جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بدون ترديد هر انساني عاقل و متفكري چهار سؤال اساسي فلسفي در زندگي براي

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15

    بدون ترديد هر انساني عاقل و متفكري چهار سؤال اساسي فلسفي در زندگي براي




    به نام خداوند یکتا
    سلام خدا بر دوستان خدا
    برهان جهانی تفسير معماي حيات فقط برای انسانهاست و اگر انسانی انسان باشد باید این سوالات را از خود بپرسد و به حق برسد .
    به جهت اهمیت بسیار بالای این برهان این برهان را در پست اصلی و ابتدایی قرار دادم .

    بدون ترديد هر انساني عاقل و متفكري چهار سؤال اساسي فلسفي در زندگي براي او مطرح مي‌شود و هيچ گاهي نمي‌تواند از كنار اين سئوالات به آسودگي بگذرد: 1) از كجا آمده‌ام؟ 2) براي چه آمده‌ام؟ 3) به كجا مي‌روم؟ 4) چه بايد بكنم.
    انسان عاقل مدام از خود مي‌پرسد: ما براي چه زندگي مي‌كنيم؟ سرانجام ما چه خواهد شد؟ مرگ به چه منظور است؟ پاسخ به اين پرسش‌ها حل معماي حيات انساني است و بدون پاسخ گفتن به آن زندگي پوچ و بي هدف است؛ زيرا انسان بدون پاسخگويي به اين پرسش‌ها نمي‌تواند بودن خويش را در اين جهان توجيه كند. واضح است پاسخ به آن جز از طريق دين و منبع متصل به عالم غيب ممكن نيست. انبيا آمده‌اند كه حيات آدمي را تفسير نمايند و به پرسش‌هاي بنيادين بشريت پاسخ دهند.[15]
    اين برهان متيني است و دلالت بر لزوم بعثت انبيا مي‌كند؛ چون تفسير معماي حيات جزو نيازهاي اساسي و گريز ناپذير از دين است كه جز از طريق دين قابل معرفت نيست و چنانچه خداوند آن را تبيين نكند، انسان از ورطه انسانيت خارج شده و جزو بهائم قرار مي‌گيرد و يا در ورطه حيرت مي‌ماند و چنين امري با حكمت الاهي و نحوه آفرينش انسان ناسازگار است.
    ممكن است گفته شود تفسير معماي حيات انسان اختصاص به انبيا ندارد، بلكه از طريق عارفان واصل به عالم غيب قابل تبيين است. جواب آن است، كه اتصال به عالم غيب، جزو نبوت محسوب مي‌شود، منتهي مرتبه داني آن است و مرتبه عالي آن نبوت است؛ بنابر اين در هر صورت تفسير حيات انساني جز از طريق نبوت امكان پذير نيست.
    نقد ديگر آن است پرسش از معماي حيات براي بسياري از افراد بشر مطرح نيست؛ بلكه براي تعداد خاص از افراد مطرح است، فلذا عدم تفسير آن در شيوه زندگي، نوع انسان‌ها مشكلي ايجاد نمي‌كند؛ پاسخ آن است كه اين پرسش براي انسان از آن جهت كه انسان است مطرح است و هيچ راهي براي تفسير حيات معقول انساني جز از طريق وحي نيست و اگر براي افرادي مطرح نيست در واقع انساني است كه بعد حيواني بر او غالب شده است و بحث ما در اثبات ضرورت انبيا براي انسان است.
    بنابر اين در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيم، حسن بعثت امر انكار ناپذير است و اما بسياري از ادله برون ديني در اثبات وجوب آن نا تمام است. تنها دليلي كه وجوب بعثت را دنيوي توجيه مي‌كند، برهان تفسير معماي حيات است، و اين برهان با بسط تاريخي اديان نيز سازگار است. بسياري از نقاط جهان نبي معروف در آن وجود ندارد. چنانچه برهان نياز جامعه به قانون را بپذيريم، لازمه‌اش آن است هر ملتي پيامبري داشته باشد؛ ولي اين برهان وجود نبي واحد را براي كل جهان كافي حساب مي‌كند؛ چون براي تفسير معماي حيات كافي است و انسان متتبع مي‌تواند آن را دريابد؛ .
    ویرایش توسط e.1_m : ۱۳۸۷/۱۰/۰۵ در ساعت ۱۲:۴۱
    هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

    و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

    همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15



    خداوند سوره ی انبیا ایه ی 1 :
    روز حساب مردم بسیار نزدیک شده است اما اکثر مردم سخت غافلند !!!

    e.1_m : روز ظهور حضرت مهدی بسیار بسیار بسیار نزدیک شده است اما اکثر مردم سخت غافلند !!!
    در تایپیک هایم اثبات کرده ام اما اگر خواستید اینجا هم با همین ایه اثبات میکنم !!!!
    هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

    و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

    همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    1,076
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15



    حضرت امام مهدی (عج) و أما علة ما وقع من الغيبة ، فإن الله عز و جل قال : " يا أيها الذين آمنوا لاتسألوا عن أشياء إن تبد لكم تسؤكم . " اما علت و فلسفه آنچه از دوران غيبت اتفاق افتاده است ، پس خداوند عزوجل در قرآن فرموده است : " اي مؤمنان از چيزهايي نپرسيد كه اگر آشكار شود ، بدتان آيد . "
    بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 380

    حضرت امام مهدی (عج) زعمت الظلمة أن حجة الله داحضة ، و لو أذن لنا في الكلام لزال الشك . ستمكاران پنداشتند كه حجت خدا نابود شدني است ، در حالي كه اگر به ما اجازه سخن گفتن داده مي شد ، شك و ترديد از ميان برداشته مي شد .
    بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 4

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۴/۲۷ در ساعت ۱۷:۰۱
    هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

    و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

    همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود