+ ارسال موضوع جدید
صفحه 1 از 11 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 106

موضوع: اعجاز عددی قرآن

جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
  1. #1
    عضو ثابت
    تاریخ عضویت : جنسیت فروردین 1386
    نوشته : 852 تشکر : 1,053
    مورد تشکر: 3,552 در 813 پست
    حضور : 16 دقیقه
    دریافت : 1 آپلود : 0
    گالری : 9 وبلاگ :
    askari110 آنلاین نیست.

    تعجب اعجاز عددی قرآن




    آقاي دکتر طارق الشيودان اخيراً کشفيات بسيار جالب، قابل توجه و تعمقي در آيات قرآن به شرح زير داشته اند:
    برابري يک چيز با چيز ديگر، به عبارتي برابري اضداد!
    مثال: برابري مرد با زن
    هرچند که اين نکته از لحاظ دستور زبان عجيب مي نمايد، ليکن آنچه برابر مجموع آيات قرآن مجيد آشکار ميگردد اين است که:
    کلمه مرد 24 بار در قرآن مقدس آمده است
    همچنين کلمه زن نيز 24 بار در قرآن مقدس آمده است
    يعني: 24=24
    سپس مطابق آناليز آيات مختلف مشخص شد که اين همساني در تنقضات در تمامي قرآن کريم صادق است. قرآن مجيد مشخص ميکند که يک چيز با چيز ديگري (يا به عبارتي با متضاد خود و يا ريشهء خود) برابر است. در ادامه نتايج شگفت آور حاصل از محاسبهء کلمات عربي قرآن مجيد و رمز اعداد را خواهيد يافت.
    کلمات و دفعات تکرار در جمع آيات قرآن مجيد

    دنيا (يکي ازنامهاي زندگي):115
    آخرت (نامي براي زندگي پس از اين جهان): 115

    ملائکه: 88
    شياطين: 88

    زندگي: 145
    مرگ: 145

    سود: 50
    زيان: 50

    ملت (مردم): 50
    پيامبران: 50

    ابليس(پادشاه شياطين): 11
    پناه جوئي از شر ابليس: 11

    مصيبت: 75
    شکر: 75

    صدقه: 73
    رضايت: 73

    فريب خوردگان (گمراه شدگان): 17
    مردگان (مردم مرده): 17

    مسلمين: 41
    جهاد: 41

    طلا: 8
    زندگي راحت: 8

    جادو: 60
    فتنه: 60

    زکات: 32
    برکت: 32

    ذهن : 49
    نور: 49

    زبان: 25
    موعظه (گفتار، اندرز): 25

    آرزو: 8
    ترس: 8

    آشکارا سخن گفتن (سخنراني): 18
    تبليغ کردن: 18

    سختي: 114
    صبر: 114

    محمد (صلوات الله عليه): 4
    شريعت (آموزه هاي حضرت محمد (ص)): 4

    ونيز جالب خواهد بود به دفعاتي که کلمات زير در قرآن ظاهر شده اند نگاهي داشته باشيم:

    نماز: 5

    ماه: 12

    روز: 365


    دريا : 32، زمين (خشکي): 13

    خشکي دريا = 13 32 = 45


    آيا مي توان گفت که اينها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجيد آمده است؟
    پرسش اين است که چه کسي اين علم را به پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) آموخته است؟
    پاسخ بي اختيار در ذهن خواهد درخشيد.
    خداوند قادر مطلق
    اين همه را بر پيامبر (ص) در قالب قرآن، کلام وحي آموخت
    ویرایش توسط askari110 : 26-10-1385 در ساعت 13:03

  2.  

  3. #2
    عضو كوشا
    تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت 1386
    نوشته : 141 تشکر : 43
    مورد تشکر: 181 در 65 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 1 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    m2babaey آنلاین نیست.

    نقل قول : مطلبي زيبا وخواندي در اعجاز قرآن




    من قبلا آمارایی دیده بودم اما مطلب شما چیزای جدید داشت و نکته دار مثل زکات، صدقه و ...
    تشکر می کنیییییم :ِd;d

  4. تشكرها 2 : super smart
  5. #3
    عضو كوشا
    تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت 1386
    نوشته : 141 تشکر : 43
    مورد تشکر: 181 در 65 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 1 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    m2babaey آنلاین نیست.

    نقل قول : مطلبي زيبا وخواندي در اعجاز قرآن




    با سلام
    مجددا از ارسال شما تشکر می کنم و علاقمندم به این نوع ارسالها ادامه دهید. من شخصا استفاده می کنم. اما شاید بهتر بود از عبارت "برابری اضداد" استفاده نمی کردید.
    من به ادبیات عرب وارد نیستم. ممکن است اضداد در عربی معنایی وسیعتر از آنچه در فارسی از آن تلقی می شود داشته باشد. اما به نظر من می رسد که در فارسی وقتی کلمه ی اضداد شنیده می شود ذهن ها متوجه این می شود که دو موضوع با هم تناقض دارند.
    این را به خاطر آن می گویم که مثلا از جمله موارد ذکر شده برابری تعداد تکرار "زکات" و "برکت" در قرآن است و آمدن واژه ی اضداد در ابتدای پست ممکن است برای بعضی این سو تفاهم را پیش بیاورد که زکات و برکت ضد هم هستند و کسی که زکات بدهد برکت از روزیش می رود. در حالی که فکر کنم شما هم با من موافق باشید که تساوی تعداد تکرار این دو کلمه در قرآن کریم شاهدی بر تناسب مستقیم آنهاست. صرفا به خاطر تناسب موضوع دو آیه مربوط که الآن در ذهن دارم می آورم:
    و ما انفقتم من شی فهو یخلفه
    و لو ان اهل القری آمنوا و التقوا لفتحنا علیهم برکات من السما و الارض
    ضمن اینکه تاکید می کنم ممکن است نوشته ی شما کاملا هم بی ایراد باشد اما برای فضای فارسی فعلی پیشنهادم این بود که عرض کردم و شاید شما مایل باشید که نوشته ی خود را ویرایش کنید البته خودم پیشنهاد جایگزین ندارم.
    خوب. فعلا التماس دعا

  6. تشكر : super smart
  7. #4
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت : جنسیت فروردین 1386
    نوشته : 1,255 تشکر : 140
    مورد تشکر: 2,277 در 906 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 10 وبلاگ :
    شهيدان آنلاین نیست.

    تعجب اعجاز عددی قرآن




    راز عدد هفت در قرآن كریم

    بنا به اعلام پایگاه خبری تقریب به نقل از «العربیه»،«عبد الدائم الكحیل» مؤلف این كتاب گفت: برای تألیف این كتاب حدود 10سال تحقیقات علمی انجام داده است

    وی در این كتاب نشان می‌دهد كه قرآن دارای یك نظم عددی است كه سر سلسله آن عدد هفت و توابع آن است وی افزود: بعد از بررسی هر آیه و تعداد حروف و كلمات آن و تعداد این آیات وموقعیت آن در سوره خواهیم دید كه این اعداد حساب شده و در نهایت یكی از توابع عددهفت است وی گفت:

    عدد هفت، 27 بار در قرآن ذكر شده واولین عددی كه خداوند در قرآن ذكركرده،
    عدد هفت است و میان سوره "بقره" كه اولین بار عدد هفت در این سوره آمده و
    سوره
    "نباء" كه آخرین هفت در آن ذكر شده ، 77 سوره قرار دارد
    ميان آیه 29 سوره بقره كه برای اولین بارعدد هفت آمده تا آیه 12 سوره نباء كهآخرین عدد هفت در آن آمده، 5649 آیه وجود دارد كه در آن عدد هفت و یكی از توابع عددهفت وجود دارد كه اگر7 را ضربدر عدد 307 بكنیم، عدد بالا به دست می‌آید


    این كتاب دارای بخش‌های دیگری، از جمله بررسی اسرار عدد هفت در قرآن و سنت و بخش‌های دیگر نیز هست



  8. #5
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت : جنسیت فروردین 1386
    نوشته : 1,255 تشکر : 140
    مورد تشکر: 2,277 در 906 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 10 وبلاگ :
    شهيدان آنلاین نیست.

    پاسخ: اعجاز عددي قرآن




    1. اولین آیه قرآن بِسْم الله الرحمن الرحیم است كه 19 حرف دارد.
    2. اولین سوره ای كه نازل شده سوره علق است كه نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.
    3. سوره علق دقیقاً 19 آیه دارد.
    4. قرآن مجید 114 سوره دارد كه بر عدد19 قابلتقسیم است.
    5. اولین بار كه جبرئیل با قرآن نازل شد، 19 كلمه آورد.
    6. این 19 كلمه در مجموع 76 حرف دارند كه بر عدد 19 قابل تقسیم است.
    7. دردومین نزول جبرئیل 38 كلمه آورد كه بر عدد 19 قابل تقسیم است.( دومین نزول دو برابر 19 كلمه)
    8. درسومین نزول جبرئیل 57 كلمه آورد كه بر عدد 19 قابل تقسیم است. ( دومین نزول سه برابر 19 كلمه)
    9. تك تك كلمات در " بسم الله الرحمن الرحیم"در كل قرآن به تعدادی آمده اند كه بر عدد 19 قابل تقسیم است:
    کلمه جلاله الله 2698 مرتبه، اسم 19 مرتبه، الرحمن 57 مرتبه، الرحیم 114 مرتبه.
    10. همه سوره ها " بسم الله الرحمن الرحیم " دارند، به جزء سوره توبه كه بسم الله ندارد و سوره نمل كه دو بسم الله دارد پس قرآن در مجموع 114" بسم الله الرحمن الرحیم" دارد كه بر عدد 19 قابل تقسیم است.
    11. همانطور كه ذكر شد سوره توبه، بسم الله ندارد و سوره نمل دو بسم الله دارد. حال اگر از سوره توبه بشماریم، سوره نمل نوزدهمین سوره است.
    12. تعداد كلمات بین دو بسم الله در سوره نمل 342 كلمه است كه بر عدد 19 قابل تقسیم است.
    13. در قرآن اعداد زیادی آمده اند، مثل ما موسی را 40 شب دعوت كردیم، ما 7 آسمان را آفریدیم و ... تعداد كل اعداد ذكر شده در كل قرآن 285 عدد است كه بر عدد 19 قابل تقسیم است.
    14. اگر تمام این اعداد را با هم جمع كنیم، عدد 174591 به دست می آید كه آنهم بر عدد 19 قابل تقسیم است و حتی اگر اعدادتكراری را حذف كنیم، حاصل جمع عدد 162146 است كه باز هم بر عدد 19 قابل تقسیم است.

  9. #6
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت : جنسیت مهر 1385
    نوشته : 744 تشکر : 1,581
    مورد تشکر: 1,771 در 517 پست
    حضور : 6 روز 3 ساعت 9 دقیقه
    دریافت : 21 آپلود : 0
    گالری : 119 وبلاگ : 2
    saeed623 آنلاین نیست.

    تعجب پاسخ: اعجاز عددي قرآن




    بسم الله الرحمن الرحیم
    در مورد اعجاز عددی قرآن جدیدا مطالب بسیاری مطرح شده است
    برخی همچون رشاد خلیفه مدعی شدند كه رابطه ای بین مضرب 19 و كلمات قرآن وجود دارد كه اندیشمندان قرآن پژوه از آن پاسخ های متعددی داده اند
    برخی همچون عبدالرزاق نوفل معتقد است همانطور كه میان اشیا در عالم هستی ارتباط وجود دارد در قرآن نیز میان اعداد وكلمات قرآن رابطه ای خاص وجود دارد مثلا واژه دنیا و آخرت هركدام 115 بار و واژه شیطان و ملائكه هركدام 68 مرتبه مشتقاتشان نیز هركدام 20 مرتبه واژه حیات و موت 145 بار و....
    مهندس عدنان رفاعی نیز به گونه ای شبیه عبدالرزاق نوفل مواردی را مطرح كرده است
    حاصل اين که انديشمندان ياد شده معتقدند آن چه کشف شده حاکي است که چينش و نظم خاص و منطقي بر قرآن حاکم است وکسي را ياراي خلق چنين امري نيست
    البته آنچه تحت عنوان اعجاز عددي قرآن مطرح گرديده است بحثي نيست که کاملا منقح شده باشد بلکه هنوز در برخي محافل علمي در بوته نقد قرار گرفته است که به اعتقاد نگارنده اين باعث بالندگي چنين وجهي از اعجاز قرآن خواهد شد, بنابراين آنچه پذيرفتني است تنها برخي از تناسب هاي عددي است که از سوي عدنان رفاعي مطرح گرديده است و ساير موارد هنوز در بوته نقد قرار دارد برای مطالعه بیشتر به كتاب های ذیل مراجعه كنید
    پاورقی ها:
    1.معجزة القرآن الکريم, دکتررشاد خليفه لازم به يادآوري است که نسخه اصلي کتاب, انگليسي بوده و در آمريکا به چاپ رسيده است به نام: «quran visual presention of the miracle » رشاد خليفه بعدها قرآن را به سبکي خاص خود ترجمه کرد و ادعاهاي بسيار بزرگي کرد از جمله ادعاهايش ادعاي نبوت بود که حاکي از انحراف وي از دين اسلام مي باشد. عقايد وي در اينترنت در سايتي تبليغ مي شودhttp://www.submission.org/efarsi/index.html
    2.المعجزه کشف اعجازي جديد في القرآن الکريم, مهندس عدنان رفاعي, ص 9-36
    3.: اعجاز عددي و نظم رياضي قرآن, عباس يزداني, اينترنت http://quran.al-shia.com/fa/id/16/ )
    http://sshams.andishvaran.ir/fa/scholarmainpage.html
    صفحه شخصی


  10. #7
    عضو ماندگار
    تاریخ عضویت : جنسیت مهر 1385
    نوشته : 744 تشکر : 1,581
    مورد تشکر: 1,771 در 517 پست
    حضور : 6 روز 3 ساعت 9 دقیقه
    دریافت : 21 آپلود : 0
    گالری : 119 وبلاگ : 2
    saeed623 آنلاین نیست.

    داستان هاي اعجاز قرآن




    در اين تاپيك ماجراهايي كه در نتيجه اعجاز قرآن اتفاق افتاده را بيان كنيد
    براي آغاز به اين داستان توجه كنيد:

    از هشام بن حكم نقل شده است كه چهار نفر از دشمنان اسلام و از

    استوانه‌هاي فصاحت و بلاغت به نام‌هاي ابن ابي العوجاء، ابو شاكر ديصاني،

    عبدالملك بصري و ابن مقفع در خانه خدا جلسه سري تشكيل دادند و در آن به

    سخريه حجاج و طعن قرآن پرداختند، سپس ابن ابي العوجاء از آنها خواست تا

    هر يك، ¼ قرآن را نقض كند تا در نتيجه نبوت حضرت محمد(ص) و بدنبالش دين

    اسلام را زير سؤال برند، قرار آن‌ها سال بعد در همان مكان بود، سال بعد دوباره

    جلسه را تشكيل دادند، ابن ابي العوجاء آغاز سخن كرد و گفت: از زماني كه از

    يكديگر جدا شديم تا به اين لحظه در اين آيه انديشيدم « فَلَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ

    خَلَصُواْ نَجِيًّا » (يوسف،80)؛ اما در فصاحت آن با حفظ تمام معانيش،‌ ماندم و

    نتوانستم چيزي بر آن بيفزايم و همين آيه مرا از انديشيدن در ساير آيات باز

    داشت. عبدالملك گفت: از زماني كه از شما جدا شدم درباره اين آيه

    مي‌انديشيدم « يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ

    اللَّهِ لَن يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ

    ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ » (حج،73)؛ اما مانند آن را نتوانستم بياورم.

    ابوشاكر گفت: از زماني كه از شما جدا شدم در اين آيه مي‌انديشيدم « لَوْ كَانَ

    فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا» (انبياء،22)؛ اما نتوانستيم مانند آن را بياورم، ابن

    مقفع گفت: اي گروه! اين قرآن از جنس كلام بشر نيست من نيز از لحظه‌اي كه

    از شما جدا گشتم در مورد اين آيه مي‌انديشيدم « وَقِيلَ يَا أَرْضُ ابْلَعِي مَاءكِ وَيَا

    سَمَاء أَقْلِعِي وَغِيضَ الْمَاء وَقُضِيَ الأَمْرُ وَاسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِيِّ وَقِيلَ بُعْداً لِّلْقَوْمِ

    الظَّالِمِينَ » (هود،44)؛ اما به كنه آن پي نبردم و مانند آن را نتوانستم بياورم.

    هشام ادامه مي‌دهد كه در همين حال امام جعفر صادق(ع) از كنار آنها گذشت

    و اين آيه را خواند: « قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا

    الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا » (اسراء،88). آنها به يكديگر

    نگريستند و در مقابل عظمت قرآن به عجز و ناتواني اقرار كردند.

    پاورقي:
    الاحتجاج، علامه طبرسي(ره)، ص 377 / بحارالأنوار، علامه محمدباقر مجلسي (ره)، ج 17، ص 213
    ویرایش توسط saeed623 : 04-03-1387 در ساعت 13:03
    http://sshams.andishvaran.ir/fa/scholarmainpage.html
    صفحه شخصی


  11. #8
    عضو ثابت
    تاریخ عضویت : جنسیت بهمن 1385
    نوشته : 978 تشکر : 6,220
    مورد تشکر: 2,972 در 841 پست
    حضور : 2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت : 55 آپلود : 5
    گالری : 56 وبلاگ :
    parsa آنلاین نیست.



    وقتی بحث اعجاز قرآن پیش میاد، ممکن نیست که بشه از ماجرای مرحوم کربلایی کاظم صحبتی به میان نیاورد. در این مورد تاپیکی در "اینجا" وجود داره که میتونه مفید باشه!
    دلا غافل ز سبحانی چه حاصل
    مطیع نفس و شیطانی چه حاصل
    بود قدر تو افزون از ملائک
    تو قدر خود نمیدانی چه حاصل


    و ناگهان چه زود دیر می شود، ولی هیچگاه برای شروع دیر نیست...!!!


  12. تشكرها 3 : manteqi, saeed623, super smart
  13. #9
    عضو كوشا
    تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت 1387
    نوشته : 158 تشکر : 134
    مورد تشکر: 310 در 103 پست
    حضور : 1 ساعت 35 دقیقه
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 1 وبلاگ :
    manteqi آنلاین نیست.

    گوش دادن سران قريش به قرائت قرآن




    ابن هشام در تاريخ خود چنين نقل مي کند :
    ابوسفيان، ابوجهل، اخنس و ابن عمرو بي خبر از يكديگر شبانه از خانه خارج

    به قصد شنيدن قرآن پيامبر، هر كدام در جايي در اطراف خانه حضرت كه

    مشغول نماز بود مخفي شدند و به گونه‌اي كه هيچكدام از محل اختفاي

    ديگري آگاهي نداشت، شب را ماندند و به نغمة تلاوت قرآن پيامبر گوش دادند.

    بعد از طلوع فجر متفرق شدند و به سوي خانه‌شان بازگشتند و در راه به

    يكديگر رسيدند، و همديگر را سرزنش كردند و به هم گفتند: ديگر به آن مكان

    باز نگرديد؛ چرا كه اگر برخي از بي‌خردان قومتان، شما را ببينند پيش خود در

    موردتان تصوراتي مي‌كنند، پس منصرف شدند تا شب بعد، شب دوم همين

    عمل را تكرار كردند و دوباره فرداي آن روز كه به هم رسيدند شروع كردند به

    سرزنش يكديگر و همان سخنان تكراري روز گذشته را مطرح كردند،‌ شب

    سوم دوباره همان عمل را تكرار كردند، فرداي آن روز وقتي به هم رسيدند به

    يكديگر گفتند: از هم دور نمي‌شويم تا اينكه عهد ببنديم كه هرگز به آنجا باز

    نگرديم، عهد بستند و متفرق شدند.

    اين ماجرا نشان مي‌دهد كه آهنگ و موسيقي قرآن در سامعه آنان تا چه حدّ

    جاذبه ايجاد کرده كه با شيفتگي و دلدادگي تا صبح به آن گوش مي‌كردند و

    غرق لذت مي‌شدند.

  14. تشكرها 4 : parsa, r0000cyaH, super smart, tabatabay
  15. #10
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت : جنسیت خرداد 1387
    نوشته : 3,426 تشکر : 3
    مورد تشکر: 1,888 در 1,072 پست
    حضور : نامشخص
    دریافت : 0 آپلود : 0
    گالری : 0 وبلاگ :
    اخلاقي آنلاین نیست.

    تعجب اعجاز عددی قرآن




    نقد تفصيلى نظريه رشاد خليفه
    حال ببينيم آقايانى كه معتقدند نظم محيرالعقولى در قرآن كشف كرده اند تا چه اندازه بر صوابند؟ .
    گـفـتيم رشاد خليفه در مورد حروف مقطعه , به اين نتيجه رسيد كه همواره معدل توارد و تكرار حروف مقطعه در سوره اى خاص بر معدل توارد و تكرار حروف ديگرتفوق دارد.
    چـنـانكه در سوره ق حرف ((ق )) معدلى بالاتر از ساير حروف در اين سوره و ساير سوره هاى قرآن دارد و يا حرف ((ن )) در سوره ((ن و القلم )) بزرگترين رقم نسبى را در 114 سوره قرآن دارد.
    اگـر آمـارهـا بـا موارد نقض روبرو نمى شد, شايد ما هم با ايشان و سائر پيروان تئورى نظم رياضى قرآن هم عقيده مى شديم .
    اما على رغم خواست قلبى ما و ايشان بااستثناهاى فراوانى روبرو مى شويم .
    بـراى مـثـال تـعداد تكرار حرف ((ق )) در سوره هاى الشمس و القيامة و الفلق , در حدى است كه مـعـدل تـكـرار آن از معدل تكرار ((ق ))بيشتر مى شود و يا در مورد سوره طه با پنج استثنا مواجه مى شويم : سوره حج , نور,فتح , مجادله و توبه يا در مورد سوره ((يس )) نتيجه كاملا معكوس است , يعنى يا وسين كمترين تكرار را به خود اختصاص داده اند.
    نـيـز در مـورد حـرف ((ن )) مـى بـينيم تكرار آن در سوره حجر بيشتر از تكرار آن در سوره ((ن و القلم )) مى باشد.
    ايـنجاست كه آقاى رشاد خليفه به توجيه روآورده و مطالبى به هم مى بافد كه هيچ معقول به نظر نمى آيد.
    مـثـلا در مورد سوره يس و اينكه چرا نتيجه معكوس است , مى گويد:چون ((يس )) بر خلاف بقيه حروف مقطعه برعكس ترتيب حروف الفبايى است ,پس نتيجه نيز بايد معكوس و وارونه باشد.
    يـا اگر معدل تكرار حرف ((ص )) در سوره اعراف از معدل تكرار آن در بعضى سوره ها, مثل سوره والـعـصر كمتر است بايدچهار حرف ((المص )) را كه در اول سوره اعراف آمده است , با هم در نظر بـگـيـريم ومعدل مجموعه اين چهار حرف را با معدل مجموعه آنها در ديگر سوره هابسنجيم !!و يا بـراى پـاسـخ بـه استثنا سوره حجر مى گويد: سوره حجر با ((الر)) شروع شده است و ما بايد همه سوره هايى را كه با ((الر)) شروع مى شود در حكم يك سوره قرار دهيم .
    و در مـورد اسـتثنا شدن پنج سوره فوق الذكر مى گويد: اين پنج سوره مدنى هستند و چون سوره طه مكى است بايد آن را با ديگر سوره هاى مكى مقايسه كنيم .
    چـنانكه ملاحظه مى كنيد ايشان خود را به آب و آتش مى زند تا به هر قيمت شده است , جايى براى تئورى خود بگشايد در حالى كه اين استثناها خيلى زيادند وتوجيهات ايشان خيلى سخيف و بارد.
    ترميم يك تئورى بايد به گونه اى مساعد باتفاهم عرفى باشد.
    چـنـانـكـه در جمع سخنان متعدد فرد حكيم بايد به گونه اى جمع نمائيم كه عرف پسند باشد و اصطلاحا جمع تبرعى نباشد.
    در حـالـى كـه جـمـع كردنهاى ايشان از يك نظم و تناسب منطقى و عرفى برخوردار نيست و هر استثنايى را با اسلوبى خاص جواب مى گويد.
    بدون شك با اين روش مى توان براى هر كتابى نظم رياضى پيدا نمود!.
    به قسمتهاى ديگرى از دعاوى ايشان مى پردازيم :.
    1 ـ جمله بسم اللّه الرحمن الرحيم كه اولين آيه قرآن است , داراى نوزده حرف است .
    تك تك كلمات اين جمله به تعدادى قابل تقسيم بر عدد نوزده در قرآن به كاررفته است .
    چـنـانكه در كل قرآن 114 مرتبه ((بسم )) آمده است .
    تعداد كلمه ((اللّه ))2698 مرتبه , ((رحمن )) 57 مرتبه , ((رحيم )) 114 مرتبه است كه همه مضرب صحيح عدد نوزده مى باشند.
    از ايـن چـهـار آمـار فقط رقم 57 صحيح است , آن هم مشروط بر اينكه ((الرحمن )) را دربسم اللّه سـوره حـمـد به حساب آورده و در بقيه بسم اللّه هاى قرآن به حساب نياوريم , مگر آنكه متوسل به همان توجيهات بارده شويم .
    بـراى مـثال , براى آنكه آمار ((اللّه )) به نصاب مورد نظر برسد, باللّه و تاللّه و للّه و فاللّه را بايد حساب بياوريم ,اما ((اللهم )) را از حساب خارج كنيم .
    و يـا كـلـمـه ((اسم )) در قرآن 22 مرتبه آمده است واگر منظور ايشان ((باسم )) باشد فقط هفت مرتبه تكرار شده است .
    2 ـ سـوره نـاس كـه آخـريـن سـوره قرآن است تعداد حروف آن 114 حرف است كه مضرب نوزده مى باشد.
    نـمـى دانـيـم ايشان چگونه محاسبه كرده است ؟
    ولى اين سوره بدون احتساب بسم اللّه اول آن 80 حرف است و با احتساب بسم اللّه 99 حرف مى شود كه در هيچ حالت مضرب 19 نيست .
    3 ـ سوره علق مطابق شمارش كامپيوترى 285 حرف است يعنى 19*15.
    بـاز كنترل كرديم با قرآنهاى به خط عثمان طه به اين رقم نمى رسد و با قرآنهاى رسم الخط ايرانى از اين رقم تجاوز مى كند.
    4 ـ در هـريك از 29 سوره اى كه در افتتاح آن حروف مقطعه آمده است , مجموع تعداد آن حرف يا حروف دقيقا و بدون استثنا ضريب 19 مى باشد.
    اين ادعا نيز تمام نيست .
    براى مثال حرف ((نون )) در سوره ن و القلم 131 مرتبه آمده است , نه 133مرتبه تا مضرب 19 باشد.
    يا در سوره طه مجموع اين دو حرف 239 است نه 342 تامضرب 19 باشد.
    جـالب است بدانيد كه ايشان با آنكه تاكيد مى كند كه همه جارسم الخط عثمان طه ملاك و معيار است , سوره ن و القلم را در كتاب خود كليشه كرده و آغاز آن را تحريف نموده است .
    يـعنى به جاى آنكه حرف اول را به صورت ((ن )) بنويسد به صورت ((نون )) نوشته است تا يك نون اضافه بيايد و بعد يك نون ديگر از بسم اللّه آغاز سوره وام گرفته است و به اين ترتيب كسرى نون را جبران نموده و به عدد 133 رسيده است .
    در سـوره طـه نـيـز تا گرد را ها محسوب كرده است در حالى كه همه مى دانند تا گردحقيقتا تا مـى باشد, هرچند به هنگام وقف به صورت ها تلفظ شود, يعنى كلمات :زينة , خيفة , سحرة , صلوة , قـيـمة , كلمة , بينة , ساعة , حية , محبة و امثال آنها مختوم به تا مى باشند, چنانكه با صداى تا تلفظ مى شوند.
    ولـى تـنگى قافيه ايشان رامجبور كرده است , اين موارد را هم در شمارش دخالت دهد تا به نصاب لازم برسد.
    5 ـ اگـر تعداد مواردى را كه تك تك كلمات جمله بسم اللّه الرحمن الرحيم بعد ازتقسيم بر عدد 19 در قرآن به كار رفته است , محاسبه كنيم باز هم به ضريب 19مى رسيم , اين موضوع نيز درست نيست , چنانكه در بند اول گذشت .
    6 ـ سـوره نـصـر كـه به قولى آخرين سوره مى باشد, درست داراى 19 كلمه مى باشداولين آيه اين سوره نيز 19 حرف دارد.
    نـمـى دانـيـم چگونه حساب كرده است كه 19 كلمه شده است , مگر آنكه كلمه نزدايشان اصطلاح خاصى باشد.
    ايشان اين سوره را در كتابش كليشه نموده و زيركلمات شماره گذارده است .
    جمله ((و استغفره )) را يك كلمه حساب نموده با آنكه يك كلمه نبوده و حداقل سه كلمه است .
    ((و الفتح )) را نيز يك كلمه حساب كرده است در حاليكه دو كلمه است .
    اگر بگويد حروف را نبايد جداگانه حساب كنيم مى پرسيم پس چرا ((فى )) را يك كلمه جداگانه حساب كرده است .
    7 ـ بسم اللّه به همين صورت خاص 3 مرتبه در قرآن آمده است و اگر مجموع شماره آيات و شماره سوره ها را با تعداد تكرار بسم اللّه جمع كنيم به ضريب 19 مى رسيم .
    مـنظور ايشان بسم اللّه در تمام قرآن نيست , بلكه بسم اللهى كه آيه اش شماره داشته باشد كه فقط بسم اللّه سوره حمد و بسم اللّه در آيه 41 سوره هود و بسم اللّه آيه سى ام سوره نمل مى باشد.
    ايـشان بعد از آنكه ارقام آيات و سوره ها را زير هم نوشته و به ضريب 19 نرسيده است چاره اى ديگر انـديـشـيـده و گـفـته است چون 3 تا بسم اللّه داريم عدد 3 را هم به حاصل جمع اين ارقام اضافه مى كنيم , تا به رقم 114 برسيم :.
    Total=3+1+1+11+41+27+30=114=19*6
    به گمان من بدترين مثالى كه ايشان ارائه كرده است , همين مثال است ..
    زيرا به وضوح كار مونتاژسازى و وصله پينه اعداد در آن آشكار است .
    8 ـ اگر ارقام مربوط به حروف مشترك در حروف مقطعه را حساب كنيم , به ضريب 19 مى رسيم .
    ايشان چنين جدولى ترسيم كرده است ..

    سوره

    حروف مقطعه

    ه

    ط


    س


    م

    مريم

    -

    175

    -

    -

    -

    طه

    ط ه

    251

    28

    -

    -

    شعرا

    ط
    س م


    -

    33

    94

    484

    نمل

    ط
    س


    -

    27

    94

    -

    قصص

    ط
    س م


    -

    19

    102

    460




    944 290 107 426 جمع

    1767=944+290+107+426=جمع كل

    19*93=1767






    چه مانعى داشت ايشان كلمه ((يس )) را هم به اين مجموعه اضافه مى كرد؟
    چون ((يس )) از طريق سين و يا با چهار سوره از مجموعه فوق اشتراك پيدا مى كند.
    يا اگر((عسق )) را كه در آغاز سوره شورى آمده است , در اين جدول مى گنجانديم , از طريق عين و سين با سوره مريم و شعرا و نمل و قصص مشترك مى شد.
    اگر بپرسيد چه چيزى باعث شده است جدول ايشان حروف مقطعه خاصى را دارا باشد؟
    پاسخ ‌اين اسـت كـه اگـر ايـشان به سليقه خود و نه يك روش منطقى و ثابت , عمل نمى كردبه نصاب لازم نمى رسيد.
    9 ـ در سـورهاى هفتم , نوزدهم و سى و هشتم حرف ((ص )) در ميان حروف مقطعه اشان مشترك اسـت و اگر تعداد ((ص )) را در اين سوره ها حساب كرده با هم جمع كنيم , به عدد 152 مى رسيم كه مضرب 19 است .
    ملاحظه كنيد ايشان در سوره ق حرف قاف را بطور مستقل شمارش كرده و ضريب 19 شده است , ولى چون در سوره صاد به نتيجه نرسيده است , روش را تغيير داده و همه سوره هايى را كه در آغاز ((ص )) دارند با هم حساب كرده است .
    مـمـكـن اسـت ايـشـان بـگويد, قاف را چه مستقل و چه بطور مجموع حساب كنيم , به ضريب 19 مى رسيم .
    زيرا در سوره شورى هم قاف 133 مرتبه تكرار شده است كه ضريب 19 است .
    پس آنجا كه تكرار ديده مى شود بايد همه را با هم حساب كنيم ,مثل صاد يا قاف .
    ولـى آنـجـا كـه مـنحصر به فرد است , مثل حرف نون در سوره ((ن والقلم )) بايد بطور جداگانه حساب كنيم .
    باز مى بينيم اين پاسخ كامل نيست زيرا در سوره مريم در ميان حروف مقطعه كاف راداريم كه در جاى ديگر نداريم و اگر تعداد آن را بطور مستقل در نظر بگيريم , به نصاب لازم نمى رسد.
    بـه هـر حـال چـنانكه بارها يادآور شديم , ايشان رويه واحدى را در شمارشها اتخاذنمى كند و فقط درصدد جور كردن نصاب لازم است .
    دكـتـر مـحـمـد حـسـن هـيتو, يكى از نقادان اعجاز عددى قرآن در كتاب ((المعجزة القرانية )) مـى گـويد: از اولين كسانى كه تئورى رشاد خليفه را نقد نمود استاد ((حسين ناجى محمد)) در كتابش موسوم به ((التسعة عشر ملكا)) مى باشد.
    ايـشـان هـفـت جـمـله ابداع نموده كه همه از 19 حرف تشكيل شده و هر كدام داراى 3 حرف لام مـى بـاشـدو مـجموع حروف اين جمله ها نيز 133 است كه مضرب 19 و مجموع لام ها در هرهفت جمله نيز 19 است .
    سـپـس مـى گويد: آيا صرف اين تناسبهاى عددى دليلى برحقانيت مفاد اين جمله ها است ؟
    1 ـ لا بعث و لا حساب و لا جهنم .
    2 ـ لا صراط و لا جنة و لا نعيم .
    3 ـ مهندس الكون الرب ابليس .
    4 ـ البهائية هى الدين الحق .
    5 ـ بهااللّه آخر الانبيا.
    6 ـ الجنة و النار اكذوبتان .
    7 ـ رقم تسعة عشر رمز لابليس .

  16. تشكر : super smart
صفحه 1 از 11 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •