-
۱۳۸۷/۰۸/۲۱, ۱۵:۲۸ #1
- تاریخ عضویت
مهر ۱۳۸۷
- نوشته
- 3,708
- مورد تشکر
- 5,614 پست
- حضور
- 15 روز 12 ساعت 48 دقیقه
- دریافت
- 8
- آپلود
- 0
- گالری
-
2
نظر اسلام در باره ترور
مقاله
اسلام دربارهی تروریسم چه میگوید؟/
پیامبر(ص)قتل را جزو دومین گناه از گناهان کبیره میداند.(5) و حتی دربارهی مجازات آن در روز قیامت هشدار میداد. « از اولین پروندههایی که در روز قیامت در بین مردم به آنها رسیدگی میشود، مسائل مربوط به خونریزی میباشد.»
ترجمه از انگلیسی: بایزید توحیدیان*
اسلام دین رحمت است و تروریسم را تجویز نمیکند. خداوند در قرآن میفرماید:« خداوند شما را باز نمیدارد از اینکه نیکی و بخشش کنید به کسانی که به سبب دین با شما نجنگیدهاند و از شهر و دیارتان شما را بیرون نراندهاند. خداوند نیکوکاران را دوست میدارد» (ممتحنه:8 )
پیامبر(ص)سربازان را از کشتن زنان و کودکان منع میکرد (1)و به آنان توصیه میکرد:«... عهد شکنی نکنید، تجاوز نکنید، نوزادان را نکشید.»(2) و همچنین میگفت:« هر کس شخصی را بکشد که با مسلمانان پیمان دارد، رایحهی بهشت به مشام او نمیرسد؛ هر چند که رایحهی آن از فاصلهی چهل سال پیداست.» (3) پیامبر(ص)همچنین مجازات بوسیلهی آتش را ممنوع کرده است.(4)پیامبر(ص)قتل را جزو دومین گناه از گناهان کبیره میداند.(5) و حتی دربارهی مجازات آن در روز قیامت هشدار میداد. « از اولین پروندههایی که در روز قیامت در بین مردم به آنها رسیدگی میشود، مسائل مربوط به خونریزی میباشد.» (7و6)
مسلمانان حتی به مهربان بودن با حیوانات تشویق میشوند و از آزار رساندن به آنها منع میشوند. روزی پیامبر(ص) فرمود: « یک زن مجازات شد زیرا او یک گربه را زندانی کرد تا مرد. به خاطر این کار، وارد دوزخ شد. وقتی که آن زن، گربه را زندانی کرد، هیچ آب و غذایی به گربه نداد؛ و همچنین گربه را رها نکرد تا خودش حشرات روی زمین را بخورد.»(8) پیامبر(ص)همچنین میفرمود که یک مرد به واسطهی اینکه به یک سگ تشنه آب داد، خداوند گناهانش را بخشید. از پیامبر(ص)سؤال کردند: « ای پیامبر(ص)خدا، آیا در قبال مهربانی با حیوانات به ما پاداش داده میشود؟ » پیامبر(ص) فرمود: « برای مهربانی کردن با هر حیوان زنده یا هر انسانی، یک پاداش وجود دارد.»(9)علاوه بر این، وقتی که به عنوان غذا، زندگی حیوانی گرفته میشود، به مسلمانان توصیه شده است به گونهای عمل کنند که کمترین وحشت و درد ممکن برای حیوان ایجاد شود. پیامبر(ص)میفرمود:« وقتی حیوانی را کشتار میکنید، با بهترین روش این کار را انجام دهید، باید چاقو را تیز کرد تا درد حیوان کاهش یابد.»(10)
در پرتو این متون و متون اسلامی دیگر، ایجاد رعب و وحشت در دلهای شهروندان بیدفاع، ویرانی وسیع ساختمانها و اموال، بمبگذاری و ناقصالعضو کردن مردان، زنان و کودکان بی دفاع، بر اساس تعالیم اسلام و مسلمانان، همگی اعمال ممنوع و نفرتانگیز هستند. مسلمانان پیرو دین صلح، رحمت و بخشودگی هستند. اکثریت عظیمی از مسلمانان هیچگونه ارتباطی با اعمال خشونتآمیز که به آنان نسبت داده میشود، ندارند. اگر فرد مسلمانی مرتکب تروریسم شود، این شخص، مجرمی است که بر خلاف قوانین اسلامی عمل کرده است.
آیا واقعاً اسلام دین ترور(رعب و وحشت) است؟
هر زمان که این گمان وجود دارد که یک بمب مسؤول یک تراژدی است، مثلا ًسقوط هواپیمای پرواز 800 تی دبیلیوای(TWA)، غیر مسلمانان ومسلمانان هر دو به اسلام مظنون میشوند. البته کسانی که (این اتهامات را)تکذیب میکنند، فراوان هستند، اما سوء ظن طفرهآمیز دربارهی اسلام در دیدگاههای کلی از تروریسم باقی می ماند، حتی اگر گروههای دیگربه عنوان متهمان اصلی هر حادثه بخصوصی شناسایی شوند.
این فهم به علت ناخرسندی درونی از اسلام در بین مردم آمریکا نیست. این طور فهمیده می شود که روند کلی فکری در بین اکثریت عظیم مسلمانان همانند هر عقیده دیگری، صلحآمیز و مبنی بر پرداخت مالیات است. آنان تلاش میکنند که آمریکا به یک جامعهی بهتر تبدیل شود و روابطشان را با همسایگان و همکارانشان بهبود بخشند.
اما تصاویر و اصطلاحات بر نظر عموم مردم تأثیر میگذارند و وقتی که اسلام در سرتیتر روزنامهها گزارش میشود، ذائقهی تلخی در اذهان عمومی بر جا میگذارد. اصطلاح «بنیادگرایی اسلامی»هر مفهومی داشته باشد، در ارتباط با حوادث خشونتآمیز به اندازه کافی بارها تکرار شده است که به طور طبیعی هر انسان متفکری باید از این حقیقت ناخرسند باشد که آمریکا منزلی برای یک جامعهی مسلمان پر جنب و جوش باشد. ریشهی این مشکل برخاسته از تصاویر منفی درباره اسلام است. در دادگاه افکار عمومی، اسلام متهم است مگر اینکه بیگناهی آن ثابت شود.
اگر چه خاورمیانه کمتر از آمریکای لاتین و اروپا، خاستگاه حوادث تروریستی بوده، اما هنوز هم به عنوان منطقهای که ریشه تروریسم در آن وجود دارد، در نظر گرفته میشود. بر اساس گزارش اخیر وزارت امور خارجهی آمریکا، نمونههای تروریسم جهانی که در اوایل امسال منتشر شد، 272 حادثهی تروریستی در اروپا، 92 حادثه درآمریکای لاتین و 45 حادثه در خاورمیانه اتقاق افتاده است. این ارقام گرایش به تروریسم را نشان میدهد نه یک ناهنجاری که با استناد به آنها، اکثریت عاملان این حوادث تروریستی، ارتباطی به خاورمیانه و اسلام ندارند. فراکسیون ارتش سرخ در آلمان، جداییطلبان باسک در اسپانیا، ببرهای تامیل در سریلانکا، راه نور در پرو و ارتش آزادیبخش ملی در کلمبیا، مانند گروههای تروریستی با هویت اسلامی، با وحشت و تنفر به آنها نگریسته نمیشود.
هیچ توجیه اخلاقی برای تروریسم صرفنظر از هویت قومی یا مذهبی عاملان یا قربانیان ترور وجود ندارد، اما مبنای واقعی تروریسم در درک عمومی از این مسأله، خصوصاً در جلسات بازرسی کنگرهی آمریکا دربارهی تروریسم نهفته یا پیچیده است. کشورهایی که دارای بدترین آمار ثبت شدهی تروریستی در جهان هستند، در خاورمیانه قرار ندارند. آنها حتی جزو کشورهای مسلمان در خارج از خاورمیانه هم نیستند. کلمبیا و آلمان از آن جملهاند. کلمبیا بندرگاهی برای صاحبان موادمخدر و آلمان کشور نازیهاست.
بین اسلام و تروریسم رابطهی منفی وجود دارد، اما هیچ کس تا بحال نپرسیده است؛ «چرا ؟»آیا علت میتوانست این باشد که جامعهی آمریکا نمیتواند بر ترس و واهمه از آیتالله خمینی پیروز شود، حتی اگر او مرده باشد؟ کنگرهی آمریکا ضروری تشخیص داد که 20 میلیون دلار برای سقوط حکومت ایران هزینه کند حتی اگر مردم با سازمان سیا مخالفت کنند. حکومتهای عربی، دوست و دشمن، به وسیلهی مستبدانی اداره میشود که مردم خودشان را بیشتر از مردم خارج از کشور میکشند. این تصور که این کشوها تهدیدی برای منافع آمریکا به حساب میآیند یا هر یک از آنها میتواند بر منطقه تسلط داشته باشد یا حتی فقط با بقیهی ابرقدرتها رقابت داشته باشد، در واقع یک تصوّر آرمانگرایانه است. بنابراین، موضوع این نیست که این کشورها بر منطقه یا جهان تسلّط پیدا میکنند، بلکه موضوع این است که چه کسی میتواند بر مردم این منطقه تسلّط داشته باشد و منابع آنها را استثمار کند. از اوضاع خاورمیانه اینطور استنباط میشود که سیاست آمریکا در راستای خدمت کردن به منافع مردم نیست؛ آن سیاست برای حمایت از اسرائیل و دیکتاتورهای عرب سرسپردهی آمریکا میباشد، حتی وقتی که آن کشورها حقوق بشر را هم نقض کنند. هنگامی که آمریکا بر کشورهایی که دیکتاتورهایشان بد عمل میکنند، تحریمهایی را اعمال میکند و به عملیات نظامی علیه آنها دست میزند و در نتیجهی اینها، درد و رنج، قحطی و کشتار به بار آید، تمامی اینها به نام درس دادن به مستبدان است. اولویتهای آمریکا در خاورمیانه، حقوق بشر و دموکراسی نیستند، بلکه نفت و هژمونی اسرائیل است. در نتیجهی این اقدامات است که احساسات ضدآمریکایی افزایش مییابد. سپس این حالت از افکار عمومی به عنوان«بنیادگرایی اسلامی» توصیف میشود، اگرچه ریشه این خشم و انزجار در دین نیست. وقتی که این خشم و انزجار با خشونت همراه باشد، آن را «بنیادگرایی رادیکال اسلامی»یا «تروریسم اسلامی»مینامند. «کارشناسان تروریسم» قبل از هر حدس و احتمال دربارهی تروریسم، آن را به خاورمیانه ربط میدهند. آنان از انسانی که به خاطر خانوادهی قربانیشدهاش و ترس مردم آمریکا رنج میکشد، سوءاستفاده میکنند. در حقیقت، افراطیهای مسلمان، هنجارهای عدالت اسلامی را نقض میکنند و باید پاسخگوی رفتار جنایتکارانهی خود باشند، اما مسلمانان آمریکا نباید در برابر سیاستهای خاورمیانه یا گزارشهای تعصبآمیز، همچون گروگان با آنان برخورد شود.
روزنامهنگار اسرائیلی، یائوف کارنی، که حوادث چچن را گزارش میکرد، مشاهدات چشمگیری دربارهی این حوادث داشت: «به غرب گفته خواهد شد- و متمایل خواهد بود باور داشته باشد که – ظلم به چچنیها، بخشی از جنگ جهانی علیه «افراطگرایی اسلامی»است که دامنهی آن از غزه تا الجزایر و از تهران تا خارطوم میباشد. روسها در جستجوی همدردی و همفکری غربیها خواهند بود. نباید این همدردی و همفکری را به آنان داد.» موضوع، چچن و یا حتی اسلام و غرب نیست. بحث دربارهی جنگهای مذهبی و برخوردهای فرهنگی، فقط ما را از موضوع واقعی منحرف میکنند: قدرتمندان میخواهند که به تسلّط خود بر ناتوانان (کشورهای ضعیف) ادامه دهند، با مخدوش کردن واقعیت ها، بر افکار عمومی تأثیر بگذارند و از اینرو وضعیت موجود را حفظ کنند.
حمله به آمریکا؛ پاسخ مسلمانان
« هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل، یا فساد در زمین بکشد، چنان است که گویی همهی انسانها را کشته است، و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همهی مردم را زنده کرده است.»(مائده : 32 )
یکی از مفاهیم اصلی اسلام، صلح است. بنابراین، حوادث غیر انسانی و وحشتآور مرکز تجارت جهانی تلفاتی برای بیگناهان در برداشت- و مسلمانان زیادی هم جزو قربانیها بودند – روشن است و شکی وجود ندارد که این عمل کاملاً غیر اسلامی است. با وجود این، باید یادآوری کرد که اعمال یک فرد و یا یک گروه کوچک، الزاماً نمایانگر عقاید یک دین مخصوص نیست و همچنین به این معنی نیست که آن دین مسئول چنین اعمالی است. بنابراین، برچسب « تروریستهای اسلامی » زدن رسانهها به کسانی که بنا به اتّهام (بدون ارائهی مدرک) مسئول چنین اعمالی هستند و ارتباط دادن این اعمال به اسلام یا قرآن، درست نیست. برعکس، چنین اعمال غیر انسانی، آشکارا با تعالیم اسلام در تضاد است. – درست همچنانکه بمبگذاری در اکلاهاماسیتی توسط «تیموثی مک ویگ»و کشتاری که در حبرون در مسجد ابراهیم توسط دکتر « باروک گولدشتاین »انجام شد، آشکارا با تعالیم مسیحیت و یهودیت در تضاد است.
غیر قابل تصوّر است دین اسلام که تعلیماتش را از پیامبران بزرگی چون ابراهیم، موسی، عیسی و محمد(درود خدا بر همهی آنان باد)میگیرد، به آموزش تروریسم و اعمال انتحاری بپردازد. در واقعیت، اسلام نه تنها تروریسم و اعمال انتحاری را محکوم میکند، بلکه به طور کامل آنها را ممنوع میکند. از اینرو، بسیاری از ملتها، سازمانها و جوامع مسلمان در سراسر دنیا چنین اعمالی را محکوم کردهاند و امیدوارند که هرگز مانند اینها را دوباره نبینند.
روزنامهنگاری زردرسانهها که تصاویری از یک گروه کوچک فلسطینی را ( که اکثراً کودک هستند) که چندین سال است مورد رعب و وحشت قرار گرفتهاند، نشان میدهد، احساسات درست مسلمانان سراسر دنیا را نشان نمیدهند. همچنین تأسفآور است که انواع مختلف آزار و اذیت (از جمله تیراندازی، کتک زدن، پرتاب سنگ، سرقت، تجاوز به اموال مردم، تهدید به مرگ و زبان تنفر)علیه مسلمانان بیگناه مقیم آمریکا – اعم از سالخوردگان، زنان و کودکان – اتفاق افتاده است. علاوه بر این، عبادتگاههای اسلامی و تجارتخانههای مسلمانان، هدف خشم و بیخردی بعضی از مردم قرار گرفتهاند، درست همانند مردم آمریکا که هدف خشم و بیخردی عاملان حملات مرکز تجارت جهانی قرار گرفته بودند. چنین کوتهفکری و تنفرّی، غیر انسانی و غیر قابل توجیه است. ما کشتن شهروندان بیگناه در ایالات متحده را محکوم میکنیم، درست همانطور که صبورانه، سالیان متمادی کشتن شهروندان مسلمان و بیگناه در بوسنی، چچن، کشمیر، فلسطین، هندوستان و کشورهای دیگر را محکوم کردهایم.
خداوند قادر متعال، که در الوهیت و ربوبیتش همتا و شریکی ندارد، همهی ما را به راه راست و حقیقت هدایت نماید و صلح را در سراسر کرهی زمین گسترش دهد.آمین.
خلاصه، مسلمانان خود را مصیبتزده و نه عامل مصیبت میبینند؛ آنان شدیداً خود را در حالت دفاعی و نه حالت تهاجمی احساس میکنند؛ آنان خود را آماج خشونت دیگران و نه آغازکنندهی خشونت در نظر میگیرند. مسلمانان در دنیا خود را قربانی میدانند. برای حمایت از این موضعشان، مسلمانان، همسایگان مسیحی و یهودیشان را با یک سفر سریع به دور دنیا میبرند. آنان به طور اجتنابناپذیری از بوسنی شروع میکنند، که در آن تقریباً 200هزار مسلمان به وسیلهی مسیحیهای صرب قتلعام شدند. مسلمانان وقتی با این حقیقت روبرو هستند که 22هزار زن مسلمان 9 تا 82 ساله به وسیلهی سربازان مسیحی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتهاند، وحشتزده و ناراحت میشوند.
همان صداها که در نامیدن مردم به عنوان «تروریست»خیلی سریع عمل میکنند، به طور شگفتانگیزی ساکت میشوند وقتی که جنایتکاران جنگی، هزاران نفر را در غنا، صبرا و شتیلا، دیریاسین، کفرقاسم و در بسیاری از قتل عامهای دیگر کشتند. این نهایت بیخردی آنان است که حق مسلّم مردم را برای پاسخ دادن به مصادرهی روزانهی زمین، ترورها، سوزاندن مزارع، شکنجهی زندانیان، تخریب روزانهی منازل و کشتن زنان و کودکان بیگناه به وسیلهی نیروهای قدرتمند آی.دی.اف.(IDF) انکار کنند. جهان باید از خواب طولانیاش بیدار شود و به رنج و محنت فلسطینیان در سرزمین مقدس پایان دهد. اشغال باید پایان یابد!
در کشمیر، نیروهای اشغالگر هندی به طور خشونتآمیزی به مسلمانان حمله میکنند و هزاران کشمیری را می کشند. جایی دیگر در هند در دسامبر 1992 و ژانویهی 1993، اراذل و اوباش خشن هندی در بمبئی با حالت وحشیانه به مسلمانان حمله کردند و بیش از 800 مسلمان را کشتند و 5هزار خانهی متعلق به مسلمانان را تخریب کردند و 200هزار تن از مسلمانان را به فرار از شهر وادار کردند. مساجد را با بمب آتشزا نابود کردند و مادران میدیدند که پسرانشان را از خانهها بیرون میکشیدند و به قتل میرساندند و یا زنده زنده میسوزاندند. در تاجیکستان و جاهای دیگر در آسیای مرکزی، کمونیستها به قدرت بازگشتهاند و به کمک نیروهای روسی به مسلمانان حمله کردهاند و بیشتر از 20هزار مسلمان را کشتهاند و 350هزار نفر را مجبور به فرار کردهاند.
ترجمه از انگلیسی: بایزید توحیدیان
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی
--------------------------------------
مراجع و منابع:
1. صحیح مسلم، 1744 و صحیح بخاری،3015
2. صحیح مسلم، 1731 و ترمذی، 1408
3. صحیح بخاری، 3166 و ابن ماجه، 2686
4. ابو داوود، 2675
5. صحیح بخاری،6871
6. منظور از خونریزی، کشتار و آسیب رساندن است.
7. صحیح مسلم، 1678 و صحیح بخاری 6533
8. صحیح مسلم،2422 و صحیح بخاری 2365
9. صحیح مسلم، 2244 و صحیح بخاری 2466
10. صحیح مسلم، 1955 و ترمذی، 1409
ما آمریکا را زیر پا له میکنیم
» مدافعان حرم ،حضرت زینب سلام الله علیها
◕غریبه شام◕✿◕ دل نوشته های شما با حضرت زینب(س)◕
قرآن در یک دقیقه ▐★♥★▐
قرائتی اینگونه حقانیت شیعه را ثابت کرد
آمریکا حامی دیکتاتور هاست
من یک ضد امریکایی هستم
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۱, ۲۳:۵۲ #2
چنانچه در صحیح البخاری و صحیح المسلم می خوانیم
محمد گاهی اجازه کشتار زنان و کودکان را می داده .
Sahih Muslim, Book 019, Number 4321:
It is reported on the authority of Sa'b b
. Jaththama that the Prophet of Allah
(may peace be upon him)
, when asked about the women and children
of the polytheists being killed during
the night raid,said: They are from them.
Bukhari 4.256:
Narrated As-Sab bin Jaththama:
The Prophet passed by me at a place
called Al-Abwa or Waddan, and was
asked whether it was permissible to
attack the pagan warriors at night with the
probability of exposing their women
and children to danger.
The Prophet replied,
"They (i.e. women and children) are from
them (i.e. pagans)." I also heard the
Prophet saying, "The institution of Hima
is invalid except for Allah and His Apostle."
مسلمانان حتی به مهربان بودن با حیوانات تشویق میشوند و از آزار رساندن به آنها منع میشوند.
چنانچه باز هم می خوانیم محمد دستور کشتن سگ ها
را می داده ( صحیح البخاری 4:540 - صحیح المسلم
5248 )
ویرایش توسط Borzin : ۱۳۸۷/۰۸/۲۱ در ساعت ۲۳:۵۲
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۰:۰۳ #3
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,002
- مورد تشکر
- 1,397 پست
- حضور
- 12 ساعت 25 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
ان یک زنی که پیامبر دستور قصاص داد زنی بود که با سنگ اسیاب در جنگ خیبر فکر کنم یکی از مسلمانان رو کشت (زن و کوک در پرانتز)
ناگفته نماند بارها هم پیامبر کسانی که سوقصد به پیامبر داشتن رو بخشید همونطور که زن یهودی که غذای سمی به پیامبر داد رو بخشید
این پیامبر است که وحشی قاتل عزیزترین عمویش حمزه را می بخشد و از گناه هند که جسد حمزه را مثله کرده و با قطعات بدن حمزه گردنبند درست کرد میگذرد و اورا میبخشد . این پیامبر است که ابوسفیان را پس از انهمه دشمنی و خیانتهای پی در پی و کشتن بسیاری از مسلمین و نیز منشا بسیاری از جنگها بوده ، ابو سفیان را نیز میبخشد . این پیامبر اسلام است که عکرمه بن ابی جهل پس از شرارتهای بسیارش بر ضد مسلمین را نادیده میگیرد . سهیل بن عمرو و صفوان بن امیه و ابوسفیان بن حارث اینها از سران اشرار و از دشمنان سرامد پیامبر و اسلام هستند که پیامبر ایشان و بسیاری دیگر را در اوج قدرت میبخشد.
این پیامبرر اسلام است که پس از جنگ حنین شش هزار اسیر جنگی را می بخشد و همگی انها را آزاد میکند با اینکه انها بودند که به جنگ مسلمانان امده بودند.( ر.ک : سیرخ ابن هشام جلد دوم ص 489 و تاریخ طبری جلد سوم ص87)
بعلاوه تاریخ به ما نشان میدهد که پیامبر بارها کسانی که قصد کشتن پیامبر را داشتند انها را میبخشد مثلا زنی یهودی بنام زینب بنت حارث که غذای زهر الود به پیامبر میدهد و یا کفار منافقی که قصد ترور پیامبر را داشتند و مقدمات انرا فراهم کرده بودند پیامبر انها را هم می بخشد.
چنانکه در تفسیر طبری ذیل ایه 24 سوره فتح میخوانیم « هشتاد مرد از مکیان از کوه تنعیسم بسوی پیامبر و یارانش فرود امدند و بهنگام نماز سپیده دم بود انها میخواستند پیامبر و یاران اورا غافلگیر کرده و در نماز بکشند ولی پیامبر انانرا دستگیر کرد و سپس همه انها را ازاد ساخت»
خلاصه اینکه کتب تاریخی معتبر مشحون از اثاری است که عفو و رحمت و بزرگواری پبامبر را در دوره قدرتش نشان میدهد و نتنها کتب تاریخی بلکه سوره های مکی ومدنی نیز این امر را تصدیق مینمایند :
چنانکه در سوره مکی اعراف میخوانیم « عفو پیشه کن و به کاهای شایسته فرمان دهد و از جاهلان رویگردان»اعراف 199
و نیز در سوره مدنی نور میخوانیم :
مسلمانان باید عفو کنند و از بدیهای دیگران در گذرند ایا دوست ندارید که خداوند شما را بیمارزد خداوند امرزنده و مهربان است . نور22
و یا در سوره مائده میخوانیم « پیوسته برخیانتی از ایشان مطلع میشوی مگر اندکی از انان پس انها را عفو کن و از ایشان درگذر که خداوند نیکوکاران را دوست میدارد» مائده 13
ویرایش توسط mmj : ۱۳۸۷/۰۸/۲۲ در ساعت ۱۰:۰۸
-
تشکرها 3
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۱:۵۹ #4
خیر گفته شما توجیه پذیر نیست زیرا :
نخست آنکه این یورش نیز ربطی به غزوه خیبر نداشت .
دیگر آنکه راوی می گوید هنگامی که درباره کشته شدن
زنان و کودکان هنگام یورش شبانه از محمد پرسش شد ،
او پاسخ می دهد که آنها نیز از مشرکان هستند . در یکی
از همین عزوات به گفته واقدی و ابن اسحاق " ام قرفه را
قیس بن محسر به صورت بدی کشت . با اینکه پیر زنی
سالخورده بود پاهایش را به دو شتر سرکش بستند ،
و از هم دریده شد " نمونه از کشته شدن ها می توان
به نضر بن حارث ، عقبه بن ابی معیط ، عصماء
دختر مروان و غیره را اشاره داشت ( در فتح مکه
نیز برخی مخالفین محمد - که زنان نیز میان آنها بودند -
کشته شدند ) و برخی که تنها جرمشان سب کردن
محمد بوده .
چنانچه در صحیح المسلم از زبان محمد می خوانیم :
" من فرمان دارم تا بجنگم بر علیه مردم تا اینکه آنها
شهادت دهند خدائیجز الله وجود ندارد و محمد فرستاده
الله است و نماز به پا دارند و زکات بدهند .
در این صورتجانشان و داراییشان محفوظ خواهد بود "
و یعقوبی نیز می گوید " خدا از آسمان شمشیری در
غلاف بر پیمبرش فرستاد و جبرئیل باو گفت :
پروردگارت تو را می فرماید که باین شمشیر باقومت
نبرد کنی تا آنکه بگویند : لا اله الا الله ، و اینکه تو
پیامبر خدائی و هرگاه چنین کردند خونها و مالشان جز
برای مستحق آنها حرام خواهد بود و حساب آنها
برخداست "
بلعمی می نویسد " چون پیغمبر علیه السلام از مکه
برفت مکیان گفتند که برستیم و پیغمبر علیه السلام
نگذاشت که ایشان بیاسودندی و خدای عزو جل او
را بر غزو دست گشاده کرد و جهاد فرمود ، و چون
به مدینه آمد آیت فرستاد . . . و آیات جهاد بفرستاد و
ایتهای احتمال و صبر منسوخ کرد و پیغمبر علیه السلام
هم اندر آن سال هجرت از مدینه لشکر فرستاد و راهها
بگرفت تا کاروان همی شکستند و همی بردند .
و صبر و آرام و قرار از ایشان بشد و کس از مکه
سر بیرون نتوانست کردن و به هیچ راه هیچ کاروان
نیارست رفتن و پیغمبر بسیار غزوه ها کرد "
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۳:۴۹ #5
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۶:۵۲ #6
جناب برزین گرامی درود بهتر نبود بجای زحمت کپی این انگلیسی...
سند این نسبت دادنت را از قرآن یا کلمات امامان معصوم وپیامبر از شیعه بیارید؟منتظریم
ومطمئنیم که پیامبر دستور کشتن هیچ انسان وحیوان بی گناهی را نداده.
بن مایه های اهل سنت استفاده کرده ؟
انسان و حیوان بی گناه ؟ ایراد آنجاست که
تعریف بی گناه ! میان ما متفاوت است .
برای نمونه می توانید بگویید مجازات مرتد فطری
و یا سب نبی در اندیشه اسلامی - شیعی چیست ؟
بله در اندیشه شیعی مجازات مرگ است .
اینجاست که تعاریف و انیدشه ما با هم تفاوت دارد .
درباره کشتن سگها ، همین حدیث در کتاب
حلیة المتقین آمده است .
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۸:۵۲ #7
- تاریخ عضویت
مرداد ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,002
- مورد تشکر
- 1,397 پست
- حضور
- 12 ساعت 25 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 1
- گالری
- 0
برزین جان عزیزکم این دروغها دیگر قدیمی شده است بلعمی در کجا گفته است صحیح مسلم درست در کدام صفحه ادرس اینترنتی انگلیس ان موجود است
پیامبر به هیچ کاروانی حمله نکرد فقط اونها رو تعقیب میکرد که از فتنه احتمالی اونها جلوگیری کند
برای اگاهی بیشتر
کتب زیر رو دانلود کنید :
نقد آثار خاور شناسان
شرح: نقد آثار خاور شناسان
ویرایش: اندازه فایل: 0 bytes
اضافه شده در تاريخ : 27 فروردين ماه ، 1384 دریافت فایل : 836 امتیاز: 10 (1 رای دهید )
آدرس اینترنتی | رای دادن به منابع | جزئیات
خیانت درگزارش تاریح جلد سوم
خیانت در گزارش تاریخ جلد سوم
شرح: خیانت در گزارش تاریخ جلد سوم
ویرایش: اندازه فایل: 0 bytes
اضافه شده در تاريخ : 27 فروردين ماه ، 1384 دریافت فایل : 1282 امتیاز: 10 (2 تعداد آراء)
آدرس اینترنتی | رای دادن به منابع | جزئیات
1- هجرت : اهمیت هجرت 19 ، امید به ایمان روسا و اشراف 31 ، تحلیل های پندار امیز ! 36 ، من خون می خواهم !! 42 ، 2- واکنش تازه پیامبر : ، ترک تبلیغ دین ! 69 ، تفاوت آیات مکی و مدنی 73 ، صاعقه ای بر رومیان 95 . 3 ایجاد اقتصاد سالم : چند کلمه از اقتصاد اسلامی : حرفه پیامبر 114 ، جنگ در راه خدا نه بربی غنیمت ! 117 ، از سریه نخله تا غزوه بدر 121 ، در سوگ یهودیان خیانتکار 130 ، رفتار پیامبر با بنی قینقاع 141 ، پیامبر و بنی نظیر 146، در گیری پیامبر با بنی قریظه 161 ، 4- جهش بسوی قدرت 175 ، قتل های سیاسی 188 ، پیامبر و اسیران جنگ 203 ، پیشگیری از یورش دشمن ! 226 ، قوانین مکی و مدنی 229 ، حیرت در برابر احکام حج 238 ، اعتراض بر حکم جهاد 249 ، 5 – نبوت و امارت : بدنبال شبهات گلدزیهر 264 ، پیامبر یا شاه 267 ، پیامبر در صلح حدیبیه 272 ، سیاست نبوی و سیاست دنیوی 294 ، انگیزۀ جنگ خیبر 304 ، سیاست و اخلاق 304 ، کتابنامه 318.
در پاسخ شبهات دکتر علی سینا در سایتهای اینترنتی
شرح: مقاله ای از استاد طباطبایی در پاسخ به شبهاتی که دکتر علی سینا درباره اسلام مطرح نموده است.
ویرایش: اندازه فایل: 0 bytes
اضافه شده در تاريخ : 15 دي ماه ، 1386 دریافت فایل : 127
آدرس اینترنتی | رای دادن به منابع | جزئیات
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۱۹:۱۲ #8
خیر . بن مایه ها درست می باشند و می توانید
به تاریخ بلعمی 1: 93 مراجعه کنید .
حدیث صحیح المسلم ( کتاب نخست ، حدیث 33 )
نیز اینگونه است :
The Prophet said: ‘I have been commanded to fight
against people till they testify there is no god
but Allah, that Muhammad is the Messenger of Allah,
and they establish prostration prayer, and pay Zakat
. If they do it, their blood and property are protected.
از اینرو نا آگاهی هایخود را بحساب دروغ گویی من نگذارید .
ویرایش توسط Borzin : ۱۳۸۷/۰۸/۲۴ در ساعت ۱۸:۵۷
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۲۰:۳۲ #9
جناب برزین با درود
لطفا بجای فرار از حقیقت به این سوال مهم اگر پاسخی دارید بفرما:
بجای زحمت کپی این انگلیسی...
سند این نسبت دادنت را از قرآن یا کلمات امامان معصوم وپیامبر از شیعه بیارید؟منتظریم
ومطمئنیم که پیامبر دستور کشتن هیچ انسان وحیوان بی گناهی را نداده.
-
۱۳۸۷/۰۸/۲۲, ۲۱:۲۴ #10
ویرایش توسط Bad Boy Blue : ۱۳۸۷/۰۸/۲۲ در ساعت ۲۱:۲۶
خاتمی گفته به من زنده باد دشمن منزاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟ *** ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟ ***من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟تو که مشغول مناجات و دعـــائی چه به من *** من که شب تا به سحر يکسره مستم به تو چه؟آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند ***تو که خشکی چه به من ، من که ترهستم به تو چه؟بسیجی واقعی همت بودو باکری
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری