-
۱۳۸۷/۰۹/۰۵, ۱۰:۱۵ #1
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 23
- مورد تشکر
- 15 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 5
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
شيعيان ،مشرك و بت پرستند؟؟!!
شيعيان بت پرستند؟؟؟؟!!!!!
«يوســـــف » يكي از سنيان كشور ماست . او معتقد است كه چون امامان مرده اند و بي جان و دست نيافتني هستند با بت هاي زمان جاهليت هيچ فرقي ندارند .ايشان آيه «وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ» رادليل اورده اند كه توسل به امامان مصداق (يدعون من دون الله است) يعني؛ همان بتها
http://www.cloob.com/club/post/show/...2/wrapper/true
بحث «عبادت من دون الله »بحث زير جواب من به شبهات ايشان است. منتظر نظرات اهل تشيع و تسنن در اين مورد هستيم
نقل قول از : یوسف اسلام
و اما جناب حسین
جناب حسین بنده جوابتان را میدهم اما از این به بعد لطف كنید مثل خانم سحر در موضوع بحث "" عبادت من دون الله "" مطالبتان را ارائه كنید. با توجه به مطالبی كه مینویسید شعاع و گستره مبحث زیاد میشود و طبعا به نتیجه نخواهد رسید.ضمن اینكه اگر توجه كنید شما بحث را به توسل و شفاعت و ... كشانده اید كه خود این بحث مستلزم ایجاد تایپیكی دیگر است.
فقط كوتاه به برخی موارد برجسته مطالبتان پاسخ میدهم
شما حبل الله را اولیای الهی معرفی كرده اید در حالی كه این بزرگان بعد از فوتشان دست نیافتنی هستند
ج : خوت خوب می دانی كه منظور از اولیای كه من معرفی كرده ام هم پیامبر اسلام است و هم امامان سلام الله علیهم . پس اینكه نوشته ای « این بزرگان دست نیافتنی اند » شامل پیامبر اسلام هم می شود . اری در عقیده شما پیامبر اسلام با بقیه مردم یكی است و هیچ فرقی ندارد وقتی كه مرد . به خاك تبدیل شد و دیگر ارزشی ندارد .
این آیه را چطور معنی می كنی:ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
خداوند می فرماید انها را كه در راه خدا كشته شده اند مرده ندانید بلكه انها زنــــــــده اند و در نزد پرودگارشان روزی می خورند . پیامبر به نص این آیه زنده است .
ج : بعدا نگویی كه پیامبر اسلام چون كشته نشده است پس جزو این آیه نیست . آیا پیامبر اسلام شأنش از حمزه و جعفر و ... كمتر است كه انها زنده باشند و پیامبر اسلام مرده باشد.
یوسف اسلام
اما اگر حبل الله را كلام خدا (قرآن) و دستورات دین بدانیم، هم دست یافتنی است و هم برنامه زندگی و هم عمل به آن باعث میشود كه تا در یك خط حركت كرده و پراكنده نشویم
ج : شما حبل الله رو قران و دستورات الهی معنی كرده اید .
آیا منظور شما از دستورات دین همان قران است؟؟؟؟
اولا : خود پیامبر فرمود:انی تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتی اهل بيتي این حدیث را هم شیعیان و هم اهل تسنن گفته اند و جای هیچ شك و شبه ای در این نیست. پس فقط تنها قرآن نیست. كه برای برای ما برجای مانده . بلكه قران + عترت است .
دوم :
این كه نوشته ایدحبل الله = قران و دستورات الهی . سندش شما كو ؟ اگر چنین است كه قران فقط راهنمای ماست. پس خود شما سنی ها كه به قران متمسمك شد ه اید و رجوع به اهل بیت پیامبر رو قبول ندارید چرا این همه دسته دسته اید.
اما چیزی كه شما میگویید جز وهم و خیال و رویا چیزی نیست
ج : می بینی كه وهم و خیال نیست و مدرك ان هم قراَن و سندی روایی است كه شما خود سنی ها هم قبول دارید
یوسف اسلام
.مثلا اگر بنده در موردی از مسائل اجتماعی و دینی و ... با برادر دینیم اختلاف پیدا كردم میتوانیم با تمسك به قرآن و آموزه های آن مشكلمان را حل كرده و اختلافمان را حل كنیم
ج : اولا : كجا گفته اند كه حبل الله =- قرآن و آموزه هاي آن . سندش را بیاورید. پس این كه پیامبر فرمود :انی تارك فیكم الثقلین كتاب الله وعترتی ما ان تمسكتم بهما نجی . من شما را ترك می كنم در حالی كه دو چیز گران بها بین شما قرار می دهم كتاب خدا و عترتم » چه می شود؟!!
ثانيا: آيا ما خودمان مي توانيم بدون كمك از كسي كه مفسر قرآن باشد به سراغ آن برويم و مشكلاتمان را حل كينم ؟؟. آيا مي خواهي بگويي كه علت همه مشكلاتي مسلمان ها اين است كه به جاي قرآن به سراغ پيامبر و اهل بيت رفته اند؟؟!!
آيا به نظر شما كتاب خدا معلم و مفسري نمي خواهد. خودش فرمود: وما يعلم تأويله" الذي أراد، ما أراد، "إلاالله والراسخونفي العلم( و علم تاويل قران را كسي نمي داند مگر خداوندو راسخان در علم)
ج :مگر مسلمانان خود به تنهايي راسخان در علمند.؟؟ اگر چنين است پس چرا هنوز بعد از 1400سال هنوز از اختلافات كاسته نشده بلكه هر روز بيشتر و بيشتر مي شود
مي بيني كه هم خداوند هست كه تاويل علم قران را مي داند و هم راسخان علم .
راسخان در علم چي كساني هستند؟؟؟
ج : شما از پیامبر بیشتر و بهتر می فهمید؟!! یا می خواهید بگویید این حدیث نیز دروغ است.
یوسف اسلام
اما اگر بخواهیم به اولیای الهی تمسك كرده و از آنها راهنمایی بخواهیم چه باید بكنیم؟!!!!!!!!
ج : مگر شم انمی گویید برای حل مسائل دین و... با تمسك به قران و اموزه های ان مشكلاتم حل می شود ؟؟
ج : خوب ، اولا چرا پیامبر نگفت به قران و اموزه های ان تمسك كنید. در ثانی این اموزه ها معلم نمی خواهد؟؟ مگر خود قران نمی گوید قران هم محمكات دارد و هم متشهابهات . متشابهات را چه كسی باید بیاموزد ؟؟؟ گیرم كه محكمات را بلدیم خودمان بفهمیم؟؟؟
آيا با متشابهات در بستر ابهام و غموض بماند براي هميشه؟؟؟
اصلا آیه ای كه شما بدان اشاره كرده اید طبق عقیده اتان شدنی نیست تا شرك باشد یا نباشد :
ج : اگر طبق عقیده شیعیان شدنی نبود كه به عنوان سند نمی آوردم . درثانی اگر این ایه شدنی نباشد.
در : (ما ان تمسكتم بهما نجی ، امر به محال كرد است؟؟ می خواهی بگویی پیامبر ـ نعوذ بالله ـ ما رو سركار گذاشته است؟؟؟ این قسمت حدیث سر كاریه ؟؟؟
.البته استدلال شما به این آیه اولیِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ ِِِِِِـــــــن موردی است كه بنده طی سالیان گذشته از شیعیان شنیده ام.
ج :این كه این استدلال تا به حال نشنیده اید دلیل بر عدم چنین استدلالی نیست
یوسف اسلام
شما در مورد بت پرستها چنین گفت اید:
ساخته فكر و خیال و محصول دست خودشان بود. هیچ مقامی و درجه ای در پیشگاه الهی نداشتند.
لات و عزی و ... همگی از افراد صالح و عابدی بودند كه در گذشته زندگی میكردند و مردم جاهل برای یادآوری و توسل به روح این افراد تمسال و مجسمه آنها را واسطه بین خود و الله میدانستند و در خیلی از موارد این بتها بهتر از امامان حال حاضر حاجات مردم را برطرف میكردند.
ج : اولا: این كه این بت ها اسم كسانی بوده است. فرق نمی كنه بالاخره ساخته ی فكر و توهم بت پرستان بوده است.
ثانیا : این كه حاجات را بر طرف می كردند یا نه این هم دلیل نمی شود چراكه الان هم كسانی كه گاو پرست و ... هستند از بت های خودشان طلب حاجت می كنند و به نتیجه ها چه بسا میرسند.
و به نقل از من گفته ايد:
همان سنگ و چوب های بی جان بودند كه نه اراده ای داشتند و نه می توانستند كاری بكنن
و ادمه داده ايد:
مگر كسانی كه شما بدان متوسل میشوید با جان هستند و اراده اشان مستقل از خداست و و میتوانند كاری بكنند؟!
ج :آهان حالا شد :همان كه گفتم شما پیامبر خدا رو با بت یكی میدونی . میگی
بت = بی جان . بی اراده پیامبر خد ا هم بی جان و بی اراده است.
نوشته ای:
مگر كسانی كه شما بدان متوسل میشوید با جان هستند
ج : خودت خوب می دانی كه منظور ازآنــــــها ) ، پیامبر هم هست ولی + امامان.
چرا كه شیعیان به خود پیامبر هم متوسل میشن . دعاها و نیایشها پر است. مراجعه كنید
حال یك سوال دارم: شما به پیامبر متوسل نمی شوی چون بی جان است و مانند آن بت است درست.
ولی وجدانا جواب بده . در نمازت مگر روزی 5 بار نمی گویی (السلام علیك ایها النبی و رحمه الله و بركاته ؟؟؟!!!!!!!
ج :مگر نمی گویی السلام علیكـــــــ مگر ( ضمیر ( كـ) رو در عرب برای فرد حاضر نیست . این یعنی چی ؟ یعنی سلام بر تو ای پیامبری كه حاضر هستی و سلام مرا میشنوی .
و تازه بعد از اون هم میگی( ایها) = ای
در این جمله هم ( كـ) رو كه برای فرد حاضر هست به كار بردی و هم (ایها )رو كه = ای است. و از اصوات ندا است در عرب
خودت به پیامبر اسلام میگی سلام بر( تــــــــــــــــو ) ( ای) نبی خودت داری به لفظ حاضر به او سلام می كنی اون وقت به من میگی انها مرده اند .
« مگر كسانی كه شما بدان متوسل میشوید با جان هستند»
ج :پس متاسفانه باید بگویم شما هم دست كمی از ما نداری كه به یه چیز بی جان و بی اراده داری سلام می كنی . اون هم به لفظ حاضر. اونم تو درست در بهترین صورت عبادت خداوند كه نماز است.
بااین تفاوت كه ما متوسل می شویم ولی شما متوسل نمی شویدرطب خورده كی منع خرما كند؟
خوب از امروز به بعد سر نماز بگو السلام علی النبی و رحمةالله و بركاته كه حد اقل غایب باشه
نقل قول از : یوسف اسلام
آیا كسانی كه شما عبادتشان میكنید صفاتشان غیر از چیزی است كه در این آیه آمده؟! وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ آن كسانی را كه بجز خدا به فریاد میخوانند و پرستش مینمایند ، آنان نمیتوانند چیزی را بیافرینند و بلكه خودشان آفریده میگردند !
ج :البته كه این طور است . این آیه عليه بت و بت پرستان است نه عليه توجه و توسل به پيامبر و امامان عليهم السلام
یوسف اسلام
( پس باید مخلوقاتی ضعیف را پرستید و به كمك طلبید ، یا خالق كائنات را ؟!)
ج :خودتان می دانید كه شیعیان هم به پیامبر متوسل می شوند و هم به امامان و اختصاص به امامان ندارد . نمونه اش دعای توسل است كه اصلا با توسل به پیامبر اسلام شروع میشود.
حال از شما می پرسم آیا توسل به پیامبر توسل به مخلوق ضیعف است؟؟؟ كه هم سنگ و مساوی بتهای صدر اسلام است. ؟؟؟
آيا وجود نازنین پیامبر اسلام صلي الله عليه و اله فقط برای همان اعراب بود و بس؟؟
گفته ام باز هم می گویم
پس شما چرا در نماز شبانه روز حد اقل 5 نوبت به این موجود ضعیف سلام می دهی . آن هم با لفظ اسلام علیك ایها النی هم ( كـ)و هم (ایـــها )را كه هر دو فقط برای شخص حاضر به كار رمی رو د برای پیامبر اسلام به كار می بری؟؟ تازه آنهم در بهترین صورت های عبادت كه انهم سلام است.
مگر هنگام یاد كردن از پیامبر اسلام نمی گویی صلی الله علیه و اله و صحبه اجمعین؟؟؟؟
اللهم صل علی النبی و اله و صحبه اجمعین . صلی الله علیه
ببین می گویی خدایا به پیامیر و خاندان و صحابه او همگی درود بفرست
می خواهم بدانم شما به همان موجودات ««مخلوقات ضعیف»» درود میفرستی؟؟؟!!!!
تازه خودت هم درود نمی فرستی به خدا می گویی . از خدا می خواهی به آنها درود بفرستد
تازه آنهم در سر نماز و بهترين حالات عبادت .
یعنی شما این همه سنگ حمایت و طرفداری صحابه رو به سینه می زنید؟؟ اونا مخلوقاتی ضعیف هستند ؟؟. همین .
یه نظرت ارزش داره كه برای مخلوقاتی ضیعفي كه هیچ كاری ازشون نمی یاد و مرده اند و رفته اند این همه جوش خورد.
گیرم كه امام ها مرده اند و هیچ كاری ازشون نمییاد چون به زعم تو مخلوقاتی ضعیف بودند.
خوب من كه شیعه هستم میگم كه امامان زنده اند و از شون دفاع می كنم و چون زنده می دونمشون بهشون متوسل هم می شم.
شما چی ؟ كه مرده ها رو مرده می دونی و مخلوقاتی ضعیف.
شما كه درست همون آیاتی رو كه درست علیه بت ها و مشركان است علیه امام ها و شیعیان استفاده می كنی و این جوری می خوای بگی شیعیان همشون مشرك هستند. چرا؟
چون متوسل می شن. خوب اگر نباید متوسل شویم به آدم مرده ی بی روح و مخلوقاتی ضعیف هستد ، نباید هم به اونا سلام كرد . نباید هم از شون طرف داری كرد . نباید هم این همه سنگ اونا رو به سینه زد. تو از مخلوقاتی ضعیف طرف داری میكنی كه مانند بت هیچ اراده ای از خودشون ندارن.
و از قول من نوشته ايد :
از طرف خداوند نه تنها به وساطتت انها دستوری نیامده یود كه بر عكس از توجه و وساطتت این موجودات بین خود و خداوند نهی شده بودند
و بعد جواب داده ايد : خوب چرا تمامی صفاتی كه خداوند برای غیر خداهایی مثل بتها بیان میكند برای غیر خداهایی مثل پیامبران و اولیای الهی صادق است؟! و چرا از لفظ صنم و یا اصنام (بتها) استفاده نكرده و به جای آن از لفظ من دون الله (غیر خدا) استفاده كرده ؟! آیا انبیاء و اولیای خدا هستند یا غیر خدا؟! (برای روشن شدن بیشتر موضوع به بحث اصلی مراجعه كنید)
خوب من هم از شما می پرسم :
به قول خوت (حرف خودت رو عینا كپی میكنم) = اگر تمامی صفاتی كه خداوند برای غیر خداهایی مثل بتها بیان میكند برای غیر خداهایی مثل پیامبران و اولیای الهی صادق است؟! پس با این حساب سر انگشتی شما:
بت ها = پیامبران ( چون بت بي جان است و پيامبران هم مرده اند و در اين ايه بين پيامبران و امامان با بت هاي بي جان هيچ تفاوتي نيست؟؟؟؟
* پس چرا از پیامبر و خلفا دفاع می كنی .
*چرا سر نماز و جاهاي ديگر به پيامبر سلام می كنی .
* چرا ميگي اللهم صلي النبي و اله و صحبه . مگر انها نمرده اند و با بت يكي نيستند؟؟
* چرا این هم سنگ عمر و ابوبكر رو به سینه می زنی ؟؟
مي خواي بگي اينها بالاتر از پیامبر بودند یا هنوز زنده اند و به بت تبدیل نشده اند؟؟؟
*چرا وقتی می شنوید شیعیان به صحابه لعن میكنند. ناراحت مي شوي؟؟
* چرا علمای سنی فتوا می دن كه شیعیان رو باید برای این كه به صحابه لعن میكنند باید كشت. و هزاران چرای دیگر
و هزاراان چراهــــــــــــاي ديگر
مگر نه اين كه به گفته ي خودت :صفاتی كه خداوند ، برای غیر خداهایی مثل بتها بیان میكند برای غیر خداهایی مثل پیامبران و اولیای الهی صادق است
اگر بنا باشد كه عين بت ها بي جان باشند . همه جا اين گونه اند نه فقط به هنگام توسل به انها . نه خیر چرتكه ات درست كار نمی كنه.
آیا اگر متوسل بشیم اونا مثل بت ها هستند و مخلوقاتی ضعیف اند
ولي بنا به حمايت كردن از اونا شد ، ديگه مخلوقات ضعيف نيستند . بت هم نخواهند بود؟؟؟؟؟
خوب حمایت كردنش هم بی خوده . لعن و صلوات هم اگه برای بفرستی كار بیخود هستش . چه فرقي مي كنه چون خودت ميگي كه اونا مثل بت ها مخلوقات ضيعف اند. مگر غیر از این است؟؟
از قول من گفتي ابد:
اولا: شیعیان امامان خود را دارای مقام و نمونه احسن و اكمل دین خداوند می داند و انها را دنباله بعد از پیامبر می داندكه همان طور كه به پیامبرش فرمودوما ینطق عن الهوی ./ ان هو الا وحی یوحی؟؟ امامان نیز همین گونه اند
وجواب دادي:
خوب برای بنده سوالی پیش آمده كه كفر و ایمان بنده را رقم خواهد زد. از شما تقاضا دارم و از شما خواهش میكنم سوالم را از همان عترتی كه توصیفش را كرده اید بپرسید و جوابش را برایم بیاورید آیا میتوانید؟! اگر میتوانید بسم الله!!!
چه سوالي ؟؟؟
یوسف اسلام
بقیه مطالبتان چون كاملا از موضع خارج بود و به امامت ربط داشت پاسخ ندادم. اگر چنانچه تمایل داشتید بنده بحثی در همین زمینه(امامت) دارم. آنرا بروز كنید تا ادامه دهیم
ج: اصلا از موضوع خارج نبود ،شما از بت ها و عبادت من دون الله ( من دون الله را منظور توسل به امامان گرفته ايد ) و من هم در دفاع از آن نوشته ام .
و از قول من نوشته اي:
راستی بر این باورید كه امامان مانند بت ها هستند . كه هیچ كاری از انها بر نمی آید.
وجواب دادي:
هم بله و هم نخیر!!
!بله در ظاهر و نخیر در باطن!! كسانی كه به بتها متوسل میشدند "" الله"" حاجاتشان را برآورده میكرد اما آنها خیال میكردند كه كار بتهاست و شما هم همین گونه هستید و وقتی خداوند كسی را شفا میدهد میگویید امام رضا بچه ام را شفا داد!!!!!!!!!!!
و جواب من كه : ایا كسی كه پیامبر متوسل شود مانند این است كه بت متوسل شده است.؟؟
و بعد اين گونه جواب داده ايد : برای دعا در حال حیاتش نه اما بعد از فوتش هیچ فرقی با توسل به بت ندارد.
ج: مگر قرآن نمي گويد كه: و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون ؟
پيامبر شما اگر مرده است و به بت تبديل شده است پيامبر ما طبق نص اين ايه زنده است و در نزد خداوند روزي مي خورد . مي بيني كه در نبوت فرق داريم.
آری پیامبری را كه شما قبول دارید حتی در زمان خودش هم با بقیه مردم فرقی نداشت و حتی گاهی هم كمتر از انان بود چنان كه در كتب شما تهمت های بسیار ی به پیامبر خدا وارد كرده اید تا او را همسنگ و عین بقیه بدانند و پوششی باشد برای خلافهای بي شماري كه بعد از او انجام می دهند سري به منابع خودتان بزنيد.
آری به زعم شما طبق صراحت منابع دست اول خودتان :
پیامبری كه زنش را به دوش می گیرد و به مجلس نوازندگی میرود
پیامبری كه نمی داند درختان خرما چگونه تكثیر می شود
پیامبری كه ایستاده ادرار می كند.
پیامبری كه در مسجد یادش می آید غسل جناب نكرده جلو مسلمانان بر میگردد به خانه و درحالی كه هنوز تر است به مسجد می آید و نماز می خواند
پیامبر كه گاهی لعن و نفرین می كرد و بعد می فهميد كه بی خودی بوده و می گفت این لعن و نفرین مرا كه بی خود بوده در عوض باعث میشه شما برید بهشت
پیامبر كه گوشت قربانی بت ها را می خورد
پیامبری كه دم مرگش هذبان میگفت ( ان الرجل لیهجر)
این آدم با این خصوصات باید هم بعد از مردن مانند بت باشد . چون از اول هم چنان ارزش نداشت
شما اصلا این ایه رو قبول ندارید كه (و ما ینطق عن الهوی ان هوی الا وحی یوحی)
فكر میكنی سلمان رشدی كتاب آیات شیطانی رو با توجه به چه كتاب هایی نوشته است؟؟؟ كتب شیعه یا كتب اهل تسنن ؟؟؟؟؟
از قول من گفته ايد:
خیلی بعیداست از شما كه این گونه برداشت می كنید . بحمد الله شما كه درك خوبی از بحث ها دارید.
درك خوب بنده از بحثها كدام بوده و اگر دركم خوب بوده چرا نمیپذیرید؟
بحث های خودتان رو عرض كرده ام تازه از زبان شما . و گرنه نه بحثی بود و نه دعوایی
:salavat(10):
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۵, ۱۱:۲۶ #2
دوست عزیز جناب صداقت سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
اززحماتی که کشیدی من حقیر تشکر میکنم . اجرکم عندالله
حقیقتا من موندم توی عقاید این مدلهای جدیدضاله
من با چندین فرقه از برادران اهل تسنن معاشرت داشته ام .اینها بخصوص مذهب شافعی محبت ویژه ای به اهلبیت عصمت وطهارت دارند وسایر فرق هم احترام میگذارند . مگر اونهایی که خدای ناکرده درریشه خودشون اشگال اساسی باشد .
نقل است زمان رسول الله صلی الله علیه وآله بعضی از مردم می آمدند فرزندانشون را به پیامبر (ص) نشان میدادند ودرمورد خوب بودن یه نبودن ویا آینده اونها سئوال میکردند
رسول الله هم آب پاکی رو رو دستشون میریخت ومیفرمود بچه رو ببرید پیش برادرم علی (ع) اگر بچه از او خوشش آمد حلال زاده است وگرنه درریشه این بچه یه اشکال هست .
حالا من نمی دونم این چند نفر که گوش شنوا ندارند وفقط سئوال میکنند وظاهرا حق پاسخگویی را هم بهشون ندادند ومرتب اراجیف وهابی های دست پرورده آمریکارا نشخوار میکنند از کجا ماموریت دارند
شما هم خودتونو خسته نکنید . مگر اون روشن بیان محترم نیست که تمام کتب اهل سنت را که بعضا علمای منصف نوشته اند همه را کشگ میخوانند چرا که هرچه توانستند سرپوش بگذارند بر سر جنایتی که در سقیفه بنی ساعده روی داد باز نتوانستند ولذا علمای ماضی خودشان را هم جاهل ونادان معرفی کردند .این طبقه قطعا یه اشگالی درریشه دارند واگر خود پیغمبر اکرم (ص) هم به امر خدا زنده شود وبگوید صراط مستقیم این است اینها اورا انکار میکنند ( مثل اینها در قرآن زیاد است )
ولذا بقول علامه امینی رحمه الله علیه که فرمود من ضامنم هر یک از اهل تسنن که بی طرف در کتب اهل سنت تحقیق کند شیعه میشود
البته عرض نمی کنم که تلاش نشود ولی این دو مورد مشخص است که نماینده وهابیت هستند که اصولا اهل تسنن هم اونها را منحرف میدانند . با پوزش
التماس دعاء .
ویرایش توسط m_javad : ۱۳۸۷/۰۹/۰۵ در ساعت ۱۱:۳۶
کلام خدا:
اگراین قرآن را برکوهها نازل میکردیم .میدیدی که کوه ازترس عظمت خدا خاشع ومتلاشی می شد.
این مثالهارا برای مردم میزنیم ، شاید اهل عقل وفکرت شوند..
سوره حشرآیه20
-
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۵, ۱۳:۳۰ #3
اگر توسل و عشق به ائمه(ع) بت پرستی است من افتخار می کنم به چنین بت پرستی و تا آخر عمر بت پرست خواهم ماند. شعر زیر از سروده های خودمه در پاسخ به یک سنی که روزی بهم گفت شما شیعیان بت پرستید:
بت پرست گشتم و با عشق وداع کردم من
ره بتخانه بپیموده -صفا کردم من
ساقی و می به چه سود آید اگر بی یارم
رخت چرکین هوس را زتن کندم من
سالها باده بدست بر در میخانه زدم
با تن خسته و پردرد چه ها کردم من
کاش هنگام سفر پاک و منزه بروم
به امید ره نیکان - به درگاهم من
من اگر راضی و خوشحالم از این تنهائی
چو به منزل برسم - در جمع پاکانم من
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
007
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۵, ۱۸:۳۴ #4
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 637
- مورد تشکر
- 2,146 پست
- حضور
- 11 ساعت 38 دقیقه
- دریافت
- 11
- آپلود
- 0
- گالری
-
41
سلام به دوست عزیز و گرامی رضا دو صفر هفت
داداشی از اینکه ارادت خودت رو به اهل بیت اعلام کردی خیلی خوشحال شده و تشکر میکنم ولی به نظرم اهل بیت صلوات الله علیهم راضی نباشند در مورد آن بزرگواران از این نوع تعابیر استفاده شود. اگر چه قطعا شما منظور بدی ندارید و بسیار مثبت در این زمینه فکر می کنید.
پیروز و موفق باشید
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۵, ۱۸:۴۳ #5
به نام خدا
اين عقايد از وهابي ها نشات گرفته است كه آن ها نيز به پيروي از ابن تيميه اين مقوله ها قائل هستند
اين افراد با خدا و كتاب خدا هم دشمني دارند
در قرآن مي خوانيم فرزندان يعقوب به پدر گفتند يا ا بانا استغفر لنا ....
اي پدر ما خطا كاريم براي ما در پيش گاه خدا طلب بخشش كن و يعقوب نيز به آنان پاسخ مثبت داده و وعده استغفار مي كند
حالا سخن اين است كه (طبق حرف هاي جناب يوسف سني) مگر يعقوب نبي نمي توانست به فرزندان خويش بگويد : خودتان از خدا طلب بخشش كنيد تا شما را ببخشايد اگر من اين كار را بكنم شرك است چرا بين خدا و خودتان يك بنده ضعيف را واسطه قرار مي دهيد و از خالق بزرگ غافل هستين
اين سني مذهب ها چون نمي توانند به شيعيان پاك عقيده اشكالي بگيرند دست به هر ترفند و دروغ و تحمتي مي زنند تا عقده دلشان را خالي كنند
مساله توسل شرك نيست ديگر با كتاب خدا اين سني ها چطور برخورد خواهند كرد نمي دانم !!!
اينان توسل شيعيان به معصومين را شرك مي خوانند و در حالي كه در احاديث ايشان هست كه خداوند يك پسر تازه ريش در آورده خوش گل مو فرفري است كه شب هاي جمعه به بالاي پشت بام مساجد و بعضا منازل فرود مي آيد ( از اين خاطر در بعضي از دوران سني هاي حنبلي و ... در بالاي پشت بام هاي خويش آخور و ... درست مي كردند و جو مي ريختند كه وقتي خدا با اسبش آمد اسب خدا گرسنه نماند
تو را خدا خودتان مقايسه كنيد اين توحيد است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كري گوش هاي خود را فراموش كرده و خواستار اين هستند كه به شيعيان ضعف شنوايي نسبت دهند!!!
خدايا تو خود مي داني
ویرایش توسط شجاع : ۱۳۸۷/۰۹/۰۵ در ساعت ۱۸:۴۶
-
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۶, ۲۰:۰۲ #6
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 23
- مورد تشکر
- 15 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 5
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
نقل قول از : یوسف اسلام
جناب یوسف باز جواب شبهات شما را د ر 2 پست تنظیم كردم . چرا كه می دانی كه شبه وارد كردن راحت است و وقت زیادی نیمبرد ولی جواب دادن ان هرچند هم مختصر باشد ،از سوال و شبه بیشتر می شود. ( قسمت اول
در ضمن تلاش من بر ای این بوده كه از موضوع خارج نشوم . پس اگر نمی خواهید جواب دهید ، خارج از موضوع بودن را دلیل قرارندهید . متشكرم
جناب جسین
قبل از اینكه جواب شما را بدهم یك نكته را به شما گوشزد میكنم. خانم سحر طلبه و جناب مصلحی هم از روحانیون حوزه هستند و بحثشان هم تا بحال حول محور بحث بوده و سوادشان هم به مراتب از شما بهتر است و مسائل را بهتر و عقلانیتر از شما تجزیه و تحلیل میكنند. مسائلی كه شما مطرح میكنید در حد یك عوام است هر چند احتمالا بسیار زیاد شما هم طلبه هستید، اما قطعا از طلاب ممتاز نیستید چون طلاب ممتاز حوزه تحلیل مسائل را بهتر بلد هستند و هم اینكه زودتر به نتیجه رسیده و وهابی میشوند!!!!! ج : !و لابد با این امید هستید كه خانم سحر و جناب مصلجی هم وهابی شوند. پس همان بهتر كه من از ممتازان نباشم
1- بحث حبل الله و زنده بودن یا نبودن پیامبر (ص) و عترت و ... هیچ ارتباطی با این بحث ندارد اما چنانچه علاقه ای به بحث ثقلین دارید در همین كلوب بین بنده و آقای مصلحی بحثی در همین مورد وجود دارد كه جناب مصلحی با وجود اصرار بنده آنرا بی پاسخ به امان خدا رها كرد. شما میتوانید این بحث را بروز كرده و جواب دهید.
ج : شما گفتید كه شیعیان كسانی را كه مرده و بی جان هستند می پرستند. من گفتم پیامبر و امامان طبق ایه ( ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا....) زنده است در ثانی انها پیامبر را هم نمی پرستند. می بینی كه كاملا ربط دارد. ولی شما دارید به این بهانه از جواب طفره می روید.
2- بت، ساخته فكر و توهم بت پرستان نبود. آنها عین مجسمه شخص صالحی كه در بینشان زندگی میكرد را برای یادآوریش میساختند و در بتخانه میگذاشتند و عبادتشان میكردند همانطوری كه شما وقتی امامی را دفن كردید زیارتگاهی (بت كده ای ) دور قبرش ساختید و عبادتشان میكنید
ج : و فرقی نمی كند كه مثل كسی باشد یه نباشد بالاخره از خودشان بود.بتكده چه ارتباطی با زیارت گاه دارد. اگر زیارتگاه،بتكده باشد . زیارتگاه پیامبر و عمر و ابوبكر هم باید بتكده باشد و میدانی كه شیعیان برای انها زیارتگاه نساختند. مگر شما سنی ها در كنار قبر پیامبر عبادت نمی كنید ؟؟
3- اگر بتهای گاو پرستان میتوانند رفع حاجت زائران خود را انجام دهند چه فرقی بین یك امام زاده و بت یك گاو پرست است
ج : .ولی شما یك بار می گویید:لات و عزی و ... همگی از افراد صالح و عابدی بودند...و مردم جاهل برای یادآوری و توسل به روح این افراد تمسال و مجسمه آنها را واسطه بین خود و الله میدانستند و در خیلی از موارد این بتها بهتر از امامان حال حاضر حاجات مردم را برطرف میكردند
و یك بار هم می گویید اگر بتهای گاو پرست می توانند ....
ومعلوم نشدكه این بتها می توانند حاجتی را براورده كنند یا نه؟؟؟
البته تمام حاجات را خداوند با رحمت خودش برآورده میكند
چه این درخواست در یك معبد گاوپرستان باشد و چه این درخواست در زیارتگاه و از صاحب قبری باشد. اما هر كسی آن را به بت خودش نسبت میدهد. در معبد هندوها بت كریشنا و در زیارتگاههای شیعیان امامانشان این كار را انجام میدهند و مثلا میگویند یا امام رضا بچه ام را شفا بنده و بعد از شفا داد میزند امام فرزندم را شفا داد!!! (نعوذ بالله) حال در این میان معلوم نیست بت كدام فرقه قوی تر باشد.
ج : وقتی كه میگویند امام رضا فرزندم را شفا داد یعنی او توانست شفای فرزند مرا از خدا بخواهد .مخاطب این جمله كسی است كه ان شخص با تقرب امام رضا به درگاه الهی اگاه است نه كسی كه اصلا امام رضا قبول ندارد . لذا با این پیش زمینه اعتقادی اینگونه می گوید . به هر كس بگویی این را جواب می دهد كه چون امامان مقرب درگاه الهی هستند می توانند نیاز ما را از خداوند بخواهند. نه این كه شریك خدا باشند
4- شما معتقد هستید كه پیامبر در حال حاضر اراده ای دارد. میتوانید آن را ثابت كنید؟ج : شمامصداق ایه(و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون )چه كسانی می دانید . آیا مصداقی ندارد؟؟. اگر دارد چه كسانی اند ؟آنها چه كسانی اند كه خدا میفرماید( زنده اند و در نزد پرودگارشان روزی می خورند)
شما زنده بودن را به این می دانید كه كسی راه برود و بخورد و بیاشامد . خوب این زنده بودن كه شامل حیوانات نیز هست.بدیهی است كه زنده بودن نه به معنای خوردن و خوابیدن و انجام كارهای معمولی است.
! اگر دارند پس همه اموات دارند و اگر ندارند هیچ كدام ندارند. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ ( ای پیغمبر ! ) بگو : من فقط انسانی همچون شما هست
ج : شما یك ایه و انهم قسمتی از ان را اورده اید و می خواهید نتیجه بگیرید؟؟ چرا بقیه اش را نمی اوری؟؟( قل انما انا بشر مثلكم همین!!! ... )مگر ندارد ( یوحی الی...)مگر هر كسی می تواند حامل وحی الهی باشد . ؟؟ و البته جواب شما كاملا مثبت است. و این آغاز جدایی من و توست از این دیدگاه
و متاسفانه باید بگویم شما حرف كسانی را می زنید كه مشمول این ایه اندفقال الملاء الذین كفرو من قوم ما هذا الا بشر مثلكم یرید ان یتفضل علیكم و )
كافران از ( قوم نوح)گفتند:نوح نیست بشری مگر مثل خودتان ولی می خواهد كه بر شمابرتری می جوید. دنباله ایه این است كه (و لو شاء الله لانزل ملائكه ماسمعنا بهذا فی آبائنا الاولین= اگر خدا می خواست برای ما فرشته ای می فرستاد.... ) مومنون ایه 24
و نیز ( و قال الملاء من قوم الذین كفروا و كذبوا بلقاء الاخرة و اترفناهاهم فی الحیاءالدنیا ما هذا الا بشر مثلكم یاكل مما تاكلون منه و یشرب مما تشربون( مومنون33)و گروهی از قوم نوح كفر ورزیده و عالم اخرت را تكذیب می كردندبه مردم گفتند:این شخص (نوح)بشری مانند شمابیش نیست كه از هر چه شما می خوردید می خورد و هرچه را می اشامید می اشامد
شما با اوردن قسمتی ازیك ایه به این نتیجه رسیدید كه پیامبر حیات و مماتش مانند بقیه مردم است. به همین راحتی ؟؟؟
اگر فرمود انا بشرمثلكم ... برای این بود كه مردم با او انس داشته باشند و پیامبرشان را مثل خود بدانند تا او همدم شوند و بتوانند با او ارتباط بر قرار كنند . و پیامبر نیز با انها انس بر قرار كند . نه این كه جناب عالی بیایی برداشت كنی كه پیامبر هم مثل ما بوده
این حكمت الهی است و باید این گونه باشد كه خداوند حكیم كسی را بفرستد كه مثل ما باشد . ( انا بشر مثلكم ...)از این باب است نه این كه پیامبر مثل مردهای معمولی یا بتها است و وقتی مرده دیگر كاری ازاو بر نمی اید.
5- صلوات و سلام بر پیامبر هیچ ارتباطی با عبادت من دون الله ندارد. بحث بنده بر سر عبادت استج : ولی شما عبادت را به معنایی كه در جهت اهدافتان است كشانده اید و ان این كه ما امامان را عبادت میكنیم چون از انها طلب نصرت ، شفا و .. داریم .
اینكه این ذهنیت برای شما پیش امده كه شیعیان امامان خود را عبادت می كنند . پس مشرك و بت پرست هستند برای همین برداشت غلطی است كه از این آیه (ان هم نه همه آن) داشته اید .
چیزی كه هیچ شیعه ای روحش هم از آن خبر ندارد به انها نسبت می دهید و بدون این كه بخواهید به جواب برسید با عناد و تعصب برای خودتان نتیجه می گیرد كه (پس شیعیان بت پرست و مشرك هستند) .
پس لطف كنید بحث را منحرف نكنید و باز چنانچه به زعم خود احساس میكنید كه به جایی چسبیده اید كه جوابی برای آن وجود ندارد میتوانید بحث مستقلی در این مورد ایجاد كنید تا جوابتان را بدهمج : .ولی نه من بحث را منحرف كرده ام ونه احساس كرده ام كه شما نمی توانید جواب دهید. لطفا پیشداوری نكنید .
6- شما به آیات سوره توبه اشاره كرده اید كه بنده نمیخواهم وارد این بحث شوم چون در هر صورت هیچ توجیهی برای عبادت و فرستاندن هدیه ثواب برای امامان نمیتواند باشد. (در جواب ناصح)
آیه (وَسَیَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِالْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ توبه 94) كه ناصح اورده است نیز دنباله حرف خودتان است . شما می گویید پیامبر و امامان مرده اند .پس نمی توان از آنها چیز خواست. با توجه به این كه پیامبر و امامان ( احیاء عند ربهم) هستند ، پس انها اعمال ما را می بینند. و چون می بینند می توان به انها متوسل شد.
7- اگر ایه (وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ آن كسانی را كه بجز خدا به فریاد میخوانند و پرستش مینمایند، آنان نمیتوانند چیزی را بیافرینند و بلكه خودشان آفریده میگردند) به بت پرستان اشاره دارد، صفات این من دون الله(بت) مثل صفات بتهای شما در زیارتگاهها نیست؟! یعنی به نظر شما امامان(رض) میتوانند چیزی بیافرینند؟! آیا مخلوق نیستند؟ ج : در این مورد كه می گویید چون امامان مخلوقند پس نمی توانند چیز بیافرینند . باز هم می گویم ما پیامبر را هم عینا مثل پیامبران می دانیم.
حال این سوال را دارم كه ایا پیامبر ما از عیسی علیه السلام كمتر است؟؟؟ . كه فرمود: « انی اخلق لكم من الطین كهیئة الطیر فانفخ فیه فیكون طیرا باذن الله و ابرئ الاكمه و الابرص و احی الموتی باذن الله...)(ال عمران 49)
عیسی(ع) فرمود من خلق می كنم . من شفا می دهم ( كور مادر زاد و پیسی را )من زنده می كنم. خلق و شفا و احیا را به خود نسبت داد. ولی همه این كارها به اذن خدا
سوال1_ مگر عیسی (ع)مخلوق نبود؟ . 2. مگر او خالق و شفادهنده و محی الاموات نبود؟
خوب شیعه هم همین را میگوید : پیامبر و امامان می توانند بیافرینند می توانند شفا دهند . می توانند زنده كنند ولی به اذن خدا.
می بینی كه نه خداوند از خالقیت اش كاسته شد و نه پیامبران و امامان شریك خدا شدند. شیعه هم با این اعتقاد كه پیامبر و امامان(سلام الله علیهم)
1- ( احیاء عند ربهم ) هستند 2- مقامشان كم از عیسی (ع) نیست از او طلب شفا میكنند . جواب هم می گیرند . و این ربطی به این ندارد كه یك بار می گویی بتها شفا میدادند و یك بار میگویید شفا نمی دادند.
مگر انها كه از عیسی طلب شفا می كردند . مشرك بودند . انها بت پرست بودند و بتشان عیسی بود؟؟
مگر حضرت عیسی كه می فرمود: بیایید من شفا می دهم و ...... مردم را به شرك دعوت میكرد . مگر كسی كه شفا یافته بود نمی گفت عیسی مرا شفا داد ؟؟ اگر این گونه میگفت مشرك بود؟؟؟؟
مگر خداوند عاجز است كه مخلوق را خلق كند كه او بتواند خلق كند؟؟ یا شفا بدهد .
شما قدرت خداوند را هم منكر می شوی؟؟؟؟؟!!!!
! البته حداوند از روی حكمت از لفظ من دون الله استفاده كرده(و از لفظ اصنام= بت، استفاده نكرده) كه در آینده غیر خداهایی كه این صفات دارند مورد پرستش و عبادت قرار نگیرند اما افسوس كه پیرو خیالات و افكار و عقایدی هستید كه از پدرانتان به ارث برده اید.
ج :
1- امامان ( من دون الله )نیستند . كه قبلا برایتان گفتم . و این ایه مخصوص بت پرستان است. كه چیزهایی را كه من دون الله بود عبادت می كردند.
2- لابد منظورشما این است كه خداوند كه از در این ایه از اصنام استفاده نكرده ؛ می توانی پیامبر خدا و خلفای او را جزو همان اصنام و بت ها بدانی ؟؟؟
3 – شما پیرو خیالاتید یا ما . من كه برای شما ایه قران می اورم. چه طور شد كه شما كه ایه می اورید بر مسیر حق و حقیقت قدم بر می دارید . ولی من كه ایه می اوردم باید پیرو خیالات باشم.
4- شما گویا علم غیب هم داری كه این افكار و عقاید از پدرانمان به ارث رسیده است؟؟ شما مطمثن هستید كه من بدون هیچ تحقیقی به این عقاید رسیده ام؟؟ باز پیش داوری .
بقیه در پست بعدی خواهدامد انشاءاللهقسمت دوم جواب حناب یوسف:یوسف اسلاماولا در این آیه كه خداوند میفرماید: (پس بایدمخلوقاتی ضعی فرا پرستید و به كمك طلبید ، یا خالق كائنات را ؟!) خداوند خود را با غیر خدا قیاس كرده كه در مقابل عظمت خدا ضعیف هستند حال آن ضعیفی مثل بت باشد و یا ضعیفی مثل پیامبر و امام و ...!! همه در مقابل الله سبحان ضعیف هستند...آیا غیر از این است؟ج:این كه از مسلمات دین مبین اسلام است كه هر نیرویی در مقابل نیروی الهی ضعیف است. و اوست كه قادر مطلق است. ولی این كه شما از این آیه ضیعف بودن پیامبر را مانند ضیعیف بودن بت گرفته اید و مرده بودن وجود نازنینش را مانند بت های بی جان جاهلیت می دانید از تفسیر به رای و دل خواه خودتان است. نه این كه خدا چنین سخنی را گفته باشد. آیا خدا ضد و نقیض سخن می گوید؟ یك بار می گوید (احیا ءعند بربهم )و بار دیگر میگوید پیامبر مانند بت های بی جان است.یوسف اسلامثانیا در كجا آمده كه پیامبر از انسانها و سایر موجودات قویتر است؟! قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ ( ای پیغمبر ! ) بگو : من فقط انسانی همچون شما هستمج:چرا بقیه اش را نمی اوری . ( یوُحی الیَّ) هم دارد . بر پیامبر وحی می شد. او حامل بار امانت الهی بود. او در قران ( انك لعلی خلق عظیم ) است او كسی بر گزیده خداوند است . او چنان در نزد خداوند محبوبیت دارد كه ( لعمرك ) برایش نازل گشت. ( قسم به جان تو)انا بشر مثلكم ؟؟؟ همین ؟؟؟!!یوسف اسلامبله وجود نازنین پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله فقط برای همان اعراب بود و بس!! ج:پس خداوندنسبت به امت پیامبر اجحاف كرده است كه برای همان اعراب پیامبر اورده ولی برای بعد از او رها كرده است.؟؟یوسف اسلاممگر شما تا بحال از وجودش استفاده كرده اید؟! میتوانید نمونهای بفرمائید؟!ج:جواب من كاملا مثبت است. هم از وجود پیامبر استفاده كرده ام و هم از خلفای بر حق او. ولی هر نمونه و مثالی را نه قبول دارید و باور می كنید. چرا كه پیامبری كه من قبول دارم تو قبول نداری . كه اگر داشتی این گونه سخن نمی گفتی و او را چون مردگان و بتان نمی انگاشتی .یوسف اسلاممشكل شما این است كه دست بسته پیرو اوهام و خیالاتی هستید كه از بچگی در گوشتان خوانده اند و چش باز كردید در اطرافتان جز غلو و خرافات و ... چیز دیگر ندیده اید ج:اگر اوهام به این هاست كه من قبول دارم ، پس افتخار می كنم به آنها .و این حقیقت است نه اوهام . شما هستید كه با تاویل های شخصی خود را علم می دانید. ولی ( و ما لهم بذلك من علم ان هم الا یظنون) (جاثیه24)و اینكه دوباره نوشتی ای از بچگی در گوشتان خوانده اند.حرف كاملا گزافه ای است . چرا كه شما از كجا می دانید كه من بدون تحقیق دینم را اختبار كرده ام ؟. مگر هركس موافق شما نباشد چشم و گوش بسته است.در ثانی آیا خود شما چقدر در مورد اسلام تحقیق كرده ای و منابع شیعه و سنی را خوانده ای؟ ان هم بدون عناد و تعصب ؟اگر من به زعم شما غلو كرده ام . شما هم تفریط كرده ای. پیامبر خود را = بت می دانی كه مرد و دیگر هیچیوسف اسلامصحابه كه من سنگش را به سینه میزنم مخلوق خدایند و ضعیف هستند و هیچ كاری هم از آنها بر نمیآید .مسلم است وقتی كه پیامبر بت و بی جان باشد دیگر عمر و ابوبكر و بقیه تكلیفشان معلوم است. همه بعد از مردن به بت های تیدیل می شوند كه هیج كار ی از ایشان بر نمی اید..یوسف اسلام.. من مثل شما و مسیحیان و یهودیان نیستم كه در مورد پیامبرانشان غلو میكردند. من یوسف اسلام، عبد و بنده ی الله سبحان هستم و عبادتم را به درگاه هیچ غیر خدایی انجام نمیدهم چه این غیر خدا پیامبر باشد چه صحابه باشند و چه امام باشندج:جناب بنده الله سبحان ! مگر ما برای پیامبر و امام عبادت می كنیم ؟؟ فكر می كنی كه امثال شما فقط معنی عبادت را می دانند و بس . مباركتان باشد. این عبادتعبادتی كه بدون شناخت امام زمانت باشد مثقالی ارزش ندارد . حتما حدیث (من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه )را كه شیعه و سنی بدان اقرار دارند ،شنیده ای. امام زمان تو كیست؟ و او را چگونه می شناسی؟ كه اگر نشناسی تمام عباداتی كه به ظاهر داری همه دود است. و بر مرگ جاهلیت اعراب بادیه نشین مرده ای؟؟یوسف اسلامبله بنده مرده ها را مرده میدانم و مخلوقاتی ضعیفج:گفتم كه پیامبر اسلام موقع زنده بودنش هم برای شما با بقیه فرقی نداشت چه رسد به مرده بودنش . پس مبارك باشد این نبوتی كه به آن قائل هستی؟؟ باش تا صبح سعادتت بدمد- یوسف اسلاممن بخاطر این از صحابه دفاع میكنم كه مخلوقاتی ضعیف هستند و هم اكنون نمیتوانند از خودشان دفاع كنند والا اگر قوی بودند و میتوانستند از خودشان دفاع كنند كه احتیاجی به بنده نبود.ج:من از امامم دفاع میكنم نه به این خاطر كه او مرده و ضعیف است.نه با این خاطر كه مانند امام تو ضعیف باشد و به موجودی ضعیف تری مثل شما محتاج باشد.او قوی است به قدرت خداوند. و آنها تابع اراده الهی هستند. من هم امام مرده را مرده نمی دانم و هم به وجود امامی قایل هستم كه زنده است و در پس پرده غیبت است. كه اگر خداوند او را هم در بین مسلمان هایی چون جناب شما می گذاشت كمر به قتل او بسته بودیدهمانطوری كه از امامان (رض) هم دفاع میكنم چون آنها هم از مخلوقات خدا هستند و ضعیف ج:این كه شما از امامان دفاع می كنید برای من خیلی خنده دار است. ؟ جدی میگم شما كه حق جانشینی را از انها سلب كرده اید و آآآنها را یكی پس از دیگری كشتید ، چگونه دفاع میكنید.؟ جالب است.- گاهی اوقات مطالب شما را میخوانم احساس میكنم یا بر روی آنچیزی كه مینویسید فكر نمیكنید و یا اینكه برایتان فرقی نمیكند؛ مهم برایتان این است كه صفحه ی بلندهی را با جملات بی ربط پر كنیدج:برای شما همه مطالب بی ربط است. این هم دوباره پیشداوری های جناب بود . اری شماهستید كه هم فكر می كنیدو هم كاملا از روی آگاهی حرف می زنید.اگر به موضوع بحث دقت كنید(كه نمیكنید) بحث عبادت است وقتی كه من میگویم: چرا تمامی صفاتی كه خداوند برای غیر خداهایی مثل بتها بیان میكند برای غیر خداهایی مثل پیامبران و اولیای الهی صادق است؟! و چرا از لفظ صنم و یا اصنام (بتها) استفاده نكرده و به جای آن از لفظ من دون الله (غیر خدا) استفاده كرده ؟! آیا انبیاء و اولیای خدا هستند یا غیر خدا؟! بحث بر سر عبادت است خداوند ما را از عبادت تمامی من دون الله ها منع كرده. عبادت شما برای غیر خدا عین عبادت بت پرستان برای غیر خدا است. حال این چه ربطی به دوست داشتن پیامبر و صحابه و دفاع از آنها دارد؟! چی ربطی به صلوات فرستادن دارد؟! چه ارتباطی به ناراحت شدن از سب خلفادارد؟! وج:شما ایاتی را اورده اید كه در مورد بت پرستان است بعد در آیه فوق یعبدون من دون الله پیداكرده ای . سپس از این كه خداوند فرموده است بت ها مخلوق هستند و توسط بت پرستان اطاعت می شوند . نتیجه گرفته ای كه1- شیعیان امامان را عبادت می كنند2 – بت ها مخلوق بودند امامان هم مخلوقند پس فرقی باهم ندارند.3 – مخلوق را نمی شود عبادت كرد ولی شیعیان عبادت مخلوق میكنندبه همین راحتی !!!نتیجه این كه پس شیعه = بت پرست = مشرك . و لابد می خواهی مثل بزرگانت در پستهای بعدی فتوای قتل شیعیان را به جهت شرك و بت پرستی شان هم صادر كنیشما ادعا دارید كه شیعیان چون به امامانی كه مرده و مانند بت بی جان هستند متوسل می شوند پس بت پرستندمن هم به فرض كه قبول كردیم كه نباید به امام و پیامبر مرده و بت مانند متوسل شد،اگر چنین است ، خوب نباید كه هم سلام برایشان بدهیم . میگویم مگر به پیامبر سلام نمیدهی .آیا به مرده ای كه عینا مانند بت است سلام می دهی؟؟ اگر پیامبر بت است و عاجز و ضعیف كه نمی تواند از خودش دفاع كند ،چطور تو به او می گویی السلام علیك ایها النبی .. ان هم سر نماز و بهتر حالت عبادت. ( خوب مگر می شنود؟ مگر كسی كه مرده و بی جان است می تواند سلام تو را بشنود؟اگر نمی شنود چرا به او می گویی (سلام بر تو ای رسول خدا... ) سلام را به لفظ حاضر به كار می بری؟ آیا مرده ی مانند بت می شنود؟؟اگر می شنود ، و می توان به او سلام داد ، خوب پس می توان از او درخواست كمك هم داشت.آیا شما باید تعیین كنید كه كی پیامبر بت است و كی بت نیست؟این قانون مرده بودن و مانند بت بودن همه جا كارایی داشته باشد؟برای همین است كه نوشتم چرتكه ات درست كار نمی كندیوسف اسلاماینه كه وقتی میگویم یك روحانی و طلبه وارد بحث شدند شما تماشاگر باشید برایتان و برای دیگر شیعیان بهتر استج:خوبه كه ادعاتون هم میشه . این رو دیگه ندیده بودم. كسی كه به علم خود ببالد معلوم است كه طبلی میان تهی است. تو خود را طلبه می دانی ؟؟ كه باید بقیه تماشاگر افاضات جناب عالی باشند؟؟ مباركا باشد جناب روحانی . اعظم الله اجورنایوسف اسلاوقتی دیدید خداوند شما را از عبادت غیر خداهایی كه در صفات با بتهای دوران جاهلیت یكی هستند(یعنی تمامی این دو دسته خود مخلوق هستند و خالق نیستند، مالك سود و زیانی نیستند، بر مرگ و زندگی و رستاخیز اختیار و توانی ندارند، مالكیّت و حاكمیّت پوسته نازك خرمائی را ندارند، نه توانائی دفع زیان و رفع بلا از كسی را دارند ، و نه میتوانند آن را دگرگون سازند.)منع كرده پس به عبادت خدای یكتا روی آوریدج:ایا اینهاكه شما نوشته ای و به پیامبر و امامان نسبت داده ای چیزی جز توهمات شما نیست . و تعصب و عناد جلو چشم عقلت را گرفته كه نمی توانی شاهد حقیقت باشی؟آن عبادتی كه تو خود برای خود توهم كرده ای را نداشته ام و نخواهم داشت .یوسف اسلاماشتباه كردید این شما هستید كه پیامبر و امام را برایتان بت كرده اید
شما دارید می گوید پیامبر مُرد و قتی مرد = بت است . بی جان است. ولی من برای شما آیه قران اورده ام (كه احیاء عند ربهم یرزقون )چه جوابی برای این آیه داشتی ؟ هیچ . انگار نه انگار كه این آیه از قران است. فقط با كمال بی اعتنایی و تعصب از كنارش گذشتی و از زمره كسانی شدی كه خداوند فرمود ( افتومنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض . فما جزاء من یفعل ذالك منكم ،الا خزی فی الحیاة الدنیا و یوم القیامه یردون الی اشد العذاب و ما الله بغافل عما تعملون) ( بقره 85)آیا به بعضی ایات ایمان می اورید و به بعضی از آنها كفر می ورزید؟ جزای چنین مردم بدكردار چیست مگر ذلت و خواری در زندگی دنیا و سخت ترین عذاب در روز قیامت است و خدا غافل از اعمال شما نیستیوسف اسلام
و آنها عبادت میكند. ما میگوییم كه آنها غیر خدا هستند و تنها خداوند مستحق عبادت است و بسج:گفته ام باز هم بگویم : هیچ شیعه ای نمی گوید من امامان را عبادت می كنم . از یه پیرزن شیعی بپرس ننه جون تو امامت را عبادت می كنی ؟ ببین چی میگه؟ ولی چه می شود كرد كه این گونه برداشتی تعصبی نداشته باشید دیگر حربه ای برای كوباندن شیعه نخواهید داشت و باید هم بر سر حرف خود الحاح كنید كه بتوانید به هدف خود برسید.شما كه طلبه هستید و روحانی درست خوانده :به قول طلبه ها : ثبت العرض ثم انقش ( اول تخته رو ثابت كن بعد بخواه روش نقاشی كنی)شما با كمال تعصب؛ عناد، قضیه ی اول را پیش خودت ثابت میكنی . سپس نتیجه میگیری كه پس ( شیعیان بت پرست هستند پس مشرك اند. )گفتم كه فكر كنم فتوای مفتی اعظم در پست های بعدی صادر شودكه قتل حسین و سحر و جناب مصلحی و ... واجب است.یوسف اسلام پرداختن به مسائلی بی ربط (مخصوصا در آواخر پست 54 ) توسط شما كه هیچ ارتباطی به موضوع بحث نداشت همه چیز را عیان كرد ج:اگر عناد را كنار بگذارید و ( بكم عمی ) نباشید متوجه می شوید كه كاملا مرتبط است.در ثانی چون جوابی نداشته اید برای ان ؛ بهتر دیدید كه بگویید بی ربط و خارج از موضوع است.ولله یهدی من یشاء الی صراط مستقیم
:salavat(10):
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۶, ۲۲:۳۱ #7
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 23
- مورد تشکر
- 15 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 5
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
به چنين شبهه اي چگونه جواب مي هيد ؟(شيعيان بت پرستند )
http://www.cloob.com/club/post/show/...a7ae29a6fc285f
متن زير از يوسف اسلام از اهل تسنن است كه با توجه به آيات قرآن به اين نتيجه رسيده است كه شيعيان مشرك شده و بت پرست هستند .
عبادت من دون الله (غیر خدا)بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان عزیز لطفا آیات زیر و ترجمه اش را به دقت بخوانید
أَیُشْرِكُونَ مَا لاَ یَخْلُقُ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ
آیا چیزهائی را انباز خدا میسازند كه نمیتوانند چیزی را بیافرینند و بلكه خودشان هم آفریده میشوند ؟
وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ
آن كسانی را كه بجز خدا به فریاد میخوانند و پرستش مینمایند ، آنان نمیتوانند چیزی را بیافرینند و بلكه خودشان آفریده میگردند ! ( پس باید مخلوقات ضعیف را پرستید و به كمك طلبید ، یا خالق كائنات را ؟)
وَاتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً لَّا یَخْلُقُونَ شَیْئاً وَهُمْ یُخْلَقُونَ وَلَا یَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ ضَرّاً وَلَا نَفْعاً وَلَا یَمْلِكُونَ مَوْتاً وَلَا حَیَاةً وَلَا نُشُوراً
(مشركان ) سوای خدا ، معبودهائی را برگرفتهاند ( و به پرستش اصنام و كواكب و اشخاصی پرداختهاند ) كه چیزی را نمیآفرینند و بلكه خودشان آفریدههائی بیش نیستند ، و مالك سود و زیانی برای خود نبوده ، و بر مرگ و زندگی و رستاخیز اختیار و توانی ندارند.
وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا یَمْلِكُونَ مِن قِطْمِیرٍ
و بجز او كسانی كه به فریاد میخوانید ( و پرستش مینمائید ) حتی مالكیّت و حاكمیّت پوسته نازك خرمائی را ندارند
قُلْ أَفَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِیَاء لاَ یَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ نَفْعاً وَلاَ ضَرّاً
بگو : آیا جز خدا اولیاء ( و معبودهائی ) برای خود برگزیدهاید ( و بدانها تمسّك جستهاید ) كه برای خودشان ( چه رسد به شما ) سودی و زیانی ندارند ؟
قُلِ ادْعُواْ الَّذِینَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِ فَلاَ یَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَلاَ تَحْوِیلاً
( ای پیغمبر ! به مشركان ) بگو : كسانی را كه به جز خدا ( شایسته پرستش ) میپندارید ( به هنگام بلا ، به كمك ) بخوانید ، امّا ( خواهید دید كه ) نه توانائی دفع زیان و رفع بلا از شما را دارند ، و نه میتوانند آن را دگرگون سازند ( و ناخوشیها را به خوشیها تبدیل كنند و یا این كه از اندوه دردها بكاهند)
قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّهِ لَا یَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِی السَّمَاوَاتِ وَلَا فِی الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِیهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِیرٍ
( ای پیغمبر ! به مشركان ) بگو : كسانی را به فریاد بخوانید كه بجز خدا ( معبود خود ) میپندارید . ( امّا بدانید آنها هرگز گرهی از كارتان نمیگشایند و سودی و زیانی به شما نمیرسانند . چرا كه ) آنها در آسمانها و زمین به اندازه ذرّهای مالك چیزی نیستند و در آسمانها و زمین كمترین حق مشاركت ( در خلقت و مالكیّت و اداره جهان ) نداشته ( و انباز خدا نمیباشند ) ، و خداوند در میانشان یاور و پشتیبانی ندارد ( تا در اداره مملكت كائنات بدو نیازمند باشد ) .
.................................................. ........................................
اكثر مردم وقتی با چنین آیاتی مواجه میشوند خیال میكنند كه این آیات مخصوص بت پرستان بوده و هیچ گونه ارتباطی با یك مسلمانی نخواهد داشت و مسلمان از آن بری است؛ چون كلمه طیبه لا اله الا الله را بر زبان جاری كرده و فرضیت توحید را هم پذیرفته، پس موحد بوده و هیچ گونه شركی متوجه او نیست. این استدلال به این میماند كه مسلمانی به فرضیت نماز اعتقاد داشته باشد اما نماز نخواند. به نظر شما آیا صرف قبول فرضیت نماز باعث میشود كه در روز قیامت از نمازگزاران محسوب شویم؟! آیا صرف جاری كردن كلمه لا اله الا الله بر زبان و قبول فرضیت توحید باعث میشود كه ما در ردیف موحدین محشور شویم یا اینكه میبایست لا اله الا الله را در كلیه عباداتمان بكار ببرییم تا در ردیف موحدین محشور شویم؟!
خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش میفرماید: وَلَقَدْ أُوحِیَ إِلَیْكَ وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ به تو و به یكایك پیغمبران پیش از تو وحی شده است كه اگر شركورزی كردارت ( باطل و بیپاداش میگردد و ) هیچ و نابود میشود ، و از زیانكاران خواهی بود .
به نظر شما چرا خداوند به رسول الله و به همه پیامبران قبلی (كه برای برافراشته كردن پرچم توحید و یكتاپرستی مبعوث كرده بود) گوشزد كرده و میفرماید كه اگر شرك ورزی، كردارت هیچ و نابود میشود و از زیانكاران خواهی بود؟!!!!!!!!!! پیامبران كجا و شرك كجا؟! به نظر شما چیزی كه خداوند به برگزیده ترین پیامبرش گوشزد میكند، گوشزدی آن به مردم 1400 سال بعد اشكال دازد.آیا پیامبران میتوانند دچار شرك شوند اما ما از آن مصون باشیم؟!
اگر در آیات فوق دقت كرده باشید هیچ نامی از بت برده نشده و به جای آن از لفظی چون " من دون الله" (غیر خدا) و " من دونه" (غیر او) استفاده شده و علتش هم این است كه اگر عباداتی چون نذر و قربانی و طواف و استمداد و استغاثه و حاجت خواهی و به فریاد خواستن و ... كه مشركان برای من دون الله هایی چون بتها و فرشتگان و كواكب و ...انجام میدادند ما هم همان عبادات را برای من دون الله ی چون پیامبر و اولیای الهی انجام دهیم، عبادت آنها را كرده ایم و دچار شرك شده ایم.در حقیقت خداوند با استفاده از این الفاظ راه عبادت كردن تمامی من دون الله ها بسته تا كسی نتواند آنها را عبادت كند، اما كو حرف شنوا ؟! تا شین شرك را نگفته، میگویند وهابی ساكت باش!!
إِنَّ اللّهَ لاَ یَغْفِرُ أَن یُشْرَكَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن یَشَاءُ وَمَن یُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْماً عَظِیماً
بیگمان خداوند ( هرگز ) شرك به خود را نمیبخشد ، ولی گناهان جز آن را از هركس كه خود بخواهد میبخشد . و هر كه برای خدا شریكی قائل گردد ، گناه بزرگی را مرتكب شده است .
و باز هم اگر در آیات فوق دقت كرده باشید تمامی مشخصه هایی كه خداوند برای من دون الله هایی (غیر خداهایی) چون بتهای سنگی و گلی و چوبی و فرشتگان و ... بیان فرموده این مشخصه ها برای من دون الله هایی(غیر خداهایی) چون پیامبران و امامان و اولیای الهی و صالحین و شهدا و ...هم صادق است.
یعنی تمامی این دو دسته خود مخلوق هستند و خالق نیستند، مالك سود و زیانی نیستند، بر مرگ و زندگی و رستاخیز اختیار و توانی ندارند، مالكیّت و حاكمیّت پوسته نازك خرمائی را ندارند، نه توانائی دفع زیان و رفع بلا از كسی را دارند ، و نه میتوانند آن را دگرگون سازند. پس جدا كردن عبادات برای من دون الله هایی چون بتها و كواكب و فرشتگان و ... از عبادت برای من دون الله هایی چون پیامبران و امامان و اولیای الهی هیچ توجیه قرآنی ندارد و عین شرك است. خلاصه كلام اینكه تمامی اعمالی چون نذر و قربانی و طواف و استمداد و استغاثه و حاجت خواهی و به فریاد خواستن و ... همگی عبادت هستند و عبادت برای من دون الله(غیر خدا) شرك است.
وصلی الله علی سیدنا محمد و علی آله و صحبه اجمعین
به شبهه چنين شخصي چگونه جواب مي دهيد؟؟؟
ویرایش توسط صداقت : ۱۳۸۷/۰۹/۰۶ در ساعت ۲۲:۳۶
:salavat(10):
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۷, ۰۰:۱۴ #8
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۶
- نوشته
- 850
- مورد تشکر
- 3,450 پست
- حضور
- 35 دقیقه
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
-
9
با سلام
من چندی پیش پاسخ به این سوال را در تفسیر سوره احقاف آیه 4 که دوستان در انجمن علوم قرآن مطرح کرده بودند داده ام واینجا هم همان را تکرار می کنم.
من دون الله از نظر معنی ومفهوم به (آنچه که درمقابل خدا قرار دهیم ) گفته می شود.یعنی چیزهایی را در کنار خدا بیاوریم که به نوعی با قدرت مطلقه الهی مقابله کند واینکه وجود آن چیزرا وجودی مستقل از وجود خدا بپنداریم.
درمورد پیامبر واهل بیت باید عرض کنم که اصلا آنها من دون الله به حساب نمی آیند چون ما آنها را درعرض ودرکنار خدا قرار نمی دهیم وآنها را معبود خود نمی دانیم بلکه قائل هستیم آنها در طول خداهستند واراده وقدرتی هم که دارند به اذن الهی به آنها داده شده است.واین بحث معمولا از طرف وهابی ها مطرح است که شیعیان رامشرک می دانند وفکرمیکنند ما پیامبر ویا علی ویا اهل بیت (علیهم السلام ) را عنوان خدایی داده ایم .درحالی که چنین نیست .واساسا پیامبر واهل بیت مقابل خدا نیستند بلکه آنها هم بنده گان الهی بوده اند وقدرتشان وتوانی هاشان درطول قدرت خداست نه درعرض آن.
پس در یک جمله: هرچیزی را که درکنار قدرت خداوند به عنوان یک قدرت مستقل پنداشتیم «من دون الله» است وآنچه را که وجود وقدرتش را برگرفته از قدرت الهی دانستیم ودر طول پروزدگار دانستیم «من دون الله » نیست.
اگر پیامبر واهل بیت را صدا می زنیم واز آنها کمک می خواهیم به این معنی نیست که آنها را خدا ویا شریک خدا بدانیم بلکه چون ما گنه کاریم و آنها را آبرومندان درگاه خدا می دانیم و خداوند آنها را دوست می دارد ازآنها می خواهیم بین ما وخدا واسطه شوند تا خداوند هم به آبروی آنها به ما توجه کند ...مگر درقرآن نیامده ...وابتغو االیه الوسیله...
انشاءالله دوستان دیگر هم جوابهای کاملتری بیان می کنند.
مولایم علی فرموند:
يابُنَىَّ اِصبِر عَلَى الحقِ وَ اِن كانَ مُرّا; اى پسر جان! در راه حق صبور و مقاوم باش گرچه تلخ و رنج آور باشد.
هرگز گمان مبر زخیال تو غافلم ،گرمانده ام خموش ، خدا داند ودلم.....
چون عاقبت همه امور با خداست همه چیز را به او واگذار کردم.
-
تشکرها 4
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۷, ۰۰:۴۳ #9
سلام و درود بر دوست گرامی جناب عسکری.
حق با شماست.
اما من همیشه برایم این سوال پیش آمده که چرا مردم بیشتر به ائمه توجه دارند تا خداوند؟
برای ائمه گریه میکنند ، اما من ندیدم برای خدا کسی گریه کند.
وکارهایی که از برای ائمه میشود ، من احساس میکنم بیشتر هدف خود ائمه هستند تا خدا.
درست است؟
گویند رمز عشق مگویید و مشنوید
مشکل حکایتی که تقریر میکنند
فی الجمله اعتماد مکن بر ثبات دهر
این کارخانه ایست که تغییر میکنند
می خور که شیخ وحافظ ومفتی و محتسب
چون نیک بنگری همه تزویر میکنند
-
۱۳۸۷/۰۹/۰۷, ۰۹:۲۳ #10
- تاریخ عضویت
شهريور ۱۳۸۷
- نوشته
- 23
- مورد تشکر
- 15 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 5
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
-------------------------------------------------------------------------------
جناب
جواب شما مجملا اين كه
شما توجه به ائمه عليهم السلام را با توجه به خداوند جدا ندانيد چرا كه توجه به انها همان توجه به خداوند است . و اساسا توجه به خدا بدون توجه به آنان معنا ندارد
در زيارت جامعه كبيره مي خوانم .
من اراد الله بدأ بكم . و من وحّده قَبِلَ عنكم. و من قصده توجه بكم
هر كسي كه خداوند را اراده كنم از شما شروع ميكند. و هر كس كه او را به توحيد بخواند از قِبل شماست و هر كه قصدش خدا باشد به شما توحه مي كند/
مطالعه و تفكر در اين دعا خيلي از سوالات را جواب ميدهد .
ویرایش توسط صداقت : ۱۳۸۷/۰۹/۰۷ در ساعت ۰۹:۲۴
:salavat(10):
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
موضوعات مشابه
-
✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
توسط neginsabz در انجمن اخلاقپاسخ: 7آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸ -
جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
توسط taslim در انجمن قیامتپاسخ: 41آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹ -
سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکامپاسخ: 3آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱ -
در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآنپاسخ: 15آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷ -
چرا افضل اعمال ؟؟
توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآنپاسخ: 3آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷
اشتراک گذاری