صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: -------- احكام جهاد و دفاع ---------

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    46
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پرسش -------- احكام جهاد و دفاع ---------




    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علی الحسین
    و علی علی ابن الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین

    حکم کشتن صهیونیستها در کشورهای عربی؟

    سوال بنده حقیر این است که آیا جایز است صهیونیستهایی که برای ترانزیت یا برای هر امری وارد یک کشور عربی یا اسلامی میشوند را به قتل برسانیم ؟
    در یکی از کشورهای اسلامی که نامش را نمی آورم خیلی به تشیع ظلم میشود و اگر یک شیعه این صهیونیستهایی که وارد این کشور اسلامی میشوند را به قتل برساند ممکن است وضعیت شیعیان آن کشور از قبل بد تر شود.

    حال نظر فقها در این مورد چیست ؟

    ویرایش توسط جان بركف : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در ساعت ۰۹:۳۷
    قمه زنى حرام و وهن به مذهب است

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    168
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مگر آدم كشتن همينجوري كشكي است ؛ بايد ديد آن صهيونيست به چه كاري آمده اگر منفعت مسلمين و جان و مال و حيثيت آنها در خطر است و صهيونيست قصد تجسس و فتنه گري دارد بايد به او اخطار داد ؛ اگر توجه نكرد تهديد و اگر ترتيب اثر نداد آنوقت عملا مانع كارش شد ؛ در اين ميان اگر دست به سلاح برد قبل از استفاده از آن بايد اقدام كرد.

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    46
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    صهیونیستها (اسراییلیها) برای چند کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میروند.
    1- تجارت با بزرگان و تجار عرب
    2- جاسوسی برای موساد
    3- فتنه و خرابکاری

    در این چند مورد اگر به آنها تذکر بدهیم قبل از هر چیز شخصی که نهی از منکر کرده و به آن صهیونیست تذکر داده یا مورد بازجویی قرار میگیرد یا حبس میشود و یا (گوانتانامو) !! پس میفرمایید ما برویم گوانتانامو و پس از این که بازگشتیم دوباره تذکر دهیم ؟

    در کشورهای عربی, مجرد شما به یک صهیونیست نگاه چپ کنید دستگیر میشوید زیرا در این کشورها جان اینها مهم تر از جان مسلمانان است.

    العاقبه للمتقین
    ویرایش توسط جانم فدای رهبر : ۱۳۸۷/۰۸/۱۳ در ساعت ۱۳:۵۷
    قمه زنى حرام و وهن به مذهب است

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    937
    تشکر:
    1
    حضور
    1 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0






    صدور چنین آرا و فتاوایی در انحصار مراجع عظام تقلید است . شما انتظار دارید در یک کانون گفتمان اینترنتی فتوا دریافت کنید ؟

    قتل یک انسان موضوع بسیار خطیری است و به همین دلیل در قرآن کریم قتل یک انسان به ناحق با قتل همه ی مردم یکی دانسته شده است . ( کما قتل الناس جمیعا )


  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    513
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    دوست عزيز در اسلام جان انسانها از اهميت بسيار زيادي برخوردار است لذا اين اجازه به اشخاص به هيچ وجه داده نشده است كه اقدام به كشتن يا حتي ازار و اذيت ديگران نمايند بله
    اگر دادگاه صالح كسي را مهدورالدم شناخت و محكوم فراري بود و در دسترس نبود مي‏تواند وي را مهدور الدم اعلام كند مثلا كافرحربي (كسي كه در جنگ با مسلمانان است) مي‏تواند مهدور الدم اعلام گردد و در اين صورت با مجوز دادگاه صالح مي‏توان به هر نحوي او را مجازات كرد. ولي به هيچ وجه اين كار در صلاحيت افراد و يا گروه‏ها نيست (حتي در موردمهدور الدم)؛ چون اين كار موجب اختلال نظام جامعه و ناامني آن مي‏گردد كه از بزرگ‏ ترين گناهان و فسادها است
    التماس دعا



  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    168
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط جانم فدای رهبر نمایش پست
    صهیونیستها (اسراییلیها) برای چند کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میروند.
    1- تجارت با بزرگان و تجار عرب
    2- جاسوسی برای موساد
    3- فتنه و خرابکاری

    در این چند مورد اگر به آنها تذکر بدهیم قبل از هر چیز شخصی که نهی از منکر کرده و به آن صهیونیست تذکر داده یا مورد بازجویی قرار میگیرد یا حبس میشود و یا (گوانتانامو) !! پس میفرمایید ما برویم گوانتانامو و پس از این که بازگشتیم دوباره تذکر دهیم ؟

    در کشورهای عربی, مجرد شما به یک صهیونیست نگاه چپ کنید دستگیر میشوید زیرا در این کشورها جان اینها مهم تر از جان مسلمانان است.

    العاقبه للمتقین
    والله اعلم

    كار بايد بر اساس حساب كتاب و منطق باشد ؛ نگاه چپ به يك نفر نشاني از ضعف است ؛ يعني ميخواهد بگويد من از تو بدم ميايد يا با تو دشمنم ؛ در صورتي كه نيازي به نگاه چپ و خودخوري نيست ؛ ضمنا از بس يهودي ها بد اسم و رسم شده اند و از هر طرف قصد جانشان ميكنند كه حاكميت هر كشوري ميترسد ضمن اينكه با كشتن يك و چند صهيونيست ؛ كل آن حوزه شهر يا كشور دچار هرج و مرج و بحران ميشود و عده اي بيگناه هم در اين ميان كشته ميشوند و كلي كشور متضرر ميشود ؛ تازه بحران خارجي هم بوجود ميايد بايد به اسرائيل و امريكا هم پاسخ داد و منتظر اقدامات مشركانه آنها هم بود ؛ اين ها همه عين فتنه جوئي و فتنه گري است ؛ كار بايد اصولي باشد يعني في سبيل الله باشد .
    ویرایش توسط روشن بيان : ۱۳۸۷/۰۸/۱۳ در ساعت ۱۹:۲۴

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جهاد و احکام آن




    [quote=احسان زمانی;74601]منطق جان من بارها به شما گفته ام صلاحیت اینرا ندارید که بحث با شما انجام شود.تا وقتی چشم خودتان را به واقعیات بسته اید هیچ حرف منطقی نخواهید زد. بنده خدا شما حرف زدن خودت رو بلد نیستی اون وقت می خوای از قرآن ایراد بگیری؟ من قبلاً در مورد آیه 4 سوره مبارکه محمد اینجا مطلبی داده بودم اما چون شما به همون مصداق قرآن کور و کر هستید یادتون رفته. من یه جمله مثال می زنم ببینم می تونی بفهمی منظورم چیه؟: 1-منبع آبهای لوله کشی تهران آلوده شده است. 2-مردم تهران نباید از آب لوله کشی استفاده کنند. خوب یه آدم بی منطقی مثل شما تا جمله دوم را ببینه زمین و زمان رو به هم می بافه که چرا ما نباید از آب لوله کشی استفاده کنیم. خوب آدم به ظاهر عاقل برو جمله اول رو هم بخون.


    با درود
    جناب زماني به اين ايه توجه كن
    قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ ﴿29﴾

    بكشيد كسانى را كه كه به خدا و روز بازپسين ايمان نمىآورند و آنچه را خدا و فرستادهاش حرام گردانيدهاند حرام نمىدارند و متدين به دين حق نمىگردند تا با [كمال] خوارى به دستخود جزيه دهند
    دستور الله كاملا صريح و قاطع است . هيچ شرط و تبصره اي در قبل و بعد ازين آيه وجود ندارد.
    الله بخشنده و مهربان در جاي جاي قران دستور قتل عام .سر بريدن و اسير كردن آفريده ها و بندگان خودش رو صادر ميكند. ايا خدايي كه ما انسان ها رو آفريده . از پدر و مادر مارو بيشتر دوست ميداره. از رگ گردن به ما نزديك تره چنين دستوراتي صادر ميكند؟
    كدام پدر و مادر حاضرند خون فرزند خود رو بريزند؟

    اي الله ما رو آفريدي كه تو اين دنيا زجر بكشيم سرمونو ببري دست و پامونو ببري شلاق بزني و بعد هم تو اون يكي دنيا به سيخ بكشي و رو آتيش كبابمون كني؟ واقعا از جون ما چه ميخواهي ؟ پس ظالم كيه؟
    اي خدا چه شد تو را . تو كه سخنت چيزي جز عشق نبود . پيام پيام آورانت چيزي جز محبت نبود .

    نه آقاي زماني من به خدايي ايمان دارم كه هميشه تو قلبم حسش ميكنم . نفسش كه ميكشم محبتشو تو تمام بدنم تو
    كارام تو همه دنيا حس ميكنم محبتش و بار ها و بارها ديدم .
    نه دستور به قتل و سر بريدن ميدهد . نه چپاول و پروه گيري (غنيمت ) رابه بهانه دين جايز مي شمارد .و نه اجازه دست درازي به ناموس ديگران به بهانه كافر بودن مي دهد .........
    (
    نمي دانم كجاي اين سخنان من توهين آميز بوده كه جناب مدير سايت لطف كردند يكبار مطالب بنده را به اين بهانه حذف (سانسور) كردند . كمي تغيير دادم اميدوارم اينبار به جاي حذف و سانسور پاسخ هاي منطقي وجود داشته باشد اي كسانيكه كه ادعاي مسلماني و داشتن كاملترين دين و برهان مي كنيد پس چه ميشود شما را....؟)


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    46
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خجالت جزیه از اهل کتاب




    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    در مو رد مطالب گفته شده در پرسش و پاسخ فوق مواردی است که بیان می شود .
    1- سوال کردن اگر برای فهم و کسب علم باشد نه تنها بد نیست بلکه بسیار هم خوب است حتی اگر در مورد اصل وجود خدا و حقانیت قرآن و . . . باشد.
    2- مناظره و پاسخگو یی ، آدابی دارد که بهتر است رعایت شود خصوصا اینکه در محیط باز و در منظر عام باشد 0
    3- اگر سوال طوری مطرح شود که طرف مقابل بداند این سوال از موضع یک فرد مسلمان و مومن است یا یک فرد غیر مومن خارج از اسلام - با صرف نظر از شخص سوال کنده - در آن وقت مبانی پاسخ ا رائه شده متنا سب با سوا ل ا نجام شده خواهد بود و زودتر به نتیجه خواهیم رسید .
    4- خداوند یکتای بی همتا که الله نام دارد نه تنها مهربان است بلکه مهربانترین است آن هم به نحو تام و کامل و بدون رقیب یعنی هر گونه رحمت و رافت که دیگران دارند نیز از عنایات ا و است و قابل قیاس با مادر و . . . نیست و اگر گاهی مثال زده می شود برای نزدیک شدن ذهن است و گرنه اصل مقایسه بی جا است چون رحمت حق نامحدود است و رحم مادران کل جهان در کل هستی بالاخره محدود خواهد بود .
    5- مهر و محبت با قهر و غلبه دو روی یک سکه اند و یک مادر مهربان گاهی برای مصلحت فرزندش او را به مدرسه می فرستد و مانع تفریح او می شود و گاهی او را نزد دکتر می برد و داروی تلخ در دهان او می ریزد و گاهی او را به جراح می سپارد و قلب اورا تعمیر یا تعویض می کند .
    6- چرا ما در مورد این مادر شک نمی کنیم که بی رحمی کرده است ؟
    چون به نتیجه بخش بودن اقدامات مادر احتمال عقلائی می دهیم و احتمالا این فرزند دانشمند یا با سواد خواهد شد و یا سلا متی خودرا به دست خواهد آورد .
    حال اگر کسی مطمئن با شد که پزشک معالج متخصص نیست یا معلم مدرسه دلسوز نیست این مادر را نه تنها تحسین نمی کند بلکه ملامت هم می کند .
    7- احکام و دستورات خدا هم همین طور است با این تفاوت که نص عدم شناخت و عدم قدرت و مهربان محض نبودن و حکیم نبودن و بخشنده نبودن و . . . در مورد او متصور نیست و اگر کسی در این صفات خدا وند را کامل و نامحدود نداند ؛ دیگر خدای یکتا را نمی شناسد که ما در مورد احکامش با او بحث کنیم .
    8- اگر ذات حق را با صفات رحمت و . . . می شناسد با کمی دقت پی می برد که مانند آن مادر مهربان خیر فرزند ش را می خواهد و سختگیری او به صلاح فرزند است و اگر فرزند با همه سفارش ها و دلسوزی ها به حرف او گوش نداد و راهی برخلاف مصلحت خود انتخاب کرد و حتی قهر و تنبیه مادر هم نتوانست اثری بگذارد آنوقت دیگر عقلا و منطقا مادر مسئول نیست بلکه خود فرد مسئول است و وجدان خودش هم به همین امر حکم می کند .
    9- اصولا رحمت خدا بر غضب وی سبقت دارد و این همه انبیاء و اولیاء و کتاب و وعده و وعید و بشارت و انذار که برای ما فرستاده نشانه رحمت و مهربانی اواست و حتی برای دشمن خود فرعون هم دوتن از بهترین دوستان خود را می فرستد تا فرعون را هدایت کند و نجات دهد و حتی سفارش هم می کند که مبادا به تندی با او صحبت کنید بلکه با او با قول لین - زبان نرم - صحبت کنید چون امید است که به راه بیاید و به پرتگاه نیفتد .
    10 - اصولا خداوند انسان را برای جایگاه بلند و رفیع خلیفه اللهی آفرید و استعداد رسیدن به این مقام را هم به او داد و اگر نمی داد و چنین انتظاری را داشت که خلاف عدالت و رحمت و . . . بود
    11- جهنم و غضب خدا جایگاه نیست تا هدف و مقصد قرار گیرد بلکه پرتگاه است و از عوارض دنیای مادی است که عواملی مزاحم ترقی و تعالی انسان با شند و البته این نقص ر ا ا نبیا با دعوت خود جبران نمودند .
    12- حال اگر کسی با وجود فطرت و عقل و دعوت انبیاء الهی و اتمام حجت های مکر ر طوری رفتار کرد که به زندان افتاد یا به چوبه دار سپرده شد یا به دوزخ سقوط کند چه کسی مقصر است ؟
    13- آیه شریفه مربوط به اهل کتاب است که با اینکه یقین داشتند که پیامبر اسلام برحق است و موعود تورات و انجیل است و حتی یهودیان از بیت المقدس تا مدینه (خیبر) سالها قبل از بعثت مهاجرت کرده و منتظر ظهور چنین پیامبری بودند و وقتی که آمد با این حال ایمان نیاوردند و حکم همان خدای مهربان این شد که اگر بر خلاف مصلحت خودتان عمل کنید یا کشته می شوید یا با ید تحت حکومت اسلام مقداری مالیا ت - جزیه - بدهید چرا در مهربانی خدا با ید شک کنیم و حکم خدا را انکار یا تاویل یا تفسیر به میل خودمان کنیم درحالی که راه ایمان راهم نبسته و همه این مجازات ها برای تشویق ایمان آوردن و نجات یافتن خود فرد است نه برای برده گیری ونه گرفتن جزیه و این در حالی است که اگر مومن هم شوند با ید زکات و خمس هم بپردازند و در جهاد هم شرکت کنند
    14 - نصارای نجران پس از وقوع مباهله و دیدن آن صحنه حا ضر به عقد قرارداد صلح و پرداخت جزیه شدند و آنها این اختیار را داشتند که ایمان آورند ( چون یقین داشتند ) و یا جنگ کنند و یا مهاجرت کنند و یا جزیه ذهند و هر کدام را انتخاب می کردند پیا مد خاص خود را داشت .
    15 - یهودیان خیبر و مشرکان قریش هم راه دشمنی و جنگ را پیش گرفتند و همان خدای مهربانی که بهشت اعلا را پاداس ایمان قرار داد از سقوط و نابودی و پرت شدن در پرتگاه ها خبر داده است و اکنون هم هر کس بر اساس اختیار خود ایمان و یا کفر را می پذیرد .
    16 - باید بدانیم که اگر همه اهل دنیا مومن درجه یک شوند و یا کافر محارب شوند برای خدا فرقی نمی کند هرچند اراده تشریعی خدا هدایت به بهشت برین است ولی نیازی به این هدایت ندارد و خدای نیاز مند اصولا خدا نیست و تنها خود انسانها هستند که از نتایج کار خود بهره مند می شوند
    17 - ا راده تکوینی و لا یتغیر خداوند بر این قرار گرفته که هر کس راه خود را در دنیا و آخرت با اختیار و آزادی انتخاب کند و نتایج کار هرکس را نیز امری لازم و حتمی قرار داد و از شدت لطف و مهربانی مجازات بدی را مساوی عمل قرار داد ولی برای نیکی حد اقل دو برابر و ده برابر و هفتصد برابر و بدون حساب قرارداده است .
    18 - آیا روشی بهتر از روش الگو ئی و تشویق و تنبیه که در مکتب انبیائ عظام ارائه شده سراغ دارید ؟
    در پایان با ید گفت که اگر تشویق با شد ولی تنبیه نباشد یا برعکس ، به هرحال راه به جائی نخواهد برد چون ساختار فطری انسان برهمین مبنا است . والسلام .


    ویرایش توسط احیا : ۱۳۸۷/۱۰/۱۹ در ساعت ۱۰:۳۷ دلیل: تصحیح

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جهاد و احکام آن




    این تاپیک برای انتقال سوال کاربر خاک پای کوروش ایجاد شده است سوال ایشان از تاپیک احکام رجم و قطع عضو به این تاپیک منتقل شد .
    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّالَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِعَظِيمٌ
    وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَذَا سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ


    آنگاه كه آن [بهتان] را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با زبانهاى خود چيزىرا كه بدان علم نداشتيد مى‏گفتيد و مى‏پنداشتيد كه كارى سهل و ساده است بااينكه آن [امر] نزد خدا بس بزرگ بود
    و [گر نه] چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد براى ما سزاوار نيست كه در اين [موضوع] سخن گوييم [خداوندا] تو منزهى اين بهتانى بزرگ است
    سوره نور آيات 16 و 17


    حضرت زهرا (س) :
    کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
    :salavat(10):
    رسول اکرم(ص):
    الحیاءحسن و لکن فی النساءأحسن؛
    حیا خوب است ولی برای زنان خوب تر است.

  12. تشکر


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    درود به خون پاك آريايي
    جناب انديشمند
    1:باز هم شما مرا به عوامفريبي . فرافكني بدگويي و ... متهم كرديد. بنده براي جلو گيري از جدل و به حاشيه كشيدن شدن بحث از آن ميگذرم من براي آموختن اينجا آمده ام نه مجادله .
    2 : فرموديد:اعتقاد من هیچ اهمیتی ندارد
    من كه هميشه سعي ميكنم شعور دموكراسي داشته باشم و به نظرات و اعتقادات ديگران احترام بگذارم
    3: فرموديد:مگر زدن سر دشمن در جنگ و اسیر کردن دشمن خلاف قانون جنگ است؟ قرآن این فرمان را در جنگ داده است. در جنگ هم همین است. دشمن هم با ما چنین میکند.
    اما در مورد این که سرتون بریده بشه تا شما به اسلام اعلان جنگ نکنید کسی کار به شما ندارد

    بله حرف شما زماني صحيح بود كه ما آغازگر جنگ و خونريزي نبوده باشم
    اعلان جنگ؟ با اسلام؟ اما متاسفانه هميشه اين برادران مسلمان بوده اند كه اعلان جنگ كرده اند
    هميشه اين مسلمانان بوده اند كه تحت تاثير تاليم مذهبيشان شروع كننده جنگ و درگيري بوده اند هميشه اولين شمشير از مسلمانان بوده ! نبوده؟
    از جنگ بدر كبري كه اولين رويارويي محمد با بت پرستان گرفته تا جنگ موته با عيسويان
    وجنگ عمر با مشاورت علي پسر ابوطالب عليه ايرانيان و زرتشتيان فلك زده....
    4:فرموديد:اینکه کی گفته یک پدر و مادر اینکارا رو با فرزند نمیکنند؟ دهها خبر از جنایاتی که توسط پدر و مادرها در مطبوعات دیده میشود مثال نقض ادعای شماست.

    واقعا از اين سخن تعجب ميكنم
    شما خودت اسم عمل اون پدر و مادر رو جنايت ميگذاريد. منظور بنده اين است كه خداوند از مهربان ترين پدر و مادرها كه دلشون نمياد كوچك ترين اسيبي به فرزندشون برسه هم دل رحم تر و بخشنده تر است اين چه مقايسه ايست كه با انسان هاي جنايت كار ميكنيد مطمئنا خداوند دستور قتل فرزندانش را نميدهد
    5:فرموديد: آیا شما هنوز نمیدانید که "قاتلوا" به معنای بکشید نیست و به معنای بجنگید است و از این گذشته یک فعل دوطرفه است. شما خیلی راحت به قران تهمت میزنید و آیات را وارونه ترجمه میکنید
    و اما بحث اصلي در مورد قتال
    بنده متاسفانه هيچ علاقه اي به فرهنگ و دستور زبان تازي نداشتم و آگاهي چنداني ندارم ولي در اين مورد تحقيق كردم:
    از فارس به تازي:
    جنگ كردن(با) : المعركت. الشجار .الحرب
    جنگجو: المحارب . عسكري . المقاتل (يعني به قتل رساننده در جنگ)
    قتل:القتل
    از تازي به فارسي:
    فعل القتل:آدمكشي.كشتن.بقتل رساندن و ... و من فكر ميكنم قاتلوا از مشتقات صيغه امر القتل باشد
    المعركت و الحرب: جنگ كردن
    حالا من كجا ايات رو وارونه ترجمه كردم؟ اون ترجمه كه شما مي فرمائيد .ترجمه زيرنويس هاي قرآن هاي موجود است كه به نظر من مترجمان قصد دارند از خشونت موضوع بكاهند و اين عين عوام فريبي است!
    و از ديگر نگاه بفرض هم فرمايش شما صحيح منظور جنگ كردن با اهل كتاب باشد! اين به هيچ وجه مسئله رو حل نميكند. آيا لازمه جنگ كشتن نيست؟ خونريزي نيست؟ سربريدن نيست ؟...تازه با چه كساني!.اهل كتاب.اهل دين و ايدئولوژي(بغير اسلام).......چراااااااااااااا ااااااا؟دقيقا من با همين ادبيات اسلامي مشكل دارم. واقعا چراا؟مگر اسلام ادعاي برتري و تكامل در جهانبيني و ايدئو لوژي ندارد چرا بجاي گفتگو و تبليغ بهترين و كاملترين دين (اگر باشد)و جنگ ايدئولوژي ها.(مثل همان كاري كه دين زرتشتي در ايران . مانوي در هند و چين و ايران و حتي اروپا و در آخر هم كه مسيحيت انجام داد ) جنگ فيزيكي( كه كار آدم هاي بي منطق است)انجام داد .آيا اين شبه بوجود نمي آيد كه اسلام منطق و برهان كافي نداشت و لازمه گسترش دين محمد زور و شمشير بود؟ آيا پيام اوران اديان ديگر براي فراگيرشدنش دستور جنگ و غنيمت گيري ميدادند؟
    چرا دين اسلام براي درك و شعور بشر احترام قائل نبود؟
    چرابراي بشر حق آزادي انتخاب قائل نبود؟
    و تمام اينها در حالي رقم خورد كه كوروش كبير پدر ما از خون ما 1000 سال پيشتر از محمد گفت:
    تا روزی که زنده هستم و مزدا توفيق سلطنت را به من می دهد دين و آئين و رسوم ملتهائی که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زير دستان من دين و آئين و رسوم ملتهائی که من پادشاه آنها هستم يا ملتهای ديگر را مورد تحقير قرار بدهند يا به آنها توهين نمايند.
    من امروز اعلام می کنم که هر کسی آزاد است که هر دينی را که ميل دارد بپرستد

    اما از شما سپاس گزارم كه وقت خود رو به سوالات من اختصاص داديد

    كوروش فداي خاك پايت

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود