جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: يمانــــى از مشــــرق نه از يمـــــن
-
۱۳۸۷/۰۷/۲۶, ۰۲:۲۴ #1
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 4
- مورد تشکر
- 2 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
يمانــــى از مشــــرق نه از يمـــــن
يمانى از مشرق
بعضيها معتقدند كه يمانى از يمن ميآيد، طبق بعضى از احاديث وروايات كه باعث توهم شده، حديثى نيست كه نشان دهنده خروج يمانى از يمن باشد.
اين درست است كه شخصى از يمن ميايد وادعاى يمانى بودن ميكند اما يمانى اصلى نميباشد! بلكه از تابعين دست راست امام مهدى (ع) ووصى ميباشد (مهدى اول)، بخاطر نسبت به يمانى اول به اين اسم خوانده شده . بقول معروف: كسانى كه از تابعين رسول (ص) ميباشند را محمدى مينامند،مثل سلمان محمدى، كسانى كه از تابعين امام على (ع) ميباشند را علوى مينامند همچنين امام جعفر صادق (ع) را جعفرى مينامند.
احتمال ظهور چندين افراد هست كه به اسم يمانى ميايند به تابعيت از رهبر اصليشان (يمانى اصل) ، همانگونه كه در احاديث ذكر شده است كه برخى افراد به نام قائمها قبل از امام مهدى (ع).
ودر روايات به اسم قائم به دليل نصبتشان به قائد اصلى امام مهدى (ع) ذكر شده است.
از امير المؤمنين (ع) : ( ... إذا قام القائم بخراسان وغلب على أرض كوفان ... إلى أن قال : وقام منا قائم بجيلان ... إلى أن قال : ثم يقوم القائم المأمول والإمام المجهول له الشرف والفضل وهو من ولدك ياحسين لا إبن مثله (...غيبة النعماني ص283 .
در ضمن قائم خراسان وقائم جيلان غير از قائم سوم ميباشند وبه نام قائم خوانده شده اند چون به امر امام مهدى (ع) قيام ميكنند وقبل از اينكه روايتى نقل كنيم كه بايه بر خروج يمانى از مشرق ميباشد الزامى است كه معنى اسم يمانى را توضيح دهيم كه چرا به اين اسم خوانده شده است .
اين خيال يا توهمى بيش نيست كه چونكه از كشوريمن است بهمين دليل معروف به يمانى ميباشد بلكه يمانى رابه اين اسم ميخوانند چونكه دست راست امام مهدى (ع) است ، واز نسل رسول الله محمد (ص) ميباشد ورسول از تهامه وتهامه از كشور يمن است ورسول يمانى ميباشد بس محمد (ص) وآل محمد(ص) همشان يمانى هستند وهر كسى كه به نسل رسول (ص) برميگردد از اهل يمانى ميباشد.
همانگونه كه ميگويند كسى كه از نسل امام على (ع) است علوى مينامند.
كسى كه از نسل امام حسن (ع) است را حسنى مينامند.
كسى كه از نسل امام حسين (ع) است را حسينى و غيره ...
خداى متعال كعبه را هم به اسم يمانيه خواند ، وخداى متعال به عيسى بن مريم در وصف رسول الله (ص) فرمود : (... ياعيسـى دينـه الحنفية وقبلته يمانيـة(...الكافي 8/103.
حتى عبدالمطلب (ع) بيت الحرام را به اسم كعبه يمانيه خواند . _ راجع البحار ج15 ص309
همچنين مولى محمد صالح مازندرانى در شرح كافى گفت : ( ... لأن مكة من تهامة وتهامة من أرض اليمن ...(شرح أصول الكافي ج11 ص 428.
واز علامه مجلسى از جزرى نقل شده : (في الحديث الايمان يمان والحكمة يمانية إنما قال ( صلى الله عليه وآله)ذلك لأن الايمان بدأ من مكة وهي من تهامة وتهامة من أرض اليمن ولهذا يقال : الكعبة اليمانية(بحار الأنوار 22 / 137.
از شيخ على نمازى : ( ... وفي حديث آخر قال النبي ( صلى الله عليه وآله ) : إن خير الرجال أهل اليمن والإيمان يمان وأنا يماني وأكثر قبائل دخول الجنة يوم القيامة مذحج)
بيان :-
إنما قال ذلك لأن الإيمان بدأ من مكة وهي من تهامة وتهامة من أرض اليمن ولهذا يقال: الكعبة اليمانية... )مستدرك سفينة البحارللشيخ علي النمازي ج 10 ص 602.
از حموى :...)وقال المدائني : تهامة من اليمن وهو ما أصحر منها إلى حد في باديتها ومكة من تهامة وإذا جاوزت وجرة وغمرة والطائف إلى مكة فقد أتهمت وإذا أتيت المدينة فقد جلست (...معجم البلدان 2 / 63.
وهمچنين علامه مجلسى از گفتمان اهل بيت نقل كرده در كتاب بحار به (حكمه يمانيه) – راجع مقدمة البحار ج 11.
وهمچنين سيد احمد الحسن همه اين صحبتها را در يكى از بياناتشان تحت عنوان ( سيد أحمد الحسن اليماني الموعود ) ذكر كرده است . ودر كل امام مهدى (ع) واوصياءشان يمانى ميباشند . مخصوصا اول مهديين (احمد) وصى امام مهدى (ع) قبل از قيام قائم آل محمد.
در اينجا صفت يمانى هيچ ربطى به كشور يمانى ندارد بلكه نسبتى است به رسول محمد (ص) ووقتى كه معلوم شده كه چرا يمانى به اين اسم خوانده ميشود بس به اين نتيجه ميرسيم كه يمانى از مشرق ميايد نه از يمن .
كسى كه بى گير احاديث وروايات باشد كه همشان قبل از قيام امام مهدى (ع) هست ، ميخوانيد كه كشوريمن خالى از احاديث وروايات ميباشد ، يعنى اين كشور در احاديث ذكر نشده است . در احاديث فقط صحبت از سه كشور است كه عبارتند از : عراق – ايران وشام . در بعضى از احاديث ذكر شده كه اولين انصار امام مهدى(ع) (أول المؤمنين) از عراق بخصوص از بصره ميايد .
در حديث از امام على (ع) نقل شده در تعداد اسامى 313 نفر (...ألا ان أولهم من البصرة وآخرهم من الأبدال....)
واهميت اين ممهد وحفظشان از دشمنان آل محمد ميباشد . اين ممهد به چندين چيز وصف شده است وايشان را به اسم اصليشان خطاب نمي كنند الى در بعضى از اوقات و بعضى از اماكن، مثل وصيت رسول خدا (ص) (فليسلمها - أي الإمام المهدي - إلى إبنه أول المقربين ( المهديين ) له ثلاثة أسامي أسم كأسمي وأسم أبي وهو عبدالله وأحمد والاسم الثالث المهدي وهو أول المؤمنين)واز قول رسول (ص) : )يبايع بين الركن والمقام أسمه أحمد وعبد الله والمهدي فهذه أسماؤه ثلاثتها(واز قول امام على (ع) :)أولهم من البصرة)يعنى اولين انصار امام مهدى (ع) . ومثل كنوز طالقان شعارشان (احمد احمد ) وقتى به عراق ميايد براى بيعت با امام مهدى (ع) .
از امام با قر (ع) : (أن لله كنزاً بالطالقان ليس بذهب ولافضة إثنا عشر ألفاً بخراسان شعارهم ( أحمد أحمد ) يقودهم شاب من بني هاشم على بغلة شهباء عليه عصابة حمراء كأني أنظر إليه عابر الفرات فإذا سمعتم بذلك فسارعوا إليه ولو حبواً على الثلج)منتخب الانوار المضيئة ص343 .
همه اين حرفهايى كه گفته شد وخوانديم ، اهل بيت (ع) توصيه نميكنند كه با بيش از يك نفرو در يك زمان بيعت كنيم لازم است (راية) كنوز طالقان به قيادة يمانى . چه مستقیم چه غیر مستقیم.
كسى كه به احاديث مينگرد كه در مورد قبل از قيام قائم صحبت ميكند ممهد را به چندين طريق واسماء وصف ميكند كه شخص خواننده را به شك در ميآورد كه چندين شخص وجود دارد در صورتى كه همه اين مشخصات مربوط به يك نفر ميباشد لازم است كه اين شخص معصوم باشد واين مشخصات فقط به يمانى تطابق داده شده نه كسى جز ايشان ودر رواياتى كه نقل شده كه خروج اين ممهد از مشرق ميباشد .
از قول امير المومنين (يخرج رجل قبل المهدي من أهل بيته من المشرق يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر...)واز قول رسول (ص) : (....ثم تطلع الرايات السود من قبل المشرق فيقاتلونهم قتالاً لايقاتله قوم ثم ذكر شاباً فقال : إذا رأيتموه فبايعوه فإنه خليفة المهدي) وبه لفظى ديگر: (خليفة الله المهدي) واز امير المؤمنين (ع) : (... إذا قام القائم بخراسان ...) ودر حديثى ديگر : (... وتقبل رايات من شرقي الأرض غير معلمة ليست بقطن ولاكتان ولاحرير مختوم في رأس القنا بخاتم السيد الأكبر يسوقها رجل من آل محمدتظهر بالمشرق وتوجد ريحها بالغرب كالمسك الأذفر يسير الرعب أمامها بشهر حتى ينزلوا الكوفة طالبين بدماء آبائهم ....) إلزام الناصب 2 / 98-99.
وقائد اين رايات مشرقيه كه وصف كردند از آل محمد (ع) ميباشد وهرگز به غير از وصى امام مهدى (ع) و يمانى موعود نميباشد. از امير المؤمنين (ع) : قال) :المهدي أقبل جعد بخده خال يكون مبدؤه من قبل المشرق وإذا كان ذلك خرج السفياني (...غيبة النعماني ص316 .
از امير المؤمنين (ع) : (...إنكم ان اتبعتم طالع المشرق سلك بكم مناهج الرسول)
از كعب الأحبار : ( ... وأقبل رجل من المشرق برايات سود صغار قتل صاحب الشام فهو الذي يؤدي الطاعة إلى المهدي) المهدي الموعود المنتظر باب30 ص328 .
از عبدالله بن عمر: (يخرج رجل من ولد الحسين من قبل المشرق لو استقبلته الجبال لهدها واتخذها طرقاً)الملاحم والفتن باب75 .
اگر این روایات واحادیث را با حديث امام صادق (ع) تطبيق كنيم (ولا تتبع منهم أحداً أبداً حتى ترى رجلاً من ولد الحسين معه عهد نبي الله ... ).
معلوم ميشود كه مرد حسينى صاحب عهد همان حسينى است كه از مشرق مي آيد همان يمانى ومهدى اول و وصى امام مهدى (ع) ( معه عهد نبي الله ).
از ابن عمر : ( ... الى أن قال: ( فأخذ النبي بيد العباس وبيد علي فقال: سيخرج من صلب هذا فتى يملأ الأرض جوراً وظلماً وسيخرج من هذا ( أي علي - ع-) فتى يملأ الأرض قسطاً وعدلاً فإذا رأيتم ذلك فعليكم بالفتى اليمني فإنه يقبل من المشرق وهو صاحب راية المهدي) المهدي المنتظر الموعود باب 2 ص107 .
ودر اين حديث به درستى نقل شده پسر يمنى ( يمانى ) از مشرق مى آيد نه از يمن .
مادام رسول خدا (ص) امر كرده به عمر به طاعت اين پسر وصف كرده كه راية مهدى (ع) كه خودش يمانى اصلى ميباشد همانطور كه در روايات قديم ذكر شده است .
وابن حجراين حديث را جاى پسر يمنى ( فتى يمني ) را تحريف كرده به ( فتى تميمي ) وهمانطور هم شيخ على كورانى در ( معجم احاديث امام مهدى (ع) ) .
وبطلان اين تحريف شده به مجرد نگاهى به مسئله مهمى كه صاحب راية مهدى همان مرد حسينى ميباشد همانطور كه در چندين روايت ذكر شده است . (ولاتتبع منهم أحداً أبداً حتى ترى رجلاً من ولد الحسين ) (أتاح الله رجل منّا اهل البيت) (يخرج رجل من ولد الحسين من قبل المشرق) ( ثم يرفع لولد الحسين عليه السلام راية فيها الأمر) .
ولى شعيب بن صالح از مردان تميمى ميباشد و اصلا علوى نيست ونمى تواند صاحب راية مهدى (ع) باشد .
پس يمانى از مشرق ميايد و حسينى نسب وپرچمدار واحمد وصى امام مهدى (ع) واول مهديين و از ذريه امام مهدى (ع) ميباشد و اينها توهمى بيش نيست كه يمانى از يمن ميآيد .
ومن الله توفيق
يا قائم آل محمد
ویرایش توسط فرياد زينب : ۱۳۸۷/۰۷/۲۶ در ساعت ۰۲:۲۹
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری