صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مباحثي پيرامون سنگسار

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مباحثي پيرامون سنگسار




    بسم الله الرحمن الرحیم

    حاشیه نمیرم.
    در تاپیکی که جناب کوروش زرتشتی بانی آن بودند ایراداتی بر احکام رجم و قطع عضو که در قرآن آمده است وارد شد.
    من با اجازه این گفتگوها را به اینجا انتقال می دهم تا آن تاپیک بیش از این منحرف نشود.

    ویرایش توسط جان بركف : ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ در ساعت ۱۰:۴۴
    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش

  2. تشکرها 2


  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    جناب زرتشتی به احکام رجم و قطع عضو که در قرآن آمده ایراد گرفتند و آنرا دور از انسانیت شمرده اند

    در قرآن 6 آیه(اگه اشتباه می کنم بزرگان تصحیح کنند) در مورد رجم آمده:
    سوره:مریم , آیه: 46
    گفت اى ابراهيم آيا تو از خدايان من متنفرى اگر باز نايستى تو را سنگسار خواهم كرد و [برو] براى مدتى طولانى از من دور شو

    سوره: کهف , آیه: 20
    چرا كه اگر آنان بر شما دست‏يابند سنگسارتان مى‏كنند يا شما را به كيش خود بازمى‏گردانند و در آن صورت هرگز روى رستگارى نخواهيد ديد

    سوره: یس , آیه: 18

    پاسخ دادند ما [حضور] شما را به شگون بد گرفته‏ايم اگر دست برنداريد سنگسارتان مى‏كنيم و قطعا عذاب دردناكى از ما به شما خواهد رسيد

    سوره: هود , آیه: 91
    گفتند اى شعيب بسيارى از آنچه را كه مى‏گويى نمى‏فهميم و واقعا تو را در ميان خود ضعيف مى‏بينيم و اگر عشيره تو نبود قطعا سنگسارت مى‏كرديم و تو بر ما پيروز نيستى

    سوره: شعراء , آیه: 116
    گفتند اى نوح اگر دست برندارى قطعا از [جمله] سنگسارشدگان خواهى بود


    سوره: دخان , آیه: 20
    و از شر این که سنگسارم کنید به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم.


    خوب شما از این آیات چی برداشت می کنید؟آیا نه اینکه تمامی این آیات از زبان کفار و به عنوان تهدید بیان شده؟خوب جناب زرتشیتی حرف شما در این باره چیست؟از خود دفاع کنید

    __________________
    ویرایش توسط احسان زمانی : ۱۳۸۷/۰۸/۲۷ در ساعت ۰۰:۱۴
    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما در مورد بریدن دست دزد:
    سوره:مائده آیه:38
    و السارق و السارقة فاقطعوا أ يديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله و الله عزيز حكيم
    (38)
    ترجمه:
    دست مرد دزد و زن دزد را به كيفر عملى كه انجام داده اند به عنوان يك مجازات الهى قطع كنيد، و خداوند توانا و حكيم است .

    خوب اول به چند آیه و معنی آن که کلمات قطع و ید در آنها آمده دقت کنید:

    [56:33] لا مقطوعة ولا ممنوعة
    [56:33] هرگز پايان نمي يابد؛ هرگز ممنوع نمي شود.

    در آيه بالايي قطع به معناي "تمام شدني" است.

    [2:166] اذ تبرا الذين اتبعوا من الذين اتبعوا وراوا العذاب وتقطعت بهم الاسباب
    [2:166] پيشوايان، پيروان خود را طرد خواهند كرد. آنها عذاب را خواهند ديد و تمام وابستگى ها در ميانشان قطع خواهد شد.

    در 2:166 قطع به معناي "از دست دادن" است.
    در 7:160و 7:168 قطع به معناي "تقسيم كردن" است.

    كلمه ديگر كلمه "ايدي" است كه اين كلمه جمع مكسر "يد" است.اين كلمه به معناي دستها , قدرت , امكانات و... است.

    آيه زير كاملا بيان ميدارد كه "ايدي" به چه معنايي است.

    [38:45] واذكر عبدنا ابرهيم واسحق ويعقوب اولي الايدي والابصر
    [38:45] و نيز بندگان ما ابراهيم، اسحاق و يعقوب را به ياد آور. آنها کاردان بودند و بصيرت داشتند.


    [38:17] اصبر على ما يقولون واذكر عبدنا داود ذا الايد انه اواب
    [38:17] در مقابل سخنانشان صبور باش و بنده ما داوود را به ياد آور، آن كاردان را؛ او فرمانبردار بود.

    در اين حالت ايدي به اختيارات- قوت – امكانات معنا ميشود.

    تا اينجا متوجه ميشويم كه خداي مهربان اعلام ميدارد كه اختيارات و امكانات دزد را قطع كنيد يعني منشا و منبع و وسيله دزدي را قطع كنيد. همچنين ميتوانيد به آيات زير مراجعه كنيد:
    7:17 و 2:195 و22:10

    خداي مهربان در 111:1 اعلام ميدارد كه "شكسته باد دست ابي لهب". اين يك نوع كنايه است و در واقع همه ميدانيم كه دستهاي ابي لهب در عمل نشكست. در خيلي از آيات قرآن براي خدا دست تعريف شده است و اين به معناي اين نيست كه نعوذ بالله خدا دست دارد زيرا كه "ليس كمثله شيء".

    در 5:38 هم "ايدي" به دستان فيزيكي دزد دلالت ندارد زيرا :

    [5:38] والسارق والسارقة فاقطعوا ايديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله والله عزيز حكيم
    [5:38] دست دزد را، مذکر يا مؤنث، به عنوان تنبيه جرمش علامت بگذاريد، و براي آنکه درس عبرتي باشد از جانب خدا. خداست صاحب اقتدار، حکيم ترين.

    در این آیه السارق و السارقه ذكر شده است و اين خود دو نفرند يعني دو دست. اما كلمه "ايدي" به كار رفته است كه جمع است و بر بيش از دو دست دلالت دارد. اگر منظور دستان فيزيكي دزد زن و دزد مرد بود ميبايست ميفرمود "يداهما" نه "ايديهما".

    و اين خود نشان ميدهد كه آن دو دزد (دزد زن و دزد مرد) ممكن است بيش از دو دست (امكان قدرت منبع) دزدي داشته باشند زيرا كه منشا و منبع و امكان دزدي را بايد قطع كرد و خداي قادر هم منظورش همين است .

    اما اصلاً فرض بر اینکه منظور قطعاً قطع یکی از اعضای بدن (دست)هست:
    ما در فقه اسلامی داریم:
    اگر قبل از ثبوت سرقت در دادگاه اسلامى توبه كند حد سرقت نيز از او برداشته مى شود، ولى هنگامى كه از طريق دو شاهد عادل ، جرم او ثابت شد با توبه از بين نمى رود.

    اما شرائط مجازات در اسلام:

    1 - متاعى كه سرقت شده بايد حداقل يك ربع دينار باشد.
    2 - از جاى محفوظى مانند خانه و مغازه و جيبهاى داخلى سرقت شود.
    3 - در قحط سالى كه مردم گرسنه اند و راه به جائى ندارند نباشد.
    4 - سارق عاقل و بالغ باشد، و در حال اختيار دست به اين كار بزند.
    5 - سرقت پدر از مال فرزند، يا سرقت شريك از مال مورد شركت اين حكم را ندارد.
    6 - سرقت ميوه از درختان باغ را نيز از اين حكم استثناء كرده اند.
    7 - كليه مواردى كه احتمال اشتباهى براى سارق در ميان باشد كه مال خود را به مال ديگرى احتمالا اشتباه كرده است از اين حكم مستثنى است .


    جناب مکارم می فرمایند:
    اگر ملاحظه مى كنيم امروز دزدى فراوان است به خاطر آن است كه چنين حكمى اجراء نمى شود و لذا در محيطهائى كه اين حكم اسلامى اجراء مى گردد (مانند محيط عربستان سعودى كه تا سالهاى اخير اين حكم در آن اجراء مى شد) امنيت فوق العاده اى از نظر مالى در همه جا حكمفرما بود. بسيارى از زائران خانه خدا با چشم خود چمدانها يا كيفهاى پول را در كوچه و خيابانهاى حجاز ديده اند كه هيچكس جرئت دست زدن به آن را ندارد تا اينكه مامورين اداره جمع آورى گمشدهها بيايند و آن را به اداره مزبور ببرند و صاحبش بيايد و نشانه دهد و بگيرد. غالب مغازهها در شبها در و پيكرى ندارند و در عين حال كسى هم دست به سرقت نمى زند.

    ویرایش توسط احسان زمانی : ۱۳۸۷/۰۸/۲۷ در ساعت ۰۱:۰۴
    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش

  5. تشکرها 2


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من هم مشتاقم راجع به فلسفه ي حكم رجم بيشتر بدونم. اتفاقاً اين چند روز خيلي ذهنم درگير اين مسئله بود. نمي دونم چطور مي شه اين حكم رو به درستي توجيه كرد يا اينكه چرا به جاي اين حكم ، حكم ديگه اي در نظر گرفته نشده، يعني اين آدما تا اين حد اصلاح ناپذيرن كه فقط حكم سنگسار بايد براشون در نظر گرفته بشه؟ البته بگم اين حكم رو رد نمي كنم فقط دنبال يه جواب قانع كننده هستم

  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    267
    مورد تشکر
    36 پست
    حضور
    32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط احسان زمانی نمایش پست
    اما در مورد بریدن دست دزد:
    سوره:مائده آیه:38
    و السارق و السارقة فاقطعوا أ يديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله و الله عزيز حكيم
    (38)
    ترجمه:
    دست مرد دزد و زن دزد را به كيفر عملى كه انجام داده اند به عنوان يك مجازات الهى قطع كنيد، و خداوند توانا و حكيم است .

    خوب اول به چند آیه و معنی آن که کلمات قطع و ید در آنها آمده دقت کنید:

    [56:33] لا مقطوعة ولا ممنوعة
    [56:33] هرگز پايان نمي يابد؛ هرگز ممنوع نمي شود.

    در آيه بالايي قطع به معناي "تمام شدني" است.

    [2:166] اذ تبرا الذين اتبعوا من الذين اتبعوا وراوا العذاب وتقطعت بهم الاسباب
    [2:166] پيشوايان، پيروان خود را طرد خواهند كرد. آنها عذاب را خواهند ديد و تمام وابستگى ها در ميانشان قطع خواهد شد.

    در 2:166 قطع به معناي "از دست دادن" است.
    در 7:160و 7:168 قطع به معناي "تقسيم كردن" است.

    كلمه ديگر كلمه "ايدي" است كه اين كلمه جمع مكسر "يد" است.اين كلمه به معناي دستها , قدرت , امكانات و... است.

    آيه زير كاملا بيان ميدارد كه "ايدي" به چه معنايي است.

    [38:45] واذكر عبدنا ابرهيم واسحق ويعقوب اولي الايدي والابصر
    [38:45] و نيز بندگان ما ابراهيم، اسحاق و يعقوب را به ياد آور. آنها کاردان بودند و بصيرت داشتند.


    [38:17] اصبر على ما يقولون واذكر عبدنا داود ذا الايد انه اواب
    [38:17] در مقابل سخنانشان صبور باش و بنده ما داوود را به ياد آور، آن كاردان را؛ او فرمانبردار بود.

    در اين حالت ايدي به اختيارات- قوت – امكانات معنا ميشود.

    تا اينجا متوجه ميشويم كه خداي مهربان اعلام ميدارد كه اختيارات و امكانات دزد را قطع كنيد يعني منشا و منبع و وسيله دزدي را قطع كنيد. همچنين ميتوانيد به آيات زير مراجعه كنيد:
    7:17 و 2:195 و22:10

    خداي مهربان در 111:1 اعلام ميدارد كه "شكسته باد دست ابي لهب". اين يك نوع كنايه است و در واقع همه ميدانيم كه دستهاي ابي لهب در عمل نشكست. در خيلي از آيات قرآن براي خدا دست تعريف شده است و اين به معناي اين نيست كه نعوذ بالله خدا دست دارد زيرا كه "ليس كمثله شيء".

    در 5:38 هم "ايدي" به دستان فيزيكي دزد دلالت ندارد زيرا :

    [5:38] والسارق والسارقة فاقطعوا ايديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله والله عزيز حكيم
    [5:38] دست دزد را، مذکر يا مؤنث، به عنوان تنبيه جرمش علامت بگذاريد، و براي آنکه درس عبرتي باشد از جانب خدا. خداست صاحب اقتدار، حکيم ترين.

    در این آیه السارق و السارقه ذكر شده است و اين خود دو نفرند يعني دو دست. اما كلمه "ايدي" به كار رفته است كه جمع است و بر بيش از دو دست دلالت دارد. اگر منظور دستان فيزيكي دزد زن و دزد مرد بود ميبايست ميفرمود "يداهما" نه "ايديهما".

    و اين خود نشان ميدهد كه آن دو دزد (دزد زن و دزد مرد) ممكن است بيش از دو دست (امكان قدرت منبع) دزدي داشته باشند زيرا كه منشا و منبع و امكان دزدي را بايد قطع كرد و خداي قادر هم منظورش همين است .

    اما اصلاً فرض بر اینکه منظور قطعاً قطع یکی از اعضای بدن (دست)هست:
    ما در فقه اسلامی داریم:
    اگر قبل از ثبوت سرقت در دادگاه اسلامى توبه كند حد سرقت نيز از او برداشته مى شود، ولى هنگامى كه از طريق دو شاهد عادل ، جرم او ثابت شد با توبه از بين نمى رود.

    اما شرائط مجازات در اسلام:

    1 - متاعى كه سرقت شده بايد حداقل يك ربع دينار باشد.
    2 - از جاى محفوظى مانند خانه و مغازه و جيبهاى داخلى سرقت شود.
    3 - در قحط سالى كه مردم گرسنه اند و راه به جائى ندارند نباشد.
    4 - سارق عاقل و بالغ باشد، و در حال اختيار دست به اين كار بزند.
    5 - سرقت پدر از مال فرزند، يا سرقت شريك از مال مورد شركت اين حكم را ندارد.
    6 - سرقت ميوه از درختان باغ را نيز از اين حكم استثناء كرده اند.
    7 - كليه مواردى كه احتمال اشتباهى براى سارق در ميان باشد كه مال خود را به مال ديگرى احتمالا اشتباه كرده است از اين حكم مستثنى است .


    جناب مکارم می فرمایند:
    اگر ملاحظه مى كنيم امروز دزدى فراوان است به خاطر آن است كه چنين حكمى اجراء نمى شود و لذا در محيطهائى كه اين حكم اسلامى اجراء مى گردد (مانند محيط عربستان سعودى كه تا سالهاى اخير اين حكم در آن اجراء مى شد) امنيت فوق العاده اى از نظر مالى در همه جا حكمفرما بود. بسيارى از زائران خانه خدا با چشم خود چمدانها يا كيفهاى پول را در كوچه و خيابانهاى حجاز ديده اند كه هيچكس جرئت دست زدن به آن را ندارد تا اينكه مامورين اداره جمع آورى گمشدهها بيايند و آن را به اداره مزبور ببرند و صاحبش بيايد و نشانه دهد و بگيرد. غالب مغازهها در شبها در و پيكرى ندارند و در عين حال كسى هم دست به سرقت نمى زند.


    این توجیحاتی که بکار گرفته میشود تنها برای پوشش احکام ضد انسانی قرآن است . حکم دست قطع کردن بارها و بارها توسط اعراب و ایران در خصوص دزدها اجرا شده است و هم اکنون نیز بعنوان قانون قضایی به قوت خویش پایدار است و همچنان اجرا میگردد و با این ماست مالی ها نمیتوان احکام ضد بشری قرآن را پوشش داد . البته باید توجه داشت که حکم دست قطع کردن دزد یکی از کم خشونت ترین احکامی است که در قرآن وجود دارد . در قرآن دستور به گردن بریدن متفکران داده شده است :

    سوره محمد
    فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ ﴿4﴾

    پس چون با كسانى كه كفر ورزيده‏اند برخورد كنيد گردنها[يشان] را بزنيد تا چون آنان را [در كشتار] از پاى درآورديد پس [اسيران را] استوار در بند كشيد سپس يا [بر آنان] منت نهيد [و آزادشان كنيد] و يا فديه [و عوض از ايشان بگيريد] تا در جنگ اسلحه بر زمين گذاشته شود اين است [دستور خدا] و اگر خدا مى‏خواست از ايشان انتقام مى‏كشيد ولى [فرمان پيكار داد] تا برخى از شما را به وسيله برخى [ديگر] بيازمايد و كسانى كه در راه خدا كشته شده‏اند هرگز كارهايشان را ضايع نمى‏كند (4)


    جناب زمانی اگه زحمتی برات نیست این آیه رو هم بده به آخوندها تا گردن زدنش رو به نوازش کردن تبدیل کنن
    این چه حرفیست که در عالم بالاست بهشت ؟
    هرکجا وقت خوش افتاد همانجاست بهشت
    دوزخ از تیرگی بخت درون تو بود
    گر درون تیره نباشد همه دنیاست بهشت

    خیام

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    منطق جان من بارها به شما گفته ام صلاحیت اینرا ندارید که بحث با شما انجام شود.تا وقتی چشم خودتان را به واقعیات بسته اید هیچ حرف منطقی نخواهید زد.
    بنده خدا شما حرف زدن خودت رو بلد نیستی اون وقت می خوای از قرآن ایراد بگیری؟

    من قبلاً در مورد آیه 4 سوره مبارکه محمد اینجا مطلبی داده بودم اما چون شما به همون مصداق قرآن کور و کر هستید یادتون رفته.
    من یه جمله مثال می زنم ببینم می تونی بفهمی منظورم چیه؟:

    1-منبع آبهای لوله کشی تهران آلوده شده است.
    2-مردم تهران نباید از آب لوله کشی استفاده کنند.

    خوب یه آدم بی منطقی مثل شما تا جمله دوم را ببینه زمین و زمان رو به هم می بافه که چرا ما نباید از آب لوله کشی استفاده کنیم.
    خوب آدم به ظاهر عاقل برو جمله اول رو هم بخون.

    شما چون با قرآن لج داری چون چشمات رو بستی و چون آدم بی منطقی هستی دست می ذاری روی جمله مکمل و می دونی که باید جمله قبل رو هم خواند اما به خاطر همان دلایل سراغ جمله اول نمیری.

    اعضای منطقی سایت شما خود قضاوت کنید اصلاً سراغ تفسیر نروید:

    سوره مبارکه محمد:
    بسم الله الرحمن الرحيم


    الذين كفروا و صدوا عن سبيل الله اءضل اءعملهم (1)
    و الذيـن ءامـنـوا و عـمـلوا الصـلحـت و ءامـنوا بما نزل على محمد و هو الحق من ربهم كفر عنهم سياتهم و اءصلح بالهم (2)
    ذلك باءن الذين كفروا اتبعوا البطل و اءن الذين ءامنوا اتبعوا الحق من ربهم كذلك يضرب الله للناس اءمثلهم (3)
    فـإ ذا لقـيـتـم الذيـن كـفروا فضرب الرقاب حتى إ ذا اءثخنتموهم فشدوا الوثاق فإ ما منا بعد و إ ما فداء حتى تضع الحرب اءوزارها ذلك و لو يشاء الله لانتصر منهم و لكن ليبلوا بـعـضـكـم بـبـعـض و الذيـن قـتـلوا فـى سـبـيـل الله فـلن يضل اءعملهم (4)


    ترجمه:
    بنام خداوند بخشنده بخشايشگر
    1 - كسانى كه كافر شدند و مردم را از راه خدا بازداشتند اعمالشان را نابود مى كند.
    2 - و كـسـانـى كـه ايـمـان آوردند و عمل صالح انجام دادند به آنچه بر محمد (صلى اللّه عـليـه و آله و سـلّم ) نـازل شـده ، و هـمه حق است و از سوى پروردگار، نيز ايمان آوردند خداوند گناهانشان را مى بخشد و كارشان را اصلاح مى كند.
    3 - اين به خاطر آن است كه كافران از باطل پيروى كردند و مؤ منان از حقى كه از سوى پروردگارشان بود، اينگونه خداوند براى مردم زندگيشان را توصيف مى كند.
    4 - هـنـگـامـى كه با كافران در ميدان جنگ رو به رو مى شويد گردنهايشان را بزنيد، و هـمـچنان ادامه دهيد تا به اندازه كافى دشمن را درهم بكوبيد، در اين هنگام اسيران را محكم بـبـنديد، سپس يا بر آنها منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادى از آنها فديه بـگـيريد، و اين وضع همچنان ادامه يابد تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد، برنامه ايـن اسـت ، و هـر گـاه خدا مى خواست خودش آنها را مجازات مى كرد، اما مى خواهد بعضى از شـمـا را بـا بـعـضـى ديـگر بيازمايد، و كسانى كه در راه خدا كشته شدند خداوند هرگز اعمالشان را نابود نمى كند.

    آیا نه اینکه خداوند در باره کفار فرموده "كسانى كه كافر شدند و مردم را از راه خدا بازداشتند اعمالشان را نابود مى كند"؟خوب اینگونه افراد را باید ماچشون کرد؟باید دسته گل براشون خرید تازه آن هم در جنگ؟ مگر قرآن گفته کافران را هرکجا دیدید گردن بزنید؟
    اصلاً مگر رحم و مهربانی خداوند را در این آیه ندیدید که می فرماید:"در اين هنگام اسيران را محكم بـبـنديد، سپس يا بر آنها منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادى از آنها فديه بـگـيريد، و اين وضع همچنان ادامه يابد تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد"؟

    جناب منطق آیا من از تفسیر یک روحانی استفاده کردم؟لطفاً جواب منطقی دهید.
    من نه در مورد اتهام شما و نه در مورد اتهام اون زرتشتی حرفی غیر منطقی نزدم و یا به تفسیری مراجعه نکردم.
    آقای منطق و جناب زرتشتی در مورد حکم رجم و دزدی که من توضیحات کامل دادم چه نظری دارید؟نظر منطقی.
    راستی به این سوا جواب دهید:
    چرا دزدی الآن در جامعه ما زیاد هست اما در عربستان نه؟




    إ ن الذين يحادون الله و رسوله كبتوا كما كبت الذين من قبلهم و قد اءنزلنا ءايات بينات وللكافرين عذاب مهين


    إ ن الذين يحادون الله و رسوله اءولئك فى الا ذلين

    ویرایش توسط احسان زمانی : ۱۳۸۷/۰۸/۲۸ در ساعت ۱۰:۵۶
    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    16
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط احسان زمانی نمایش پست
    اما در مورد بریدن دست دزد:
    سوره:مائده آیه:38
    و السارق و السارقة فاقطعوا أ يديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله و الله عزيز حكيم
    (38)
    ترجمه:
    دست مرد دزد و زن دزد را به كيفر عملى كه انجام داده اند به عنوان يك مجازات الهى قطع كنيد، و خداوند توانا و حكيم است .

    خوب اول به چند آیه و معنی آن که کلمات قطع و ید در آنها آمده دقت کنید:

    [56:33] لا مقطوعة ولا ممنوعة
    [56:33] هرگز پايان نمي يابد؛ هرگز ممنوع نمي شود.

    در آيه بالايي قطع به معناي "تمام شدني" است.

    [2:166] اذ تبرا الذين اتبعوا من الذين اتبعوا وراوا العذاب وتقطعت بهم الاسباب
    [2:166] پيشوايان، پيروان خود را طرد خواهند كرد. آنها عذاب را خواهند ديد و تمام وابستگى ها در ميانشان قطع خواهد شد.

    در 2:166 قطع به معناي "از دست دادن" است.
    در 7:160و 7:168 قطع به معناي "تقسيم كردن" است.

    كلمه ديگر كلمه "ايدي" است كه اين كلمه جمع مكسر "يد" است.اين كلمه به معناي دستها , قدرت , امكانات و... است.

    آيه زير كاملا بيان ميدارد كه "ايدي" به چه معنايي است.

    [38:45] واذكر عبدنا ابرهيم واسحق ويعقوب اولي الايدي والابصر
    [38:45] و نيز بندگان ما ابراهيم، اسحاق و يعقوب را به ياد آور. آنها کاردان بودند و بصيرت داشتند.


    [38:17] اصبر على ما يقولون واذكر عبدنا داود ذا الايد انه اواب
    [38:17] در مقابل سخنانشان صبور باش و بنده ما داوود را به ياد آور، آن كاردان را؛ او فرمانبردار بود.

    در اين حالت ايدي به اختيارات- قوت – امكانات معنا ميشود.

    تا اينجا متوجه ميشويم كه خداي مهربان اعلام ميدارد كه اختيارات و امكانات دزد را قطع كنيد يعني منشا و منبع و وسيله دزدي را قطع كنيد. همچنين ميتوانيد به آيات زير مراجعه كنيد:
    7:17 و 2:195 و22:10

    خداي مهربان در 111:1 اعلام ميدارد كه "شكسته باد دست ابي لهب". اين يك نوع كنايه است و در واقع همه ميدانيم كه دستهاي ابي لهب در عمل نشكست. در خيلي از آيات قرآن براي خدا دست تعريف شده است و اين به معناي اين نيست كه نعوذ بالله خدا دست دارد زيرا كه "ليس كمثله شيء".

    در 5:38 هم "ايدي" به دستان فيزيكي دزد دلالت ندارد زيرا :

    [5:38] والسارق والسارقة فاقطعوا ايديهما جزاء بما كسبا نكلا من الله والله عزيز حكيم
    [5:38] دست دزد را، مذکر يا مؤنث، به عنوان تنبيه جرمش علامت بگذاريد، و براي آنکه درس عبرتي باشد از جانب خدا. خداست صاحب اقتدار، حکيم ترين.

    در این آیه السارق و السارقه ذكر شده است و اين خود دو نفرند يعني دو دست. اما كلمه "ايدي" به كار رفته است كه جمع است و بر بيش از دو دست دلالت دارد. اگر منظور دستان فيزيكي دزد زن و دزد مرد بود ميبايست ميفرمود "يداهما" نه "ايديهما".

    و اين خود نشان ميدهد كه آن دو دزد (دزد زن و دزد مرد) ممكن است بيش از دو دست (امكان قدرت منبع) دزدي داشته باشند زيرا كه منشا و منبع و امكان دزدي را بايد قطع كرد و خداي قادر هم منظورش همين است .

    اما اصلاً فرض بر اینکه منظور قطعاً قطع یکی از اعضای بدن (دست)هست:
    ما در فقه اسلامی داریم:
    اگر قبل از ثبوت سرقت در دادگاه اسلامى توبه كند حد سرقت نيز از او برداشته مى شود، ولى هنگامى كه از طريق دو شاهد عادل ، جرم او ثابت شد با توبه از بين نمى رود.

    اما شرائط مجازات در اسلام:

    1 - متاعى كه سرقت شده بايد حداقل يك ربع دينار باشد.
    2 - از جاى محفوظى مانند خانه و مغازه و جيبهاى داخلى سرقت شود.
    3 - در قحط سالى كه مردم گرسنه اند و راه به جائى ندارند نباشد.
    4 - سارق عاقل و بالغ باشد، و در حال اختيار دست به اين كار بزند.
    5 - سرقت پدر از مال فرزند، يا سرقت شريك از مال مورد شركت اين حكم را ندارد.
    6 - سرقت ميوه از درختان باغ را نيز از اين حكم استثناء كرده اند.
    7 - كليه مواردى كه احتمال اشتباهى براى سارق در ميان باشد كه مال خود را به مال ديگرى احتمالا اشتباه كرده است از اين حكم مستثنى است .


    جناب مکارم می فرمایند:
    اگر ملاحظه مى كنيم امروز دزدى فراوان است به خاطر آن است كه چنين حكمى اجراء نمى شود و لذا در محيطهائى كه اين حكم اسلامى اجراء مى گردد (مانند محيط عربستان سعودى كه تا سالهاى اخير اين حكم در آن اجراء مى شد) امنيت فوق العاده اى از نظر مالى در همه جا حكمفرما بود. بسيارى از زائران خانه خدا با چشم خود چمدانها يا كيفهاى پول را در كوچه و خيابانهاى حجاز ديده اند كه هيچكس جرئت دست زدن به آن را ندارد تا اينكه مامورين اداره جمع آورى گمشدهها بيايند و آن را به اداره مزبور ببرند و صاحبش بيايد و نشانه دهد و بگيرد. غالب مغازهها در شبها در و پيكرى ندارند و در عين حال كسى هم دست به سرقت نمى زند.
    میگما خوبه ادم یکم منطق داشته باشه وبا فکرش تصمیم بگیره و چیز اشتباه رو الکی توجیه نکنه قانون دست قطع کردن دزد در عربستان جز قانون اساسیشون هست پس الکی نه من نه خدتون رو خسته نکنید چون این قانون دیگه هست پس با تفکر بیندیش و توجیه نکن........................
    ویرایش توسط کوروش زرتشتی23 : ۱۳۸۷/۰۸/۲۸ در ساعت ۱۴:۲۸

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به به چشممون به جمال شما روشن شد.شما مثل اینکه دلت می خواد همش ضایع بشی نه؟توصیه می کنم یه جستجوی کوچک در نت انجام بدی تا متوجه بشی که قانون اساسی عربستان بر اساس شریعت اسلام گذاشته شده است.

    در قانون اساسی ما هم بدینگونه است.چند تا نمونه از قانون اساسی خودمون رو میارم تا متوجه بشی که بعید می دونم:
    1-اصل 2 قانون اساسی ایران:
    جمهوری اسلامی، نظامی است بر پایه ایمان به:‏

    1. خدای یکتا (لا اله الا الله) و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر امر او.
    2. وحی‏ الهی و نقش بنیادی آن در بیان قوانین.
    3. معاد و نقش سازنده آن در سیر تکاملی انسان به سوی خدا.
    4. عدل خدا در خلقت و تشریع.
    5. امامت و رهبری مستمر و نقش اساسی آن در تداوم انقلاب اسلام.
    6. کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسیولیت او در برابر خدا، که از راه‏‏:
      • اجتهاد مستمر فقهای جامع‏الشرایط بر اساس کتاب و سنت معصومین سلام الله علیهم اجمعین،
      • استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفته بشری و تلاش در پیشبرد آنها،
      • نفی هر گونه ستمگری و ستم‏کشی و سلطه‏گری و سلطه‏پذیری،


    قسط و عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همبستگی ملی را تأمین می‌کند.

    اصل ۲۰ - یکسانی زن و مرد طبق اسلام

    همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

    اصل ۹۱ - شورای نگهبان

    به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات، مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان تشکیل می‌شود.

    اصلاً در قانون اساسی ایران که نگاه کنی عبارت موازین اسلامی به وفور یافت میشه

    شما بجای مغلطه کردن بهتر منطقی صحبت کنی.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    267
    مورد تشکر
    36 پست
    حضور
    32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط احسان زمانی نمایش پست
    منطق جان من بارها به شما گفته ام صلاحیت اینرا ندارید که بحث با شما انجام شود.تا وقتی چشم خودتان را به واقعیات بسته اید هیچ حرف منطقی نخواهید زد.
    بنده خدا شما حرف زدن خودت رو بلد نیستی اون وقت می خوای از قرآن ایراد بگیری؟

    من قبلاً در مورد آیه 4 سوره مبارکه محمد اینجا مطلبی داده بودم اما چون شما به همون مصداق قرآن کور و کر هستید یادتون رفته.
    من یه جمله مثال می زنم ببینم می تونی بفهمی منظورم چیه؟:

    1-منبع آبهای لوله کشی تهران آلوده شده است.
    2-مردم تهران نباید از آب لوله کشی استفاده کنند.

    خوب یه آدم بی منطقی مثل شما تا جمله دوم را ببینه زمین و زمان رو به هم می بافه که چرا ما نباید از آب لوله کشی استفاده کنیم.
    خوب آدم به ظاهر عاقل برو جمله اول رو هم بخون.

    شما چون با قرآن لج داری چون چشمات رو بستی و چون آدم بی منطقی هستی دست می ذاری روی جمله مکمل و می دونی که باید جمله قبل رو هم خواند اما به خاطر همان دلایل سراغ جمله اول نمیری.

    اعضای منطقی سایت شما خود قضاوت کنید اصلاً سراغ تفسیر نروید:

    سوره مبارکه محمد:
    بسم الله الرحمن الرحيم


    الذين كفروا و صدوا عن سبيل الله اءضل اءعملهم (1)
    و الذيـن ءامـنـوا و عـمـلوا الصـلحـت و ءامـنوا بما نزل على محمد و هو الحق من ربهم كفر عنهم سياتهم و اءصلح بالهم (2)
    ذلك باءن الذين كفروا اتبعوا البطل و اءن الذين ءامنوا اتبعوا الحق من ربهم كذلك يضرب الله للناس اءمثلهم (3)
    فـإ ذا لقـيـتـم الذيـن كـفروا فضرب الرقاب حتى إ ذا اءثخنتموهم فشدوا الوثاق فإ ما منا بعد و إ ما فداء حتى تضع الحرب اءوزارها ذلك و لو يشاء الله لانتصر منهم و لكن ليبلوا بـعـضـكـم بـبـعـض و الذيـن قـتـلوا فـى سـبـيـل الله فـلن يضل اءعملهم (4)


    ترجمه:
    بنام خداوند بخشنده بخشايشگر
    1 - كسانى كه كافر شدند و مردم را از راه خدا بازداشتند اعمالشان را نابود مى كند.
    2 - و كـسـانـى كـه ايـمـان آوردند و عمل صالح انجام دادند به آنچه بر محمد (صلى اللّه عـليـه و آله و سـلّم ) نـازل شـده ، و هـمه حق است و از سوى پروردگار، نيز ايمان آوردند خداوند گناهانشان را مى بخشد و كارشان را اصلاح مى كند.
    3 - اين به خاطر آن است كه كافران از باطل پيروى كردند و مؤ منان از حقى كه از سوى پروردگارشان بود، اينگونه خداوند براى مردم زندگيشان را توصيف مى كند.
    4 - هـنـگـامـى كه با كافران در ميدان جنگ رو به رو مى شويد گردنهايشان را بزنيد، و هـمـچنان ادامه دهيد تا به اندازه كافى دشمن را درهم بكوبيد، در اين هنگام اسيران را محكم بـبـنديد، سپس يا بر آنها منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادى از آنها فديه بـگـيريد، و اين وضع همچنان ادامه يابد تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد، برنامه ايـن اسـت ، و هـر گـاه خدا مى خواست خودش آنها را مجازات مى كرد، اما مى خواهد بعضى از شـمـا را بـا بـعـضـى ديـگر بيازمايد، و كسانى كه در راه خدا كشته شدند خداوند هرگز اعمالشان را نابود نمى كند.

    آیا نه اینکه خداوند در باره کفار فرموده "كسانى كه كافر شدند و مردم را از راه خدا بازداشتند اعمالشان را نابود مى كند"؟خوب اینگونه افراد را باید ماچشون کرد؟باید دسته گل براشون خرید تازه آن هم در جنگ؟ مگر قرآن گفته کافران را هرکجا دیدید گردن بزنید؟
    اصلاً مگر رحم و مهربانی خداوند را در این آیه ندیدید که می فرماید:"در اين هنگام اسيران را محكم بـبـنديد، سپس يا بر آنها منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادى از آنها فديه بـگـيريد، و اين وضع همچنان ادامه يابد تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد"؟

    جناب منطق آیا من از تفسیر یک روحانی استفاده کردم؟لطفاً جواب منطقی دهید.
    من نه در مورد اتهام شما و نه در مورد اتهام اون زرتشتی حرفی غیر منطقی نزدم و یا به تفسیری مراجعه نکردم.
    آقای منطق و جناب زرتشتی در مورد حکم رجم و دزدی که من توضیحات کامل دادم چه نظری دارید؟نظر منطقی.
    راستی به این سوا جواب دهید:
    چرا دزدی الآن در جامعه ما زیاد هست اما در عربستان نه؟




    إ ن الذين يحادون الله و رسوله كبتوا كما كبت الذين من قبلهم و قد اءنزلنا ءايات بينات وللكافرين عذاب مهين


    إ ن الذين يحادون الله و رسوله اءولئك فى الا ذلين
    البته میدونم این جواب از خودت نبود ولی یک ریاکاری در میان حرف هایت نهفته بود . در آیه 4 سوره محمد کلمات " در میان جنگ " نیامده و در آیات ماقبل آن هم حرفی از جنگ نزده است . شما بدون اینکه به متن عربی آیات توجه کنی ، ترجمه های فریبکارانه را کپی پیست میکنی بعد مثل خروس سینت رو جلو میدی که انگار جوابی کوبنده دادی . در آیه 4 سوره محمد گفته که " هر گاه کافران را ملاقات کردید " نه اینکه " هر گاه در جنگ با آنها روبرو شدید"

    در مورد قطع کردن دست دزد قبلا جوابت را دادم و احتیاجی به تکرار نست

    در مورد عربستان هم ، عربستان دارای بزرگترین منبع نفت جهان است و اگر بدونی که چقدر کشوری ثروتمند است و چقدر یک کارگر ساده ماهانه در آنجا حقوق میگیرد از مغزت دود بلند میشود

    حال کسی که هیچ نیاز مالی ای ندارد ، مگر مغز خر خورده است برود دزدی کند ؟

    متاسفانه این اطلاعات کم سیاسی ای که داری خیلی داره به ضررت تموم میشه . یه کاریش بکن
    این چه حرفیست که در عالم بالاست بهشت ؟
    هرکجا وقت خوش افتاد همانجاست بهشت
    دوزخ از تیرگی بخت درون تو بود
    گر درون تیره نباشد همه دنیاست بهشت

    خیام

  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    211
    مورد تشکر
    337 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    باز صد رحمت به اعراب جاهل صدر اسلام...

    ببین منطق یه سوال:
    اسلحه نظامی چه موقع استفاده میشه؟موقع جنگ
    جنگ کی پیش میاد؟موقعی که دشمنت رو ببینی
    دشمنت رو کجا می بینی؟بابا دشمنت رو می گم خنگ بازی در نیار مهمونی که جای ملاقات دوست و دشمن نیست یه کم فکر کن...ای بابا تو میدان جنگ دیگه.

    اصلاً از اینها بگذریم.کلمه حرب یعنی چی؟این جمله یعنی چی:
    حتى تضع الحرب

    اینم نمی دونی؟خودم میگم.حرب یعنی جنگ و اون جمله یعنی تا پایان جنگ.
    خوب مگه این ها در آن آیات نیامده اند؟مگه در آن آیه نیامده دست و پای کفار را ببندید تا سلاح خود را بر زمین بگذارند و فدیه دهند؟به من بگو فدیه گرفتن در عوض چیست؟نمی دونی؟در عوض این است که دیگر مزاحمتی برای مسلمانان ایجاد نکنند.

    شما جواب سوال منو بده:
    جمله حتی تضع الحرب چه معنایی میده؟چرا شما با وجود چنین جمله ای میگی کلمه ای از جنگ به میان نیامده؟

    اللهم عجل لولیک الفرج
    درود خداوند بر رهبر فرزانه انقلاب
    درود خداوند بر فرمانده شجاع حزب الله

    لعنت خداوند بر حکام جنایتکار عرب
    لعنت خداوند بر اسرائیل و حامیانش

صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود