+ ارسال موضوع جدید
صفحه 1 از 29 1231121 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 287

موضوع: مباحث مربوط به ازدواج موقت؛ صيغه و متعه

جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
  1. #1
    دوست جديد
    تاریخ عضویت : جنسیت بهمن/۱۳۸۵
    نوشته : 4 تشکر : 0
    مورد تشکر: 28 در 4 پست
    حضور : 13 دقیقه
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    lforghan آنلاین نیست.

    مباحث مربوط به ازدواج موقت؛ صيغه و متعه




    سلام دوستان یکی از محرمات قطعی در قرآن ازدواج با زن زانیه غیر تائبه(روسپی<تن فروش>که توبه نکرده) است آیه ای که دلالت به این امر میکند آیه 3 سوره نور:((الزَّانِی لَا یَنکِحُ إلَّا زَانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَالزَّانِیَةُ لَا یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذَلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ)) ترجمه:(مرد زناکارجز زن زناکار یا مشرک را به همسری نگیردو زن زناکارجز مرد زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد و این گونه ازدواج بر مومنان حرام گردیده است.) در اینجا ((لا ینکحها))و((لا ینکح)) گرچه فعل مضارع- ودر اصل- برای اخبارند ولی در اینجا تاکیدی است در نهی از این گونه ازدواج وگرنه خبرش کلا دروغ است زیرا مرد یا زن ناپاک برای زناشویی به دنبال مرد یا زن ناپاک نمیگردد وانگهی ((و حرم ذالک))نص است بر حرمت زناشویی نا همسان چون ((حرم ذالک))مذکر مرجعش نکاح است نه زنا که مونٍث است و در آیه ی 5 سوره مائده هم تنها زناشویی به شرط پاکدامنی طرفین حلال است . این آیه< آیه نص است(حکم است و واضح) در آن نمیتوان مناقشه کرد ولی متاسفانه اکثر علمای شیعه و سنی یا احتیاط کرده اند و یا فتوا به کراهت ازدواج با... را داده اند که گناه زنای دیگران را در روز قیامت جوابگو هستند که من و شما تنها نهی از منکرشان میکنیم البته حضرت آیه الله دکتر محمد صادقی تهرانی فتوا به حرمت داده اند جالب اینکه این آیه چون از موارد نصی قرآن است احتیاج به اجتهاد مجتهد و فتوا هم ندارد بلکه اگر کسی اجتهاد کند (که کرده اند) این اجتهاد در برابرنص(اجتهادمخالفت) و حرامی است که احدی از مسلمان در آن شک ندارد و اگر ایشان هم فتوا نمیدادند حرمت از عبارت((حرم ذالک)) معلوم بود پس اگر ماشین زیر پات بود و تو خیابون برای خانوم ... بوق زدی و اون سوار شد تا توبه نکرده(توبه حقیقی) وارد (ما المهر و ما الزمان و قبلت فقط برای امشب) نشو!

    در ضمن توجه کنید ****بحث و نظرتون مربوط به موضوع باشه****
    فقط در مورد اثرات حکم نحوه عمل ما روایات مخالف این آیه نص جامعه ما و.. . و فقط در مورد همین حکم قرآنی ازدواج اینجا اظهار نظر کنید و بحثهای دیگر در مورد ازدواج رو مطرح نکنید
    ویرایش توسط جان بركف : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در ساعت 20:53

  2. تشكرها 2 : moh3n_ilya
  3.  

  4. #2
    ثبت نام نشده

    پرسش ازدواج با اهل كتاب




    سوال : اگر یک زن مسلمان با مرد مسیحی ازدواج کند آیا این زن مسلمان محسوب می شود ؟ ازدواج آنها چه حکمی دارد ؟

  5. تشكر :
  6. #3
    استاد پاسخگو
    تاریخ عضویت : جنسیت مرداد/۱۳۸۶
    نوشته : 8 تشکر : 0
    مورد تشکر: 8 در 5 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    latifi آنلاین نیست.

    راهنما نقل قول : ازدواج موقت یا دائم با روسپی از محرمات قرآن و اسلام است




    پاسخ:

    مسلمان محسوب مي شود ولي فتاواي فقها در باره ي ازدواج آن ها متفاوت است و ايشان بايد به فتواي مرجع خود مراجعه كند.

  7. تشكر : moh3n_ilya
  8. #4
    عضو صميمي
    تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۶
    نوشته : 28 تشکر : 0
    مورد تشکر: 12 در 8 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    mohammzd ali آنلاین نیست.

    نقل قول : ازدواج موقت یا دائم با روسپی از محرمات قرآن و اسلام است




    نقل قول نوشته اصلی توسط lforghan نمایش پست
    سلام دوستان یکی از محرمات قطعی در قرآن ازدواج با زن زانیه غیر تائبه(روسپی<تن فروش> وجنده ای که توبه نکرده) است آیه ای که دلالت به این امر میکند آیه 3 سوره نور:((الزَّانِی لَا یَنکِحُ إلَّا زَانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَالزَّانِیَةُ لَا یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذَلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ)) ترجمه:(مرد زناکارجز زن زناکار یا مشرک را به همسری نگیردو زن زناکارجز مرد زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد و این گونه ازدواج بر مومنان حرام گردیده است.) در اینجا ((لا ینکحها))و((لا ینکح)) گرچه فعل مضارع- ودر اصل- برای اخبارند ولی در اینجا تاکیدی است در نهی از این گونه ازدواج وگرنه خبرش کلا دروغ است زیرا مرد یا زن ناپاک برای زناشویی به دنبال مرد یا زن ناپاک نمیگردد وانگهی ((و حرم ذالک))نص است بر حرمت زناشویی نا همسان چون ((حرم ذالک))مذکر مرجعش نکاح است نه زنا که مونٍث است و در آیه ی 5 سوره مائده هم تنها زناشویی به شرط پاکدامنی طرفین حلال است . این آیه< آیه نص است(حکم است و واضح) در آن نمیتوان مناقشه کرد ولی متاسفانه اکثر علمای شیعه و سنی یا احتیاط کرده اند و یا فتوا به کراهت ازدواج با... را داده اند که گناه زنای دیگران را در روز قیامت جوابگو هستند که من و شما تنها نهی از منکرشان میکنیم البته حضرت آیه الله دکتر محمد صادقی تهرانی فتوا به حرمت داده اند جالب اینکه این آیه چون از موارد نصی قرآن است احتیاج به اجتهاد مجتهد و فتوا هم ندارد بلکه اگر کسی اجتهاد کند (که کرده اند) این اجتهاد در برابرنص(اجتهادمخالفت) و حرامی است که احدی از مسلمان در آن شک ندارد و اگر ایشان هم فتوا نمیدادند حرمت از عبارت((حرم ذالک)) معلوم بود پس اگر ماشین زیر پات بود و تو خیابون برای خانوم ... بوق زدی و اون سوار شد تا توبه نکرده(توبه حقیقی) وارد (ما المهر و ما الزمان و قبلت فقط برای امشب) نشو!

    در ضمن توجه کنید ****بحث و نظرتون مربوط به موضوع باشه****
    فقط در مورد اثرات حکم نحوه عمل ما روایات مخالف این آیه نص جامعه ما و.. . و فقط در مورد همین حکم قرآنی ازدواج اینجا اظهار نظر کنید و بحثهای دیگر در مورد ازدواج رو مطرح نکنید


    بسم الله الرحمن الرحیم
    دوست عزیزمان بحث خوبی را مطرح کرده که به نظر من لازم است به نحو مناسب تری به آن پرداخته شود خلاصه گفتار این دوست عزیزمان چنین است :
    1- ازدواج با زانیه غیر تائبه حرام است
    2- این حکم از نصوص قرآنی است و کسی که با آن مخالفت کند با قرآن مخالفت کرده است
    3- در این گونه موارد اجتهاد مجتهدان در مقابل نص است
    4- غالب مجتهدانی که دراین مسئله احتیاط کرده اند اجتهاد آنها (به احتیاط) مخالف نص است
    به نظر این جانب در چند مرحله باید بحث را پی گیری کنیم :
    1- آیا این مسئله از نصوص قرآنی است
    2- اگر از ظواهر قرآن باشد آیا هر چه از ظواهر قرآنی باشد می توان به آن عمل کرد
    3- روایات اهل البیت که عدل قرآن هستند در این باره چه می فرمایند
    4- فتاوای فقهای شیعه و اهل سنت در این باره چیست
    5- پس از بحث از حکم مسئله نوبت به این بحث می رسد که آیا افرادی که آماده ازدواج می شوند و ما آنها را نمی شناسیم مصداق این حکم می شوند
    6- اصولا افرادی که دنبال زنان روسپی می روند با آنها ازدواج می کنند یا زانی هستند
    7- ووو
    8- اجازه دهید در این بحث نکته اول را مورد بحث قرآر دهیم و آن این است که آیا این مسئله از نصوص قرآنی است.
    به نظر این جانب این مسئله از نصوص قرآنی نیست و به چند دلیل می توان آن را ثابت کرد که به یک دلیل آن اشاره می کنیم :
    آنچه با آن میتوان حرمت نکاح را ثابت کرد فقره و حرم ذلک علی المومنین است که گفته شده دلیل بر حرمت ازدواج با زنان زانی است ولی بحث در این است که ضمیر ذلک مرجع آن چیست ؟
    الف :ممکن است مرجع ضمیر ذلک خود زنا باشد که در این صورت معنی جمله این است که زنا بر مومنان حرام است
    ب : ممکن است مرجع ضمیر ذلک نکاح زانیه باشد که در این صورت می توان حکم به تحریم نکاح کرد
    خلاصه این که با توجه به این که در این فقره دو احتمال وجود دارد نمیتوان آن را نص دانست و حد اکثر می توان گفت این مسئله از ظواهر قرآنی است
    پرسش 2: آیا می توان به ظواهر قرآن بدون بررسی عمل کرد و به اصطلاح به آن فتوا داد ؟!
    به نظر می رسد پاسخ منفی باشد زیرا این مسئله موارد نقض فراوانی دارد و از طرفی مورد نهی نیز قرار گرفته است که در این بحث به ذکر چند مورد از موارد نقض آن اکتفا می کنم
    1-قرآن می فرماید : واللاتي يأتين الفاحشة من نسائكم فاستشهدوا عليهن أربعة منكم فإن شهدوا فأمسكوهن في البيوت حتى يتوفاهن الموت أو يجعل الله لهن سبيلا(نساء 15) حال با توجه به این آیه آیا می توان گفت زنان زانیه باید درمنزل حبس ابد شوند
    2- قرآ« در باره وضو می فرماید
    يا أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برؤسكم وأرجلكم إلى الكعبين... اگر به ظاهر این آیه عمل کنیم باید بگوییم وضوی شیعه و اهل سنت هر دو باطل است زیرا قرآن می فرماید غسل باید الی المرافق باشد و شیعه مع المرافق می شوید و قرآن می فرماید ارجلتان را مسح کنید و اهل سنت می شویند پس وضوی همه مسلمانان باطل است
    3-سعی صفاو مروه در حج و عمره واجب نیست زیرا خداوند می فرماید:إن الصفا والمروة من شعائر الله فمن حج البيت أو اعتمر فلا جناح عليه أن يطوف بهما ومن تطوع خيرا فإن الله شاكر عليم [ بقرة 158) و روشن است که لا جناح به معنی اشکال ندارد است
    4-بر مردان واجب است که وصیت کنند پس از مرگشان تا یک سال هزینه همسر آنها داده شود و ازمنزل خارج نشوند زیرا خداوند می فرماید: والذين يتوفون منكم ويذرون أزواجا وصية لازواجهم متاعا إلى الحول غير إخراج (بقره 240).
    5- برای مسافر شکسته خواندن نماز در مسافرت های معمولی نه جایز است و نه واجب و تنها در صورتی که از کافران بترسند می توانند نماز را شکسته بخوانند زیرا قرآن می فرماید: وإذا ضربتم في الارض فليس عليكم جناح أن تقصروا من الصلاة إن خفتم أن يفتنكم الذين كفروا إن الكافرين كانوا لكم عدوا مبينا [ نساء 101 )
    تا فرصت و گفتگویی دیگر بدرود

  9. تشكرها 2 : hh10ll, moh3n_ilya
  10. #5
    دوست جديد
    تاریخ عضویت : جنسیت آبان/۱۳۸۶
    نوشته : 3 تشکر : 0
    مورد تشکر: 5 در 3 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    shakiba آنلاین نیست.

    ازدواج موقت




    مي خواهم شرايط عقد موقت را در مورد دختر خانمها بدونم آيا اذن پدر واجب است ؟

  11. تشكر : moh3n_ilya
  12. #6
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت : جنسیت اسفند/۱۳۸۵
    نوشته : 1,033 تشکر : 1,548
    مورد تشکر: 3,003 در 879 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 1 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    fatememeshkat آنلاین نیست.

    پاسخ: عقد موقت در مورد دختر خانمها




    به نام خدا سلام
    دوست عزیز ای کاش در ادامه سوالتون می فرمودین از کدام یک از مراجع عظام تقلید می کنید تا دقیق تر پاسخ سوالتان را میگرفتید . برخی از مراجع مانند مرحوم امام (قدس الله ) اذن پدر را شرط صحت عقد می دانند یعنی اگر اذن پدر نباشد عقل را باطل می دانند و برخی دیگر از مراجع اذن پدر را شرط صحت عقد نمی دانند ولی واجب می دانند یعنی اگر اذن پدر نباشد عقد باطل نیست ولی حرام مرتکب شده اند .
    البته یکی از فروع مساله اذن پدر این است که این اذن بی قید و شرط هم نیست . همه فقها معتقدند اگر ازدواج به مصلحت دختر باشه و پدر بی دلیل مخالفت کند شرطیت و وجوب اذن پدر ساقط میشود و حاکم شرع این اذن را میدهد .
    در مورد ازدواج دختر رشیده ( که مصلحت خود را تشخیص می دهد ) غالب فقها بنا براحتیاط اذن پدر را شرط می دانند .
    خواهر گرامی شکیبای عزیز این تقریبا حکم فقهی سوال شما بود که اگر مرجع تقلید خود را می فرمودید پاسخ دقیق تری بر اساس نظر مرجعتان ارائه می شد .واما مساله عقد موقت بویژه در مورد دختر خانم ها صورت دیگری هم دارد و آن بعد اخلاقی و تربیتی و شئونات فردی و اجتماعی دختر است .
    درست است که در شرع عقد موقت ( با شروط مربوطه ) حلال است اما این حکم شرعی فقط اذن و رخصت است نه دستور . یعنی در شرع فقط جایز شمرده شده ( تاکید می کنم با حفظ شرایط مربوطه ) اما یک دختر جوان بر اساس مصلحت و شان فردی و خانوادگی خودش باید تصمیمات مهم زندگی اش را بگیرد . قبل از تصمیم و اقدام به جاری نمودن صیغه موقت باید شرایط و مسائل مربوط به آن را کاملا بداند . عقد موقت همانگونه که از نامش هم پیداست زمانمند و مدت دار است و پس از انقضای این مدت هیچ گونه رابطه ای میان دو طرف وجود نخواهد داشت هر چند که در مدت عقد موقت و محرمیت های حاصل از آن ممکن است روابط طرفین منجر به صدمات روحی و روانی جبران ناپذیر برای دختر جوانی شود که پس از انقضای مدت عقد موقت تازه موقت بودن آن را می فهمد ، بنابراین آیا در چنین مواردی بهتر نیست قبل از هر کاری از مسائل و شرایط مربوطه اطلاع کامل حاصل شود تا خدای ناکرده پشیمانی حاصل تصمیم گیری عجولانه نباشد؟
    البته می دانم که شما تنها از حکم فقهی اذن یا عدم اذن پدر پرسیدید اما شاید بد نباشد که قدری هم دور و بر مسائل اجتماعی و تربیتی عقد موقت بویژه در باره دختران جوان پرس و جو کنید .
    موفق باشید

  13. تشكرها 3 : hoseintabar, moh3n_ilya, عارفه
  14. #7
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت : جنسیت اسفند/۱۳۸۵
    نوشته : 514 تشکر : 353
    مورد تشکر: 1,055 در 379 پست
    حضور : 1 دقیقه
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    سخن آشنا آنلاین نیست.

    پاسخ: ازدواج موقت




    به نام خدا
    با عرض سلام
    خانم شكيبا آنچه كه معلوم و مفروض است ازدواج موقت همراه با اذن پدرصحیح است آنچه كه محل اختلاف است در ازدواج موقت در شرایط عادی بدوناذن پدر می باشد كه 3 نظر در این رابطه می تواند وجود داشته باشد
    1)اذن پدر شرط صحت عقد باشد
    2)اذن پدر واجب اما شرط صحت عقد نباشد
    3)اذن پدر واجب نیست اما احتیاط در بدست آوردن ان می باشد
    در این مورد فتوای چند نفر از حضرات مراجع فعلی را خدمتتان عرض می كنم
    حضرتامام : دختری كه به حد بلوغ رسیده و رشیده است یعنی مصلحت خود را تشخیص میدهد اگر بخواهد شوهر كند چنانكه باكره باشد باید ار پدر یا جد پدری خوداجازه بگیرد و اجازه مادر و برادر لازم نیست
    ایت الله سیستانی : ایشان می فرمایند چنانكه باكره باشد و متصدی امور زندگی خویش نباشد بایدباید از پدر و یا جد پدری خود اجازه بگیرد بلكه بنا بر احتیاط واجب اگرخود متصدی امور زندگی خویش باشد نیز باید اجازه بگیرد
    ایات عظا م خویی و اراكی و صافی : این بزرگواران گفته اند بنا بر احتیاط واجب باید اجازه بگیردایاتعظام گلپایگانی و و فاضل لنكرانی : گفته اند بنا بر احتیاط باید ( چون دراین فتوا لفظ باید امده باید مقلدین این بزرگواران هم از پدر خود اجازهبگیرند
    ایت الله العظمی بهجت : فتوا به بنا بر احتیاط تكلیفا داده اند
    فتوای ایت الله نوری همدانی نیز موجود است كه چون شنیده ام فتوایشان تغییر نموده است از نقل ان خود داری می كنم با توجه به فتاوای فوق نظر همه مراجع به غیر از نظر حضرت ایت الله بهجت مربوط به قسم اول می شود یعنی شرط صحت عقد در كسب اجازه می باشد و نظر ایت الله بهجت از نوع قسم دوم است یعنی ایشان اجازه گرفتن را واجب می دانند اما شرط صحت عقد نمی دانند
    يا حق

  15. تشكر : moh3n_ilya
  16. #8
    عضو صميمي
    تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۶
    نوشته : 40 تشکر : 9
    مورد تشکر: 34 در 18 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    gole maryam آنلاین نیست.

    صيغه محرميت




    قبل از ازدواج اگر كسي بخواهد صيغه محرميت انجام دهد تا ببينند با هم به تفاهم مي رسند يا خير حد تعادل اين كار چگونه است ؟ اگر بدون اذن خانواده باشد درست است يا خير ؟ وقتي نمي تونم با او صحبت كنم چون محرم نيستيم و اگر محرم بشويم خانواده اين موضوع را نمي تواند بپذيرد و من هم دوست ندارم گناهي مرتكب شوم مي خواهم راهنمايي ام كنيد ، پيشنهاد شما چيست ؟

  17. #9
    عضو كوشا
    تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۶
    نوشته : 152 تشکر : 44
    مورد تشکر: 221 در 104 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    atregoleyas آنلاین نیست.



    با عرض سلام ادب و احترام
    اين امر بايد با اجازه والدين باشد.خير بدون اجازه والدين صحيح نيست. بهتر است والدين خود زمينه آشنايي بيشتر را فراهم كنند.
    استاد حسين انصاريان در كتاب نظام خانواده در اسلام در اين مورد مي فرمايند
    1 ـ لازم است خانواده هاى عزيز قبل از ازدواج دختر و پسر، زمينه ديدار آن دو را با هم فراهم نمايند، در اين زمينه خواندن عقد و ايجاد محرميّت لازم نيست، اين واقعيتى است كه اسلام آن را اجازه مى دهد، و فقه اسلامى آن را بى مانع مى داند، اين ديدار براى هر دو ضرورى است، تا با ديدن يكديگر كمالات و عيوب ظاهرى را بفهمند، و سپس در تصميم گيرى اقدام نمايند، علاوه راه ردّ و ايراد و اشكال تراشى را براى بعد از ازدواج ببندند، البته در اين ديدار بايد قصد و نيت ازدواج، و پسند و عدم پسند مطرح باشد، تا فضاى برنامه از معصيت حق پاك بماند، به رواياتى كه در اين زمينه وارد شده عنايت كنيد :

    قالَ النَّبِىُّ لِلْمُغيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ وَ قَدْ خَطَبَ إِمْرَأَةً لَوْ نَظَرْتَ اِلَيْها فَإِنَّهُ اَحْرى اَنْ يَدُومَ بَيْنَكُما.

    رسول حق به مغيرة بن شعبه كه با زنى ازدواج كرده بود فرمود : اگر قبلاً او را مى ديدى اميد توافق و سازش در بين شما بيشتر بود.

    حسن سرى گويد :

    قُلْتُ لاَِبى عَبْدِاللّهِ الرَّجُلُ يُريدُ اَنْ يَتَزَوَّجَ الْمَرْأَةَ يَتَأَمَّلُها وَ يَنْظُرُ اِلى خَلْفِها وَ اِلى وَجْهِها ؟ قالَ نَعَمْ لا بَأْسَ اَنْ يَنْظُرَ الرَّجُلُ اِلَى الْمَرْأَةِ اِذا اَرادَ اَنْ يَتَزَوَّجَها يَنْظُرُ اِلى خَلْفِها وَ اِلى وَجْهِها.

    به حضرت صادق(عليه السلام) عرضه داشتم براى مرد جايز است پيش از ازدواج در وجود زن دقت كند، پشت سر و صورتش را ببيند ؟ فرمود : آرى مانعى ندارد كه زن مورد نظر را از پشت سر يا جلوى رو ببيند.

    و مردى به امام ششم گفت :

    اَيَنْظُرُ الرَّجُلُ اِلَى الْمَرْأَةِ يُريدُ تَزْويجَها فَيَنْظُرُ اِلى شَعْرِها وَ مَحاسِنِها قالَ لا بَأْسَ بِذلِكَ اِذا لَمْ يَكُنْ مُتَلَذِّذاً ـ وَ فى خَبَر : وَ تَقُومُ حَتّى يَنْظُرَ اِلَيْها ؟ قالَ نَعَمْ وَ تُرَقِّقُ لَهُ الثِّيابَ.

    جائز است مرد موى سر و زيبائيهاى زنى را كه مى خواهد بگيرد، ببيند ؟ فرمود : اگر منظور آگاهى از خصوصيات اوست اشكال ندارد، در خبر ديگرى آمده كه از حضرت سئوال شد، جايز است زن بايستد تا مرد او را نظر كند، فرمود : آرى، بلكه پوشيدن لباس نازك هم در آن وقت مانعى ندارد.

    وَ قالَ (صلى الله عليه وآله وسلم) لِصَحابِىٍّ خَطَبَ إِمْرَأَةً : أُنْظُرْ اِلى وَجْهِها وَ كَفَّيْها.

    رسول خدا به مردى از صحابه كه زنى را خواستگارى كرده بود فرمود : صورت و دستهاى او را ببين.

    امثال اين روايات مى خواهد بگويد اگر كسى زنى را براى همسرى انتخاب كرد پس از بررسيهاى لازم در رابطه با خانواده و اخلاق و ايمان او، مانعى ندارد براى آگاهى از خصوصيات بدنى او نظير مو، قيافه، زيبائى، قد و قامت، اندام، وى را ببيند، مبادا نقص و عيبى در وجود او باشد، يا موردى در او ببيند كه باعث دلسردى، يا موجب تفرقه شود، نه اينكه حق دارد خانه به خانه برود، و ناموس اسلام را يك به يك از نظر بگذراند، و سراپاى همه را دقت نمايد تا اگر خواست يكى را از آن ميان انتخاب كند .
    ویرایش توسط tabatabay : ۱۳۸۷/۰۳/۱۰ در ساعت 01:20 دلیل: حذف حديث شبهه ساز

  18. #10
    عضو صميمي
    تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۶
    نوشته : 40 تشکر : 9
    مورد تشکر: 34 در 18 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    gole maryam آنلاین نیست.

    عصبانی قرآن و صيغه محرميت




    سلام ،‌ خسته نباشيد
    مي خواستم بدونم قرآن در باره صيغه محرميت چه مي گويد آيا اصلاً درسته كه فرد با خواندن يك صيغه چند روز يا هر مدت زماني با هم ازدواج موقت داشته و بعد به همديگر نامحرم شوند قرآن اين حكم را چه مي داند ، و آيا در قران بيان شده بدون اذن پدر چگونه است و چه زماني اين كار درست است .
    من اين موضوع را يكبار نوشتم و مدير يك لينك معرفي كرد ولي من جواب خودم را آنجا پيدا نكردم

  19. تشكر : ..تراب..
صفحه 1 از 29 1231121 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •