جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: تو این وقت کم با زمینت چی کار می کنی؟
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۶, ۰۷:۰۷ #1
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,007
- مورد تشکر
- 3,000 پست
- حضور
- 17 ساعت 3 دقیقه
- دریافت
- 12
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
تو این وقت کم با زمینت چی کار می کنی؟
خدا
یک زمین کشاورزی رو در نظر بگیرید این زمین به مساحت نامشخص بهت داده شده
تا تو در اون بکاری و بعد برداشت کنی. این ز مین اجاره ای و به همه داده شده. حد و مرز این
زمین مشخص نیست تا هر جا کسی خواست می تونه کشت کنه. کاشت و داشت برداشت
رو می تونی اینجا بدی و اون طرفم به عنوان کشاورز نمونه به حساب بیای و یا برعکس.
این زمین وجود توست و کشتهای تو اعمال تو و وقت برداشت هم در این دنیاست وهم
در اخرت ببین چی می کاری. زمان محدود کسی نمی دونه چقدر کشاورزه.
یا علی مدد.
ازاد
ویرایش توسط ازاد : ۱۳۸۷/۰۸/۱۶ در ساعت ۰۷:۴۲
اگه دستام خالی باشه وقتی باشم عاشق تو
غیر دل چیزی ندارم که بدونم لایق تو
دلمو از مال دنیا به تو هدیه داده بودم
با تموم بی پناهیم به تو تکیه داده بودم....
-
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۹, ۱۳:۲۵ #2
اَالدُنيـــا مَزرَعَة الاخٍرَة...قال رسول الله (ص)
-
-
۱۳۸۷/۰۸/۱۹, ۱۵:۱۷ #3
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 2,087
- مورد تشکر
- 2,686 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
پيامبر (ص) :"حاسبو قبل ان تحاسبو"
به اعمال خود رسيدگي كنيد قبل از آنكه به حساب شمارسيدگي شود
بهترين كارها سه كار است:
تواضع به هنگام دولت ، عفو هنگام قدرت و بخشش بدون منت
پيامبر اكرم (ص)
http://www.hamdardi.com/my_documents....com_8.com.jpg
-
تشکرها 5
فقیر, محب نور, معز الاولیاء, نهان, ازاد
-
۱۳۸۸/۰۱/۲۲, ۱۶:۱۸ #4
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,007
- مورد تشکر
- 3,000 پست
- حضور
- 17 ساعت 3 دقیقه
- دریافت
- 12
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
دلتو زمین کشاورزیته فکر میکنی چی تو این زمینت کاشته بشه بهتره...
ممنونم از نظرات شما...
اگه دستام خالی باشه وقتی باشم عاشق تو
غیر دل چیزی ندارم که بدونم لایق تو
دلمو از مال دنیا به تو هدیه داده بودم
با تموم بی پناهیم به تو تکیه داده بودم....
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۸/۰۱/۲۲, ۲۱:۰۷ #5
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۸
- نوشته
- 11,936
- مورد تشکر
- 35,179 پست
- حضور
- 33 روز 7 ساعت 39 دقیقه
- دریافت
- 406
- آپلود
- 94
- گالری
-
278
در درجه اول عشق به خدا و ائمه اطهار
در درجه بعد چیزهایی کاشته بشه که اون عشق را زیادتر بکنه
صداقت دوست داشتن مهربانی با دیگران ووووووو
و سعی کنیم بذر خودخواهی و منیت را بخشکانیم و درخت تنومند ما را برویانیم
ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند
و
چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان یافتند.
تلاطم های زندگی حکمتی از جهان هستی است...
پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه اطرافمان
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۸/۰۱/۳۰, ۱۹:۵۷ #6
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود :
" دنیا مزرعه آخرت است " .
در سوره مبارکه بنی اسرائیل میفرماید :
" اگر کسانی نظر کوتاه داشته باشند و همت کم و سعادت خود را در همین امور زودگذر و موقت بدانند و تنها این امور را بخواهند ، ما هم در فراهم ساختن آنچه آنها میخواهند تعجیل میکنیم و به آنها میدهیم ، و اگر کسانی نظر بلند و همت عالی داشته باشند و سعادت خود را محدود نکنند و آخرت و عاقبت را نیز بخواهند و برای آن عمل کنند باز هم همان مطلوب و همان مقصود را به آنها میدهیم . ما همه را کمک میکنیم و مدد میرسانیم ، هم این دسته و هم آن دسته را ، عطا و بخشش پروردگار تو هرگز از هیچ موجودی قطع و بریده نمیشود ، فیض پروردگار ، عام و شامل است و هر موجودی را در راه خودش و مطابق استعدادی که دارد پرورش میدهد و تکمیل میکند .
کلمه " رب " که در این آیه کریمه آمده است به معنای پروردگار و پرورشدهنده است .
بعد از آنکه میفرماید :
" هر کسی در هر راهی که گام بر دارد و هر مقصدی را که جستجو کند ما به او مدد میرسانیم و فیض خود را از او دریغ نمیداریم "
میفرماید :
" به موجب اینکه ما رب عالم و پروردگار عالم هستیم و به حکم اینکه پرورش دهنده موجودات هستیم و یکی از شئون ما ربوبیت و پرورش دادن است هر دو دسته را در راه خود تقویت و تکمیل میکنیم و پرورش میدهیم " .
آری ، ناموس جهان این است که هر بذری که کاشته شود در آغوش عوامل بی منتهایی که هست پرورش یابد و رشد کند . جهان دستگاه مساعدی است برای کشت و زرع ، اعمالی که ما در جهان انجام میدهیم از نیک و از بد ، هر یک بذری است که در مزرعه این جهان میافشانیم
پیغمبر اکرم فرمود : " دنیا مزرعه آخرت است " هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت .
هیچ عملی در این جهان گم نمیشود و از بین نمیرود ، نه تنها گم نمیشود و از بین نمیرود ، بلکه آن عمل در زمین روح خود ما و در زمین اجتماع ما و بالاخره در زمین مساعد جهان که محفوف به هزارها عوامل است فرو میرود و پس از مدتی میدمد و خود را بروز میدهد :
چون که بد کردی زید ایمن مباش
زانکه تخم است و برویاند خداش
آنچه کردی اندر این خواب جهان
گرددت هنگام بیداری عیان
ای دریده پوستین یوسفان
گرگ بر خیزی از این خواب گران
زانچه میبافی همه روزه بپوش
زانچه میکاری همه ساله بنوش
گشته گرگان یک به یک خوهای تو
میدرانند از غضب اعضای تو
در قرآن کریم در موردی که گروهی از مسلمانان با گروهی از یهودیان مجادله میکردند و هر دسته میگفتند خداوند ما را به گناهمان نمیگیرد ، در این مورد آیه قرآن نازل شد که خلاصهاش این است :
زهی تصور باطل زهی خیال محال ،
فرمود : نه آن طور است که عدهای از شما مسلمانان کوتاه فکر و نا آشنا به حقایق اسلامی پنداشتهاید و نه آن طوری که آن دسته دیگر پنداشتهاند ، هر کسی تخم بد بکارد و بذر بد بیفشاند به سزای عمل خودش یعنی به ثمره تخمی که کاشته لامحاله خواهد رسید ، قانون الهی تغییر پذیر نیست ،
پیغمبران آمده اند که به بشر راه خوب عمل کردن و خوب بذر افشاندن در مزرعه جهان را بیاموزند ، آمده اند که به مردم جهان بیاموزند : " الحمد لله رب العالمین " ستایش مخصوص ذات اقدس الهی است که مربی و پرورش دهنده همه عوالم هستی است .
خدا هر ماده مستعدی را به کمال لایق خودش میرساند ، دانه گندم را به صورت ساقه و خوشه گندم ، و دانه جو را به صورت محصول جو پرورش میدهد ، از هسته خرما درخت خرما و از هسته زرد آلو درخت زرد آلو به وجود میآورد ، مقام ربوبیت الهی اقتضا میکند که همه موجودات را پرورش دهد و تکمیل کند ، این بشر است که باید از نظر شخص خودش و سعادت خودش به خود بپردازد ، این بشر است که باید بداند هر عملی که میکند بذری است که در باغ وجود میکارد و ثمره شیرین یا تلخش به او میرسد ، کسی نمیتواند از ثمره کشت دیگری استفاده کند ، و همچنین کسی نمی تواند که بد بکارد و خوب بدرود .
رسول اکرم به یگانه دختر عزیزش حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام که فوق العاده او را دوست میداشت و او را پاره جگر خود مینامید فرمود :
دختر عزیزم ! خودت برای خودت عمل کن ، خودت در بوستان زندگی و سعادت خودت بذرهای نیک بیفشان که من نمیتوانم تو را بی نیاز کنم و تو نمیتوانی ثمره عمل مرا بچینی .
دو نصیحت کنتم بشنو و صد گنج ببر
از در عیش در آو به ره عیب مپوی
شکر آن را که دگرباره رسیدی به بهار
بیخ نیکی بنشان و ره تحقیق بجوی
رسول اکرم بعد از بعثت مجلسی از بستگان نزدیک خود فراهم آورد به امر خدا که آنها را از عواقب اعمالشان بترساند و نسبت به آنها اعلام خطر کند ، فرمود :
" فرزندان عبدالمطلب ! گمان مبرید و نگویید که محمد از ماست ، ما هر چه که بخواهیم بکنیم میکنیم و به محمد به حکم آنکه پیغمبر است و فرستاده خداست پشتگرمی داریم . در دستگاه عدالت الهی که به وزن ذرهای نیک و بد گم نمیشود کسی نمیتواند به پشتگرمی کس دیگر مغرور شود و او را دستاویز اعمال ناشایست خود قرار دهد " .
منبع : حکمتها و اندرزها
نویسنده : شهید استاد مرتضی مطهری
صفحه : 61
[SIGPIC][/SIGPIC]
دلم تا دست بر دامان در زد/دو دستي سنگ شيون را به سر زداميدم مشت نوميدي به در کوفت/نگاهم قفل در، ميخ قدر کوفتچه درد است اين که در فصل اقاقي؟/به روي عاشقان در بسته ساقيبر اين در، واي من قفلي لجوج است/بجوش اي اشک هنگام خروج استدر ميخانه را گيرم که بستند/کليدش را چرا يا رب شکستند؟!دلم تا چند يا رب خسته باشد؟/در لطف تو تا کي بسته باشد؟==========================حبيبم قاصدي از پي فرستاد/پيامي بابلوري مي فرستادکه مي دانم تو را شرم حضور است/مشو نوميد، اين جا قصر نور استالا! اي عاشق اندوه گينم/نمي خواهم تو را غمگين ببينماگر آه تو از جنس نياز استدر باغ شهادت باز، باز است
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۸/۰۲/۰۱, ۰۷:۱۵ #7
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,007
- مورد تشکر
- 3,000 پست
- حضور
- 17 ساعت 3 دقیقه
- دریافت
- 12
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
اگه دستام خالی باشه وقتی باشم عاشق تو
غیر دل چیزی ندارم که بدونم لایق تو
دلمو از مال دنیا به تو هدیه داده بودم
با تموم بی پناهیم به تو تکیه داده بودم....
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۲:۵۱ #8
- تاریخ عضویت
آبان ۱۳۸۸
- نوشته
- 11,936
- مورد تشکر
- 35,179 پست
- حضور
- 33 روز 7 ساعت 39 دقیقه
- دریافت
- 406
- آپلود
- 94
- گالری
-
278
معنای تشبیه دنیا به مزرعه آخرت
اینكه گفتند : دنیا مزرعه آخرت است ، (مزرعه) یعنی چه ؟! یك كشاورز با مزرعه اش چه كار می كند ؟ بعد از اینكه آبیاری كرد ، اینها سبز شد، ساقه در آورد و آن گندم هایش یا برنج هایش بسته شد ؛ بعد از یك مدّتی وقتی كه رسید،درو می كند ، اینها را می برد انبار ؛ بعد می آورد ، خرمن كوبی می كند ؛ برای آنكه آن مغز را از آن كاه جدا كند . آن مغزها را می برد ، عرضه می كند ، مواد غذائی قرار می دهد؛ آن كاه ها را هم می سوزاند . یك چنین كاری هم مشابهش در قیامت است .
الآن اینكه می بینید انسانها زندگی می كنند ، اینها ساقه های سبزند . كلّ نفس ذائ قه الموت
كه فرا رسید ، اینها را درو می كنند. بعد می برند در قبرستانها ، انبار می كنند . بعد یوم القیامه كه رسید ، اینها را از انبار در می آورند تا در خرمن كوبی بكوبند ؛ و امتازوا الیوم أیّها المجر مون
بعد آن مغزها را می برند بهشت ، آن كاه ها را می برند جهنّم . این می شود « الدّنیا مزرعه الآخ ره »
اینطور نیست كه این قبرستان جای بدی باشد ؛ اینجا الآن انبار است . مگردر قبرستان ، بد و خوب از هم جدایند ؟! در انبار كه مغز و كاه از هم جدا نیستند ! آن در خرمن كوبی معلوم می شود . آنجا كه و امتازوا الیوم أیّها المجر مون شد ، آنجا مشخص می شود كه صف مجرمان از صف متّقیان جدا می شود . یك عدّه را فریأ فی الجنّه ، نعمت می دهند ؛ یك عدّه فریق فی السعیر می سوزانند .
ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند
و
چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان یافتند.
تلاطم های زندگی حکمتی از جهان هستی است...
پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه اطرافمان
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۴:۴۲ #9
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۹
- نوشته
- 3,215
- مورد تشکر
- 9,897 پست
- حضور
- 99 روز 15 ساعت 4 دقیقه
- دریافت
- 15
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
خرابش کردم...خرابش کردم...
دعام کنید...
شبی مجنون به لیلی گفت کِی معشوق بی همتا
تو را عاشق شود پیدا ولی......
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۹/۰۵/۱۰, ۱۱:۰۰ #10
يكى از حكما حال انسان و فريفتگى وى را به دنيا و غفلت او را از مرگ و وقايع هولناك بعد از آن و فرو رفتن در لذات زودگذر فانى را كه آميخته به رنجها و ناملايمات استبه شخصى تشبيه كرده كه در چاهى به ريسمانى آويخته و در ته چاه اژدهائى بزرگ دهان گشوده منتظر سقوط اوست تا او را فرو برد.و در بالاى آن چاه دو موش سفيد و سياه پيوسته آن ريسمان را مىجوند و از بريدن آن آنى درنگ نمىكنند، و آن شخص با اينكه اژدها را مىبيند و بريدن ريسمان را مشاهده مىكند، به اندكى عسل كه به ديوار چاه با خاك آميخته و زنبورها بر آن گرد آمدهاند سرگرم شده و مشغول ليسيدن آن گشته و لذت مىبرد و با آن زنبورها بر سر آن زد و خورد مىكند و همه حواس او به آن متوجه است و هيچ التفاتى به بالا و پائين خود ندارد.در اين مثل، چاه همان دنياست، و ريسمان عمر آدمى است، و اژدهاى دهن گشوده مرگ است، و دو موش شب و روزند كه ريسمان عمر انسان را مىجوند، و عسل آميخته به خاك لذتهاى دنياست كه به كدورتها و درد و رنجها آلوده است، و زنبورها اهل دنيا هستند كه بر آن گرد آمده مزاحم يكديگرند.
این مطلب از کتاب مرحوم مولی محمد مهدی نراقی برداشتم میتوانید میتوانید این کتاب اخلاق از اینجا مطالعه کتید
علم اخلاق اسلامی http://www.naraqi.com/per/g/index_.htm
هیچ مسولیتی در مورد صحت نوشته هایم یا سایر فعالیت هایم بر عهده نمیگیریم
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
موضوعات مشابه
-
+++کوچولو،مامانتو با بستنی عوض میکنی؟+++
توسط hamid66 در انجمن عرفان نابپاسخ: 5آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۳, ۱۰:۵۹ -
رجعت با جسم مثالی یا واقعی؟
توسط پر سوال در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآنپاسخ: 4آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, ۱۵:۳۴ -
دشمن و آخوند حکومتی؟
توسط 5231 در انجمن ادیان و فرق در قرآنپاسخ: 32آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۲, ۲۱:۴۷ -
چرا هر کسی که به پیری و ناتوانی میرسه می خواد که دوباره برگرده به جوانی؟
توسط طلاوت در انجمن سایر مواردپاسخ: 5آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۳, ۱۸:۳۲ -
خلیج فارس یا خلیج ع/ر/ب/ی؟
توسط لوتي در انجمن سایر مواردپاسخ: 35آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۴/۲۲, ۱۲:۵۹
اشتراک گذاری