• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 41
    1. #1
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : اسفند/۱۳۸۶
      نوشته : 348 تشکر : 101
      مورد تشکر: 1,040 در 285 پست
      حضور : 43 دقیقه
      دریافت : 3 آپلود : 0
      گالری : 9 وبلاگ :
      unas120 آنلاین نیست.

      آیات قرآن در مورد وجوب حجاب




      آیات وجوب حجاب

      اقسام حجاب : جوارح ، جوانب ، جوانح (اقوال و افعال )

      1 – حجاب در رفتار
      وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ( نور / 31 )
      و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد

      وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى ( احزاب /33)
      و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد

      2 - عدم رابطه و دوستی زنان با مردان و بالعکس
      وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء /25 ) و( زنان اهل ) دوست‏گيران پنهانى نباشند
      وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ( مائده / 5 ) و (مردان ) زنان را نباید در پنهانى دوست‏ خود بگيريد

      3 - عدم قرار مخفیانه با زنان :
      لاَّ تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلاَّ أَن تَقُولُواْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلاَ تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىَ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ( بفره / 235)
      با آنان قول و قرار پنهانى مگذاريد مگر آنكه سخنى پسنديده بگوييد و به عقد زناشويى تصميم مگيريد تا زمان مقرر به سرآيد و بدانيد كه خداوند آنچه را در دل داريد مى‏داند پس از [مخالفت] او بترسيد.

      قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنّ َ ( نور/ 30و31)
      به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند.

      4 – حجاب در پوشش

      يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ (احزاب / 59)
      اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند.

      وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ (نور/31)
      و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند( البته در برابر نامحرم )

      5- حجاب در گفتار
      فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ( احزاب /32)
      پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد.

      نتیجه
      وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا
      و كسانى كه [وسيله] زناشويى نمى‏يابند بايد عفت ورزند.

      هشدار
      إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا
      همانا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش خواهند بود

      فایل به صورت word هم می تونید از همین جا دریافت کنید.
      فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
        نوع فایل: zip hejab.zip  , 5.1 کیلو بایت  ,  1251 نمايش

      ویرایش توسط unas120 : ۱۳۸۸/۱۲/۱۰ در ساعت 02:39
      حدیث قدسی
      عبدی اطعنی اجعلک مثلی
      بنده من تو مرا عبادت کن من تو را مثل خودم قرار می دهم.
      عبد وافعی شدی قدرت خدایی پیدا می کنی

      آي دي من در ياهو مسنجر unas120@yahoo.com

    2.  

    3. #2
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 12,416 تشکر : 5,172
      مورد تشکر: 13,435 در 6,159 پست
      حضور : 12 ساعت 44 دقیقه
      دریافت : 45 آپلود : 0
      گالری : 593 وبلاگ : 0
      neginsabz آنلاین نیست.




      حجاب؛ دستور صریح قرآن!




      وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (نور 31)
      ترجمه آیه:
      و به زنان با ایمان بگو:
      از بعضى نگاه‏هاى خود (نگاه‏هاى غیر مجاز) چشم‏پوشى كنند و دامن‏هاى خود را حفظ نمایند و جز آنچه (به طور طبیعى) ظاهر است، زینت‏هاى خود را آشكار نكنند و باید روسرى خود را بر گردن خود بیفكنند (تا علاوه بر سر، گردن و سینه‏ى آنان نیز پوشیده باشد) و زینت خود را ظاهر نكنند جز براى شوهر خود، یا پدر خود یا پدرشوهر خود، یا پسر خود، یا پسر شوهر خود (كه از همسر دیگر است) یا برادر خود، یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود، یا زنان (هم‏كیش) خود، یا آنچه را مالك شده‏اند (از كنیز و برده)،
      یا مردان خدمتگزار كه تمایل جنسى ندارند، یا كودكانى كه (به سنّ تمییز نرسیده و) بر امور جنسى زنان آگاه نیستند. و نیز پاى خود را به گونه‏اى به زمین نكوبند كه آنچه از زیور مخفى دارند آشكار شود. اى مؤمنان! همگى به سوى خدا باز گردید و به درگاه خدا توبه كنید تا رستگار شوید.
      جهان در حسرت آيينه مانده ست
      گرفتار غمي ديرينه مانده ست
      شب سردي ست بي تو بودن ما
      بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

    4. #3
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 12,416 تشکر : 5,172
      مورد تشکر: 13,435 در 6,159 پست
      حضور : 12 ساعت 44 دقیقه
      دریافت : 45 آپلود : 0
      گالری : 593 وبلاگ : 0
      neginsabz آنلاین نیست.




      نكته‏هایی از آیه

      با اینكه خداوند در قرآن به عدد ركعت‏هاى نماز و طواف اشاره نكرده و بیان مقدار و نصاب زكات و بسیارى از مسائل دیگر را به عهده‏ى پیامبر اكرم (صلوات اللَّه علیه) گزارده، ولى در مسائل خانوادگى و تربیتى و مفاسد اخلاقى به ریزترین مسائل پرداخته است.
      خداوند در این آیه بیست و پنج مرتبه با آوردن ضمیر مونث به زنان توجّه كرده است. (تفسیر قرطبى)
      امام صادق (علیه السلام) فرمود: مراد از آیه‏ى «یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ» آن است كه حتّى زنان به عورت زنان نگاه نكنند و عورت خود را از نگاه دیگران حفظ نمایند. (تفسیر نور الثقلین)
      كلمه «الْإِرْبَةِ» به معناى حاجت و نیاز است. مراد از «أُولِی الْإِرْبَةِ» خدمتگزاران و ملازمانى هستند كه تمایل به همسر ندارند.(كافى، ج 5، ص 523)
      پیامبر (صلوات اللَّه علیه) در تفسیر جمله‏ى «إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ» فرمود: خداوند آن دسته از زنان را كه صورت و موى خود را براى شوهر آرایش نكنند و یا تقاضاى شوهر را نپذیرند، لعنت كرده است. (تفسیر نور الثقلین)
      توبه، گاهى پشیمانى از یك گناه فردى و گاهى براى تغییر دادن یك فرهنگ فاسد عمومى است، كه آیه ظاهراً درباره‏ى نوع دوّم است. زیرا در جاهلیت گردن و سینه‏ى زنان باز بود. (تفسیر كبیر فخر رازى)

      ثمرات حفظ حجاب



      حفظ حجاب و ترك جلوه‏گرى ثمرات بسیارى دارد كه برخى از آنها عبارت است از:
      آرامش روحى، استحكام پیوند خانواده، حفظ نسل، جلوگیرى از سوء قصد و تجاوز، پیشگیرى از امراض مقاربتى و روانى، پائین آمدن آمار طلاق، خودكشى، فرزندان نامشروع و سقط جنین، از بین رفتن رقابت‏هاى منفى، حفظ شخصیّت و انسانیّت زن، و نجات او از چشم‏ها و دلهاى هوسبازى كه امروز دنیاى غرب و شرق را در لجن فرو برده است.
      «خمر» جمع «خمار» یعنى روسرى و «جیوب» جمع «جیب» به معناى گردن و سینه است.

      جهان در حسرت آيينه مانده ست
      گرفتار غمي ديرينه مانده ست
      شب سردي ست بي تو بودن ما
      بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

    5. #4
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 12,416 تشکر : 5,172
      مورد تشکر: 13,435 در 6,159 پست
      حضور : 12 ساعت 44 دقیقه
      دریافت : 45 آپلود : 0
      گالری : 593 وبلاگ : 0
      neginsabz آنلاین نیست.




      برداشتهایی از آیه


      1ـ در لزوم عفّت و پاكدامنى و ترك نگاه حرام بین زن و مرد، فرقى نیست.
      «یَغُضُّوا یَغْضُضْنَ یَحْفَظُوا یَحْفَظْنَ»
      2ـ جلوه‏گرى زنان، در جامعه ممنوع است.
      «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ»
      3ـ ظاهر بودن قسمت‏هایى از بدن كه به طور طبیعى پیداست، (صورت، دست یا پا) مانعى ندارد.
      «إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها»
      4ـ در میان انواع پوشش‏ها، نام مقنعه و روسرى بزرگ آمده و این دلیل بر اهمیّت حجاب است. «بِخُمُرِهِنَّ»
      5ـ در قانون گزارى باید به ضرورت‏ها، واقعیّت‏ها و نیازها توجه شود. (اگر پوشاندن آن قسمت از بدن كه خود به خود آشكار است، واجب مى‏شد، زندگى براى عموم زنان مشكل بود) «إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها»
      6ـ اسلام به نیازهاى فطرى و غریزى بشر پاسخ مثبت مى‏دهد.
      «إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ»
      7ـ از بردگان و غلامان و افراد ملازمى كه نیازى به همسر ندارند، ستر و پوشاندن واجب نیست.
      «أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ»
      8ـ هرگونه راه‏رفتنى كه سبب آشكار شدن زیورهاى مخفى زن شود ممنوع است.
      «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ»

      9ـ زن، حقّ مالكیّت دارد. «مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ»
      10ـ زن، زینت خود را تنها به زنان مسلمان مى‏تواند نشان دهد و نزد زنان كفّار باید خود را بپوشاند. «نِسائِهِنَّ» یعنى زنان خودى و مسلمان نه بیگانه.
      11ـ پوشش زن با تمایلات جنسى مردان نامحرم كاملًا ارتباط دارد، براى «غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ» كه میلى به همسر ندارد پوشش لازم نیست.
      12ـ حجاب و پوشش، واجب است، «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ» و هركارى كه زینت زن را آشكار كند یا دیگران را از آن آگاه كند ممنوع است. «لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»
      13ـ مقدار واجب براى پوشش سر و صورت، انداختن روسرى و مقنعه‏اى است كه گردن و سینه را بپوشاند.
      «بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ»
      14ـ با حفظ حجاب، حضور زن در جامعه مانعى ندارد.
      «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ» همانگونه كه شركت زن در نماز جماعت بلامانع است.
      «وَ ارْكَعِی مَعَ الرَّاكِعِینَ» (آل عمران، 43)
      15ـ همه مردم نسبت به مسأله نگاه و حجاب مسئولند و براى نگاه‏هاى حرام خود باید توبه كنند.
      «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ»
      16ـ مقتضاى ایمان، توبه به درگاه خداوند است.
      «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ»
      17ـ توبه، هم واجب است و هم كلید رستگارى است.
      «تُوبُوا ... تُفْلِحُونَ»
      18ـ راه رستگارى، بازگشت از مسیرهاى انحرافى به راه خداست.
      «تُوبُوا إِلَى اللَّهِ ... تُفْلِحُونَ»



      منابع:
      1- تفسیر نور، ج 8
      2- (تفسیر نور الثقلین)
      3- (تفسیر كبیر فخر رازى)
      4- كافى، ج 5
      جهان در حسرت آيينه مانده ست
      گرفتار غمي ديرينه مانده ست
      شب سردي ست بي تو بودن ما
      بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

    6. #5
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 26 تشکر : 1
      مورد تشکر: 36 در 15 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      روبند تقوا آنلاین نیست.

      افلا یتدبرون القران و لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا




      نقل قول نوشته اصلی توسط neginsabz نمایش پست

      برداشتهایی از آیه

      2ـ جلوه‏گرى زنان، در جامعه ممنوع است.
      «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ»
      3ـ ظاهر بودن قسمت‏هایى از بدن كه به طور طبیعى پیداست، (صورت، دست یا پا) مانعى ندارد.
      «إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها»
      4
      چرا فقط میگویید جامعه . بله در جامعه درست است ولی مقابل محارم هر گونه زینتی مجاز است اشکار شود؟نباید از پیش خود به ایه جامعه فقط اضافه نمود

      چرا انچه ظاهر است را اولا به بدن نسبت دادید حالانکه دلائل متعدد و قطعی وجود دارد زینت در این آیه اشیاء است نه خود زن اولا ثانیا چطور صورت و دست را بطور عام (مقابل محرم یا نامحرم) مجاز دانستید





      اما بعد


      لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها یعنی چه

      جواب رایج و غلط و بیچاره کننده ی اول
      یعنی لا یبدین زینتهن للاجانب الا ما ظهر منها سپس با توجه بعضی احادیث مفسر ما ظهر ما ظهر منها وجه و کفین است و ما علیها من الزینه مانند سرمه و خاتم

      تناقضات جواب اول
      این معنا برای عبارت آیه غلط است
      اولا فقط للاجانب به ان نسبت میدهند در حالیکه هیچ دلیلی وجود ندارد فقط برای اجانب این دستور رسیده باشد فطرت هم همین را تائید میکند که بالاخره یک حدی برای ابداء زینت مقابل محارم عمومی (غیر شوهر)هست و زن نمیتوان به شرم اور ترین شیوه مقابل حتی پسرش ظاهر شود چبرسد پسر خواهرش حتی یک مقدار شرم اور و یا شرم نیاور ولی دارای فساد ریز
      ثانیا
      زنیکه سرمه و انگشترش هر چندهر روز در اوردن و پاک کردنش ممکن نیست را در کوچه به نا محرم نشان میدهد دارد اظهار میکند نه اینکه ظاهر شده است چون واجب نیست بیاید بیرون مقابل نا محرم آنهم با صورت باز تا چاره ای جز ظهور برای سرمه ی روی چنین چهره ای نباشد میتوان صورت حاوی این زینت را پوشید یا اصلا حاضر نشد مقابل نا محرم . به هیچ وجه نمیتوان گفت ظهر (خودش ظاهر شده)اینجا درست است بلکه ما یظهرن باید می آمد چون اختیار دارد روبند بزند ولی نزده پس اظهار کرده ولو سرمه باشد و انگشتر نه ارایش غلیظ روی دست و صورت همچنین است حتی برای خود وجه و کفین بقول نویسنده کتاب مسئله حجاب ساده و عادی!(همین عادی شیخ وشاب را غیر عادی کرده ای نویسنده رحمک الله و ایانا اذ لحقنا بک.همین ساده جملگی مردان را بسختی انداخته).چون مجاز بوده میتوانسته (بلکه طبق فطرت و کتاب واجب بوده ولو فعلا خواننده قبول ندارد چو به همه بینات قران احاطه ندارد یا نمیخواهد که داشته باشد مثل نخواستنش بر قبول حکم فطرت بفساد انگیزی چهره زن جوان غیر قاعده)همیشه صورتش را مقابل نامحرمان بپوشد ولی با اختیار خود با اخراج صورت از روسری نپوشیده پس اظهار کرده الا و لا بد نه اینکه ظهر ضمن اینکه اصلا وجه و کفین زینت نیست که منظور ایه باشد زینت شی است بنا بشهادت قران و لغویان وکفی بالقران و ببیان زینت در خود همین ایه به جسم صدادار و ذکر ضرب خمر بر جیب که نشان میدهد جیب داخل در زینت نبوده تا بوسیله ی همان امر لا یبدین زینتهن پوشش اش امر شده باشد پس وجه و کفین هم مثل جیب زینت نیست و نمیتوان حضورش را در دل زینت نهی شده و سپس استثناء شده معتقد بود و قول قول فاسدی ست .




      جواب صحیح و دوم
      لا یبدین زیتنهن الا ما ظهر منها یعنی وقتی میخواهید چیزی از زینتتان را ابداء کنید انچه فطرت پسند است و ظاهر نکردن ان موجب حرج است را ابداء کنید نه همه ی انچه از زینت دارید . همه ی انچه از زینت دارید فقط برای شوهرتان است نه غیر شوهر از محارم و از غیر محارم. باید جلوی محارم انچه شایسته است ظاهر باشد ابداء کنید زیاده از فطرت نباشد جلوی نا محرم هم همینطور . جلوی محرم انگشتر و سرمه است جلوی نا محرم ظاهر ثیاب است همینقدر بشرط درست و بجا بودن خروجتان از خانه.

      صحت و سلامت جواب 2
      زن در مقابل نا محرم است
      زن چادرش و روبندش را ابداء کرده (نه اینکه بدا بلکه ابداء کرده چون میتوانست خانه بماند ان را بیرون نیاورد جلوی چشم نا محرم نشان دهد ترکیب و رنگ و جنش اش را)ولی چاره ای نبوده برای بیرون آمدن و حضور در کوچه و رفتن به مسجد که حلال است یک زینتی روی این جسم با ان بیرون بیاید تا جسم را بپوشد اینجا هم حق است که آیه فرموده ابداء کرده و هم فرموده خودش ظاهر شده(جلوی مرد بخاطر همراهی و اتصال اجباری با زن مومن ایکه (یعنی خود حضرت زهرا سلام الله علیها)حلال (بلکه مورد سفارش و جزو امر خدا )است بیاید در مسجد مقابل ابوبکر)
      قول ابن مسعود ارضا شده که ظاهر ثیاب است و موافق قول رسول الله ص است
      قال رسول الله (صلى الله عليه و آله) النساء عي و عورات ، فاستروا العورات بالبيوت، و استروا العي بالسكوت.

      زن مقابل محارم است
      زن صورتش باز است مقابل محرم روی صورتش زینت است
      زن زینت روی صورتش را ابداء کرده (میتوانست با آن جلوی محارم نیاید)و لی چون صورت حلال بوده جلو محارم چاره ای نبوده ان بقایا(=سرمه . انگشتر مقیم چشم و انگشت) زیتنت حلال(=ارایش غلیظ . لاک و کرم و اکلیل و ناخن بلند و...) برای شوهر(که مقدور نیست حذف کاملش همیشه موقع حضور جلوی محارم غیر شوهر) میتوان گفت ظهر (ظاهر شده خودش)از این بابت ولی یظهر یا معادلش ابداء از جهت که به هرحال زن ان را اورده جلوی چشم غیر شوهر و ابداء کرده ولی ظهر چون با حضور حلال صورتش انهم اجبارا چون از توان برون است (حذفش برای زن مقابل در حضور مکررش مقابل محارم)ظاهر می شود هر چند ظاهرش نمیکنیم
      قول ابن عباس و قول مفصل ائمه اطهار سلام الله علیهم که سرمه و انگشتر و خضاب روی دست وصورت است


    7. #6
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 26 تشکر : 1
      مورد تشکر: 36 در 15 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      روبند تقوا آنلاین نیست.

      2





      هم توجه به پسند عقل شده(انچه خدا الهام کرده از تقوای نفس به نفس)که آیا می پسندد زن صورت و دست کافی برای زلزال مرد را به علاوه سرمه و انگشتر در خیابان یهن کند مردان لگد مالش کنند ایا میپسندد ذکری و یادی از مقدار مجاز ابداء زینت جلوی محارم هرگز در قران نیامده باشد قرانی که اینهمه ایه حجاب دارد و به همین خاطر زنان برای خود ازادی ببینند هر کس هرجور خواست زینت اش را مقابل محارم غیر شوهر ارائه کند بیچاره برادر دختر بیچاره پسر خواهر و برادر بیپاره عمو بیچاره پدر شوهر بیچاره خود زن که باین وسیله دارد گناه میکند و از خدا دور میشود و از محارمش هم دور و دارای یک ارتباط ناقص و بحرانی و بی سلامت(بدلیل خارج شدن انها از حال عادی )
      چند مثال توخود بخوان حدیثی مفصل از این مجمل
      - بارها دیده شده پدر بزرگ های دانا به نوه های دختر میگویند دامن بپوشید با این شلوارهای تنگ در خانه جلوی بقیه راه نروید
      - پدر همسر امام خمینی ره بدخترانش میگفته چادر داشته باشید جلوی من
      (از زبان همسر امام)
      - مرد به زنش در شب عروسی میگوید با پدرت مواجه نشو
      - خاله حیا میکند از پسر بالغ خواهر ولو او زن دارد به خاطر ارایش غلیظ صورت یا لباس های کذائی که فریاد زن ها هم گاهی از این لباسها در امده







      هم به همه ی 2 دسته روایات عمل شده (یک دسته ظاهر ثیاب است و نقاب زن در شهادت و توضیح روش ستر وجه بصورت غیر ملاصق در حج و... دسته دیگر که سرمه و انگشتر و گاهی دستبند را ان ما ظهر توضیح داده اند که از این روایات بدست می آید(1) مقابل محارم منظور است نه مقابل غیر محرم چنانکه عده اول عجولانه برداشت اشتباه کردند و همین روایات شاهد خطای بزرگ انان است نه مایه عذر ایشان . اگر بدست نمیامد این دسته روایات به عرض دیوار کوبیده میشد چون فسئلوهن من وراء حجاب و شهادت قطعی قلب سلیم و بقیه روایات مبین سنت حینئذ بر خلاف این مفهوم بود و قول به حلیت وجه و کفین مقابل اجنبی جز اتباع خطوات شیطان چیزی نبود.سپس مخاطب به فان زللتم من بعد ما جائکم البینات فاعلموا ان الله عزیز حکیم میشود چنین قائل ای بجای اینکه جزو این الذین امنوا(ملا فتح الله کاشانی ...ایت الله بروجردی...ایت الله خوئی...ایت الله ضیاء آبادی...)باشد - فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ اللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيم‏ تا در صراط مستقیم حرکت کرده باشد نه در صراط کج ابداء وجه و کفین ایکه رونق خورشید میبرد تا زمانیکه خدا رونقش را ببرد و چنان زشتش کند که از او بترسیم و از دختران او زیرا خدا میدانسته به همان سبیل خواهند شتافت. این مطلب در تورات آمده:خدا رو های دختران با خود نما را زشت میکند )

      هم به بینات این آیه و بقیه آیات حجاب و بقیه آیات قران(مثل لا تعاونوا علی الاثمو العدوان)



      قران سنت عقل . اجماع را هم براورده میکند چون در طول قرون سیره مسلمین بر منع خروج نساء سافرات الی الاسواق و... بوده


      ولی معنای اول را قران هیچ یک از آیاتش سنت هیچ یک ازصحیحات اش نفس هیچ یک از تقوا های ملهمش و جمع هیچ یک از افرادش تائید نمیکند


      سپس اجتهاد هم با وقوع شرایط ریبه و تلذذ (که همواره موجود است برای زن غیر قاعده . و لو در یک سال بیرون رفتن زن فقط یک بار رخ دهد که مردی حواسش بصورت و دست این زن جمع شود و بقیه نگاه مردان به سایر زنان باشد.حال انکه هر روز و هر دم چشمان سیری نا پذیر رجال به دست و صورت زنان است فما فوقها)همین نظر را تائید میکند و ان مجتهدی که با وجود این شرایط هم لازم نداند پوشش را با توجه به نص لا تعاونوا علی الاثم و العدوان اجتهاد در برابر نص کرده است زیرا واجب است زن با علم به تلذذ یا خوف آن از صورتش و دستش آنرا بپوشد (و برگرداندن صورت و قایم کردن دست در استین کافی نیست چون اثم صورت گرفته ولو 2 ثانیه حتی چه بسا با همان یک نظر فتنه و فساد در جانش شعله بکشد زن خودش را طلاق دهد دنبال چنان زنانی برود.یک تیر مسموم شیطان جانش را بگیرد تا بمیرد) تا تعاون در اثم و عدوان نکند (وگرنه اصلا قدم از خانه بیرون نگذارد ) .


      ************************************************** ******************

      (1)"النصوص الوارده فی تفسیر الزینه یفیدان ان الزینه علی قسمین:قسم منها یجب ستره فی نفسه و هو ما عدا الوجه و الکفین من البدن. و قسم منها لا یجوز ابداؤه لغیر المذکورین فی الایه الکریمه مطلقا و هو تمام البدن من دون الاستثناء "کتاب النکاح السید الخوئی ج1 ص 60-67



    8. #7
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 26 تشکر : 1
      مورد تشکر: 36 در 15 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      روبند تقوا آنلاین نیست.

      3







      بررسی بقیه حرفها


      برای زن زینتهای ظاهر کدام است؟براي زن زینت ظاهر دست و صورت نیست. برای زن زیبنده و زینت ظاهر فقط اطاعت امر خداست

      ذیل این عبارت زیر دوباره نتایج بحث آیت الله خوئی را یادآوری میکنم
      پوشش زینتهای ظاهر واجب یا مستحب؟پوشش ان نه واجب و نه مستحب است شاید مباح شاید با احتمال قوی تر مکروه (مثل به خود سخت گیری اشق علیک که حتی انگشتر را جلوی محارم از دست بیرون اورد)و حرام (شاید مثل ترک وظیفه توسط حضرت زهرا س در دفاع در مسجد) باشد(یعنی حرام است ایشان زینت ظاهرشان در بیرون که ظاهر چادر و روبنشان است را با نشان ندهند بلکه در خانه بنشینند)
      صورت اصلا زینت نیست بدلائل کثیره اولا
      ثانیا ما ظهر نیست خدا ظاهر نکرده به اجبار ما یظهر است شما بظلمتان اظهارش میکنید (در بیرون از خانه) بعد عینک دودی میزنند کان هیچکدام از شما مردان و درخواستتان را ندیدم خوب چرا روبند نمیگذاری تا خدا را راضی کنی چون آنها را به خواهش نیاوری و خود را به قدر و آسایش
      ثالثا این آیه چون شخص مقابل اش ذکر نشده برای هم زمان مواجهه با محرم و هم نا محرم پیام دارد نه فقط نامحرم . بلکه به محرم اقرب است چون اسم انها در ایه برده شده.ولی اسمی از نامحرم انجا نیست تا اخر ایه که مفهومی از نا محرم در نظر می آید :و لا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن و نزنند با پاهایشان تا دانسته شود انچه مخفی دارند از زینتشان یعنی خدا به ما میفهماند جلوی نامحرم که عبارت مقتضی یک چنین معنای ظریف و سنگینی است نه به ان راحتی که شما خیال کردید که صورت و دست مال مردان کوچه است و برای شما تا انرا بعنوان زینت ظاهر جعل کنید و قالوا هذهأنعامو حرث حجر لایطعمها إلاّ من نشاءبزعمهم میگوید این وجهی و کفین ای است حرام در اجتماعاتمختلط و رویارویی با نامحرم نمیچشانیم اش جز انکه بخواهیمبزعمهم (خدا میفرماید حرام است ابداء وجه و کفین طبق فتوای ایت الله خوئی حرمت علیکم لحم خنزیر ولی ما حلال ش می دانیم حرف خدا را در انجا دیگر عمل نمیکنیم بدون بسم الله سر میبریم و گوشتش را پخش میکنیم .). مگر این خیال شما با این دستور کمترین سازش را دارد صدای تق تق کفش کجا پیشانی و ابرو و عینین و بینی و شفتین و خدین و جمال کلی وجه و سفیدی و ظرافت کفین کجا . صدای شی که مورد طلب مرد نیست کجا رویت کوچکترین مساحت از زیباترین قسمت خود زن کجا. اگر علم به وجود زینتی مخفی شده بد است علم به دست و صورت علنی شده بد نیست مگر علم به وجود زینت مخفی به چه دردی میخورد جز بدرد علم بوجود زنی بالقوه در نزدیکی پس همانطور که علم بوجود زنی بالقوه بد است علم بوجه و کفین ارائه شده بدتر است و مستحق لا ی نهی شدیدتری و توبوا ی قوی تری
      أَصْطَفَى الْبَناتِ عَلَى الْبَنِينَ (153) ایا زینت را خدا برگزیده برای خود زن(که از حتی صدای زینت نهی کند از خود زن نه)
      أَ فَلا تَذَكَّرُونَ (155) آيا پس از اين همه بيان باز پند نميگيريد.
      أَمْ لَكُمْ سُلْطانٌ مُبِينٌ (156) یا برایتان هست دلیلی روشن
      فَأْتُوا بِكِتابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ (157) آن كتاب و مدرك را بياوريد اگر راست مى‏گوييد.


      وان احادیث که با استنباط غلط باعث این خیال رایج است که در اسلام وجه و کفین مقابل نا محرم استثنا و ما ظهر است در واقع ان خیال رایج (نه خود ان احادیث که شرحش از لسان ایت الله خوئی گذشت)بزبان شما میدهد بلکه انقدر قطعی اش فرض کرده اید که بزبان هم نمیاورید که زینت ظاهر یک چیز است(توجه به مکانش ندارید مقابل محرم و نامحرم)انهم صورت است این وحی منزل است . بخداوندی خدا وحی منزل نیست شما وحی منزلش دانسته اید و هزار وحی دیگر قران بر ضدش را مستمسک نیستید برای چه برای اینکه شیطان دورتان کند از حق . و لقد صدق ابلیس ظنه فاتبعوه الا قلیلا من المومنین-و ما کان له علیهم من سلطان الا لنعلم من یومن بالاخره ممن هو منها فی شک و ربک علی کل شی حفیظ . قربان ان قلیل من المومنین که چنان حیا دارند که قلبشان پر نور است از ان حین مشی بین الناس . روبند اولین فرض عالم وجود زنانگی انهاست.لِمِثْلِ هذا فَلْيَعْمَلِ الْعامِلُونَ (61)باید برای مثل این عمل کنند عاملون أَ ذلِكَ خَيْرٌ نُزُلاً ایا نیداختن قناع حیا از وجه پذیرائی ای بهتر از سوی خدا به ارمغان میاورد أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ (62) یا صورت سافره و حاسره و کاشفه القی شده ی قناع از روی ان که محل پرتاب تیرهای سمی شیطان است إِنَّها تَرْمِي بِشَرَرٍ كَالْقَصْر و داغ از غضب حضرت رحمن (پدر بزرگ 90 ساله با عبا و عمامه مادر ای دارم خیلی بسیار باخدا و نورانی در باره زنانکه صورتشان را نمیپوشند به زبان مشهدی اینطور میگوید از همی صورت برمگردن که ...ازشا بترسی ........اخر خودشون باید فهمیده بشن که ای....مال محرمشایه یکبار دیگر گفتند خدا زشتشان میکند ...این حاج خانم ما را نگاه کن(یکسال پیش فوت کردند اللهم اغفر موتانا) ..باین مضمون گفتند که : هنوز اب و رنگ دارد جذبه دارد و فرم اصلی صورتش باقی مانده

      پوشش وجه و کفین زن غیر قاعده واجب است نه مستحب . مستحب برای زن قاعده ایست که امید ازدواج ندارد . همان زن پیری که جلوی نا محرم رویش را ریز تر از جوانان میگیرد فقط سرش را بسمت نامحرم میتابد اگر لازم بود و مقابل او نمینشیند این همان استعفاف آیه 60 سوره نور قران است


      و معنای خمار ؟ معنای جلباب ؟تفاوت این دو ؟خمار پوشش (یا روسري زن) در بین محارم است که انرا زن مومن باید بر جیب یعنی سینه ی خود بچسباند بگذارد محکم که از شرایط لازم قبل از اذن به ابداء زینت برای محارم مذکور در آیه است و او به خطا محارم را حساس نمیداند باین محل ظریف و پر اشتیاق فکر میکند نگاه خودش و انان به انجا یکی ست وگرنه هیچ گاه مقابل نا محرم بمقتضای علم ایکه از عظمت و جلال این نقطه برای مرد دارد اینکار را نمیکند بفرض اولین انجام بلافاصله تا ابد ترکش میکند مثل زنان کافر که عمد به بیحجابی دارند برای ارامش خود ان نقطه را خیلی محافظت شده و عارفا بخطره با گرفتن حالت منع بخشش بخود ساعتی و نه دائم باز میگذارند تا نظرها را جلب کنندجرات اینکار را همه ی زنان کافر ندارند قدرت مقاومت با وجود آشکار بودن انقسمت را هر زنی از ایشان ندارد زیرا سینه زن را خداوند محل رؤیایی مرد قرار داده روبند و دستکش پوشش لازم زن جوان بی آرایش در مقابل نا محرم است(آیه 60 سوره نور) جلباب چادریست محتاج ادناء کامل تا رادع نظر و شکننده نگاه باشد


    9. #8
      کارشناس پاسخگوی قرآنی
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۸
      نوشته : 2,723 تشکر : 1,550
      مورد تشکر: 6,848 در 2,213 پست
      حضور : 18 روز 21 ساعت 39 دقیقه
      دریافت : 41 آپلود : 0
      گالری : 13 وبلاگ : 0
      هدی آنلاین نیست.



      به نام خدا
      با سلام
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      اولا فقط للاجانب به ان نسبت میدهند در حالیکه هیچ دلیلی وجود ندارد فقط برای اجانب این دستور رسیده باشد فطرت هم همین را تائید میکند که
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      بالاخره یک حدی برای ابداء زینت مقابل محارم عمومی (غیر شوهر)هست و زن نمیتوان به شرم اور ترین شیوه مقابل حتی پسرش ظاهر شود چبرسد پسر خواهرش حتی یک مقدار شرم اور و یا شرم نیاور ولی دارای فساد ریز

      مسلما همينطور است و براي حضور در مقابل محارم نيز حدودي وجود دارد و به صرف محرم بودن ، زن نبايد از هر زينت و لباسي
      استفاده كند ، تصور نميكنم در اين بحث و حداقل در اين تاپيك كسي منكر چنين امري باشد . دوستان هم كه از ابداء زينت در مقام محارم سخن ميگويند حد متعارفي كه فساد انگيز نباشد و ... را در نظر دارند و البته ما در تاپيكي ديگر در اين خصوص به بحث نشستيم .
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      زنیکه سرمه و انگشترش هر چندهر روز در اوردن و پاک کردنش ممکن نیست را در کوچه به نا محرم نشان میدهد دارد اظهار میکند نه اینکه ظاهر شده است
      اگر سرمه و انگشتر زينت محسوب شود - كه بر طبق نظر برخي فقها محسوب مي شود- هر چند پاك كردن و در آوردن آن مشكل باشد ، از ابداء آن ها بايد خودداري كند .
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      همچنین است حتی برای خود وجه و کفین بقول نویسنده کتاب مسئله حجاب ساده و عادی!(همین عادی شیخ وشاب را غیر عادی کرده ای نویسنده رحمک الله و ایانا اذ لحقنا بک.همین ساده جملگی مردان را بسختی انداخته)
      هر چند بحث در اين باره بصورت مستوفي در تاپيكهاي ديگر انجام شده و بنده قصد تكرار مكررات را ندارم اما نكته اي كه ظاهرا خلط شده و در اين بخش از فرمايشات جناب روبند تقوا منعكس گرديده اين است كه آنچه فساد ببار آورده وجه و كفين عاري از زينت نيست بلكه زينت نمودن اين مواضع اولا و عدم پوشش مواضع محرم ديگر ثانيا و زينت نمودن همان بخشهاي ممنوع ثالثا است .
      شما از حكم فطرت و عقل سخن ميگوييد در باب فساد انگيزي وجه و كفين عاري از زينت و اينكه ديدن اين دو موضع بدون زينت براي هر مردي يقينا فساد انگيز است اما اين مدعاي شما صحيح نيست
      به گواهي مردان با تقوا و اهل ورع و اهل مراقبه و در راس آنان غالب فقهاي جامع الشرايط ، ديدن وجه و كفين بدون زينت زن براي مردي كه نگاه ريبه به او ندارد بلا اشكال است لذا استقراي شما ناقص و استدلالتان در باب فساد انگيزي وجه و كفين بدون زينت براي هر مردي ،نا تمام است و صرفا نگاه از روي ريبه به اين مواضع مباح ، حرام ميباشد نه نگاه غير التذاذي .
      اليس الله بكاف عبده

      الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
      الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

      ****
      بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
      شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

      حضرت زهرا (س) :
      كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد

    10. #9
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 26 تشکر : 1
      مورد تشکر: 36 در 15 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      روبند تقوا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی مباحث زنان نمایش پست
      ديدن وجه و كفين بدون زينت زن براي مردي كه نگاه ريبه به او ندارد بلا اشكال است لذا استقراي شما ناقص و استدلالتان در باب فساد انگيزي وجه و كفين بدون زينت براي هر مردي ،نا تمام است و صرفا نگاه از روي ريبه به اين مواضع مباح ، حرام ميباشد نه نگاه غير التذاذي .
      از تمام مردان که در سال خانم با آنها مواجه میشود یا صورت او را میبینند اگر یک مرد به صورت او با ریبه یا تلذذ نگاه کند آیا این کافی است برای با وجه کفین پوشیده خارج شدن یا میگوئید نه لازم نیست؟
      اگر در مسیر راهی طولانی فقط یک چاه یا مانع باشد ما باید به اعتبار بقیه راه جلوی پای خود را مراقب نباشیم
      هر بیشه گمان مبر که خالی است شاید که پلنگ خفته باشد
      یا هروقت در چاه افتادیم یا پایمان به سنگ گیر کرد زود خود را بیرون اوریم و از زمین خوردن جلوگیری کنیم یعنی مثلا زن صورتش را برگرداند و از فساد بیرون آید
      اخر چرا از اول صورتش را نپوشد که به گناه نیفتد و نیاندازد بحکم و لا تعاونوا علی الاثم
      (بعد از انکه آیات حجاب را مفید حکم وجوب نداند که اینهم در نهایت اشکال است)
      شاید وقتی در چاه افتاد نتواند بیرون آید هرچه سعی کند
      مگر فقط گذشتن از آن مرد است در آمدن از چاه سیاهی قلب مهم نیست حالانکه تا خدا دوباره جراحت قلب مان را مداوا نکند در حالت آثم قلبه که با دست خود برای خود خریده ایم میمانیم .روز ها بر ما میگذرد ما سر جای اولمانیم اگر عقب تر نباشیم . نه نور قلبی نه ذکر ربی نه یاد قبری نه خوف حشری .چون از بین اش برده ایم و جبرانش به حال اول برگردانده نه اینکه ارتقا دهد .چون خواهان ارتقا نیستیم با عمل مان .


      چبرسد باین که زن جوان شهادت میدهد نگاههای بد خیلی بیشتر از این است حتی به چادر و شخص او و صرف اطلاع بر زنانگی او بمحض قرار گرفتن مقابل نامحرم .حضرت عیسی ع فرموده اند ...اگر بتوانی به پوشش زن هم نگاه نکنی چنان کن.


      پس چرا زنان بعد از صدق کلمه زن جوان با تبعات طبیعی آن بریشان و نوشته آیت الله سیستانی در عروه الوثقی
      که در صورت ریبه و تلذذ واجب است بر او ستر آن دو

      با صورت باز و دستان نمایان می آیند بیرون جلوی چشم همه ی مردان ؟از صبح تا شب صد روز و هزار روز .تا خدا اعضای صورتشان را جا به جا کند و رنگ از رخشان ببرد
      ( و آنزمان عمل نکردن بوظیفه برایشان حق تر جلوه داده شود چون مردان نتنها نظر لذت ندارند بلکه گاهی نظر وحشت و استعاذه دارند و ومیگویند خدایا نصیب نکن .این اثر چیست اثر سالها لج بازی با خدا. نطمس وجوها .در تورات است که خدا صورت اینچنین زنان را زشت میکند .)

      آیا این را صفت حق میتوان داد یا اتباع مردم از منکرهای معروف شده ی آخر الزمان

      ای کاش بجای نقد بنده به انکار این بدیهیات توسط عموم زنان از جمله زنان خودمان بپردازیم
      و انابه کنیم بسوی ربمان و تسلیم شویم برایش قبل انکه بیایدمان عذاب سپس یاری نشویم
      و اتباع کنیم احسن انچه نازل شده سویمان از ربمان قبل انکه بیایدمان عذاب ناگهان و ما حالی مان نشود
      که بگوید نفسی یا حسرتا بر انچه کم روی کردم در جنب الله و اینکه بودم از مسخره گران
      یا بگوید اگر الله هدایتم میکرد حتما از متقین بودم
      یا بگوید حینی ایکه میبیند عذاب را اگر برایم بازگشتی باشد تا میبودم از احسان کاران

      بله آمده برتو آیات ام پس تکذیبشان کردی و استکبار کردی و بودی از کافران



      [سوره الزمر (39): آيه 53]
      قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (53)

      بگو: «اى بندگان من- كه بر خويشتن زياده‏روى روا داشته‏ايد- از رحمت خدا نوميد مشويد. در حقيقت، خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، كه او خود آمرزنده مهربان است. (53)فولادوند


    11. #10
      کارشناس پاسخگوی قرآنی
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۸
      نوشته : 2,723 تشکر : 1,550
      مورد تشکر: 6,848 در 2,213 پست
      حضور : 18 روز 21 ساعت 39 دقیقه
      دریافت : 41 آپلود : 0
      گالری : 13 وبلاگ : 0
      هدی آنلاین نیست.



      به نام خدا
      با سلام
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      از تمام مردان که در سال خانم با آنها مواجه میشود یا صورت او را میبینند اگر یک مرد به صورت او با ریبه یا تلذذ نگاه کند آیا این کافی است برای با وجه کفین پوشیده خارج شدن یا میگوئید نه لازم نیست؟

      خانم زماني كه بداند مردي با ريبه به او نگاه ميكند تازه تكليف وجوب پوشش وجه و كفيني كه زينت هم ندارد بر او بار مي شود ، وقتي نداند چه تكليفي دارد ؟
      مرد تكليف دارد مراقب نگاه خود باشد يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم باشد در جامعه اسلامي هم اصل برائت مسلمان است اينكه خانمي بخواهد مراعات احتياط كند بحثش با وجوب متفاوت است وجوب در زمان علم به مساله است اگر بداند مورد چنين نگاهي واقع شده يا مي شود - مثلا در فلان محل كه حاضر شود يقينا چنين نگاهي به او خواهد بود - در اينصورت تازه حكم وجوب بر او بار مي شود نه اينكه از ابتدا پوشش وجه و كفين بي زينت واجب باشد .
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      نوشته آیت الله سیستانی در عروه الوثقی که
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      در صورت ریبه و تلذذ واجب است بر او ستر آن دو

      جناب روبند تقوا يك سوال مهم اينجا بوجود مي آيد ، اگر اينگونه كه شما ميفرماييد وجوب پوشش وجه و كفين از ابتدا وجود داشته باشد چرا آيت الله سيستاني اين وجوب را منوط به ريبه و تلذذ نمودند و اگر اينگونه كه شما ميفرماييد :
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      از تمام مردان که در سال خانم با آنها مواجه میشود یا صورت او را میبینند اگر یک مرد به صورت او با ریبه یا تلذذ نگاه کند آیا این کافی است برای با وجه کفین پوشیده خارج شدن یا میگوئید نه لازم نیست؟
      باشد و :
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      چرا از اول صورتش را نپوشد که به گناه نیفتد و نیاندازد بحکم و لا تعاونوا علی الاثم
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      نگاههای بد خیلی بیشتر از این است حتی به چادر و شخص او و صرف اطلاع بر زنانگی او بمحض قرار گرفتن مقابل نامحرم
      چرا آيات عظام امثال آيت الله سيستاني - حفظه الله - چنين وجوبي را بيان نفرمودند ؟ البته از ايشان نام بردم زيرا شما بخشي از نظر فقهي ايشان را آورديد وگرنه برخي ديگر از آيات عظام نيز همين نظر ايشان را دارند .
      پس اينگونه نيست كه بخاطر يك بي نماز باب مسجد را ببندند بلكه در حكم الهي مرد يك وظيفه و سهم در پاكي و سلامت اجتماع دارد و زن يك وظيفه حال اگر يكي از دو طرف نخواست به وظيفه اش عمل نمايد تكليف طرف مقابل ساقط نمي شود مرد اگر نگاه حرام داشت ، زن به محض اطلاع - از هر راهي كه باشد - حكم وجوب وجه و كفين بي زينت بر او بار مي شود نه اينكه بطور عادي و ابتدايي اين وجوب وجود داشته باشد .
      پوشش آن احتياطي ميشود باشد- يعني پوشيه- و برخي خانمها ممكن است از اين پوشش استفاده نمايند اما وجوب پوشش وجه و كفين بي زينت در مقابل مرداني كه علم به نگاه آنها نداريم - از هر راهي - مخدوش است كما اينكه نظر غالب فقهاي عظام هم حكم وجوب پوشش وجه و كفين بي زينت در صورت نگاه ريبه است .
      نقل قول نوشته اصلی توسط روبند تقوا نمایش پست
      حضرت عیسی ع فرموده اند ...اگر بتوانی به پوشش زن هم نگاه نکنی چنان کن.
      از اين فرمايش هم جز احتياط بر نمي آيد .



      ویرایش توسط هدی : ۱۳۸۹/۱۱/۲۷ در ساعت 18:44
      اليس الله بكاف عبده

      الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
      الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

      ****
      بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
      شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

      حضرت زهرا (س) :
      كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد

    صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •