-
۱۳۸۶/۰۸/۲۱, ۱۴:۱۷ #1
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
جهانی سازی
بسم الله الرحمن الرحيمبا عرض سلام دوستي به نام آقاي حسني در وبلاگ حكومت اسلامي سوالي را مطرح نموده اند كه سعي مي كنم در حد امكان در موردآن مطالبي رو خدمتتون عرض كنم
سوال : آيا قران در اين زمان موافق جهاني سازي است يا مخالف ؟؟
دوست عزيز
در قران كريم و روايات اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام )به موضوع جهاني شدن و جهاني سازي اشاره شده است .هر چند مفهومي كه قرآن از اين دو واژه ارائه مي دهد با معنا و مفهوم غربي و غير ديني آن متفاوت است ولي در هر صورت قران مخالف جهاني شدن نيست و اگر بصورت طبيعي پيش رود مي تواند زمينه ساز حكومت جهاني باشد كه اسلام و قرآن معرف آن مي باشد. لذا ابتدا عده اي از آيات را كه دلالت بر جهاني شدن دارد را خدمتتان عرض خواهم نمود و سپس تفاوتهاي جهاني شدن يا جهاني سازي اسلامي نسبت به نوع غربي آن را ارائه خواهم نمود
اينك به برخي آيات در اين زمينه اشاره مي كنيم
1) وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ (ايه 105 سوره انبياء) درزبور بعد از ذكر (تورات) نوشتيم: بندگان شايستهام وارث (حكومت) زمين خواهند شد
2) وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَني لا يُشْرِكُونَ بي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ( آيه 55 سوره نور ) خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادهاند وعده مىدهد كه قطعاً آنان را حكمران روى زمين خواهد كرد، همان گونه كه به پيشينيان آنها خلافت روى زمين را بخشيد و دين و آيينى را كه براى آنان پسنديده، پابرجا و ريشهدار خواهد ساخت و ترسشان را به امنيّت و آرامش مبدّل مىكند، آن چنان كه تنها مرا مى پرستند و چيزى را شريك من نخواهند ساخت. و كسانى كه پس از آن كافر شوند، آنها فاسقانند.
ادامه دارد
از همه شما دوستان عزيز التماس دعا دارم
يا حق
-
۱۳۸۶/۰۸/۲۱, ۱۴:۲۰ #2
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
بسم الله الرحمن الرحيمبا عرض سلام در تكميل بحث قبلي در مورد جهاني سازي امروز مطالبي رو خدمتتون عرض مي كنم و ان شاء الله در پستهاي بعدي تفاوت هاي جهاني سازي قرآني با جهاني سازي غربي رو خدمتتون عرض خواهم نمود
هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (آيه 33سوره توبه )او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيينها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند
اين آيه كه عينا و با همين الفاظ در سوره" صف" نيز آمده است و با تفاوت مختصرى در سوره" فتح" تكرار شده، خبر از واقعه مهمى مىدهد كه اهميتش موجب اين تكرار شده است، خبر از جهانى شدن اسلام و عالمگير گشتن اين آئين مىدهد
در روايت آمده است كه حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) هنگام تلاوت اين آيه از ياران خود پرسيد : ايا اين پيروزي حاصل شده
است ؟ گفتند : آري ، حضرت فرمود: " نه ، سوگند به كسي كه جانم به دست اوست ، اين پيروزي اشكار نمي شود مگر زماني كه هيچ ابادي روي زمين نماند مگر آنكه صبح و شام بانگ لا اله الا الله از ان بگوش رسد" ( با استفاده از ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج24، ص: 402)
از امام باقر (عليه السلام) در تفسير اين آيه چنين نقل شده است:ان ذلك يكون عند خروج المهدى فلا يبقى احدا الا اقر بمحمد (صلي الله عليه و اله )
وعدهاى كه در اين آيه است به هنگام ظهور مهدى از" آل محمد" صورت مىپذيرد، در آن روز هيچكس در روى زمين نخواهد بود مگر اينكه اقرار به حقانيت محمد ص مىكند
و نيز از پيامبر اسلام ص چنين نقل شده كه فرمود:" لا يبقى على ظهر الارض بيت مدر و لا وبر الا ادخله اللَّه كلمة الاسلام
بر صفحه روى زمين هيچ خانهاى باقى نمىماند نه خانههايى كه از سنگ و گل ساخته شده و نه خيمههايى كه از كرك و مو بافتهاند مگر اينكه خداوند نام اسلام را در آن وارد مىكند ( تفسير نمونه، ج7، ص: 374 به نقل از مجمع البيان )
يا حق
در اين نوشتار از كتاب موعود شناسي و پاسخ به شبهات تاليف علي اصغر رضواني با تلخيص و اضافات استفاده شده است
-
۱۳۸۶/۰۹/۰۱, ۱۷:۴۹ #3
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
تفاوت جهاني سازي غربي با جهاني شدن قراني
به نام خدا
با عرض سلام در بحث قبلي تحت عنوان جهاني سازي در مورد جهاني شدن و جهاني سازي از ديدگاه قران مطالبي رو خدمتتون عرض كردم بحث تلاش خواهم نمود تفاوتهاي جهاني شدن قراني با جهاني سازي غربي رو خدمت شريفتون عرض كنم .
1 ) طبق آيه ( و لقد کتبنا في الزبور من بعد الذکر ان الارض يرثها عبادي الصالحون )در زبور بعد از ذكر (تورات) نوشتيم: بندگان شايستهام وارث (حكومت) زمين خواهند شد (آيه 105 سوره انبياء)در جهاني سازي قراني حكومت تحت رهبري افراد صالح و وارسته و شخصيت هاي برجسته ديني بر اساس و معيار قانون خدا اداره مي شود ولي در حكومت جهاني پيشنهادي غرب حاكميت با صاحبان زر و زور بوده و قانون نيز بر اساس ميل و مصلحت آنها تعيين مي گردد
2) طبق تفسير آيه: (قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتيكُمْ بِماءٍ مَعين) بگو: به من خبر دهيد اگر آبهاى (سرزمين) شما در زمين فرو رود، چه كسى مىتواند آب جارى و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟ ( سوره ملك آيه 30) توسعه علمي در تمام ابعاد از ويژگيهاي حكومت جهاني قراني است البته در تاييد اين تفسير گل واژه هاي زيادي از اهل بيت ( عليهم السلام ) نيز وارد شده است براي نمونه در سخن گهرباري از امام صادق ( عليه السلام ) آمده است : علم ، بيست و هفت حرف است . تمام آنچه انبيا آورده اند دو حرف است و مردم تا امروز بيش از ان دو حرف نمي شناسند . هنگامي که قائم ما (عليه السلام) قيام کند بيست و پنج حرف را مي آورد و بين مردم توسعه خواهد داد و به دو حرف قبلي اضافه خواهد کرد تا بيست و هفت حرف کامل شود (بحار الانوار، چاپ بيروت ، دار الاحياء التراث العربي ، 1403هجري قمري ، ج 52، ص 336)
در حالي كه در عصر جهاني شدن غربي دانش پيشرفته در انحصار كشورهاي خاصي است كه اين كشورها جهت حفظ منافع استعماري خود از انتقال و حتي تحقيق و در باره آن علوم به روشهاي مختلف تهديد ، تطميع و حتي جنگ جلوگيري كرده و مانع پيشرفت و توسعه علمي جامعه جهاني مي گردند
يا حق
-
تشکر
-
۱۳۸۶/۰۹/۰۱, ۱۷:۵۴ #4
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
به نام خدا
با عرض سلام خدمت شما دوستان و سروران عزيز در پست قبل به دو مورد از تفاوتهاي جهاني شدن قراني با جهاني سازي غربي اشاره نمودم در اين پست چند تفاوت ديگر را خدمتتان عرض مي كنم
3) حكومت جهاني حضرت مهدي ( عج) طبق ادله اي كه در پستي كه قبلا تحت عنوان قران جديد داشتم بر اساس قران خواهد بود و لذا به علت دستورات اخلاقي فراوان قران توسعه اخلاقي را در پي خواهد داشت اما در جهاني سازي غرب مهم ماديات بوده و براي معنويت هيچ جايگاهي تعريف نشده است
4) طبق آيه 40 سوره يوسف قران حاكميت را ازآن خدامي داند( اِنِ الْحُكْمُ اِلاَّ لِلّهِ اَمَرَ اَلّا تَعْبُدُوا اِلّا اِيّاهُ) در نتيجه حكومت جهاني قراني، ولايي بوده و مشروعيت خود را از خدا دارد در حالي كه در جهاني سازي غربي مشروعيت حكومت را از مردم مي دانند آن هم با هزاران حقه و فريب كاري و تقلب كه براي بدست آوردن راي مردم از آنها استفاده مي كنند
5) با توجه به اينكه خداوند تبارک و تعالي در قران مي فرمايد: ( لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ .. ) در حكومت جهاني قراني عدالت به بهترين وجه رعايت خواهد شد در حالي كه هدف نهايي جهاني سازي غربي تسلط بيشتر غرب و امريكا در عرصه هاي سياسي و اقتصادي است كه بدنبال خود ناامني و بي عدالتي و رفتارهاي خصمانه به همراه دارد كه نمونه هاي آن را در كشورهايي مثل افغانستان و عراق مخصوصا فلسطين مظلوم مي بينيم
ادامه دارد
يا حق
-
تشکر
-
۱۳۸۶/۰۹/۰۱, ۱۷:۵۷ #5
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 27
- مورد تشکر
- 41 پست
- حضور
- 2 ساعت 23 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
به نام خدا
با عرض سلام و تبريك ولادت حضرت امام رضا ( عليه السلام ) خدمت شما دوستان عزيز امروز دو مورد ديگر از تفاوتهاي جهاني شدن قراني با جهاني سازي غربي را خدمت شما دوستان عزيز عرض مي كنم
6) جهاني سازي هر چند به سرعت در حال گسترش مي باشد ولي امري نارسا و پيچيده است ژان ماريگينو در اين باره مي گويد:" وضعيت اجتماعات انساني در تجربه جهاني شدن با وضعيت شخص نابينايي قابل مقايسه است كه ناگهان بينايي اش را بدست مي آورد رويارويي بي واسطه فرد با جهاني شدن سكرآور است ...." اين در حالي است كه تصوير حكومت جهاني حضرت مهدي (عليه السلام ) به وضوح در روايات و احاديث بيان شده است و ويژگيها و ساختار كار آمد آن با دقت بسيار فراوان بيان شده است "
7) جهاني شدن از بعد فرهنگي و اجتماعي ادعاي نزديكي فرهنگ ها در جوامع را دارد در صورتي كه واضح است بر خلاف ادعاي غرب در جهان آينده با رويكردي كه در پيش گرفته اند اتحادي به وجود نخواهد آمد و و پس از تقابل بنيادي، فرهنگ هاي نوين به وجود آمده و برخورد و تضاد فرهنگ ها و تنش و ناامني را موجب خواهد شد كه خود غربيها از آن تعبير به جنگ تمدنها كرده اند اين در حالي است كه در عصر ظهور حضرت صاحب الزمان ( روحي له الفداه ) طبق برداشتي كه از آيات و روايات مي شود نشاني از اختلاف و كشمكش فرهنگي و سياسي نخواهد بود و مردم با انتخاب آيين و فرهنگ واحد با آسودگي خاطر زندگي خواهند نمود .
ذكر اين نكته نيز لازم است كه جهاني شدن قرآني تفاوتهاي بسيار زيادي با جهاني سازي غربي دارد كه بيان آنها خارج از حوصله وبلاگ نويسي است لذا به همين مقدار كه در طي چند پست خدمتتان عرض شد بسنده مي كنم
يا حق
-
تشکر
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۵:۰۷ #6
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,246
- مورد تشکر
- 2,313 پست
- حضور
- 50 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
هوالظاهر و الباطن
حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) از نگاه قرآن
قرآن كریم در آیاتی چند به مسئله حكومت جهانی حضرت اشاره دارد و به مستضعفان و صالحان زمین این وعده را میدهد كه سرانجام وارث زمین خواهند شد و حكومت موعود تشكیل خواهد شد.
در آنجا كه میفرماید:«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»؛
و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم كه زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.
در این آیة شریفه مراد از «الارض» زمین مقدس است كه امت محمد(ص) آن را به ارث خواهند برد.
و در آنجا كه میفرماید:«وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»؛
و خواستیم بر كسانى كه در آن سرزمین فرودست شده بودند منّت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم، و ایشان را وارث [زمین] كنیم.
این آیة شریفه در حق اهل بیت و خاندان رسول الله(ص) جاری است تا روز قیامت.
و در جایی دیگر میفرماید:«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»؛
او كسى است كه پیامبرش را با هدایت و دین درست، فرستاد تا آن را بر هر چه دین است پیروز گرداند، هر چند مشركان خوش نداشته باشند.
این آیة شریفه مربوط به مهدی(عج) از اولاد فاطمه (س)
است كه خداوند او را بر همة ادیان پیروز خواهد كرد.
ادامه دارد
شهيد عماد مغنيه: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است.
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۵:۰۸ #7
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,246
- مورد تشکر
- 2,313 پست
- حضور
- 50 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
حال باید ببینیم ساختار حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) چه مراحل و چه تقسیمبندی دارد.
با رجوع به روایات مختلف كه دربارة حكومت حضرت مهدی(عج) وارد شده است میتوان ساختار نظام سیاسی حضرت را براساس تقسیمبندی زیر تصور كرد.
1. نهاد امامت و رهبری
در این ساختار، حضرت مهدی(عج) پس از فتح جهان و تسلط بر آن، رهبری را عهدهدار میشود و مدیریت كامل بر جهان را در دست میگیرد. هر نوع سیاستگذاری، برنامهریزی و تصمیمگیری كه صورت پذیرد زیر نظر اوست و مسئولیتهایی كه به افراد واگذار میشود زیر نظر او انجام میشود.
یكی از مهمترین برنامههای حكومت حضرت، تشكیل حكومت فراگیر جهانی و ادارة جامعههای مختلف، نژادها، منطقهها، با یك سیاست و برنامة واحد است.
با شكلگیری این حكومت واحد جهانی، جامعهها، نژادها، قومیتها و فرهنگهای مختلف برادر وار و مهربان در كنار یكدیگر زندگی میكنند.
رسول گرامی اسلام(ص) در روایتی میفرماید:و تشرق الارض بنوره و یبلُغ سلطانه المشرق و المغرب.
روایات بیانگر این مطلب است، كه در عصر ظهور و در هنگام تشكیل حكومت جهانی، رهبری جامعه بر دوش یك نفر است كه آن رهبر عظیم الشأن حضرت ولی عصر(عج) است.
آن امام همام با اقتدار و نفوذی كه دارد جهان را اداره و همة كشورها را تحت سلطة خود خواهد داشت و هر عزل و نصبی كه در مورد حاكمان و فرماندهان و زمامداران صورت میگیرد، به عهدة اوست.
امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) میفرماید:فیبعث المهدی الی امرائه بسایر الأمصار بالعدل بین الناس...؛
حضرت مهدی(عج) امیران خود را به شهرها میفرستد، تا اینکه آنها عدالت را در بین مردم برقرار سازند.
ادامه دارد
شهيد عماد مغنيه: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است.
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۵:۰۹ #8
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,246
- مورد تشکر
- 2,313 پست
- حضور
- 50 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
2. نهاد وزارت
یكی از ساختارها و نهادهای قدرت در حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) نهاد وزارت است كه در حكومت حضرت، كارگزاران و مسئولان حكومت از بزرگان و نیكان امت میباشند.
روایات تركیب دولت حضرت مهدی(عج) را از پیامبران، جانشینان آنان، تقوا پیشگان و صالحان روزگار و نیكان امتهای پیشین و از سران و بزرگان اصحاب پیامبر(ص) بیان میكنند.
امام علی(ع) میفرماید:
ثم انه یجعل عیسی خلیفة علی قتال الاعور الرجال و یخرج امیراً علی جیش (المهدی) یطلب الاعور الرجال...؛ آن گاه كه مهدی(عج)، حضرت عیسی(ع) را به جانشینی خود، در عملیات تهاجمی علیه دجّال بر میگزیند. عیسی(ع) برای یافتن و سركوبی دجّال حركت میكند.
در روایت دیگری میفرماید:
ثم یسیر بالجیوش حتی یصیر بالعراق و الناس خلفه و امامه و علی مقدمته رجل اسمه عقیل و علی ساقته رجل اسمه الحارث ...؛
حضرت مهدی(عج) لشكر را حركت میدهد تا آن كه وارد عراق میشود؛ در حالی كه سپاهیان پیشاپپیش و پشت سر او حركت میكنند و فرماندة نیروهای پیشرو، مردی به نام عقیل است و فرماندهی سپاهیان پشت سر را مردی به نام حارث عهدهدار است.
ادامه دارد
شهيد عماد مغنيه: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است.
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۵:۱۰ #9
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,246
- مورد تشکر
- 2,313 پست
- حضور
- 50 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
امام صاق(ع) از امیر مومنان(ع) نقل فرموده است:
... ثم قال لاصحابه ان هذا یكون فی جبل الاهواز فی اربعة آلاف مدجّجین فی السلاح فیكونون معه حتی یقوم قائمنا اهل البیت فیقاتل معه؛
این شخص (جبیر بن خابور)، در جبل الاهواز به همراه چهار هزار نفر در حالی كه سلاحها را از نیام كشیدهاند منتظرند تا قائم اهلبیت ما ظهور كند. آنگاه این شخص همراه حضرت و در ركابش با دشمنانش خواهد جنگید.
امام صاق(ع) به مفضل فرمود:یا مفضل انت و اربعة و اربعون رجلاً تحشرون مع القائم انت علی یمین القائم تأمر و تنهی و الناس اذ ذاك اطوع لك منهم الیوم؛
تو با چهل و چهار نفر دیگر با حضرت قائم(عج) خواهید بود، تو در سمت راست حضرت(عج) امر و نهی میكنی و مردم در آن زمان بهتر از امروز از تو اطاعت میكنند.
ادامه دارد
شهيد عماد مغنيه: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است.
-
۱۳۸۹/۰۴/۰۸, ۱۵:۱۱ #10
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 1,246
- مورد تشکر
- 2,313 پست
- حضور
- 50 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
افراد صالح فراوان دیگری هستند كه در دولت حضرت آن حضرت را یاری میرسانند و در قالب فرماندهانی هستند و هدایت لشكریان و عملیات جنگی را به عهده میگیرند. سپاهیانی كه با شرایط خاصی در ارتش امام(عج) پذیرفته میشوند و دارای ویژگیهایی هستند، كه برخی از آنها در كادر اولیه حضور دارند و گروهی به ارتش حضرت میپیوندند و از گروهی هم به عنوان گارد حفاظت نام برده شده است.
در اخبار وارده از پیروان ادیان گوناگون به عنوان یاوران حضرت مهدی(عج) و به عنوان حاكمان روی زمین در حكومت جهانی حضرت نام برده میشود.
امام صادق(ع) میفرماید:اذا قام قائم آل محمد استخرج من ظهر الكعبة سبعة و عشرین رجلاً خمسة عشر من قوم موسی الذین یقضون بالحق و یعدلون و به سبعة من اصحاب الكهف و یوشع وصی موسی و مؤمن آل فرعون و سلمان الفارسی، و ابا دجانة الانصاری و مالك الاشتر؛
هنگامی كه قائم آل محمد(ص) قیام میكند، از پشت كعبه بیست و هفت مرد بیرون میآورد و پانزده نفر ایشان از قوم موسی(ع) هستند كه به حق حكم میكنند و به حق متمایلاند و هفت نفر از اصحاب كهفاند و ما بقی یوشع وصی موسی و مومن آل فرعون و سلمان فارسی و ابو دجانة انصاری و مالك اشتر میباشند. آنان یاوران حضرت مهدی(عج) و حاكمان روی زمین هستند.
ادامه دارد
شهيد عماد مغنيه: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است.
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری