• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 3 از 11 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 103
    1. #21
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : جنسیت بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 1,230 تشکر : 1,780
      مورد تشکر: 2,346 در 1,045 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 22 وبلاگ :
      فریاد : ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯾﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺎﺷﻨﺪ
      Ghati
      اشک خدا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط شعاع الفقه و الأصول نمایش پست
      در قرآن مساله شفاعت دنیوی برزخی أخروی و انواع آنها آنچنان دقیق بیان شده اند که انسان مبهوت می ماند این هم می ماند سر فرصت .
      مشتاقانه منتظر اثبات شفاعت پیامبر و امامان البته فقط و فقط با استفاده از ایات قرانی هستیم . فقط ایات قران
      باتشکر
      به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

      بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    2. تشكر : taslim
    3. #22
      کارشناس پاسخگوی اعتقادی
      تاریخ عضویت : جنسیت بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 434 تشکر : 498
      مورد تشکر: 1,141 در 370 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      پاسخگوی مباحث اعتقادی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      سلام
      مساله اینجاست که اگر شما نزد قبر انسان صالحی بروید و از او درخواست شفاعت کنید آن مساله شرک می باشد چونکه این دعا بردن به پیش غیر خداست و انان نه شما می شناسند و نه از کار شما با خبرند و نه اصلا دعای شما را می شنوند .طبق آیات قرآن
      1-
      وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَومِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿5﴾ احقاف
      و كيست گمراه‏تر از آن كس كه به جاى خدا كسى را مى‏خواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمى‏دهد و آنها از دعايشان بى‏خبرند
      2-
      إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿14﴾
      اگر آنها را بخوانيد دعاى شما را نمى‏شنوند و اگر [فرضا] بشنوند اجابتتان نمى‏كنند و روز قيامت‏شرك شما را انكار مى‏كنند و [هيچ كس] چون [خداى] آگاه تو را خبردار نمى‏كند (14)
      3-
      قُلِ ادْعُواْ الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِ فَلاَ يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَلاَ تَحْوِيلاً
      بگو كسانى را كه به جاى او [معبود خود] پنداشتيد بخوانيد [آنها] نه اختيارى دارند كه از شما دفع زيان كنند و نه [آنكه بلايى را از شما] بگردانند (56) الاسرا

      به نام خدا
      سلام بر پیروان هدایت

      این آیات شریفه خواندن غیر خدا را شرک می داند. کسانی که به پیامبر و اهل بیت او متوسل می شوند هرگز برای پیامبر و اهل بیتش صلوات الله علیهم اجمعین شأنی جز آنچه خداوند به سبب تقربشان به درگاه الهی داده است قائل نیستند.
      خواندن اولیاء خدا در راستای خواندن خداست و عین توحید است.

      آیا پیامبر و اهل بیت او از سنگ سیاه کعبه مقامشان نزد خدا پایین تر است؟
      آیا خداوند به جنازه گاو بنی اسرائیل که مرده را زنده کرد بیش از پیامبرش ارزش داده است؟؟؟
      آیا پیراهن بی جان حضرت یوسف بالاتر از ارواح مقدس پیامبر و اهل بیت اوست؟؟؟
      ....

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      4-
      أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا ﴿57﴾
      آن كسانى را كه ايشان مى‏خوانند [خود] به سوى پروردگارشان تقرب مى‏جويند [تا بدانند] كدام يك از آنها [به او] نزديكترند و به رحمت وى اميدوارند و از عذابش مى‏ترسند چرا كه عذاب پروردگارت همواره در خور پرهيز است (57)

      در ترجمه این آیه تحریفی آشکار به چشم می خورد و آن اینکه "یبتغون الی ربهم الوسیلة" نادیده گرفته شده است. ترجمه این قسمت این است: وسیله یعنی آنچه به آن توسل می شود را برای نزدیک شدن به پروردگارشان بر می گزینند.

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      5-
      قَالَ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا لَّوْ أَنَّكُمْ كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
      مى‏فرمايد جز اندكى درنگ نكرديد كاش شما مى‏دانستيد
      6-
      كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَهَا لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا عَشِيَّةً أَوْ ضُحَاهَا ﴿46﴾
      روزى كه آن را مى‏بينند گويى كه آنان جز شبى يا روزى درنگ نكرده‏اند (46)
      7-
      فَإِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ﴿52﴾الروم
      و در حقيقت تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى و اين دعوت را به كران آنگاه كه به ادبار پشت مى‏گردانند نمى‏توانى بشنوانى (52)
      8-أَمْواتٌ غَيْرُ أَحْيَاء وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ
      مردگانند نه زندگان و نمى‏دانند كى برانگيخته خواهند شد (21) النحل

      وطبق آیات زیاد دیگر مردگان از این دنیا خبر ندارند و نباید به پیش آنها دعا برد حتی برای شفاعت . ....
      مرده آن است که دلش مرده است اگرچه بین زنده ها در حرکت باشد.
      خداوند به پیامبر خطاب می فرماید که افرادی که دلشان مرده و فکرشان کار نمی کند و افرادی که سخن حق را نمی شنوند حتی با سخنان شیوا و کلام حق تو هم به راه نمی آیند.

      کسانی که از این دنیا رفته اند از ما زنده ها هوشیارترند اما بسیاری این حقیقت را درک نمی کنند.
      "الناس نیام فاذا ماتوا انتبهوا"
      مردم خوابند وقتی که مردند بیدار می شوند!

      "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء ، عند ربهم یرزقون"
      " وَ لاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَ لَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ
      "
      کسانی را که در راه خدا کشته شده اند را نگویید مرده اند. آنان زنده هستند ولی شما نمی فهمید.
      ...
      مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز سرشکستگی و رنج نمی دانم. (سیدالشهدا امام حسین علیه السلام)

      آخرین پاسخ های این بنده

    4. #23
      کارشناس پاسخگوی اعتقادی
      تاریخ عضویت : جنسیت بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 434 تشکر : 498
      مورد تشکر: 1,141 در 370 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      پاسخگوی مباحث اعتقادی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      حضرت استاد پاسخگو
      شما گفتید:حرف های بی اساسی که بر ضد شفاعت زده می شود همه ریشه در دشمنی با اهل بیت پیامبر ومکتب آن حضرت صلوات الله علیهم اجمعین دارد.
      جواب: خودتان نیک میدانید که هیچ مسلمانی ادعای دشمنی با اهل بیت نکرده به غیر از خود شما شیعیان که به یکسری مقام ربوبیت داده اید و یکسری را اسفل سافلین کرده اید بنابراین تا هر کسی حرف حق بزند فوری او را با دشمنی با اهل بیت محکوم می کنند خود نیز می دانید که هیچ گروهی همچین ادعایی ندارد و شما به آنها افترا می زنید.

      همه خوب می دانیم که امروزه دیگر هیچ مسلمانی با اهل بیت دشمنی ندارد و حتی اکثریت اهل سنت نیز دوازده امام را به عنوان مودت ذی القربی محترم می دانند. اما اگر تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که بنی امیه و بنی عباس برای تثبیت خلافت خود دشمنی با اهل بیت را ترویج دادند و کسانی مثل ابن تیمیه این دشمنی را در آثار خود استمرار بخشیدند و محمدبن عبدالوهاب افکار پوچ خود را بر اساس آن بنا نهاد و استعمار انگلیس فرقه وهابیت و خاندان آل سعود را حمایت کرد تا مسلمانان از محور حق یعنی قرآن ناطق که همان اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین است دور شوند و در این راه به سبب خشک مغزی و عناد وهابیت بسیار موفق هم بودند.

      امروز گرچه دشمنی با اهل بیت تقریباً ریشه کن شده است اما آن اباطیل و حرف هایی که مبنای آن دشمنی بوده هنوز باقی مانده است و توسط عده ای بی اطلاع بلغور می شود.

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید:یعنی دشمنان اسلام ناب محمدی، برای اینکه آن حضرت و تمسک و پیروی از او و جانشینانبر حق او از میان برداشته شود با آنچه موجب تثبیت این حبل الله المتین و قرآن ناطقمی شود مخالفت می کنند.
      جواب: شما به خاطر تعصب و کینه تان هیچ گاه آن اسلام ناب را درک نمی کنید ما تمسک را قبول داریم و می دانیم شما تمسک به آنها نکردید و آنها هیچکدام اعمال و عقاید شما را نداشته اند آن حبل المتین را که می خواهید به ائمه بچسبانید ائمه نیستند چونکه الان در عالم حیات نیستند که بتوانیم به آن چنگ بزنیم.

      وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ

      ...
      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید:و اما شفاعت در قرآن مبنای توحیدی دارد. یعنی هر شفاعتی که در راستای اذن و رضایتپروردگار نباشد و بر اساس توحید نباشد شرک و غیر ممکن است.
      "ما لَکُم مِن دُونِهِ مِنْ وَلیٍّ وَلا شَفیعٍ".
      "قُلْ لِلّهِ الشَّفاعَةُ جَمیعاً ..."
      جواب:مبنای آن برای آخرت است و ربطب به این دنیا ندارد و هر انسان زنده ای می تواند برای برای یک انسانی طلب مغفرت کند اما شفاعت از آن خداست چونکه در بقره می گوید: مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند آنچه در پيش روى آنان و آنچه در پشت‏سرشان است مى‏داند و به چيزى از علم او جز به آنچه بخواهد احاطه نمى‏يابند
      یعنی فقط خدا علم دارد که آنفرد چه کاره بوده و کسی خبر ندارد مثلا من در دنیا چه کرده ام.

      پیامبر و اهل بیت او صلوات الله علیهم به اذن پروردگار شفاعت می کنند.

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید که در قرآن هست: وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا ﴿64﴾ و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر آنكه به توفيق الهى از او اطاعت كنند و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند پيش تو مى‏آمدند و از خدا آمرزش مى‏خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى‏كرد قطعا خدا را توبه‏پذير مهربان مى‏يافتند (64)
      جواب:این مربوط به زمان حیات پیامبر است که در بالا توضیح دادیم

      اولاً از کجای آیه ثابت می شود که مربوط به حیات پیامبر است؟

      ثانیاً اگر مربوط به زمان حیات پیامبر است چرا ابوبکر و عمر را در کنار پیامبر دفن کرده اند؟ آیا جز به خاطر بهره مند شدن از شفاعت آن حضرت بوده؟

      ثالثاً ما آثار توسل به پیامبر و اهل بیتش را چه در مورد افراد و چه در مورد جامعه کراراً دیده ایم و می بینیم، گرچه شما منکر آن هستید اما ما نمی توانیم این آثار واضح و روشن را انکار کنیم!

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید:علاوه بر پیامبر صلی الله علیه و آله ائمه علیهم السلام نیز اجازه شفاعت دارند زیراخداوند امامت را عهد خود می نامد "... قال انی جاعلک للناساماماًقال و من ذریتی قال لا ینالعهدیالظالمین" (بقره 124).
      جواب:این آیه کاملا بی ربط به مساله شفاعت است و مربوط به زمان ابراهیم می باشد.

      این مطلب را برای اهلش عرض کردم، شما به خودتان زحمت ندهید!

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید:یعنی فقط کسانی که عهدی از نزد خدا دارند مالک شفاعت می شوند و می توانند از کسانیکه خدا راضی است شفاعت کنند.
      جواب:بله ولی در اون دنیا و شما الان در این دنیا پیش مردگان می روید تا از خدا طلب شفاعت کنند!!!

      درست دریافت نفرموده اید! در این دنیا برای اظهار مودت و محبت به زیارتشان می رویم تا به این وسیله خداوند بر ایمان و هدایمان بیافزاید و کارهایمان را راست آرد و از آن ها می خواهیم که در آن دنیا شفیع ما نزد پروردگار عالم باشند.

      نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
      شما گفتید:برای اینکه مطلب طولانی نشود به همین مقدار اکتفا می کنم.
      امید که برای متمسکینواقعی به قرآن مفید باشد
      جواب: بعید می دانم شما جز حق طلبین باشبد شما فقط دنبال آنید که حرف خود را به کرسی ببرید و متسمک به قرآن نیستید و متمسک به احادیث و اخبار و روایات هستید.
      اگر خطایی در رفتار و گفتار بنده بوده از خداوند می خواهم که مرا ببخشد و هدایت کند و اگر راه شما خطاست شما را هدایت کند.

      مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز سرشکستگی و رنج نمی دانم. (سیدالشهدا امام حسین علیه السلام)

      آخرین پاسخ های این بنده

    5. #24
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,077 تشکر : 875
      مورد تشکر: 1,128 در 561 پست
      حضور : 1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 15 وبلاگ : 0
      فریاد : أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‏ الْفَرَجِ‏ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم
      Sharmandam
      e.1_m آنلاین نیست.



      به نام خداوند یکتاسلام خدا بر امام زمان عج و دوستان خدا........... در ابتدا ببخشید که تغییر ادیتور بنده کار نمیکنه ومتن ها اینقدر بد ارسال میشه ........................پنام به خدا می برم از تفسیر به رای پناه به خدا میبرم از اینکه برخی از دوستان اینگونه ایه ی قُلْ لِلّهِ الشَّفاعَةُ taslim عضو كوشادر حقیقت و به واقع یک شفیع وجود دارد و او تنها : الله یکتاست . .............................. نستجیرباللهپناه به خدا میبرم از این تهمت عظیم را معنی و تفسیر میکنند !؟شماییکه میگویید شفاعت از ان خداست !؟ اصلا معنی شفاعت را میدانید که این تهمت و این بی احترامی را به ذات اقدس اله حضرت حق تعالی میکنید !؟ .................................................. ...........................................این ونه که شما ها معنی کردید و همه را هم مانند خودتان به اینگونه قران خواندن دعوت میکنیدومیگویید خدا شفاعت میکند نستجیر بالله اعوذبالله یعنی خدا شفیع کننده است !؟ خدا پیش چه کسی شفاعت میکند !؟ پیش خودش یعنی خودش کسی را پیش خود ش شفاعت میکند یعنی خودش به خودش میگوید ای الله به من الله مثلا فلانی را ببخش !!!؟؟؟؟ یامیروردپیش حضرت امیر علی سلام الله علیه میگوید ای علی فلانی را به من الله ببخش !؟ نسجیر بالله ............... از این سخنان حرام .................................................. .................................................. .................................................. ............................شفاعت یعنی اینکه کسی برود پیش کس دیگری شفیع شود در غیر این صورت اصلا شفاعت مطرح نیست و معنی نمیدهد .................................................. .................................................. .................................................. ........................ بنابر این اتقاقا بر عکس تهمت شما تنها کسی که شفاعت نمیکند خود خداست .................................................. .................................................. .. چون پیش خودش که نمیتواند برود چرا که دیگر این شفاعت نیست و ثانیا نعوذبالله کسی بهتر از خدا نیست که خدا برود و پیش او شفاعت کسی را کند .................................................. ...............................دانا را اشاره بس است .................................................. .................................................. ........................................گر کسانی واقعا در پی هدایت باشند با همین چند جمله ی ساده ی این حقیر ایمان می اورند و گرنه اگر معجزه هم ببینند ایمان نمی اورند مثل گذشتگان.................................... .
      ویرایش توسط e.1_m : ۱۳۸۹/۱۲/۲۲ در ساعت 17:21
      هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

      و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

      همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

    6. #25
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,077 تشکر : 875
      مورد تشکر: 1,128 در 561 پست
      حضور : 1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 15 وبلاگ : 0
      فریاد : أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‏ الْفَرَجِ‏ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم
      Sharmandam
      e.1_m آنلاین نیست.



      بله بخشش از ان خداست اما در این ایه بخشش مطرح نیست بلکه شفاعت مطرح است قُلْ لِلّهِ الشَّفاعَةُ ........هر موقع جواب پست بالایی را دادید یا اقرار به اشتباه خود کردید بنده عرض میکنم قُلْ لِلّهِ الشَّفاعَةُ یعنی چه با قران هم میگویم نه از خودم ...........و شفاعت هم معنایش مشخص است
      هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

      و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

      همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

    7. #26
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 343 تشکر : 121
      مورد تشکر: 393 در 217 پست
      حضور : 6 دقیقه
      دریافت : 9 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      taslim آنلاین نیست.



      بسم الله
      شماییکه میگویید شفاعت از ان خداست !؟ اصلا معنی شفاعت را میدانید که این تهمت و این بی احترامی را به ذات اقدس اله حضرت حق تعالی میکنید !؟ .................................................. ...........................................این �ونه که شما ها معنی کردید و همه را هم مانند خودتان به اینگونه قران خواندن دعوت میکنیدومیگویید خدا شفاعت میکند نستجیر بالله اعوذبالله یعنی خدا شفیع کننده است !؟ خدا پیش چه کسی شفاعت میکند !؟ پیش خودش یعنی خودش کسی را پیش خود ش شفاعت میکند یعنی خودش به خودش میگوید ای الله به من الله مثلا فلانی را ببخش !!!؟؟؟؟ یامیروردپیش حضرت امیر علی سلام الله علیه میگوید ای علی فلانی را به من الله ببخش !؟ نسجیر بالله
      عزیز بزرگوار
      كلمه "شفاعت" از ريشه "شَفع" به معني جفت بوده و برگرفته از "ضَمّ الشَّي اِلي مِثلِهِ" است و نقطه مقابل آن "وَتر" به معناي تك و تنها است.
      طبق مطالب قبلی کسی که در خواست شفاعت را می دهد هر کسی از بهشتیان می باشد تنها تقاضا را می دهد تا با آن گنهکار جفت شود و این الله است که شفاعت می کند و با بررسی اعمال آن بنده گنهکار اگر شرک نیاورده باشد از گناهانش در می گذرد .

      اگر آیات قران را بررسی کنید :
      در قران خواهید یافت معتقدین به شفاعت
      مشرکین زمان پیامبر بوده اند وگر نه هیچ کدام از مسلمانان این سوال را مطرح نکرده اند و اصلا در خواست شفاعت ننموده اند .
      (البته احادیث شما چیزی دیگر می گوید )
      اگر دعای کمیل علی ع را خوانده باشید معنی واقعی شفاعت را درک می کردید و این چنین نعوذ به الله و استغفر الله گویان نمی گفتید .
      اگر صحیفه سجادیه را بررسی کرده بودید باز معنی واقعی شفاعت را درک می کردید ؟
      اما افسوس که شما به همان چیزهای که خودتان هم معتقد هستید و در هفته و ماه چندین و چند بار تکرار می کنید اعتقاد ندارید

    8. تشكر : اشک خدا
    9. #27
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 343 تشکر : 121
      مورد تشکر: 393 در 217 پست
      حضور : 6 دقیقه
      دریافت : 9 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      taslim آنلاین نیست.



      یادم هست
      چند وقت پیش یک جا مطلبی در مورد شفاعت از زبان یک بنده خدایی شنیدم که کفر گویی اش نهایت نداشت :
      او می گفت : شما امام رضا را دست کم نگیرید
      او در روز قیامت بر در ورودی جهنم ایستاده است و می گوید :
      برو جهنم تو نرو
      تو برو
      تو برو
      تو برو بهشت

      تو برو بهشت
      تو تو ...
      منظور ایشان این بود امام رضا مثل یک خدا اونجا ویستاده می گه تو برو بهشت و تو برو جهنم
      و شفاعت اینو می کنه شفاعت اونو نمی کنه ؟
      کفر گویی تا کجا ؟
      بنده خدا بر اعمال همه اگاه و کرور کرور ادم میفرسته بهشت :
      چون یکی شون براش گریه کرده
      یکشون مداحیش کرده
      یکی شون برای جدش گریه کرده و عذا داری ؟
      ...

      عجب خدای بی حساب و کتابی ؟

    10. تشكر : اشک خدا
    11. #28
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 343 تشکر : 121
      مورد تشکر: 393 در 217 پست
      حضور : 6 دقیقه
      دریافت : 9 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      taslim آنلاین نیست.



      بسم الله
      همه خوب می دانیم که امروزه دیگر هیچ مسلمانی با اهل بیت دشمنی ندارد و حتی اکثریت اهل سنت نیز دوازده امام را به عنوان مودت ذی القربی محترم می دانند. اما اگر تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید که بنی امیه و بنی عباس برای تثبیت خلافت خود دشمنی با اهل بیت را ترویج دادند و کسانی مثل ابن تیمیه این دشمنی را در آثار خود استمرار بخشیدند و محمدبن عبدالوهاب افکار پوچ خود را بر اساس آن بنا نهاد و استعمار انگلیس فرقه وهابیت و خاندان آل سعود را حمایت کرد تا مسلمانان از محور حق یعنی قرآن ناطق که همان اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین است دور شوند و در این راه به سبب خشک مغزی و عناد وهابیت بسیار موفق هم بودند.
      جناب پاسخگو
      من مرید واقعی آن علی ع هستم که در دعای کمیل می گوید :
      خدایا من تو را وسیله شفاعت خود قرار داده ام به سوی تو
      من آن علی که در دعای کمیل زجه می زند خدایا ....
      دوست دارم و محب واقعی اش هستم
      اما جناب پاسخگو
      این رسمه دیرینه شما مذهبیون است که هر کس هرگاه حرفی از قران زد او را مارکی و برچسبی زدید و متهم کردید ؟
      خداوند بر قلب های هر کس آگاه است .
      وهابیت مانند شما از همان منبع مسمومی نوش جان می کنند که شما و دیگر فرق اسلامی استفاده می کنند.

      به هر حال جناب پاسخگو
      خدا شاهد است و او بر همه چیز آگاه است
      شما هم به جای افترا و برچسب زنی دلایل خود را ارائه دهید .
      آیا شما قبول دارید آیات مربوط به شفاعت در قران همگی مربوط به مشرکان صدر اسلام است ؟
      در ضمن به نظر شما مشرکان چگونه بت ها را شفیع خود قرار می دادند ؟

      جواب این سوالات وضع شفاعت را مشخص می کند ؟

    12. تشكر : اشک خدا
    13. #29
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,077 تشکر : 875
      مورد تشکر: 1,128 در 561 پست
      حضور : 1 روز 7 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 15 وبلاگ : 0
      فریاد : أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ‏ الْفَرَجِ‏ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم
      Sharmandam
      e.1_m آنلاین نیست.



      ببنید بزرگوار شما بارها گفته اید که خدا شفاعت میکند !؟ در صورتی که این از اساس اشتباه است چرا که خداوند در همین ایه نمی فرماید من شفاعت می کنم بله میفرماید شفاعت برای من است قُلْ لِلّهِ الشَّفاعَةُ این با اون خیلی فرق داره بله درست است بگویم خدایا مرا ببخش و خدا هم اگر صلاح بداند میبخشد اما اینجا بخشش مطرح نیست بلکه شفاعت مطرح است اما درست نیست که بگویم خدایا مرا شفاعت کن ! چرا که خداوند پیش چه کسی برود شفاعت کند !!!؟؟؟ در ضمن در خود قران خود خداوند عزوجل به حضرت ادم برای توبه اش می فرماید به این کلمات مرا قسم بده تا تو را ببخشم نه به خودم نه منه الله بلکه به کلمات ای فدای این کلمات و خدای این کلمات بشم فتلقّى آدم من‏‎ ‎رّبّه كلماتٍ فتاب عليه إنّه هو التّوّاب الرّحيم )پس حضرت آدم از حضرت حق تبارك و تعالي كلماتي را فرا گرفت (و آن كلمات را وسيلة قبولِ توبة ‏خويش قرار داد) و خداوند توبة او را پذيرفت«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» (مائده/35) اى ايمان آوردندگان ، از خدا بترسيد و به سوى خدا وسيله بجوييد و در راهش جهاد کنيد شايد که نجات يابيدجالب اینجاست که میگویند فقط قران که این خود دقیقا ضد قران است و کفر است و این سخن فقط قران سخن خود ابلیس لعنت الله علیه است معنی صحیح ایه این است که امر شفاعت از ان خداست یعنی این خداوند متعال است که امر کرده چه کسانی میتوانند نزد من شفاعت کند و چه کسانی نمی توانند نزد من شفاعت کنند یعنی بیایند شفاعت کس دیگری را بکنند نزد منه الله تا منه الله ببخشم نه شفاعت کنمدر اخر یاد اور میشوم که ایات دیگری هم در قران به این نحو هست مثل الحمدلله یعنی حمد برای خداست من سوال میکنم ایا حمد برای کس دیگری نیست !؟ ایا شما از کس دیگری تشکر نمیکنید ! عربا میگن شکرالله و یه ادمی هم بهشون کمکی بکنه یا هر لطف دیگه ای میگن شکرا
      هنگامي كه عذاب بر بني اسرائيل طولاني شد، چهل صبح به درگاه الهي "ضجه" و "گريه" كردند. پس خداوند به موسي و هارون وحي كرد كه آنها را از ظلم فرعون نجات دهند. پس [به واسطه اين دعا] خداوند 170 سال از دوران عذاب آنها را از بين برد (و در فرجشان تعجیل شد)

      و سپس حضرت صادق سلام الله عليه فرمودند:

      همينگونه شما (شیعیان) نيز اگر عمل نمائيد، خداوند فرج ما را خواهد رسانيد و اگر چنين نكنيد، امر به انتهاي خود مي‌رسد

    14. #30
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 116 تشکر : 0
      مورد تشکر: 59 در 47 پست
      حضور : 4 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فرید 1 آنلاین نیست.



      سلام
      حضرت پاسخگو:
      شما گفتید که: همه خوب می دانیم که امروزه دیگر هیچ مسلمانی با اهل بیت دشمنی ندارد و حتی اکثریتاهل سنت نیز دوازده امام را به عنوان مودت ذی القربی محترم می دانند. اما اگر تاریخرا ورق بزنیم خواهیم دید که بنی امیه و بنی عباس برای تثبیت خلافت خود دشمنی با اهلبیت را ترویج دادند امروز گرچه دشمنی با اهل بیتتقریباً ریشه کن شده است اما آن اباطیل و حرف هایی که مبنای آن دشمنی بوده هنوزباقی مانده است و توسط عده ای بی اطلاع بلغور می شود.
      جواب:خوتان در پست قبل این اتهام را وارد کردید و اصولا برخی ها برای محکوم کردن ما از هیچ افترایی مضایقه نمی کنند اگر شما انقدر مردم را از وهابی می ترسانید بروید و یک نفر در عربستان که می گوید من وهابی ام برایم پیدا کنید و ما به خاندان پیغمبر بی احترامی نمی کنیم ولی آن محبتی که شما ها به آنها دارید شامل این آیات است:
      وَمِنَ النَّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَاداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِينَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِيعاً وَأَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ ﴿165﴾ برخى از مردم در برابر خدا همانندهايى [براى او] برمى‏گزينند و آنها را چون دوستى خدا دوست مى‏دارند ولى كسانى كه ايمان آورده‏اند به خدا محبت بيشترى دارند كسانى كه [با برگزيدن بتها به خود] ستم نموده‏اند اگر مى‏دانستند هنگامى كه عذاب را مشاهده كنند تمام نيرو[ها] از آن خداست و خدا سخت‏كيفر است (165)بقره
      مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاء كَمَثَلِ الْعَنكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ ﴿41﴾ داستان كسانى كه غير از خدا دوستانى اختيار كرده‏اند همچون عنكبوت است كه [با آب دهان خود] خانه‏اى براى خويش ساخته و در حقيقت اگر مى‏دانستند سست‏ترين خانه‏ها همان خانه عنكبوت است (41)عنکبوت
      در ضمن بنام علویون هم که صفویه آمد و ازبقیه بیشتر ظلم کردند و مذهبی که الان مردم دارند ساخته و پرداخته این سفاکان تاریخ است.

      شما گفتید که:
      وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء
      جواب : ارواح طیبه همانطور که در قرآن هست در دارالسلام هست و آنها از این دنیا بی خبرند
      لهم دارالسلام عند ربهم
      و به گفته خدا جایی هستند که لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
      ولی این دنیا دارالغصه است و اگر مثلا پیغمبر از این دنیا خبر داشت از غصه احتمالا دق می کردو طبق آیات هیچ کس بعد از مرگش از این دنیا با خبر نیست
      مثلا:مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿117﴾مائده
      جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [چيزى] به آنان نگفتم [گفته‏ام] كه خدا پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم پس چون روح مرا گرفتى تو خود بر آنان نگهبان بودى و تو بر هر چيز گواهى (117)
      پس ائمه چه شهید چه غیر شهید از این دنیا با خبرنیستند خدا نگفته عند خلقهم و نگفته عند قبرهم بلکه گفته عند ربهم و هر چیزی در این دنیا نزد پروردگار هست ولی هر انسان یا موجود خلق شده ای یک مکان دارد در یک زمان پس بنابراین اینهمه مردم نزد قبر اولیا می روند و مثلا در عین حال هزار نفر امام رضا را می خوانند امام رضا اگر زنده هم در قبرش باشد فقط جواب یکنفر را می تواند بدهد پس دعا را نزد خدا فقط برد نه مردگان.
      ضمنا آقای پاسخگو که این جوابها را می دهی بدان اگر کسی با حرفهای شمارا قبول کرد شما هم مسئولی ... آنچه دوست داری را می فهمی نه آنچه که هست و امیدورام به کارت توجه کافی داشته باشی.
      مردم ما مرتبا ائمه را صدا می زنند آیا ائمه هم مانند الله محیط بکل شی هستند؟؟؟؟؟آیا امام علی همه جا هست ؟؟؟
      آیا حضور فی کل مکان فقط خدا دارد یا ائمه هم دارند؟؟ خدا می فرماید لیس کمثله شی یعنی هیچ چیز مانند من نیست
      مثلا مسیحیان از عیسی مدد می گیرند و یا حضرت مریم را می خوانند و از او دعا می خواهند قرآن می فرماید:
      وَإِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَهَيْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ ﴿116﴾ [ياد كن] هنگامى را كه خدا فرمود اى عيسى پسر مريم آيا تو به مردم گفتى من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد گفت منزهى تو مرا نزيبد كه [در باره خويشتن] چيزى را كه حق من نيست بگويم اگر آن را گفته بودم قطعا آن را مى‏دانستى آنچه در نفس من است تو مى‏دانى و آنچه در ذات توست من نمى‏دانم چرا كه تو خود داناى رازهاى نهانى (116)
      معاذالله که هیچ مخلوقی صفت خالق را ندارد و خداوند در قرآن فرموده بر هر چیزی اندازه ای مقدر کرده فقط خود خداست که بی نهایت می باشد و همه جا هست پس کسانی که مثلا از علی مدد می خواهند اشتباه می کنند و علی برای آنان الان اله می باشد.
      وَجَعَلُواْ لِلّهِ أَندَادًا لِّيُضِلُّواْ عَن سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُواْ فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَى النَّارِ ﴿30﴾ ابراهیم
      و براى خدا مانندهايى قرار دادند تا [مردم را] از راه او گمراه كنند بگو برخوردار شويد كه قطعا بازگشت‏شما به سوى آتش است (30)
      آیات دیگر در نفی دعا خواستن از غیر الله:
      إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿14﴾
      اگر آنها را بخوانيد دعاى شما را نمى‏شنوند و اگر [فرضا] بشنوند اجابتتان نمى‏كنند و روز قيامت‏شرك شما را انكار مى‏كنند و [هيچ كس] چون [خداى] آگاه تو را خبردار نمى‏كند (14)
      قُلِ ادْعُواْ الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِ فَلاَ يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنكُمْ وَلاَ تَحْوِيلاً ﴿56﴾
      بگو كسانى را كه به جاى او [معبود خود] پنداشتيد بخوانيد [آنها] نه اختيارى دارند كه از شما دفع زيان كنند و نه [آنكه بلايى را از شما] بگردانند (56) أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا ﴿57﴾
      آن كسانى را كه ايشان مى‏خوانند [خود] به سوى پروردگارشان تقرب مى‏جويند [تا بدانند] كدام يك از آنها [به او] نزديكترند و به رحمت وى اميدوارند و از عذابش مى‏ترسند چرا كه عذاب پروردگارت همواره در خور پرهيز است (57) الاسرا
      يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِير ٍشب را به روز درمى‏آورد و روز را به شب درمى‏آورد و آفتاب و ماه را تسخير كرده است [كه] هر يك تا هنگامى معين روانند اين است‏خدا پروردگار شما فرمانروايى از آن اوست و كسانى را كه بجز او مى‏خوانيد مالك پوست هسته خرمايى [هم] نيستند (13) فاطر
      و....آیات بسیار دیگر که رکن رکین دین اسلام همین است.
      ویرایش توسط فرید 1 : ۱۳۸۹/۱۲/۲۳ در ساعت 03:20

    صفحه 3 از 11 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •