• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13
    1. #1
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 896 تشکر : 803
      مورد تشکر: 1,362 در 720 پست
      حضور : 17 دقیقه
      دریافت : 15 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.

      چه کسی و چرانخستین بار به حضرت علی لقب شیر خدا و غضنفر داد؟




      درود

      چرا و چه کسی در آغاز به حضرت علی لقب شیر خدا و غضنفر داد؟


      کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 2
      ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۱۲/۱۶ در ساعت 02:16

    2.  

    3. #2
      کارشناس پاسخگوی تاریخ
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۹۰
      نوشته : 85 تشکر : 199
      مورد تشکر: 166 در 72 پست
      حضور : 1 روز 9 ساعت 24 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      پاسخگوی تاریخی 2 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
      درود

      چرا و چه کسی در آغاز به حضرت علی لقب شیر خدا و غضنفر داد؟


      کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 2
      با عرض سلام و آرزوی سلامتی برای دوست عزیز و پرسشگر گرامی؛

      دادن لقب غضنفر به امام علی علیه السلام نشانگر بعد شجاعت و دلیری و قوت و قدرت بالای بدنی ایشان می باشد. چراکه غضنفر در لغت به معنای غلظت، ضخامت و درشتی است. شیر را به دلیل هیکل درشت و شجاعتش غضنفر می گویند و مجازاً به انسان هایی که شجاع و دارای بدن و جثه ای قوی و نیرومند باشند، غضنفر گفته می شود.( لسان العرب، ج ۵، ص۲۵؛ الصحاح فی اللغة، ج۲، ص۲۰؛ تهذیب اللغة، ج۳، ص۱۱۱٫)
      در عرف نیز معمولاً شیر را موجودی شجاع می دانند و انسان شجاع را هم شیر می خوانند. از این نظر، غضنفر که از نام شیر عاریت گرفته شده، برای حضرت علی (ع) لقب مناسبی است، همان طوری که یکی از لقب های دیگر حضرت اسدالله است که آن هم به همین مناسبت است.
      با توجه به تحقیقاتی که انجام گرفته شده می توان به این نتیجه رسید که این لقب ابتدا توسط أدبا و شعرا و کسانی که در مورد اوصاف و زوایای شخصیتی ایشان مطلبی را نوشته اند ، به ایشان نسبت داده شده است و علی الظاهر در کلام معصومین چنین کلمه ای یافت نشده است. باید به این نکته اشاره کرد که شاعران و سخنورانی چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت مولای متقیان، حضرتش را با این عبارت توصیف کرده و بدین وسیله، ایشان را به شیر شجاعی تشبیه کرده اند.

      به عنوان نمونه در اشعار حسان بن ثابت انصاری دربارۀ کشته شدن عمروبن عبدود آمده است :
      فلم تقتلوا عمرو بباسکم
      ولکنه الکفوء الهزبر الغضنفر
      به این معنی که: شما مردم مدینه نباید کشتن عمرو را به خود نسبت دهید و آن را هنر خودتان بدانید؛ زیرا او را شیری کشته است (ابن شهرآشوب مازندرانی، مناقب آل ابیطالب، ج۱، ص۲۹۷،ج ۲، ص۳۲۳، انتشارات علامه، قم، ۱۳۷۹ق.)

      در مناقب ابن شهرآشوب از ابن طوطی چند بیت شعر دربارۀ لیلة المبیت و فضیلت و شجاعت حضرت علی (ع) نقل کرده و در آن از لقب لیث غضنفر برای آن حضرت استفاده کرده است:
      فصال علی بالحسام علیهم کما صال فی العریس لیث غضنفر
      فولوا سراعا نافرین کأنما هم حمر من قسور الغالب تنفر
      به این مضمون که وقتی علی (ع) در آن شب به جای پیامبر (ص) خوابید و مشرکان خانه را محاصره کرده بودند علی (ع) با شمشیر به آنها حمله کرده، همان طوری که شیری شجاع بپرد و آنها به سرعت از او فرار کردند همان گونه که گورخران از شیر فرار می کنند. ( مناقب آل ابیطالب، ج۱، ص۳۹۴٫)
      در نهایت می توان نتیجه گرفت که “غضنفر” همچون “ابوتراب”، “ابو الحسن” و … در شمار القاب معرفی شده از طرف معصومین (علیهم السلام) برای امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نیست .
      خارکش پیری با دلق درشت
      پشته‌ای خار همی برد به پشت
      لنگ‌لنگان قدمی برمی‌داشت
      هر قدم دانه‌ی شکری می‌کاشت
      کای فرازنده‌ی این چرخ بلند!
      ای نوازنده‌ی دل‌های نژند!
      کنم از جیب نظر تا دامن
      چه عزیزی که نکردی با من


    4. #3
      کارشناس پاسخگوی تاریخ
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۹۰
      نوشته : 85 تشکر : 199
      مورد تشکر: 166 در 72 پست
      حضور : 1 روز 9 ساعت 24 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      پاسخگوی تاریخی 2 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
      درود

      چرا و چه کسی در آغاز به حضرت علی لقب شیر خدا و غضنفر داد؟


      کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 2

      در مورد لقب شیر خدا یا اسد الله نیز باید به دوست عزیز پرسشگرمان عرض کنم که؛
      این لقب برخلاف لقب غضنفر جزء القابی است که از طرف معصومین (علیهم الصلاه و السلام) و از لسان مبارک ایشان به امام علی (علیه السلام) نسبت داده شده است.
      با مطالعه تاریخ صدر اسلام می بینیم که ابتداً لقب اسد الله در مورد حمزه سید الشهدا به کار رفته است .( تحقيق سهيل زكار و رياض زركلى، ،ج‏4،ص:384)
      که نمونه آن را در رجز خوانی حضرت حمزه در جنگ بدر چنین می خوانیم:
      «بارز يومئذ عتبة بن ربيعة بن عبد شمس فقال حمزة: انا اسد الله و رسوله فقال عتبة: انا اسد الحلفاء، فقتله حمزة
      یعنی حمزه به میدان رفت و در مقابلش عتبه بن ربیعه قرار گرفت. حمزه گفت: من شیر خدا و شیر رسول خدا هستم. (كتاب جمل من انساب الأشراف، أحمد بن يحيى بن جابر البلاذرى )
      که پس از شهادت حضرت حمزه لقب اسدالله را رسول خدا(ص)به حضرت علی ع دادند .( ذخائر العقبى،محب الدين طبرى ص 92)
      پیامبر در این باره فرمودند:
      «هذا على بن ابى طالب هذا شيخ المهاجرين و الانصار هذا اخى و ابن عمى و ختنى هذا لحمى و دمى و شعرى و هذا ابو السبطين الحسن و الحسين سيدى شباب اهل الجنه هذا مفرح الكرب عنى اسد الله و سيفه فى ارضه على اعدائه‏».
      یعنی؛ این علی بن ابی طالب است بزرگ مهاجرین و انصار است که برادر و پسر عمو یم است، علی گوشت و خون و مویم است ، علی پدر فرزندانم حسن وحسین (علیهم السلام) آقای جوانان اهل بهشت است.علی برطرف کننده دشواری هایم است ، او اسدالله و سیف الله است.(شرف النبى، ابو سعيد واعظ خرگوشى (م 406)، تحقيق محمد روشن،ص:290)
      در همین زمینه در منابع اهل سنت آمده است:
      « اسد الله الغالب على بن ابى طالب كرم الله وجهه».( تاريخ گزيده، حمد الله بن ابى بكر بن احمد مستوفى قزوينى (نوشته در730)، تحقيق عبد الحسين نوايى، تهران، امير كبير، چ سوم، 1364ش،ص:758)
      خارکش پیری با دلق درشت
      پشته‌ای خار همی برد به پشت
      لنگ‌لنگان قدمی برمی‌داشت
      هر قدم دانه‌ی شکری می‌کاشت
      کای فرازنده‌ی این چرخ بلند!
      ای نوازنده‌ی دل‌های نژند!
      کنم از جیب نظر تا دامن
      چه عزیزی که نکردی با من


    5. #4
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 896 تشکر : 803
      مورد تشکر: 1,362 در 720 پست
      حضور : 17 دقیقه
      دریافت : 15 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      دادن لقب غضنفر به امام علی علیه السلام نشانگر بعد شجاعت و دلیری و قوت و قدرت بالای بدنی ایشان می باشد. شیر را به دلیل هیکل درشت و شجاعتش غضنفر می گویند و مجازاً به انسان هایی که شجاع و دارای بدن و جثه ای قوی و نیرومند باشند، غضنفر گفته می شود.
      درود بر پاسخگو که زحمت پذیر که پاسخی راپست فرموده اند

      اما راستش تا اونجایی که من می دونم حضرت علی هیکل درشتی نداشته اندتازه کوتاه قد هم بوده اند حالا چرا اینقدر طول و عرضش داده اند نمی دانم

      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      شاعران و سخنورانی چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت مولای متقیان، حضرتش را با این عبارت توصیف کرده و بدین وسیله، ایشان را به شیر شجاعی تشبیه کرده اند.
      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      در مورد لقب شیر خدا یا اسد الله :
      این لقب برخلاف لقب غضنفر جزء القابی است که از طرف معصومین (علیهم الصلاه و السلام) و از لسان مبارک ایشان به امام علی (علیه السلام) نسبت داده شده است.
      اینجا چند ایراد به ذهن می آید

      نخست

      آیا به نظر شما استفاده از نام یک حیوان وحشی , درنده خو و ضعیف کش برای توصیف صفت یک امام والا مقام و معصوم شیعه برازنده می باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟

      دوم

      آیا نخستین چیزی که انسان از دیدن یک شیر درنده به ذهنش می آید چیست ؟

      درندگی , ضعیف کشی یا شجاعت ؟؟

      شجاعت در برابر چی ؟

      در برابر حیوانات ضعیفی چون آهو و گور خر ؟؟

      اصلا تعریف شجاعت چیه ؟

      براستی شجاعت شیر به چیه ؟

      به لت و پار کردن جانوران درمانده ای چون آهو و خرگوش و غیره ؟

      شجاعت هنگامی است که موجود ضعیف تر در برابر قوی تر ایستادگی کند نه اینکه موجود نیرومند تر موجود فلک زده ی ضعیف تر را پاره پاره کند

      اگر مادرآهویی در برابر شیر از بچه اش دفاع کند این شجاعت است نه اینکه شیر درنده خو بچه آهو را تیکه پاره کند

      سوم

      آیا به لحاظ اینکه حضرت علی زورش بیشتر است به او شیر گفته اند ؟

      فیل یا دایناسور که از شیر نیرومند تر بوده و هستند

      چرا به او فیل الله یا دایناسور الله نگفته اند ؟؟

      حیوان که حیوانه مقدس و نامقدس که ندارند که بگوییم فیل الله یا دایناسور الله توهین است و اسد الله تکریم

      مگر اسد الله در برابر فیل الله مجوزی از وحی دریافت کرده است ؟!


      نتیجه

      با توجه با اصول مسلم بالا به نگر اینجانب بکار بردن غضنفر و اسد الله برای حضرت علی نوعی توهین به او است


      خود شکستن و آینه نشکستن
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۱۲/۱۷ در ساعت 15:30

    6. #5
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : اسفند/۱۳۹۰
      نوشته : 147 تشکر : 3,305
      مورد تشکر: 466 در 146 پست
      حضور : 4 روز 7 ساعت 44 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : بدون خدا يعني هيچي، با خدا يعني همه چي
      Khonsard
      ودود آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
      آیا به نظر شما استفاده از نام یک حیوان وحشی , درنده خو و ضعیف کش
      با سلام
      وقتی به حضرت علی ع میگیم شیر خدا ( نه شیر جنگل و یا دنیوی ) ، خصوصیات حضرت علی ع هم از این شیر جنگل که مشخصاتشو فرمودین جدا میشه
      این لقب به این علت داده شده که حضرت علی ع در شجاعت و چالاکی یگانه بوده

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
      برای توصیف صفت یک امام والا مقام و معصوم شیعه برازنده می باشد
      لطفا توهین نکنید آقای غلامعلی ( شمایی که دم از روشنفکری و شخصیت والاتون میزنید )
      براي كشف اقيانوسهاي جديد
      بايد شهامت ترك ساحل آرام خود را داشته باشيد؛ اين جهان، جهان تغيير است نه تقدير



    7. #6
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 896 تشکر : 803
      مورد تشکر: 1,362 در 720 پست
      حضور : 17 دقیقه
      دریافت : 15 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط ودود نمایش پست
      این لقب به این علت داده شده که حضرت علی ع در شجاعت و چالاکی یگانه بوده
      خوب چرا اسد رو انتخاب کرده اند شیر که اصلا شجاع نیست یک جانور زور گو دیکتاتور و ضعیف کش و درنده است

      شما اثبات بفرمایید که شیر شجاعه! خوب بفرمایید شجاعتش به چیه ؟؟

      افزون بر این : یوز پلنگ که چالاکتره!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط ودود نمایش پست
      لطفا توهین نکنید آقای غلامعلی ( شمایی که دم از روشنفکری و شخصیت والاتون میزنید )
      شما این اندیش بر انگیزی و روشنگری تلخ را توهین می دونید ؟؟

      خود شکستن و آینه نشکستن
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ در ساعت 12:43

    8. #7
      کارشناس پاسخگوی تاریخ
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۹۰
      نوشته : 85 تشکر : 199
      مورد تشکر: 166 در 72 پست
      حضور : 1 روز 9 ساعت 24 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      پاسخگوی تاریخی 2 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
      درود بر پاسخگو که زحمت پذیر که پاسخی راپست فرموده اند

      اما راستش تا اونجایی که من می دونم حضرت علی هیکل درشتی نداشته اندتازه کوتاه قد هم بوده اند حالا چرا اینقدر طول و عرضش داده اند نمی دانم


      با عرض سلام مجدد به محضر پرسشگر گرامی ؛
      ابن عبد البردر کتاب الاستیعاب در ذیل مباحث مربوط به علی بن ابی طالب ( علیه السلام) در مورد اوصاف ظاهری ایشان روایاتی را آورده است که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد.:
      - علی (ع) مردی میانه بالا بود.اندکی کوتاه و چاق.چشمانی سیاه و گشاده داشت.در نگاهش عطوفت و مهربانی موج می زد.ابروانش کشیده و پیوسته بود.صورتی زیبا داشت و از نیکو منظرترین مردم به شمار می آمد.رنگ صورتش گندمگون بود.چهره ای گشاده و بشاش داشت...گردنش ستبر و شانه هایش همچون شانه های شیری ژیان، فراخ بود.
      - در روایتی دیگر ذکر شده است: شانه هایش مانند شانه های شیری قوی جثه، پهن بود. بازوان نیرومندش، از شدت درهم پیچیدگی عضلات از ساعدش قابل تمیز نبود.مچها و نیز پنجه هایی قوی و قدرتمند داشت.
      - در روایتی دیگر نیز آمده است: آن حضرت انگشتانی باریک و ساعد و دستی نیرومند داشت.و چنان قوی بود که اگر دست کسی را می گرفت، بر او مستولی می شد و طرف مقابل قدرت نفس کشیدن را از دست می داد.شکمی بزرگ و پشتی قوی داشت.سینه وی فراخ و پرمو بود و سر استخوانهای او که در مفصل با یکدیگر جفت شده بودند، بزرگ می نمود.عضلاتی پر پیچ و تاب و ساقهایی کشیده و باریک داشت.بزرگی عضله دست و پای او بهنجار و موزون بود و هنگام راه رفتن اندکی به جلو متمایل می شد.چون به میدان کارزار روی می آورد، با هروله و شتاب می رفت.نیرومند و شجاع بود و در رویارویی با هر کسی، پیروز می شد.به راستی خداوند او را با عز و نصر خود تایید کرده بود.
      مغیره در این باره گفته است: علی (ع) همچون شیر بود، بلکه از شیر قوی تر و اندامش از اندام او بهنجارتر می نمود.
      خارکش پیری با دلق درشت
      پشته‌ای خار همی برد به پشت
      لنگ‌لنگان قدمی برمی‌داشت
      هر قدم دانه‌ی شکری می‌کاشت
      کای فرازنده‌ی این چرخ بلند!
      ای نوازنده‌ی دل‌های نژند!
      کنم از جیب نظر تا دامن
      چه عزیزی که نکردی با من


    9. #8
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۹۰
      نوشته : 1,774 تشکر : 11,963
      مورد تشکر: 6,605 در 2,086 پست
      حضور : 24 روز 3 ساعت 15 دقیقه
      دریافت : 82 آپلود : 0
      گالری : 45 وبلاگ : 0
      فریاد : تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نخواهند شد . . .
      Ashegh
      سلاله سادات آنلاین نیست.



      سلام به همه بزرگواران
      یک سوالی درمورد این دوجمله داشتم

      علی (ع) مردی میانه بالا بود.اندکی کوتاه و چاق.
      شکمی بزرگ و پشتی قوی داشت
      مگر حضرت علی(ع) چه غذایی می خوردند؟
      بیشتر شنیده ام که ایشان نان جو و دوغ ترش می خوردند
      پس چطور چاق بودند؟
      عذر خواهی می کنم اگر سوالم ربطی به موضوع ندارد.

      با تشکر

      برگ در انتهای زوال می افتد و میوه در ابتدای کمال
      ؛
      بنگر چگونه می افتی همچون برگی زرد یا سیبی سرخ

    10. #9
      کارشناس پاسخگوی تاریخ
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۹۰
      نوشته : 85 تشکر : 199
      مورد تشکر: 166 در 72 پست
      حضور : 1 روز 9 ساعت 24 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      پاسخگوی تاریخی 2 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست


      اینجا چند ایراد به ذهن می آید

      نخست

      آیا به نظر شما استفاده از نام یک حیوان وحشی , درنده خو و ضعیف کش برای توصیف صفت یک امام والا مقام و معصوم شیعه برازنده می باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟

      دوم

      آیا نخستین چیزی که انسان از دیدن یک شیر درنده به ذهنش می آید چیست ؟

      درندگی , ضعیف کشی یا شجاعت ؟؟

      ...
      سوم

      آیا به لحاظ اینکه حضرت علی زورش بیشتر است به او شیر گفته اند ؟

      ...

      نتیجه

      با توجه با اصول مسلم بالا به نگر اینجانب بکار بردن غضنفر و اسد الله برای حضرت علی نوعی توهین به او است


      خود شکستن و آینه نشکستن :ealam:

      در مورد این قسمت از سوال جناب آقاب غلامعلی نوری باید عرض کنم که
      اولاً:ما در عرف و در محاورات خودمان تشبیهات متعددی را به کار می بریم که در این تشبیهات وجه شبه مهم است و الّا همان طور که مشهور است در تشبیه جای مناقشه نیست.!!

      ثانیاً: این استدلالی که کرده اید صرفاً عاطفی است و به هیچ وجه قابل اعتنا و عمل نمی باشد . اگر قرار باشد که این شکل، عاطفی به مسایل نگاه شود حتی خود شما (بر فرض اینکه گوشت خوار هم نباشید)دیگر نمی توانید حتی گیاه خوار هم باشید ، جراکه بر این فرض ، گیاهان هم دارای حیات و زندگی می باشند و شما نمی توانید که به خاطر زنده ماندن خودتان گیاهان را از حیات خود منع کرده و آنها را بخورید.!!!
      بنابر این ؛ دنیا قوانینی دارد که با نگاه عاطفیِ صرف نمی شود به آن نگاه کرد.برای این می توان مثالهای زیادی را ذکر کرد که این فضا مجال آن را ندارد و خود شما قطعاً با کمی فکر موارد متعددی را برای آن پیدا خواهید کرد.
      در مورد سوال دیگر که فرموده بودید حیوانات قوی تر از شیر وجود دارد ، باید گفت که این که شیر در طبیعت مظهر قدرت و سلطان نامیده می شود ، یک بحث و یک اعتبار عرفی مورد قبول تمامی اقوام و ملل جهان است و کسی که در جنگ آوری و در نوع رزم آوری بدون ترس و هراس بجنگد و یا اینکه در نوع ستبر بودن اندام و قوی بودن فیزیکی ، خیلی شاخص باشد در میان تمامی فرهنگ ها و ملل مختلف به شیر تشبیه می شود. و اینکه شما این مسئله کاملاً قبول شده عرفی را نمی پسندید یک سلیقه شخصی است و مربوط به خودتان می باشد و از لحاظ اخلاقی نمی توانید دیگران را (به خاطر یک برداشت و سلیقه شخصی)مورد بی حرمتی و یا نقد قرار دهید. چرا که این تشبیه عرفی کاملاً با عقل هم سازگار است و وجه شبه در آن کاملاً لحاظ شده است.
      خارکش پیری با دلق درشت
      پشته‌ای خار همی برد به پشت
      لنگ‌لنگان قدمی برمی‌داشت
      هر قدم دانه‌ی شکری می‌کاشت
      کای فرازنده‌ی این چرخ بلند!
      ای نوازنده‌ی دل‌های نژند!
      کنم از جیب نظر تا دامن
      چه عزیزی که نکردی با من


    11. #10
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 896 تشکر : 803
      مورد تشکر: 1,362 در 720 پست
      حضور : 17 دقیقه
      دریافت : 15 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      بن عبد البردر کتاب الاستیعاب در ذیل مباحث مربوط به علی بن ابی طالب ( علیه السلام) در مورد اوصاف ظاهری ایشان روایاتی را آورده است که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد.:
      -اندکی کوتاه و چاق.چشمانی سیاه و گشاده داشت.در نگاهش عطوفت و مهربانی موج می زد.ابروانش کشیده و پیوسته بود.صورتی زیبا داشت و از نیکو منظرترین مردم به شمار می آمد.رنگ صورتش گندمگون بود.چهره ای گشاده و بشاش داشت...گردنش ستبر و شانه هایش همچون شانه های شیری ژیان، فراخ بود.
      با درود

      تا آنجا که اینجانب اطلاع دارم می گویند تصویر زیر از شبیه ترین تصاویر به ایشان است

      آیا ویژگی های بالا به وی می خورد



      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      علی (ع) مردی میانه بالا بود.اندکی کوتاه و چاق .شکمی بزرگ و پشتی قوی داشت.

      با آن همه روزه داریها و زحمات و سختگیری بر خود چون سوره ی دهر چگونه چاق بودند ؟؟؟

      نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 2 نمایش پست
      چرا که این تشبیه عرفی کاملاً با عقل هم سازگار است و وجه شبه در آن کاملاً لحاظ شده است.

      بله همین را خواستم بفرمایید
      اتفاقا اینها همه دلیل بر این است که ایشان و حضرت محمد فردی بوده اند مثل بقیه ی مردم امتیازخدایی نداشته اند
      بلکه امتیاز عرفی داشته اند و افرادی کاملا معمولی چون بقیه بوده اند

      در ضمن مگر القابی چون ید الله و خلیل الله کفایت نمی کرد که برخی دست به دامن امانت گرفتن جانوری از جنگل شدند

      این مسلمانان و به ویژه شیعه ها هستند که آنقدر بخاطر برخی مصالح مذهبی یا رقابتی آنها را بیش از اندازه بزرگ و منتسب به خدای جهان آفرین می کنند

      نمونه های این بزرگنمایی ها را امروزه هم می بینیم

      برخی افراد را امروزه با تبلیغات بی مورد آنقدر بزرگ می کنند که متاسفانه نظرشان و تصمیمشان گویی جای خدا را گرفته است

      مخالفت با نظر محدود و مردنی آنها برابر با کفر است !!!

      در صورتی که بسیار از این گونه تبلیغات و غوغا ها کم اهمیت ترند
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ در ساعت 00:06

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •