صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاسور و فلسفه حرمت آن

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پاسور و فلسفه حرمت آن




    چرا بازی با پاسور حرام است؟ بدون شرط بندی
    ویرایش توسط مدیر اسبق : ۱۳۹۰/۰۲/۱۷ در ساعت ۱۱:۲۹ دلیل: اصلاح عنوان

  2. تشکر


  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    850
    مورد تشکر
    3,450 پست
    حضور
    35 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    9



    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab329 نمایش پست
    چرا بازی با پاسور حرام است؟ بدون شرط بندی
    با سلام

    پاسور چون از آلات قمار به حساب می آید حرام است.واین مسئله در باره تمامی الات قما راست.دلیل آن این است که :تا کسی به این وادی خطرناک که شبکه‏ای شیطانی است، نزدیک نشود .خطرناک بودن قمار برای آن است که: آن‏که می‏بازد نیز می‏کوشد برای جبران شکست روحی و مادی‏اش به بازی ادامه دهد; و چون اعصابش خرد شده است، چه بسا تمام زندگی‏اش را می‏بازد و برای تسکین خویش به مواد مخدر و مشروبات الکلی پناه برده، در منجلاب مفاسد فرو می‏غلتد .بناراین بازی با پاسور و سایر آلات قمار به دلیل آلت قمار بودنشان حرام است اما كارتهای دیگری كه برای سرگرمی درست شده نه برای قمار, بازی بدون برد و باخت با آنها اشكال ندارد.
    موفق باشید


    مولایم علی فرموند:
    يابُنَىَّ اِصبِر عَلَى الحقِ وَ اِن كانَ مُرّا; اى پسر جان! در راه حق صبور و مقاوم باش گرچه تلخ و رنج آور باشد.
    هرگز گمان مبر زخیال تو غافلم ،گرمانده ام خموش ، خدا داند ودلم.....
    چون عاقبت همه امور با خداست همه چیز را به او واگذار کردم.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3,494 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab329 نمایش پست
    چرا بازی با پاسور حرام است؟ بدون شرط بندی
    با سلام به شما وتشکر از توضیح خوب دوست عزیزم استاد عسکری....
    اگر سوال بدین صورت بیان شود که :
    سؤال: حکم بازی با پاسور چطور است؟ آیا این یکی حرام است؟
    جواب: این مسأله نیز مانند شطرنــج دارای فتاوای مختلفی است. بدین معنا که در این مورد نیز دو نظر وجود دارد. اما نکته قابل توجه این که افرادی که نسبت به آن ها فتوا داده اند، متفاوت هستند:
    1- کسانی که بازی با پاسور را صراحتا تحریم کرده اند عبارتند از حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و فاضل لنکرانی. و..
    2- اما آیات عظام سیستانی و تبریزی، در صورتی آن را حرام دانسته اند که از آلات قمار باشد.
    اینک با توجه به مطلبی که درباره عرف منطقه درفقه مطرح هست. مثال زیر می تواد مفید باشد:
    بنا به نظر فقهای گروه دوم اگر در شهرهای عراق متعارفا با پاسور قمار نمی شود، بازی با پاسور را در آن جا بلا مانع می دانند، اما با توجه به عرف موجود در کشوری مانند سوئیس، بازی با پاسور را به هر شکلی حرام می دانند.
    ر.ک. http://www.ehtejaj.com/main/1387/09/14/78/
    بنا براین شما باید :
    1- مرجع تقلیدت را مشخص کنید .
    2- عرفا پاسور درمنطقه شما جزو آلت قمار هست یاخیر؟
    موفق باشید.
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    204 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چرا پاسور الت قمار است ؟؟
    با منچ نیز می شود قمار کرد
    با تشتک هم میشود !!!!
    یعنی وقتی ما داریم با دوستان پاسور بازی می کنیم و هیچ هم فکر قمار نیستیم چرا گناه باشد
    شما می فرماید امکان دارد بازی بدون قماربعد از مدتی به قمار بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(من خیلی وقته بازی می کنم چرا قمارباز نشدم)
    بیاید عاقلانه فکر کنیم
    تسلیم باش در برابر سخن حق
    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ

  6. تشکرها 2


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۵
    نوشته
    977
    مورد تشکر
    2,986 پست
    حضور
    4 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    55
    آپلود
    5
    گالری
    56



    به نام خدا و سلام بر شما
    کسی نگفته که با هر چیزی که میشه قمار کرد، بازی با اون بدون قمار هم اشکال داره.
    بلکه بحث بر سر آلات قمار هست.

    قمار یعنی: برد و باخت
    البته، نه به معنای برنده و بازنده در بازی، بلکه به معنای برد و باخت مالی

    توضیح:

    اگر دو نفر یا دو گروه با هم بازی کرده یا مسابقه ای دهند، و جایزه اون مسابقه از بین خودشون تامین بشه، در این صورت کل جایزه جمع شده از شرکت کننده ها، به برنده میرسه و فرد یا گروه بازنده، مالی رو از دست داده یا اصطلاحا باخته است.
    به این بازی یا مسابقه، میگن قمار و شرکت در اون حرام و استفاده از جایزه اش هم جایز نیست. حتی اگر جایزه ناچیز و کم مقدار هم باشه. مثل اینکه بازی بر سر نوشابه باشه.

    فرقی هم نمی کنه که بازی چی باشه. هر بازی یا مسابقه ای که بر سر برد و باخت مالی باشه، حرام هست.
    (البته به جز اسب سواری و تیراندازی که شرط بندی در بین خود شرکت کنندگان (نه تماشاچیان) اشکالی ندارد.)

    البته، اگر جایزه از فرد یا گروهی که خارج از بازی و مسابقه هست تامین بشه، مشکلی نداره.
    (به شرطی که وسیله بازی از آلات قمار نباشه. که توضیحش بعدا میاد.)
    مثلا: در مسابقه فوتبال، جایزه از بین خود شرکت کننده ها تامین نشه، بلکه فرد یا گروه خارجی این کار رو انجام بده. فرض کنیم مدرسه یا در مراحل بالاتر فدراسیون فوتبال.


    اما بازی بدون برد و باخت هم در مواقعی ممکنه اشکال داشته باشه.
    در جایی که بازی با آلات قمار باشه.

    آلت قمار یعنی وسیله ای که در عرف جامعه به عنوان وسیله قمار می شناسند.
    یعنی معمولا با اون قمار صورت می گیره.
    در این حالت بازی بدون برد و باخت هم اشکال داره.

    ولی اگر وسیله ای قبلا آلت قمار بود و بعدا از تحت این عنوان خارج شد، بازی بدون برد و باخت با اون جایز است.

    مراجع تقلید معمولا وارد موضوع نمیشن و فقط حکم رو بیان می کنند. اما اگر مرجع تقلید وارد موضوع شده بود و وسیله ای رو به عنوان آلت قمار نام برده بود، بازی با اون جایز نیست.

    پاسور تا حالا اینگونه بوده و تا اونجایی که من دیدم، فتاوای مراجع تقلید بر حرمت هست.

    ولی در مورد شطرنج فرق میکنه.
    برخی بازی بدون برد و باخت رو به این شرط که تحت عنوان آلت قمار نباشه، جایز می دونند.
    ولی برخی هم هنوز به کل بازی با شطرنج رو جایز نمی دونند.

    این چند لینک رو هم مشاهده بفرمایید. توضیحات بسیار خوب و جامعی داده شده است.

    http://rss.nahad.ir/QAForm.aspx?ID=11209

    http://www.hawzah.net/hawzah/Magazin...04910&id=41396

    http://www.makaremshirazi.org/persian/estefta/?mit=889

    دلا غافل ز سبحانی چه حاصل
    مطیع نفس و شیطانی چه حاصل
    بود قدر تو افزون از ملائک
    تو قدر خود نمیدانی چه حاصل


    و ناگهان چه زود دیر می شود، ولی هیچگاه برای شروع دیر نیست...!!!



  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    866 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط متفکر نمایش پست
    چرا پاسور الت قمار است ؟؟:gig:
    با منچ نیز می شود قمار کرد
    با تشتک هم میشود !!!!
    یعنی وقتی ما داریم با دوستان پاسور بازی می کنیم و هیچ هم فکر قمار نیستیم چرا گناه باشد
    شما می فرماید امکان دارد بازی بدون قماربعد از مدتی به قمار بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(من خیلی وقته بازی می کنم چرا قمارباز نشدم)
    بیاید عاقلانه فکر کنیم
    متفکر جان تشتک دیگه خیلی قدیمیه
    هفت سنگ و تیله بازی و فوتبال دستی و...مدرنتر
    باور کن بازی های قدیمی خیلی بهتر بوده اقلا تحرک داشته اگر من میخواستم
    حروم تلقی کنم این بازی رایانه ای رو حروم میکردم چون فقط وقت ادمو تلف میکنه
    و اعصاب ادمو میریزه به هم تازه به موبایلها هم سرایت کرده طرف داره رانندگی
    میکنه با موبایلش بازی میکنه و میزه چند نفرو درب و داغون میکنه با خودش.
    من هم بیست ساله شطرنج بازی میکنم و تاروت بازی می کنم و تخته نرد ولی
    قمار باز نشدم
    اگر به ناراحتی که
    مگه نمیگن تیراندازی شرط بندیش حرومه
    ما مسابقه د ادیم بنده بردم بین هفت نفر از دوستان دو تا شون تا سه روز با ما حرف
    نمی زدند!!!!
    کسی بخواد قمار کن با پر یا پوج (یک هسته و..) میتونه اینکارو کنه یا با شیر یا خط
    و با جناغ استخوان مرغ یادم تو را فراموش قمار کنه.
    تازه همین انتخابات هم اگر به ناراحتی قمار میشه چون اونی که برنده نمیشه با
    طرفدارش کلی حالشون گرفته میشه....
    مسئله قمار داستانش مثل شراب هستش و در قران کنار هم به حرام بودنش اشاره شده و منظور بطور حتم گذاشتن پول و شرط بندی روی اونه
    اگر شراب خودش نا پاکه جامش پاکه وقتی شراب میریزند توی اون هر دو نجس
    میشه وگرنه خود جام به خودی خود پاکه
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  9. تشکرها 3


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۵
    نوشته
    977
    مورد تشکر
    2,986 پست
    حضور
    4 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    55
    آپلود
    5
    گالری
    56



    بزرگوار، بحث بر سر این نیست که طرف در اثر بازی با آلت قمار، قمار باز بشه تا حروم باشه!
    بلکه وقتی چیزی حرام شد، کم و زیادش حرام هست و فرقی نمی کنه.

    ضمنا، تیراندازی که مثال زدید، همونطور که قبلا عرض شد، شرط بندی برای شرکت کنندگانش اشکالی نداره.

    اون تعریف آخری هم که از قمار کردید، صحیح نیست.
    برد و باخت در قمار به معنای ناراحت شدن بازنده و خوشحال شدن برنده نیست، بلکه همونطوری که عرض شد، به معنای برد و باخت مالی و یا چیزی که ارزش مالیّت داره هست.

    ویرایش توسط parsa : ۱۳۸۸/۰۱/۲۲ در ساعت ۱۷:۱۸ دلیل: حذف نقل قول
    دلا غافل ز سبحانی چه حاصل
    مطیع نفس و شیطانی چه حاصل
    بود قدر تو افزون از ملائک
    تو قدر خود نمیدانی چه حاصل


    و ناگهان چه زود دیر می شود، ولی هیچگاه برای شروع دیر نیست...!!!



  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    204 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    این چند لینک رو هم مشاهده بفرمایید. توضیحات بسیار خوب و جامعی داده شده است.

    http://rss.nahad.ir/qaform.aspx?id=11209

    http://www.hawzah.net/hawzah/magazin...04910&id=41396

    http://www.makaremshirazi.org/persian/estefta/?mit=889
    با سلام و تشکر از معرفی لینکها
    بنده با دقت مطالب لینکها را خواندم اما اشکالاتی برام به وجود امده و در پست بعدی به ان ها میپردازم .
    تسلیم باش در برابر سخن حق
    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ

  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    204 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    به طور كلي در اسلام بازي با آلات قمار حرام است و حكم به حرمت بازي با پاسور از باب آن است كه به عنوان يكي از ابزارهاي قمار شناخته مي شود. بنابراين تا زماني كه به اين عنوان شناخته مي شود, حكم آن حرمت خواهد بود. البته اگر مرجع تقليد در صدق عنوان آلت قمار بودن پاسور ترديد كند, فتوا به حرمت نمي دهد; چنان كه از فتواي مرحوم آيت الله اراكي (ره ) چنين به دست مي آيد.
    دو پرسش پیش می اید
    1:چرا بازی با الات قمار حرام است؟
    2:چرا پاسور به عنوان یکی از الات قمار محسوب میگردد ؟
    در ادامه خواهیم پرداخت
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    2:گاهي مرجع تقليد به عنوان يك كارشناس امور ديني و با استفاده از آيات و روايات به طور كلي كه يك وسيله اي را از آلات و ابزار قمار مي داند. در اين صورت حكم به حرام بودن بازي با آن مي دهد ولي گاهي ممكن است در صدق اين عنوان شك داشته باشد, بنابراين فتواي هر مرجع تقليدي براي مقلدين ايشان اعتبار دارد
    حال پرسشی به وجود می اید
    این ایات و روایات کدامند؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    براي اطلاع بيشتر درباره قمار از ديدگاه آيات و روايات و سابقه تاريخي آن در عصر قبل از بعثت , خوب است به مطالب زير توجه شود. خداوند متعال قمار را در رديف مي گساري و بت پرستي و از كارهاي پليد شيطاني دانسته و دستور به اجتناب داده است »يا ايها الذين آمنوا انما الخمر والميسر والانصاب والازلام رجس من عمل الشيطان فاجتنبوه لعلكم تفلحون ; اي كساني كه ايمان آورده ايد, بدانيد كه شراب , قمار, بت ها و چوب هاي مخصوص برد و باخت , به تمامي پليد و ناپاك و از كارهاي شيطاني است , پس از اين كارها بپريزيد تا رستگار شويد«, (مائده , آيه 90). »ميسر« يعني قمار و لذا قمارباز را »ياسر« گويند, ريشه آن »يسر« به معني آساني است و علت ناميدن قمار به »ميسر« بدان جهت است كه به وسيله قمار, مال ديگران توسط قمارباز به آساني و بي زحمت به چنگ مي آيد, (قرشي , سيد علي اكبر, قاموس قرآن , ج 7, تهران دارالكتب الاسلاميه , چاپ هشتم 1361, ص 263).
    چنان كه از امام رضا(ع ) نقل شده است كه »الميسر هوالقمار; ميسر همان قمار است «, (الحر العاملي , محمد بن الحسن , وسائل الشيعه , ج 12, تهران , المكتبه الاسلاميه , 1403 ه', ص 119, ح 3).
    تا اینجا به اصل حرمت قمار پرداخته شده است
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    البته براساس روايات متعددي كه از رسول خدا(ص ) و ائمه معصومين (ع ) نقل شده است بازي با آلات قمار نيز در رديف »ميسر« برشمرده شده است مانند روايت جابر از امام باقر(ع ) كه آن حضرت فرمودند وقتي كه آيه فوق نازل شد. »قيل يا رسول الله ما الميسر؟ فقال (ص ): كل ما تقومر به حتي الكعاب والجوز«; از پيامبر اكرم (ص ) پرسيدند يا رسول الله ميسر چيست ؟ فرمودند: هر آنچه كه با آن قمار بازي كنند حتي مانند قاب يا گردو«, (همان , ح 4).
    بسیار واضح است که حدیث در مورد حرمت گردو صحبت نمی کند بلکه به قماری که با ان گردو میشود بحث می کند
    از این روایات متعدد چرا به یک حدیث که نمی شود از ان بر حرمت الت قمار استفاده کرد ذکر شده است ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    بر اساس آيه ديگر از قرآن كه مي فرمايد: »حرمت عليكم الميته والدم ... وما ذبح علي النصب و ان تستقسموا بالازلام ذلكم فسق ...«, (مائده , آيه 3) مي توان فهميد كه تقسيم با ازلام نوعي قمار بوده كه در اسلام تحريم شده است .
    اعراب دوگونه از لام (تيرهاي مخصوص ) داشتند: يكي »ازلام « امر و نهي و ديگري »ازلام قمار«. »ازلام قمار« عبارت بود از ده چوب تير به نام هاي فذ, توائم , مسبل , نافس , حلس , رقيب , معلي , سفيح , منيح , وغد. هفت تاي اولي داراي سهم بود به ترتيب از يك تا هفت سهم و سه تاي اخير سهمي نداشتند و كيفيت آن چنان كه در تفسير مجمع البيان , (طبرسي , پيشين , صص 244 - 245) آمده است چنان بود كه شتري را سربريده و 28 قسمت مي كردند و قماربازان ده نفر به عدد تيرها بودند, آنگاه تيرها را مخلوط كرده , هر كس يك تير برمي داشت صاحب تير »فذ« يك قسمت و صاحب تير »توائم « دو قسمت , تا آن كه تير »معلي « به نام او آمده بود هفت سهم مي برد و آنان كه سه تير »سفيح , منيح يا رغد) به دست آنها آمده بود, نه تنها چيزي نمي بردند, بلكه پول شتر را هم مي پرداختند. در اين ايه كريمه , اين كار فسق دانسته شده است يعني قمار و بازي با آلات قمار كه همراه برد و باخت باشد گناه بزرگ و خروج از طاعت خداوند سبحان و روي آوردن به معصيت مي باشد
    بله این یک نمونه کامل از الت قمار است چون به جز قمار کار دیگری نمیتوان باش انجام داد و بازی با این ها به جز قمار امکان پذیر نیست
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    قريش (همان طور كه امروزه نيز گاهي به چشم مي خورد) آن قدر به قماربازي ادامه مي دادند كه حتي زن و بچه خود را بر سر اين قمار گرو گذاشته و مي فروختند و اين است كه بازي با آلات قمار نيز حتي اگر بدون برد و باخت باشد نيز حرام شمرده شده است تا كسي اصلا" به اين وادي خطرناك كه شبكه شيطاني است نزديك نشود.
    رسیدیم به همان مطلب ابتدایی که جوابش را گفتم
    بله وقتی انسان طعم بردن در قمار را چشید ممکن است قمار را بدهد و خود را بی چاره کند اما بحث بر این است که در صورتی که اصلا قماری در کار نباشد (هر چند ناچیز) نمی توان این نتیجه را از ان گرفت.
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    اگرچه از نظر فقهي اشكال آن برطرف شود ولي بايد دانست كه »فقه « مرز نهايي ميان حرام و واجب را مشخص مي كند اما از ديدگاه برخي كارشناسان مانند »شانتال شوده «,
    قهرمان شطرنج فرانسوي , شطرنج يك ورزش خسته كننده است ... پرداختن به شطرنج ساير منابع ذهني را از كار مي اندازد و ديگر فعاليت هاي ذهن , بيهوده و پوچ مي شود. شطرنج مي تواند به مفهوم »نظريه پاسكالي « با فشاري كه بر يك نقطه از بدن (مغز) وارد مي سازد اختلال حواس ايجاد كند.
    بر طرف نشده هنوز
    اما نظرات شخصی ایشان نیز دلیلی نمیتواند باشد. تازه اینها اثر افراطی بازی فکری را گفتند .
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    يكي ديگر از مضرات شطرنج , كينه و عداوتي است كه ميان بازيكنان پديد مي آيد, چنان كه »الخين «, قهرمان ديگر شطرنج مي گويد: »براي برنده شدن در بازي شطرنج , بايد از حريف خود متنفر شد«.
    این حسد است و ربطی به این بازی ها ندارد
    نقل قول نوشته اصلی توسط نمایش پست
    مهمتر از همه آن كه بازي با پاسور و شطرنج و... عمر انسان را تلف و اعصابش را فرسوده و روانش را آشفته مي سازد.
    این دیگر خیلی عجیب است چرا که از این مطلب سرگرمی را وقت تلف کردن دانستن به ذهن میرساند

    امید وارم مرا راه نمایی کنیید

    تسلیم باش در برابر سخن حق
    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    866 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط parsa نمایش پست
    بزرگوار، بحث بر سر این نیست که طرف در اثر بازی با آلت قمار، قمار باز بشه تا حروم باشه!
    بلکه وقتی چیزی حرام شد، کم و زیادش حرام هست و فرقی نمی کنه.

    ضمنا، تیراندازی که مثال زدید، همونطور که قبلا عرض شد، شرط بندی برای شرکت کنندگانش اشکالی نداره.

    اون تعریف آخری هم که از قمار کردید، صحیح نیست.
    برد و باخت در قمار به معنای ناراحت شدن بازنده و خوشحال شدن برنده نیست، بلکه همونطوری که عرض شد، به معنای برد و باخت مالی و یا چیزی که ارزش مالیّت داره هست.
    مدیر عزیز
    ما هم که همینو گفتیم
    گفتند که قمار برای این قماره که بازی با برد و باخت شروع میشه بدون پول بعدا طرف ناراحت میشه برای
    همین حرومه
    ما هم گفتیم ما با شطرنج و تخته نرد بازی کردیم اما قمار باز نشدیم.
    تیر اندازی را روی همین مثال بسط دادیم و گفتیم اگر مسئله قمار ناراحتی تو شرط بندی تیر اندازی هم برای بازنده ناراحتی داره
    پس موضوع قمار ناراحتی بازنده نیست.
    و اما تعریف آخر من از قمار با بیان معنایی از قران بود که هردو را کنار هم قرار داده و بیان شده سودهایی
    به ظاهر در ان هست اما ....مسئله قمار داستانش مثل شراب هستش و در قران کنار هم به حرام بودنش اشاره شده و منظور بطور حتم گذاشتن پول و شرط بندی روی اونه
    این کجاش غلطه
    بزرگوارتر از بزرگوار لطفا پست ما را مهربان تر مطالعه بفرمائید
    ممنون
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  14. تشکر


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود