مي فرمايد"المرئة ريحانة "
    در اين آيه نيز پرسش از اين بوده كه آيا هر گونه بهره برداري از زن جايز است ؟
    آيه در پاسخ به اين نكته لطيف اشاره مي كند كه حكمت ازدواج با زنان را فراموش نكنيد . زن براي اين افريده نشده كه شما هر كار خواستيد با او انجام دهيد بلكه در قانون زناشويي زن مانند كشتزار و مرد مانند كشت است . همان گونه كه انسان عاقل كه زندگي او وابسته به كشتزار است ، كشتزار خود را تباه نمي كند بلكه از او به بهترين شكل نگهداري مي كند و در واقع وابسته به كشتزار خود است و گاه و بيگاه از آن مراقبت مي كند مرد عاقل نيز همين گونه است .
    شما مي دانيد كه روش قرآن اين است كه در مسائل خانوادگي بسيار با عنايت سر بسته و به تعبيري با رعايت كامل ادب گفتگو سخن مي گويد و اين ادب در آيه مورد نظر نيز به خوبي هويداست.

  16. تشکرها 3


  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط andishmand نمایش پست
    حرف آخوند مسجد سر کوچۀ شما برای ما سند نیست. حرف مرجع تقلید بود هم باید با حرف سایر مراجع مقایسه میشد چه رسد به حرف یک آخوند مسجدی.

    نترسيد دوست عزيز، حتي اگر مقايسه هم بشه نتيجه چيزيه كه به نفع آقايون باشه!!!!
    خيلي تنهام .......

  18. تشکر


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود