صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: هشدار به کل دنیا از بی عدالتی

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15

    هشدار به کل دنیا از بی عدالتی




    حق در زبان علي به معناي قدرت نيست ، حتي به معناي حكومت علي و حق علي نيست كه ديديم بسادگي از آن گذشت ، بلكه حق به معني حق مردم است ! مرگ زور است . همان است كه مي گويد : ’ در نظام من ، پوست جوي را از دهان موري نمي توان گرفت ! هر انساني د رحكومت من با انساني ديگر برابر است ، اگر مسلمان است در ايمان و اگر مسلمان نيست در انسانيت ، با تو اي مالك ، برادر است ! ‘
    مي خواهم بگويم
    :
    اسلام من ، اسلام عثمان و عبدالرحمن بن عوف نيست ، دين رياضتهاي فردي براي نجات شخصي آن هم بعد از مرگ نيست ، اسلام ابوذر است . تشيع ابوذر ! كه با شمارش نه عليه نظام كفر ، بلكه عليه نظام عثمان ، خلافت اسلام ، جامعه و ناشر قرآن - عليه او - قيام مي كند و مي جنگد !! آن تشيع است و شعارش هم نه عبادت و نه تفسير خاص از اين كلام و از اين اصل و از آن فرض است عليه كنز و كاپيتاليسم است ، يعني سرمايه داري ، گنج نهاده ، زراندوزي از را استثمار مردم . اين شعار تشيع ابوذر است
    :
    ...
    اي كساني كه ايمان آورده ايد ، همانا بسياري از علماي ديني و روساي روحاني و راهبان و عابدان گوشه گير - شخصيتهاي مقدس و بيزار از دنيا و اهل آخرت خالص ! كه به كار كسي كاري ندارند - اموال مردم را به ناحق مي خورند و مردم را از راه خدا باز مي دارند . كساني كه زر و سيم را اندوخته و انباشته و گنج مي سازد و در راه خدا انفاق نمي كنند ، آنان را به عذابي دردناك مژده بده
    !
    عثمان و كعب الاحبار ( ملاي يهودي تازه مسلماني كه عقل عثمان شده بود و براي ابوذر قرآن تفسير مي كرد ) مي گفتند : آري ، اما اين آيه براي روحانيون و ملاكين و سرمايه داران و برده فروشان اديان ديگر است
    !
    ابوذر مي گفت : از كجاي آيه برمي آيد كه مربوط به ديگران است ؟ هر چند اول آيه مربوط به احبار و رهبان است كه مسلم اهل كتابند ولي آخر آيه عام است و دلالت بر هركس دارد ، چه به نام اسلام و چه به نام كفر ، چه به نام توحيد و چه به نام شرك ، هر كه طلا و نقره را گنج سازد ! و ابوذر كه اسلام شناس حقيقي است ، براي نجات مردم و براي نجات از گرسنگي و نجات از فقر و نجات از تضاد و نجات از اشرافيت ، در مبارزه با رژيمي كه قانونش قرآن بود و شعارش جهاد و هر دو ابزار دست غارت و استثمار ، جانش را باخت تا نشان دهد و به من و تاو روشنفكر بفهماند كه اسلام دين استثمار نيست ، ابزار توجيه فقر و تحكليم طبقات نيست ! اسلام عثمان چنين است .
    خواهر ، برادر !
    .
    آن خدا و ديني كه من به آن معتقدم ، دين توجيه فقر نيست ، ديني است كه فقر را همسايه ديوار به ديوار كفر مي شمارد . ابوذر بزرگترين تربيت شده علي و پيغمبر اسلام است كه مي گويد : وقتي فقر از يك در وارد خانه مي شود ، دين از در ديگر بيرون مي رود
    .
    علي كه اسلام مجسم است به فرزندش زنهار مي دهد كه : ’ پسركم از فقر به خدا پناه جوي ، كه فقر ناقص كننده دين ودهشت زاي عقل است و عامل نفرت و بغض
    ‘ .
    پس آن مذهبي كه در فقر و بدبختي رشد مي كند ، مذهب ما نيست ، آن يك رياضت كشي فردي و صوفيانه هندي و مسيحي است . اسلام در عزت و در ثروت و در قدرت و در جهاد وجود دارد . آن علي ، كه تو آن فضايل را براي شخصيتش مي شماري ، آن علي اي نيست كه من به او معتقدم ، علي من آن علي است كه همه بشريت تمامي ارزشهاي متعالي اي كه در روي زمين مي جستند و نمي يافتند و ناچار در چهره خدايان رب النوعهاي فرضي مي ساختند و مي پرستيدند - رب النوع قدرت ، رب النوع انديشه ، رب النوع قلم و سخن ، رب النوع جنگ و دلاوري ، رب النوع عشق ، رب النوع وفاداري به انسان ، رب النوع پاكي و برخورداري ، رب النوع لطافت و احساس و زيبايي روح ، رب النوع خشونت در راه حق و رب النوع عدالت انساني - همه در وجود او ، تجلي داشت : حاكم بود و هنگام دادن حقوق افراد ، به عثمان بن حنيف ، صحابي باوفايش كه يكي از بزرگترين شخصيتهاي جامعه اسلامي بود ، سه درهم مي دهد ، به غلام همين عثمان نيز سه درهم .اين نظام اقتصادي اوست ، اشتراك اقتصادي راستين و مطلق او
    .
    و هم اوست ، كه در محراب نيايش روحش را پرورش مي دهد ، در جهاد دشمن را مي كوبد و در درون جامعه اسلامي ، با منافق ستمكار ، خواجه برده فروش و پاچه ورمال و استثمارگر ، هر چند مسلمان هم باش ، به خاطر اسلام مبارزه مي كند و او مردي است كه چهار هزار نفر مقدس دعاخوان نالان در پيشگاه خداوند را ، كه جاي سجده در پيشانيشان نمايان است و در ميانشان حافظ قرآن بسيار ! يكجا با شمشير نابود مي كن ، كه فقط 9 نفر از دستش جان بدر مي برند . چه كسي جرات اين كار را داشت ؟

    خودش مي گويد
    :
    من بودم كه چشم فتيه را درآوردم ، پس از آنكه ظلمت فتنه همه را گرفته بود و بيماري اش داشت همه را هلاك مي ساخت و احدي جز من جرات چنين كاري را نداشت ‘ه از قضاوت عموم و احساسات عوام مومنين نهراسد مصحلت بازي را نشناسد و چهار هزار نفر مقدس و زاهد ، عابد و قاري قرآن را كه سرطان شوم روح و عقل و زندگي و ايمان جامعه اند ، قتل عام كند كه در برابر حق ايستاده اند ، هر چند بي غرض باشند و آلت دست ناآگاه عمر و عاص ها و سياستهاي اموي ! باشد و بي غرض ! بي شعوري نيز خود جرم است ، جرمي به اندازه بي شرفي ! به هر حال آفت حق اند .خانمها و آقايان
    !
    مي خواهم ، به اين برادر روشنفكرم ، خواهر روشنفكرم ، تحصيلكرده مترقي منطقي بيزار شده از مذهب بگويم : خداوندي را كه تو مي گويي واضع ديني است كه بشريت را تخدير كند ، از مسووليت شخصي باز بدارد و انسانها را وادار كند كه نذر كنند و به او تملق بگويند ، خداي اسلام نيست
    .
    توحيد تنها يك نظريه ماوراء الطبيعي ايدئاليستي نيست ، تنها به اين معني كه عقيده داشته باشيم خدا در هستي يكي است و بيشتر نيست ، نيست ! توحيد در عين حال ، يك جهان بيني است ، يك بينش تاريخي و اجتماعي و بشري است ، فكري و گروهي و انساني است ! خداي اسلام دوستدار عزت ، علم ، آهن ، جهان ، مسووليت ، اراده انساني و آزادي و ثروت و تمدن و تسلط انسان بر طبيعت است ، انسان امانتدار او است ، حامل روح او ، جانشين او در زمين و مسجود همه فرشتگان او است
    !
    انسان دوست اوست ، انسان را دعوت مي كند كه : خلق و خوي خدا را بگيرد ! ( تخلقوا با خلاق الله ) اين دعوت به ذلت است ؟

    در تشيع ، خدا عادل است ، به اين معني كه جهان بر پايه عدل است . چون خدا خالق اين جهان است و هستي تجلي او و نظام هستي تجلي اراده اوست و چون جامعه بر اساس نظام و ناموس خلقت است ، جامعه درست و طبيعي ناچار بايد بر اساس عدالت باشد ، زندگي انسان تجلي اراده خاص خداوندي بايد باشد كه عادل است . پس ’ خدا عادل است ‘به اين معني كه عدل يك جهان بيني است ، به اين معني است كه اگر جامعه بر اساس عدل نيست ، جامعه بيمارگونه ضد شيعي و ضد مذهبي است ، غيرطبيعي و انحرافي است و محكوم به زوال و مخالف با نظام كائنات . اين معني عدل است . ’خدا عادل است ‘، يك بحث متافيزيكي و فلسفي و بي ارتباط با زندگي و جهان و بيگانه با ظلم و عدل جامعه بشري نيست ، برعكس ’خدا عادل است‘ يعني عدل يك صفت خدايي است ، يعني نظام عدل تنها نظام توحيدي و مذهبي است ، يعني عدل زيربناي وجود ، طبيعت ، جامعه و روابط انسانهاست .
    شيعه كه در تاريخ همواره قرباني ستم بوده است ، زيرا همواره با ظلم و نابرابري و تجاوز مي جنگيده است ، عدل را اصل مذهب خويش مي گيرد و به اين معني است كه مي گيرد . اين عدل مثل امروز تنها يك عقيده متافيزيكي و بحث فلسفي و سرگرمي علما و حكما نبوده است ، شعار مبارزه با ظلم بوده است .
    همه چيز را مسخ كرده اند ، ظاهرش را نگه داشته اند و معني و روح و جهتش را عوض كرده اند و در جهت حفظ مصالح و منافع طبقاتي و سياسي و اقتصادي خودشان تغيير داده اند ، اصطلاحات مذهبي را كه هر كدام ظرفي هستند كه يك فكر و يك عقيده را در خود دارند ، از محتوي خالي كرده اند ، پوك و پوچ و بي مغز و بي روح ساخته اند ! و كاش خالي و بي مغز مي كردند ، نه به جاي آن از مواد تخدير كننده خرافي و ضد اسلامي و ضد شيعي پركردند !
    توحيد را ، قران را ، نيايش را ، حج را ، عدالت را ، امامت را ، ولايت را ، علي را ، حسين را ، تشيع را ، معاد را ، شفاعت را ، قضا و قدر را ، توسل را ، انتظار موعود را و همه را به صورت الفاظي درآورده اند مبهم ، خالي و يا مسخ شده و تخدير كننده و حتي درست ضد آنچه معني دارد و درست عكس جهتي كه نشان مي دهد
    .
    و تو برادر من ، خواهر من ، همكارمن ، هم طبقه من ، نويسنده ، روشنفكر ، دانشمندد ، مترجم ، هنرمند ، سوسياليست ، آزدايخواه ، جامعه گرا ، مترقي ، دوستدار عدالت و خواهان رهبري و برادري و آرزومند رهايي و رستگاري بشر ! آنچه تو از اين اصطلاحات مي فهمي ، آنچه به نام دين ، اسلام و تشيع مي شناسي و مي بيني ، همان اوراد والفاظ مفاهيم تخديري و تحريفي رايج است ، همان تصويري است كه دستهاي غرض دشمن و جهل دوست از اين مكتب در ذهن پدرت ، مادرت و محيطت نقش كرده اند . اسلام اين نيست ، تشيع اين نيست ، خدا و معاد و امامت و عدالت و حج و ... آن نيست كه تو مي بيني و آن نيست كه تو مي گويي و نفي مي كني . تو حق داري كه نفي مي كني . تو حق داري كه نفي كني ، اما سخن من اين است كه آنچه را نفي مي كني حق نيست



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15




    به نام خداوند یکتا
    سلام بر دوستان خدا
    حضرت علی در نهج البلاغه میفرمایند :
    در زمان غیبت ( فرزند نهم از پسرم حسین ) دین ما و اسلام ناب محمدی ما را خراب میکنند و از بین میبرند و سو استفاده میکنند و هیچ حاکمی نمی اید و نمیتواند ان را درست کند و عدالت خدایی را بیاورد تا زمانی که قایم ما حضرت مهدی ظهور کند و اسلام ناب محمدی و عدالت واقعی را بیاورد .
    مشاهده کنید در کل دنیا
    شاهد بی عدالتی و کفر و گناه و تبعیض و فساد و بی دینی و تحریف و فقر و ... هستیم و حدود 1000 سال است که سال به سال بدتر میشوند یا اکثر حاکم ها بدند یا اگر هم تعداد کمی خوب باشند یا نمیتوانند یا در اشتباهند و یا ...!!!و البته که اکثر مردم هم گناهکار !
    پس الهم عجل ولیک الفرج که انشاالله به لطف خداوند یکتا ظهور بسیار هم نزدیک میباشد .


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15



    اي كساني كه ايمان آورده ايد ، همانا بسياري از علماي ديني و روساي روحاني و راهبان و عابدان گوشه گير - شخصيتهاي مقدس و بيزار از دنيا و اهل آخرت خالص ! كه به كار كسي كاري ندارند - اموال مردم را به ناحق مي خورند و مردم را از راه خدا باز مي دارند . كساني كه زر و سيم را اندوخته و انباشته و گنج مي سازد و در راه خدا انفاق نمي كنند ، آنان را به عذابي دردناك مژده بده !
    عثمان و كعب الاحبار ( ملاي يهودي تازه مسلماني كه عقل عثمان شده بود و براي ابوذر قرآن تفسير مي كرد ) مي گفتند : آري ، اما اين آيه براي روحانيون و ملاكين و سرمايه داران و برده فروشان اديان ديگر است
    !
    ابوذر مي گفت : از كجاي آيه برمي آيد كه مربوط به ديگران است ؟ هر چند اول آيه مربوط به احبار و رهبان است كه مسلم اهل كتابند ولي آخر آيه عام است و دلالت بر هركس دارد ، چه به نام اسلام و چه به نام كفر ، چه به نام توحيد و چه به نام شرك ، هر كه طلا و نقره را گنج سازد ! و ابوذر كه اسلام شناس حقيقي است ، براي نجات مردم و براي نجات از گرسنگي و نجات از فقر و نجات از تضاد و نجات از اشرافيت ، در مبارزه با رژيمي كه قانونش قرآن بود و شعارش جهاد و هر دو ابزار دست غارت و استثمار ، جانش را باخت تا نشان دهد و به من و تاو روشنفكر بفهماند كه اسلام دين استثمار نيست ، ابزار توجيه فقر و تحكليم طبقات نيست ! اسلام عثمان چنين است


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15



    اینو خیلی با فکر و نیت خدایی و پاک بخونید شاید ...!
    حضرت علی میفرمایند :

    من بودم كه چشم فتنه را درآوردم ، پس از آنكه ظلمت فتنه همه را گرفته بود و بيماري اش داشت همه را هلاك مي ساخت و احدي جز من جرات چنين كاري را نداشت ‘ از قضاوت عموم و احساسات عوام مومنين نهراسد مصحلت بازي را نشناسد و چهار هزار نفر مقدس و زاهد ، عابد و قاري قرآن را كه سرطان شوم روح و عقل و زندگي و ايمان جامعه اند ، قتل عام كند كه در برابر حق ايستاده اند !
    هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

    و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

    همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دوست عزیز e.1_m من با اکثر مطالبی که نوشتید موافقم چرا که از نظر من شما بسیار زیبا و شفاف دستورات و احکام اسلامی را با شجاعت بیان می فرمایید اما در این قسمت 2 نکته به عرض می رسانم :
    1- با قسمتی از سخنان شما که در زیر نقل شده است زیاد موافق نیستم چرا که با این سخن حتی این حکومت اسلامی ما که در حال حاضر (زمان آقای احمدی نژاد) بسیار نزدیک شده است به حکومت عدالت حضرت علی (ع) را زیر سوال برده اید که البته حدس من این است که منظورتان حکومتهای پادشاهی گذشته است
    هیچ حاکمی نمی اید و نمیتواند ان را درست کند و عدالت خدایی را بیاورد تا زمانی
    که قایم ما حضرت مهدی ظهور کند و اسلام ناب محمدی و عدالت واقعی را بیاورد .
    2- همانطور که گفتید بر خلاف تصور عده ای که اسلام را دین فقر می دانند با نگاه در زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) در می یابیم با آنکه چنین بزرگورانی در اواخر حیات مبارکشان ثروتمند هم بودند همواره فقر را نکوهش کرده و آرزوی جامعه ای عدالت پرور و بدون فقر برای همه مسلمانان را داشتند که عدالت حضرت علی (ع) در مورد برادر فقیرش و ندادن ذره ای از بیت المال به او اوج عدالتی است که شاید هیچگاه و هیچ حاکمی به مانند او نتواند چنین عدالتی را بر جامعه ای حکمفرما نماید.

    و من الله توفیق
    ویرایش توسط عرفان110 : ۱۳۸۷/۰۹/۰۱ در ساعت ۲۱:۵۱

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    258
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    عرفان جان برای قسمت اول حرفاتون

    آیت الله هاشمی رفسنجانی : عدالت گداپروری نیست
    خاتمی گفته به من زنده باد دشمن من
    زاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟ *** ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟
    تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟ ***من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟
    تو که مشغول مناجات و دعـــائی چه به من *** من که شب تا به سحر يکسره مستم به تو چه؟
    آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند ***تو که خشکی چه به من ، من که ترهستم به تو چه؟
    بسیجی واقعی همت بودو باکری

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط bad boy blue نمایش پست
    عرفان جان برای قسمت اول حرفاتون

    آیت الله هاشمی رفسنجانی : عدالت گداپروری نیست
    متوجه منظورتون نشدم ، یعنی میفرمایید حکومت اسلامی عزیز ما نیز شامل همان فرموده حضرت علی(ع) می باشد؟

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    258
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من منظورم با عدالت آقای احمدی نژاده !!
    البته این گفته آقای رفسنجانی برای 3 یا 4 روز پیشه در اجلاس ایران 1404
    خاتمی گفته به من زنده باد دشمن من
    زاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟ *** ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟
    تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟ ***من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟
    تو که مشغول مناجات و دعـــائی چه به من *** من که شب تا به سحر يکسره مستم به تو چه؟
    آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند ***تو که خشکی چه به من ، من که ترهستم به تو چه؟
    بسیجی واقعی همت بودو باکری

  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط bad boy blue نمایش پست
    من منظورم با عدالت آقای احمدی نژاده !!
    البته این گفته آقای رفسنجانی برای 3 یا 4 روز پیشه در اجلاس ایران 1404
    اتفاقا عدالت آقای احمدی نژاد که به عدالت حکومت اسلامی بسیار نزدیک تر شده

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    258
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دلایلتون برای این حرف چیه ؟
    خاتمی گفته به من زنده باد دشمن من
    زاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟ *** ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟
    تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟ ***من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟
    تو که مشغول مناجات و دعـــائی چه به من *** من که شب تا به سحر يکسره مستم به تو چه؟
    آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند ***تو که خشکی چه به من ، من که ترهستم به تو چه؟
    بسیجی واقعی همت بودو باکری

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود