• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15
    1. #1
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 65 تشکر : 53
      مورد تشکر: 93 در 33 پست
      حضور : 4 ساعت 57 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گل مرداب آنلاین نیست.

      چرا عدد 7 مقدس است؟




      چرا خداوند اینقدر عدد7 را مقدس میداند؟ چرا در سوره ی اخلاص اینقدر بر عدد 7 تاکید شده است؟راز و رمز عدد 7 و 11 و13 و...چیست؟

    2. تشكرها 2 : گل اتش, سلام خدا
    3.  

    4. #2
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۶
      نوشته : 1,183 تشکر : 817
      مورد تشکر: 1,676 در 708 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      sara.m آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط shohreh نمایش پست
      چرا خداوند اینقدر عدد7 را مقدس میداند؟ چرا در سوره ی اخلاص اینقدر بر عدد 7 تاکید شده است؟راز و رمز عدد 7 و 11 و13 و...چیست؟
      اولا اعداد در قرآن مقدس نيستند بلكه بكارگيري اونها بر اساس مصلحت ، حقايق ، واقعيات و يا كاربرد شمارشي اونهاست ، در ثاني برخي معتقدند كه بعضي از عددها ممكن است رموزي داشته باشند كه بكارگيري اعداد خاص حاكي از اين رموز است و اين بمعني تقدس اون عدد نيست
      ثالثا: كجاي سوره اخلاص درباره عدد 7 صحبت شده؟
      مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب

    5. #3
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 65 تشکر : 53
      مورد تشکر: 93 در 33 پست
      حضور : 4 ساعت 57 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گل مرداب آنلاین نیست.



      منظور از کلمه ی مقدس هم این بود که چرا فقط 7 را تکرار میکنددر مورد عدد 7 سخن نگفته فقط تمام کلمات ان براساس عدد 7 است یا مضرب 7 است من فقط می خوام بدونم چرا خداوند به عدد 7 تاکید داردمثلا جهان هم 7 مانند است یا اسمان 7 طبقه است چرا؟

    6. #4
      عضو ماندگار
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۷
      نوشته : 611 تشکر : 239
      مورد تشکر: 904 در 419 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غریبه آنلاین نیست.

      77777777777777777777777777777777777777777





      فلسفه عدد مقدس هفت نزد ایرانیان
      امروزه نمادهای مهر را در ایران و آداب و رسوم مردم ایران هنوز به روشنی می بینیم . به عبارتی میتوان گفت که تمدن های بین النهرین بیشترا به درون تمدن ایران رفتند و یک تمدن بزرگ را شکل دادند .
      تمدن بین النهرین در حدود سه هزار سال پیش از میلاد به قدرتهای بزرگ جهان مشهور بودند ولی پس از روی کار آمدن کوروش بزرگ , منطقه بین النهرین بخشی از تمدن ایران شدند و به کشور ایران پیوستند و تا انتهای دوره شاهنشاهی ساسانی این منطقه بخشی از تمدن و خاک ایران محسوب می شد . به صورتیکه پایتخت ایران در بغداد ( عراق ) بود و به عراق کنونی دل ایرانشهر گفته میشده است . پس از حمله تازیان به ایران این منطقه مورد یورش عربهای بدوی قرار گرفت و همه تمدن و شکوه باستانی اش به یکباره ویران شد و اثری از آن همه تاریخ به جای نماند و عربها به مرور زمان به آنجا مهاجرت کردند و فرهنگی عربی را جایگزین تمدن کهن بین النهرین کردند .
      ملتها و تمدنهای اطراف ایران نیز به پیروی از ایرانیان مهردوست متوجه سيارات شده بودند و رمز و رازی اهورایی را یافته بودند و در نتیجه به صورت نماد شگون می پرستيدند. آنچه که شواهد نشان می دهد میترائیسم ایرانی تاثیر گذار ترین آیین در ادیان جهان بخصوص در مسیحیت و اسلام بوده است . روز زایش مهر در ایران , همان روز بیست و پنجم دسامبر در مسیحیت است که جشن گرفته می شود . لباس قرمز پاپ از آیین میترایسم گرفته شده است . همچنین مهرابه های درون کلیساها نیز به مهرابه های مهری مشهور است . از دیگر نفوذ آیین مهر نیز میتوان بر رومیان و یونانیان نیز اشاره کرد . در داخل معبد و انتهای معابد آنان حجاری های برجشته مهر وجود داشته است که میترا در حال کشتن گاوی است . هنوز در برخی از کلیسا های کهن اروپا آثار آن پابرجاست . میترایسم در اسلام نیز نفوذ چشم گیری داشت . در زیر به برخی موارد نفوذ عدد هفت میترایسمی در اسلام نیز اشاراتی خواهیم داشت . مشهورترین مهد تمدن مهرپرستی ایران شهر خرم آباد است .(1)عدد هفت میتراییان ایران نیز به همین منوال در مذاهب و تاريخ جهان ‚ در تصوف و درسنن وآداب کهن بیشتر ملتها نفوذ کرد .
      هفت وادی میترایسم در ایران ( کهن ترین سند تاریخ ) (2)
      1 ) کلاغ : منسوب به عطارد , نماد هوا و باد
      2 ) همسر : منسوب به زهره , نماد آب
      3 ) سرباز : منسوب به مریخ , نماد خاک
      4 ) شیر : منسوب مشتری , نماد آتش
      5 ) پارسا : منسوب به قمر
      6 ) خورشید : منسوب به مهر , ستاره صبح
      7 ) پیر مرشد : منسوب به زحل
      هفت باور نیک ایرانیان باستان
      1 ) پرستش هرمزد یا اهورامزدا خدای دانای یکتا
      2 ) اشویی , پاکیزگی و پارسایی
      3 ) سدره و کشتی , بستن نشان خداپرستی برای جوانانی که به سن بلوغ می رسند
      4 ) برگزاری آیین و دردگان ( درگذشتگان )
      5 ) دستگیری از نیازمندان و تنگدستان
      6 ) برگزاری جشنهای ملی و مذهبی
      7 ) به جای آوردن نمازهای پنج گانه زرتشت (3)
      ادامه

      از دیگر باورهای کهن ایرانیان که بر پایه هفت می باشد میتوان به این موارد اشاره نمود :
      هفت ایزدان آريايي
      هفت طبقه زمين
      هفت طبقه آسمان
      هفت ستاره : ماه , تیر , ناهید , خورشید یا مهر , بهرام , برجیس , کیوان
      هفت روز هفته
      هفت امشاسپند در دین زردشت ( اشا , وهومنه یا بهمن یا وهمن , اشه وهشتا یا اردی بهشت , خشترا یا شهریور , آرمیتی یا سپندارمذ , هروتات یا خرداد , امرتات یا امرداد ) (4)
      هفت اقلیم , هفت کشوری که در طول تاریخ تحت کنترل ایران بودند :

      زمین هفت کشور به شاهی تو راست سپاهی و گاهی و راهی توراست ( فردوسی بزرگ )
      هفت دریا
      هفت ايزد در مذهب مانوي در زمان ساسانیان
      هفت پیکر نظامی گنجوی

      هفت خان رستم : خوان اول رخش شیر را کشت , دوم چشمه آب به رهنمایی غرم به رستم پیدا گشت , سوم رستم اژدها را کشت , چهارم زن جادوگر را هلاک کرد , پنجم دوگوش دشتبان را برکند , ششم ارژنگ دیو را بکشت , هفتم دیو سپید را به قتل رساند .
      هفت آتشکده کهن ایرانیان : آذرمهر , آذرنوش , آذربهرام , آذرآیین , آذرخرین , آذربرزین , آذرزرتشت ادامه
      هفت تپه خوزستان
      هفت سین : سیب , سنجد , سماق , سرکه , سبزه , سمنو , سکه
      هفت طبقه آرامگاه کوروش بزرگ نمایش
      هفت مثنوی جامی
      هفت قسمت اعضای بدن : سر , گردن , سینه و آنچه در آن است , پشت , آلت تناسلی انسان , دستها , پاها .
      هفت روز عزا برای درگذشتگان در ایران ( مراسم هفتم )
      هفت آشان صحبت : دهی است از بخشهای سنجابی کرمانشاه
      هفت آسیا : دهی است از بخش فریمان در مشهد
      هفت آشان جیب : دهی است از بخشهای سنجابی کرمانشاهان
      هفت آشیان : دهی است در سقر کرمانشاه
      هفت پاره : دهی در کازرون پارس
      هفت پا : دهی در سعادت آباد بندرعباس
      هفت تاش : دهی در سقز کردستان
      هفت تن : زیارتگاهی در تهران
      هفت تنان : دهی در لاریجان آمل
      هفت تنان : کوهی در مغرب ناحیه بخیتاری
      هفت تومان : دهی در بخش خوربیابانک شهرستان نایین
      هفت جرد : روستای در مرو
      هفت جوب : دهی در شهریار ( استان تهران )
      هفت چاه : دهی در حومه ارداک مشهد
      هفت چشمه : دهی در گرمسار دماوند , بهشهر ساری , دهخوارقان تبریز , میانه , شبستر تبریز , مشکین شهر , صالح آباد ایلام , آبدانان ایلام , سنجابی کرمانشاه , دلفان خرم آباد , کاکاوند خرم آباد , چگنی خرم آباد , دهدز اهواز , زاغه خرم آباد , آخوره فریدن .
      هفت چوبه : دهی در ورامین تهران
      هفت حوض : منطقه ای در نارمک تهران
      هفت خان : بخشی از اردکان شیراز
      هفت خانه : منطقه ای در خلیل آباد کاشمر
      هفت خانی : دهی در خزل نهاوند
      هفت دست : بنای به جای مانده از دوره صفویه
      هفت رک : بزرگترین شهر مکران در ناحیه سیستان کنونی
      هفت رود : نام کهن منطقه پنجاب در پاکستان که بخشی از ایران بوده است
      هفت سار : بخشی از منطقه ارومیه
      هفت سوی : دهستانی در بخش طیبات مشهد
      هفت شوئیه : دهی در اصفهان
      هفت شهیدان : منطقه ای در خوزستان
      هفت کده : بخشی از زرین آباد ایلام
      هفت گل : بخشی در شهر اهواز
      هفت گنج : نام نوایی از موسیقی ایرانی
      هفت وان : دهی در شاپور شهرستان خوی و همچنین شهرستان لار
      هفت جوش : هفت فلز مشهور : زر , نقره , مس , جست , آهن , سرب , ارزیر
      لگد کوبه گرزه هفت جوش بر آورد از گاو گردون خروش ( نظامی )
      و همچنین دهها ضرب المثل و کلمات عامیانه ایرانی همچون :
      هفت پشت یا هفت نسل یا هفت جد , هفت اخگر نياره , هفت الوان , هفت خزينه , هفت خط , هفت حکايت , هفت خال , هفت رنگ , هفت قلم آرايش , هفت گنج پرويز , هفت چشمه , ترشی هفته بیچار و . . .
      نفوذ هفت مقدس ایرانی در نزد ملتهای دیگر
      عجایب هفت گانه دنیا
      هفت شهر طلسم نمرود
      هفت شب روز بلای قوم عاد
      هفت فرشته مقدس در نظر بني اسرائيل
      هفت گاو فربه و هفت گاو لاغر که فرعون به خواب ديد
      هفت نفر اصحاب کهف : یملیخا , مگشلینیا , مشلیتیا , مرنوش , دبرنوش , شادنوش , مرطونش
      برخی از موارد نفوذ عدد مقدس هفت ایرانی در دین اسلام
      در مذهب اسلامی حنفیه (5)( ابوحنفیه نعمان بن ثالث بن زوطی بن ماه ) هفت پایه باور دینی وجود دارد :
      1 ) قرآن
      2 ) سنت
      3 ) اقوال صحابه
      4 ) قیاس
      5 ) استحسان
      6 ) اجماع
      7 ) عرف
      و یا موارد دیگری همچون :
      هفت سنگ به شیطان زدن در زیارت مسلمانان
      هفت محرم در دین اسلام
      هفت بارطواف بر گرد کعبه در دوره جاهليت
      هفت در و هفت طبقه دوزخدر قرآن
      هفت عضوي که در سجده بايد بر زمين باشد
      هفت بار تطهير در قوانين طهارت
      مراتبهفت گانه در مذهب شیعه اسماعيليه
      هفت امامی : امام ابوحنیفه , امام شافعی , امام مالک , امام احمدبن حنبل , امام ابویوسف , امام محمد , امام زفر
      هفت چشمه بهشت : کوثر , کافور , میم , سلسبیل , معین , زنجبیل
      هفت دانه : آش عاشورا که با گندم و نخود و باقلا و عدس درست می شود
      هفت جهنم : سقر , سعیر , لظی , حطمه , جحیم , جهنم , هاویه
      هفت فرشته : اوریائیل , جدیائیل , شمائیل , عنائیل , جبرئیل , عزرائیل
      هفت شیوه قرائت قرآن : نافع مدنی , عبدالله بن کثیر , ابوعمرو بصری , ابن عامر شامی , عاصم کوفی , حمزه کوفی , علی کوفی
      و بسياريموارد ديگر که در ساير شوون تمدني بشر ديده شده است‚ نشانهاهميت فوق العاده عدد هفت در نظر اقوام مختلف جهان است که بی شک همگی از تمدن و باورهای ملی ما ایرانیان سرچشمه گرفته شده است .
      شیخ محمود شبستری ( گلشن راز )

      به زیر هر عددی سری نهفت است از آن درهای دوزخ نیز هفت است
      عدد هفت جایگاه بسیار والایی در آیین عرفان و تصوف ایرانی و همچنین ادبیات غنی کشورمان دارد . گستره عقیدتی عدد هفت بیشتر متعلق به ایران بزرگ ( شامل کردستان عراق , کردستان ترکیه , ارمنستان , آذربایجان , تاجیکستان , بلوچستان , افغانستان , ترکمنستان و جنوب ازبکستان است ) . به جرات میتوان گفت هیچ شاعر , بزرگ , اندیشمند یا فیلسوف ایرانی را نمی توان در گستره ایران بزرگ یافت که از عدد هفت سخن نگفته باشند . مولانا , حافظ , خاقانی , دقیقی , خیام , سعدی , فردوسی . نامورترین عرفای بزرگ جهان که حافظ , عطار , مولانا , شمس در زمره آنان می باشند بر عدد هفت تاکید بسیار کرده اند . به خصوص شیخ عطار که هفت شهر عشق اش شهرت جهانی دارد و یا فلسفه هفتمردان در تصوف دراویش :
      هفت شهر عشق عطارنیشابوری

      ( مراحل هفت گانهعرفان ایرانی )

      گفت ما را هفت وادی در ره است چون گذشتی هفت وادی،درگه است
      وا نیامد در جهان زین راه کس نیست از فرسنگ آن آگاه کس
      چون نیامد باز کس زین راه دور چون دهندت آگهی ای ناصبور؟
      چون شدند آن جایگه گم سر به سر کی خبر بازت دهد ای بی خبر؟
      هست وادی طلب آغاز کار وادی عشق است از آن پس ، بی کنار
      پس سیم وادی است آن معرفت پس چهارم وادی استغنا صفت
      هست پنجم وادی توحید پاک پس ششم وادی حیرت صعبناک
      هفتمین وادی فقر است و فنا بعد از این روی روش نبود تو را
      در کشش افتی روش گم گرددت گر بود یک قطره قلزم گرددت ادامه


      مولانا جلال الدین محمد بلخی عارف گرانمایه ایران زمین
      هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ادامه
      شایسته است امروزه نیز برای زنده نگه داشتن این باور کهن و ملی ایرانی در هرچه بیشتر استفاده کردن از این عدد پر رمز کوشا باشیم . برای مثال بسیار پسندیده است که زندگی جوانان ایران زمین بر پایه این عدد ورجاوند ( مهریه , شادی , هفت پیمان و . . . ) آغاز گردد تا هزاران سال شکوه و تمدن و تقدس آسمانی آن در زندگی آنان اثرات هرچه نیک بگذارد و پایه های زندگی زناشویی شان مستحکم تر و ایرانی تر شود . چنانچه در همین کمتر از پنجاه سال پیش در ایران , آغاز زندگی جوانان این سرزمین به احترام این عدد مقدس که نیاکان به آن ایمان داشتند , هفت شبانه روز جشن و پایکوبی برپا می شده است . برای نمونه میتوان یک بدعت گذاری جدیدی را در میان جوانان ایرانی پایه گذاشت که از همین مهر و فرهنگی غنی ایرانی سرچمشه گرفته شده است . هفت پیمان برای دختران و پسران ایرانی پیش از ازدواج :
      پرهیز از دروغ
      حفظ احترام میان طرفین
      احترام به جایگاه پدر و مادر نزد زن و مرد
      مهر و وفاداری به میهن در همه شرایط زندگی
      سوگند به اجرای کردار نیک - گفتار نیک - پندار نیک ایرانی
      سوگند به حرکت در مسیر راستی و درستی در زندگی زناشویی
      تلاش و کوشش برای پیشرفت مادی و معنوی در زندگی زناشویی

      به درستی میتوان گفت که هرچه از هفت سخن بگوییم کم است . زیرا هم دایره وسعت آن بسیار گسترده است و هم اینکه از محدوده ذهن بسته ما انسانها خارج است . بزرگترین مسلکها , باورها و شخصیتهای ایرانی به عدد هفت ایمان داشته اند . چنانچه کوروش بزرگ بنیانگذار حقوق بشر و آزادی انسانها پس از مرگ کالبد ارزشمندش به عنوان هفتمین طبقه در پاسارگاد قرار میگرد , به صورتیکه شش طبقه با سنگهای عظیم بنا می گردد و طبقه هفتم طاق آرامگاه و کالبد کوروش بزرگ است . نمایش
      جایگاه ویژه عدد مقدس هفت در نزد بزرگان ایران زمین

      حضرت مولانا
      هفت آسمان را بردرم وز هفت دریا بگذرم چون دلبرانه بنگری در جان سرگردان من

      شمس تبریزی ست تابان از ورای هفت چرخ لاجرم تاب نو آیین بر چهار ارکان نهاد
      دقيقي
      فلک شکافد حکمشچنانکه دست نبيشکاف ماه دوهفت آشکار ميسازد
      خاقاني
      به کنايت هفت آسمان آدم از فردوس و از بالاي هفت پايماچان ازبراي عذررفت
      ابوسعید ابوالخیر
      روزی که ازین سرا کنی عزم سفر همراه تو هفت گز کفن خواهد بود
      هر آن دلی که نهفته است زیر هفت زمین که تو بدو نگری همتش ز عرش برست

      امیر خسرو دهلوی
      کسی از هفت بام چرخ بگذشت که باغ هشت در ماوا ندارد

      ز چشم کافرت کز غمزه لشگر می کشد هر سو به هفت اقلیم تن یک منزل آبادان نمی ماند

      اوحدی مراغه ای
      هفت عضو سرکش را زیر پای ناکرده آسمان هفتم را زیر پا چه دانی تو ؟

      رومی رخان هفت زمین را چنان طواف برگرد آن سرادق زنگی شعار چیست ؟

      در زمان گشت چهار فصل پدید بر زمین نیز هفت خط بکشید

      انوری ابیوردی
      گر بخواهی به حکم یک فرمان گره هفت چرخ بگشایی

      تو آن ابر دستی که گر هفت دریا همه قطره گردد نیاید تمامت

      بجزو اصل رسید آفتاب نه گردون بخیر در نهم آفتاب هفت اقلیم

      باباطاهر عریان همدانی
      ز آهنم هفت گردون پر شرر بی ز مژگانم روان خون جگر بی

      سحر گاهان که اشک لاوه گیره ز آهم هفت چرخ آلاوه گیره

      پروین اعتصامی
      مرا یک دانه پوسیده خوشتر ز دیهیم و خراج هفت کشور


      حضرت حافظ
      زین قصه هفت گنبد افلاک پر صد است کوته نظر ببین که سخن مختصر گرفت
      نه به هفت آب که رنگش به صد آتش نرود آن چه با خرقه زاهد می انگوری کرد
      بیا که پرده گلریز هفت خانه چشم کشیده ایم به تحریر کارگاه خیال

      گفتم دعای دولت او ورد حافظ است گفت این دعا ملایک هفت آسمان است

      گریه حافظ چه سنجد پیش استغنای عشق کاندر این دریا نماید هفت دریا شبنمی


      فردوسی بزرگ خداوندگار فرهنگ و ادب ایران زمین
      چو رخش اندر آمد بران هفت کوه بران نره دیوان گشته گروه

      گر این هفت یل را بچنگ آوریم جهان پیش کاووس تنگ آوریم

      همان هفت کشور به شاهنشهی نهاد بزرگی و تاج مهی

      زمین هفت کشور به شاهی مراست چنان کز خداوندی او سزاست

      به پور جوان گفت که این هفت جام بخور تا شوی ایمن شادکام

      خاقانی شروانی
      گفتی که دهان به هفت خاک آب از یاد خسان بشوی شستیم

      پیشت آرم هفت مردان را شفیع کز دو عالمشان تبرا دیده ام

      خواجوی کرمانی
      بر بام هفت قلعه گردون علم زنم دندان چرخ سرکش خونخوار بشکنم
      دلم چون کشته مهد سلطان عشقش که یک ذره هفت آسمان بر نیگرد

      حکیم عمر خیام نیشابوری
      فردا که از این دیر فنا درگذریم با هفت هزار سالگان سر به سریم


      دقیقی طوسی
      بر آمد برین رزم کردن دو هفت کزیشان سواری زمانی نخفت


      رودکی سمرقندی
      تا نخورد شیر هفت مه به تمامی از سر اردی بهشت تا بن آبان
      هفت سالار کندرین فلک اند همه گرد آمدند در دو و داه

      اخترانند آسمانشان جایگاه هفت تابنده دوان در دو و داه
      سعدی شیرازی
      چرخ مشعبد از رخ تو دل فریب تر در زیر هفت پرده خیالی نیافته

      هفت کشور نمی کنند امروز بی مقالات سعدی انجمنی

      گر ز هفت آسمان گزند آید راست بر عضو مستمند آید

      سنایی غزنوی
      هفت در دوزخند در تن تو ساخته نفسشان درو دربند

      چون تو در بخشش به هفت اقلیم عالم در چون تو ممدوحی سزای معنوی شعرم کدام

      استاد شهریار
      او در حرم هفت سرا پرده عفت خواهی تو بدو بنگری ای دیده حیا کن

      صائب تبریزی
      من ندارم اختری در هفت گردون ورنه اختری از هر شرر پیش نظر پروانه را

      عکس من سایه فکنده است بر یان آینه ها گر در این هفت صدف هم گهری هست مرا

      چشم بینایی که شد در نقطه توحید محو هفت پرگار فلک را بی قرار خویش یافت

      جامی
      هفت کشور را به وی تسلیم کرد رسم کشورداری اش تعلیم کرد

      عبید زکانی
      این منور سطح اخضر در میان گسترده اند وین مدور طاق هفت ایوان خضرا کرده اند

      بگشاد هفت کشور دینا به یک شکوه رای تو که آفتاب و فلک شرمسار اوست

      عطار نیشابوری عارف گرانمایه ایرانی
      اگر سر کشی زین پل هفت طاق سر و سنگ ماننده آب رود

      غسل کن اول به آب دیده من هفت بار تا طهارت کرده گردی گرد هفت اعضا

      گفت اگر دوزخ شود هم راه من هفت دوزخ سوزد از یک آه من

      هفت گردون را در آرم زیر پر گر فرو آری بدین سر گشته سر

      کو یک گوهر شناس گوهر دریای عشق تا ز سر هفت در و چار گوهر گویمی

      یقین می دان که چشم جان چنان است که در هر ذره ای هفت آسمان است
      فخرالدین عراقی
      خاک درگاه او کسی بوسد کز فلک هفت نردبان دارد

      ریزه چینی است از سر خوانش آسمان گر چه هفت خوان دارد
      فرخی سیستانی
      همی شد از پس شب با ستارگان پروین چو هفت کوکب سیمین بر آهنین زیزب

      خجسته ای ز همه خسروان بفضل و هنر بقدر و منزلت از هفت آسمان بگذر
      فروغی بسطامی عارف گرانمایه ایرانی
      آن که بر بندد کمر در خدمت پیر مغان می نیارد در نظر سلطان هفت اقلیم را

      ساقی فرخنده بی تاب کفش ساغر است پیرو چشم خوشش گردش هفت اختر است

      در ساکنان هفت فلک خواب و خور نماند از ناله شبانه و از های های ما
      محتشم کاشانی
      باده ای که این هفت خم در خود نیابد ظرف پیش دست ساقی ما در ته پیمانه

      در هفت زمین تزلزل انداخت سروش که هنوز نوخرام است
      مسعود سعد سلماس
      تا در افلاک هفت سیاره است تا به گیتی چهار ارکانست

      کم از پایه قدر او هفت چرخ کم از مایه خشم او هفتخوان
      ملک الشعرای بهار
      هفت شین ساز مکن جان من اندر شب عید شکوه و شین و شغب شهفه و شور و شیون

      هفت سین ساز کن از سبزه و از سنبل و سنجد و ساز و سرود و سمنو سلوی و من
      نظامی گنجوی
      زمین هفت است و گر هفتاد بودی اگر خاکش نبودی باد بودی

      به هفت اورنگ روشن خورد سوگند به روشن نامه گیتی خداوند
      وحشی بافقی
      چو بار عام دهد از سران هفت اقلیم تمام روی زمین پرشود ز پیشانی

      دلی دارم که با هر کس به جنگ است بر او پهنای هفت اقلیم تنگ است
      نظامي
      زآن چرخ که هفت بار برگشتبازيشز هفت چرخ بگذشت

      جهان فیلسوف جهان دانم رصدبند هفت آسمان داندم
      بن مایه این جستار :
      1 ) تاریخ ادیان و مذاهب در ایران باستان - عباس قدیانی چاپ تهران 1374 - برگ 97
      2 ) تاریخ ادیان و مذاهب در ایران باستان - عباس قدیانی چاپ تهران 1374 - برگ 98
      3 ) تاریخ ادیان و مذاهب در ایران باستان - عباس قدیانی چاپ تهران 1374 - برگ 115
      4 ) زرتشت پیامبری که از نو باید شناخت - ارباب کیخسرو شاهرخ چاپ تهران 1380- برگ 137
      5 ) تاریخ ادیان و مذاهب در ایران باستان - عباس قدیانی چاپ تهران 1374 - برگ 282
      - واژه نامه استاد علی اکبر دهخدا
      - واژه نامه دکتر محمد معین
      - مجله چیستا
      - شاهنامه فردوسی - دیوان شمس مولانا - دیوان عطار نیشابوری - رباعیات خیام - دیوان حافظ - گلستان و بوستان سعدی - شهریار - هفت پیکر نظامی گنجوی و . . .


      آفت تفکر تعصب است
      السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
      ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
      حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


    7. تشكرها 2 : moaqfe, نسیم حیات
    8. #5
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۶
      نوشته : 1,183 تشکر : 817
      مورد تشکر: 1,676 در 708 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      sara.m آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط shohreh نمایش پست
      منظور از کلمه ی مقدس هم این بود که چرا فقط 7 را تکرار میکنددر مورد عدد 7 سخن نگفته فقط تمام کلمات ان براساس عدد 7 است یا مضرب 7 است من فقط می خوام بدونم چرا خداوند به عدد 7 تاکید داردمثلا جهان هم 7 مانند است یا اسمان 7 طبقه است چرا؟
      البته موارد اينچنيني در مورد اعداد ديگه هم وجود داره، هر چند در مورد بعضي از اين ارقام به شكل غلو آميزي صحبت شده اما نمي توان منكر اين وجوه عددي شد ، من در مورد اينكه چه راز و سري (و نه قداست) در مورد اين ارقام يا ارتباطشون با آيات مربوطه وجود داره چيزي نشنيده ام ولي مسلمه كه اين مساله به قداست اعداد بر نمي گرده
      مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب

    9. تشكرها 2 : hoseintabar, moaqfe
    10. #6
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 65 تشکر : 53
      مورد تشکر: 93 در 33 پست
      حضور : 4 ساعت 57 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گل مرداب آنلاین نیست.



      جنا ب غریبه از پاسختون ممنون حالا چرا 7 اینقدر مهم بوده؟در جواب شما سارا خانم به این ایه و رمز 7 توجه کنید :كلمه(الله) حرف مشترك بين اسم (الله)وآيه (لم يلد ولم يولد)حرف لاماست که اگربررسي شود نتيجه وجود حرف لام درهرکلمه آيه چنين مي شود :لمَ ْ يَلِدْ و لمَ ْيُولَدْ1 1 0 1 1وعدد 11011 توزيع حروف اسم (الله) مضرب هفت است :11011 = 7 × 1573

    11. #7
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : فروردین/۱۳۸۶
      نوشته : 1,968 تشکر : 832
      مورد تشکر: 3,856 در 1,322 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 28 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      hoseintabar آنلاین نیست.

      ارتعاش های هر یک از اعداد :




      یقال.. در علم اعداد ( numerology ) هر یک از اعداد داری انرژی و ارتعاش خاص خود می باشند. که در زیر بصورت بسیار کلی اشاره میشود.
      (1) مردانگی - اول بودن - خلاقیت - اعتماد به نفس
      (2) همکاری - صلح - تعادل - شراکت - دمدمی
      (3) قدرت بیان - اجتماعی - ولخرج
      (4) محافظه کار - ثابت قدم - محتاط
      (5) نمادی از حواس پنجگانه - تنوع طلبی - ناپایداری
      (6) شفاگری - مهربانی - تحت تاثیر دیگران
      (7) عدد رمز و راز - تنهایی - انزوا - معنویات
      (8) قدرت - مادیات - گستاخی - جاه طلبی
      (9) پایان اعداد - اتمام ریتم یا دوره - تحصیلات - سفر
      (0) درریاضی از خود معنی ندارد - با عدد کناری خود معنا می شود - ولی در کل نشانگر انرژی زیاد و افراطی می باشد. ... اما در زبان کامپیوتر (0) درقبل و بعد از عدد معنی دارد.
      ویرایش توسط hoseintabar : ۱۳۸۸/۰۱/۲۹ در ساعت 09:14
      الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

    12. تشكر : moaqfe
    13. #8
      عضو ماندگار
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۷
      نوشته : 611 تشکر : 239
      مورد تشکر: 904 در 419 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غریبه آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط shohreh نمایش پست
      جنا ب غریبه از پاسختون ممنون حالا چرا 7 اینقدر مهم بوده؟در جواب شما سارا خانم به این ایه و رمز 7 توجه کنید :كلمه(الله) حرف مشترك بين اسم (الله)وآيه (لم يلد ولم يولد)حرف لاماست که اگربررسي شود نتيجه وجود حرف لام درهرکلمه آيه چنين مي شود :لمَ ْ يَلِدْ و لمَ ْيُولَدْ1 1 0 1 1وعدد 11011 توزيع حروف اسم (الله) مضرب هفت است :11011 = 7 × 1573
      با سلام
      با توجه به پستی که زدم در کی میبینیم عدد هفت در مورد مرموز بودن بین اعداد حرف اول را میزند.
      اما تقدیس گاهی به حرف و ذات است گاهی به حرف
      در میان مسلمانان آیات الهی مقدس و کلمات مانند الله- خدا و...به هر زبانی
      در علوم غریبه با توجه به اینکه خیلی ها دوست داشتند این کلمات
      را با خود حمل کنند اما خوب بهر حال همیشه وضو نداشتند از
      ریاضیات است کردند
      مثال علی=110
      حسن=118
      حسین=128
      و.....روی اعداد بدون وضو میتوان دست گذاشت
      این اعداد مقدس به ذات است چون بیانگر نام علی است یا حسین
      و یا حسن و...
      اما خود عدد مقدس به لمس کردن بدون وضو نیست.
      چرایش هم داستان مفصلی دارد که اگر فرصت شد با مقدمه
      علم حروف میتوان آن را شرح داد
      "مقدس" در تمامی فرهنگها و ادیان متفاوت است
      ودر پست قبلی حقیر این ماجرا مفصلا شرح داده شد.
      واما قران
      نمی توان گفت در قران ذکر شده عدد هفت مقدس است.
      برای مثال
      اگر یک مر کز جنایت هفت در داشته باشد می توان گفت انجا مقدس
      است؟
      یا اینکه اگر کسی اسمش علی- حسن - حسین اسد الله و....
      می توانیم بگوییم آنها مقدس هستند؟
      و دم های خوبی
      اگر اینطور بود که صدام حسین میشد ادم مقدس!!
      پس بهتره تقدیس را در ذات جستجو کنیم
      مطمئن باشید کلمه بسم الله الرحمن الرحیم آنقدر رمز ر آن نهفته است که با محک هفت سنجیدنش مانند نگاه کردن به دریا با چشمان
      بسته و شنیدن امواج دنیا با گوش های بسته است.
      هفت یک عدد مرموز و کار امد است نه یک عدد مقدس است
      اگر بخواهیم کار امدی را مقدس بدانیم
      شک نکنید عدد پی 14/3 رتبه اول را خواهد گرفت.
      آفت تفکر تعصب است
      السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
      ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
      حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


    14. تشكر : moaqfe
    15. #9
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,970 تشکر : 9,921
      مورد تشکر: 7,315 در 1,806 پست
      حضور : 1 روز 5 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 173 وبلاگ :
      فریاد : بسته است لبم اما پر از فریادم!!!
      Shad
      zeynab آنلاین نیست.



      طبق تحقیقات و بررسی ها عدد من 7 هست... و واقعا فکر میکنم که این اعداد خیلی تو زندگی آدم تأثیرگذار هستند
      در ساحل زندگی قدم میزدم همه جا دو رد پا دیدم،
      جای پای من و خدا.
      به سختترین لحظه ها که رسیدم فقط یک جای پا دیدم.
      گفتم: خدایا مرا در سخت ترین لحظه ها رها کردی؟
      ندا آمد: تو را در سخت ترین لحظه ها به دوش کشیدم!


    16. تشكر : گل اتش
    17. #10
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 11 تشکر : 2
      مورد تشکر: 28 در 8 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      heydar110 آنلاین نیست.



      بنام حضرت دوست

      بسيار در ادعيه ها ديده ايد بطور مثال هنگام صبح

      7 بار سوره قدر

      7بار سوره توحيد

      7 بار ايه الكرسي .............

      حتمآ داراي خاصيت يا اعجازي مي باشد عمل ما در اين زمينه كم است .


      يا علي مددي

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •