• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 5 از 6 نخستنخست ... 3456 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 52
    1. #41
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,140 تشکر : 3,043
      مورد تشکر: 3,092 در 933 پست
      حضور : 4 روز 10 ساعت 36 دقیقه
      دریافت : 32 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : بنده خدا،خود را باش
      توحید صمدی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
      سلام خدمت شما
      فرموده اید روح و بدن دوچیز نیستند که از همدیگر جدا شوند پس نتیجه می گیریم که با مرگ جسم روحی هم نخواهد بود
      باز گفته اید بدن مرتبه نازل نفس است و ان چیزی که در زیر خاک می کنیم جسم است
      فرق بین جسم و نفس در این بیا ن شما چیست ؟




      شروع به انشای خواب می کد یعنی چه ؟
      منبع سخنانتن چیست ؟ یا اگر منبعی ندارید دلیل منطقی شما چیست ؟



      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      با تشکر
      بسم الله
      علیک سلام و رحمه الله

      قسمت اول:روح را از ان جهت که تعلق به بدن دارد می نامیم نفس ناطقه البته نام های دیگری نیز دارد مانند جان،روان،دل،جام جهان نما،قوه ممیزه،عقل،من،جان جهان بین،ورقا،طوطی و .....که هر کدام را بنا به توصیفاتی که میکنیم نام گذاری میشود مانند روح را از حیث تعلق به بدن میگوییم نفس ناطقه.
      هیچ گاه نفس بدون بدن نمیشود و در تمام نشآت بدنی بر وفق همان نشئه دارد.مثال عرض کنم در عالم ماده و مشهود و دنیا بدنی عنصری و مادی دارد در عالم برزخ و مثال بدنی مثالی دارد که تجرد برزخی دارد در عالم عقل بدنی عقلی دارد و مافوق آن (روح،سر،خفی،اخفا و....)نیز بدنی موافق همان عوالم انشاء میکند.تا جایی که این بدن مادی ما تحت تعلق نفس ماست می گویم بدن وقتی وفات کردیم و نفس تعلقش را از این بدن برداشت دیگر بدن،بدن نیست بلکه جسم و جماد است و چند روزی دیگر خاک میشود.تا زمانی که تعلق بر این بدن دارد دو چیز نیستند بلکه یک حقیقت واحده می باشند.مثلا شما در خواب با بدن مثالی خود که بر وفق همین بدن مادی شماست خواب می بینید.چرا؟ چون نفس تعلقش را از بدن مادی کم کرده است و رو کرده و متوجه شده است به عالمی بالاتر به نام مثال وقتی خو کرد با عالم مثالی خود با بدن مثالی و برزخی خود کار انجام می دهد.لذا میبینید در خواب زمان و مکان مطرح نیست.فقط شکل ریخت و اندازه مطرح است.مثلا با پنج دقیقه خواب به ده کشور دور میتوانید سفر بکنید.این اقتضای بدن مثالی من و شماست.فرمودید با مرگ جسم روحی نخواهد بود.خیر اینطور نیست بدن مرکب و معد و کمکار و آلت نفس است ولی بدان صورت نیست که راکبی سوار بر مرکب باشد یک حقیقت است در شئون مختلف یعنی اصل نفس است زیرا اوست که ابدان را انشاء می کند.فتدبر
      رنگ های زرد و قرمز و ابی و سبز همه شانی از نور سفید هستند چیزی جدا نیستند بلکه هر کدام بر وفق خود می نمایانند.(نور سفید را از منشور عبور دهیم طیف ها مشخص میشود)

      قسمت دوم: اینکه چطور انشاء می کند و کی و کجا و ... این کار را می کند.باید زحمت بکشید چندین سالی درس بخوانید و ببینید در خودتان چه خبر است!
      قوه خیال بر وزان اسم المصور حق است و مظهر ان اسم شریف حق تعالی است.انشات خواب و حتی بیداری مربوط به این قوه شریف می باشد.
      منبع سخنان کتاب دروس معرفت نفس علامه حسن زاده آملی(ارواحنا فداه)با شرح صوتی مربی نفوس استاد داوود صمدی آملی می باشد.یا شرح نفس شفا بوعلی سینا.اللهم الرزقنا

      قسمت سوم آنست که همیشه باطن اصل است و ظاهر فرع.باطن جوهر است و ظاهر عرض.اگر باطن ظاهر را فراموش کند ظاهر نیست می شود و ...
      موفق باشید
      ویرایش توسط توحید صمدی : ۱۳۹۱/۱۰/۲۷ در ساعت 10:12
      اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
      بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
      و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

      حسن حسن زاده آملی

    2. #42
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 1,230 تشکر : 1,780
      مورد تشکر: 2,340 در 1,045 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 22 وبلاگ :
      فریاد : ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯾﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺎﺷﻨﺪ
      Ghati
      اشک خدا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط توحید صمدی نمایش پست
      بسم الله
      علیک سلام و رحمه الله

      قسمت اول:روح را از ان جهت که تعلق به بدن دارد می نامیم نفس ناطقه البته نام های دیگری نیز دارد مانند جان،روان،دل،جام جهان نما،قوه ممیزه،عقل،من،جان جهان بین،ورقا،طوطی و .....که هر کدام را بنا به توصیفاتی که میکنیم نام گذاری میشود مانند روح را از حیث تعلق به بدن میگوییم نفس ناطقه.
      هیچ گاه نفس بدون بدن نمیشود و در تمام نشآت بدنی بر وفق همان نشئه دارد.مثال عرض کنم در عالم ماده و مشهود و دنیا بدنی عنصری و مادی دارد در عالم برزخ و مثال بدنی مثالی دارد که تجرد برزخی دارد در عالم عقل بدنی عقلی دارد و مافوق آن (روح،سر،خفی،اخفا و....)نیز بدنی موافق همان عوالم انشاء میکند.تا جایی که این بدن مادی ما تحت تعلق نفس ماست می گویم بدن وقتی وفات کردیم و نفس تعلقش را از این بدن برداشت دیگر بدن،بدن نیست بلکه جسم و جماد است و چند روزی دیگر خاک میشود.تا زمانی که تعلق بر این بدن دارد دو چیز نیستند بلکه یک حقیقت واحده می باشند.مثلا شما در خواب با بدن مثالی خود که بر وفق همین بدن مادی شماست خواب می بینید.چرا؟ چون نفس تعلقش را از بدن مادی کم کرده است و رو کرده و متوجه شده است به عالمی بالاتر به نام مثال وقتی خو کرد با عالم مثالی خود با بدن مثالی و برزخی خود کار انجام می دهد.لذا میبینید در خواب زمان و مکان مطرح نیست.فقط شکل ریخت و اندازه مطرح است.مثلا با پنج دقیقه خواب به ده کشور دور میتوانید سفر بکنید.این اقتضای بدن مثالی من و شماست.فرمودید با مرگ جسم روحی نخواهد بود.خیر اینطور نیست بدن مرکب و معد و کمکار و آلت نفس است ولی بدان صورت نیست که راکبی سوار بر مرکب باشد یک حقیقت است در شئون مختلف یعنی اصل نفس است زیرا اوست که ابدان را انشاء می کند.فتدبر
      رنگ های زرد و قرمز و ابی و سبز همه شانی از نور سفید هستند چیزی جدا نیستند بلکه هر کدام بر وفق خود می نمایانند.(نور سفید را از منشور عبور دهیم طیف ها مشخص میشود)

      قسمت دوم: اینکه چطور انشاء می کند و کی و کجا و ... این کار را می کند.باید زحمت بکشید چندین سالی درس بخوانید و ببینید در خودتان چه خبر است!
      قوه خیال بر وزان اسم المصور حق است و مظهر ان اسم شریف حق تعالی است.انشات خواب و حتی بیداری مربوط به این قوه شریف می باشد.
      منبع سخنان کتاب دروس معرفت نفس علامه حسن زاده آملی(ارواحنا فداه)با شرح صوتی مربی نفوس استاد داوود صمدی آملی می باشد.یا شرح نفس شفا بوعلی سینا.اللهم الرزقنا

      قسمت سوم آنست که همیشه باطن اصل است و ظاهر فرع.باطن جوهر است و ظاهر عرض.اگر باطن ظاهر را فراموش کند ظاهر نیست می شود و ...
      موفق باشید
      سلام و ممنون

      توجه داشته باشید سخنان ایشان فقط می تواند در حد یک فرضیه باشد و
      هیچ دلیل قاطعی بر اثبات ان در دست نیست

      با تشکر
      به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

      بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    3. #43
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,140 تشکر : 3,043
      مورد تشکر: 3,092 در 933 پست
      حضور : 4 روز 10 ساعت 36 دقیقه
      دریافت : 32 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : بنده خدا،خود را باش
      توحید صمدی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
      سلام و ممنون

      توجه داشته باشید سخنان ایشان فقط می تواند در حد یک فرضیه باشد و
      هیچ دلیل قاطعی بر اثبات ان در دست نیست

      با تشکر
      بسم الله
      علیک سلام و رحمه الله
      بنده حقیر که ادعایی ندارم و سخنان از اینجانب نیست حرف،حرف بزرگانی چون بوعلی سینا،ملاصدرا،و علامه طباطبایی و حسن زاده هاست.
      کاش حداقل یک کتاب معرفت نفس حقیقی میخواندید بعد میفرمودید هیچ دلیل قانع کننده ای نیست.البته آنچه در دست شماست را نمیدانم چیست!
      حداقل میتوانستید به دو منبع معرفی شده در بین جملات رجوع کنید.به قول حاجی سبزواری در مقدمه کتاب اسرار الحکم میفرمایند:
      سخنان بزرگان را فهمیدن هنر است نه رد و انکار.البته شما هم رد نکردید ولی تحقیق هم نفرمودید.موفق باشید.خدانگهدار
      اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
      بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
      و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

      حسن حسن زاده آملی

    4. #44
      دوست جديد
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۹۱
      نوشته : 1 تشکر : 0
      مورد تشکر: 1 بار در 1 پست
      حضور : 29 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صبح ظهور آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      اگر دانشمندانی که طی یک ازمایش علمی در دو سه سال پیش توانسته بودند با تحریک بخشی از یک ماده در ازمایشگاهی ظاهرا در امریکا، به صورت همزمان بخش دیگری از همان ماده را در آزمایشگاهی در یک کشور دیگر به فعالیت و واکنش وادار کنند به این موضوع به عنوان موضوعی فیزیکی در شاخه فیزیک کوانتم بنگرند.
      سلام اگر ممکن بود توضیح بیشتر بدهید و یا لینک خبر را بنویسید . بسیار علاقمند شدم بیشتر بدانم.

    5. تشكر : س.محمد.ک
    6. #45
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : فروردین/۱۳۹۱
      نوشته : 283 تشکر : 139
      مورد تشکر: 281 در 155 پست
      حضور : 6 روز 5 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمد 0202 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط صبح ظهور نمایش پست
      سلام اگر ممکن بود توضیح بیشتر بدهید و یا لینک خبر را بنویسید . بسیار علاقمند شدم بیشتر بدانم.
      با عرض سلام
      خبر مربوط به دو تا سه سال پیش میباشد و متاسفانه منبع آن را به خاطر ندارم. با این حال اگر مطلبی در این خصوص پیدا کردم خدمتتان عرض میکنم
      موفق باشید

    7. تشكر : س.محمد.ک
    8. #46
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 79 تشکر : 23
      مورد تشکر: 91 در 54 پست
      حضور : 6 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 8 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      sahab1722 آنلاین نیست.



      هو

      سلام عليكم

      جناب توحيد صمدي بزرگوار فرموديد بدن مرتبه نازله نفس است

      طبق فرمايشات جناب ملاصدرا كه نفس جسمانيه الحدوث و روحانيه البقاست جواب شما چيست؟

      اگربدن كه ماديست به كمال برسد و روح را انشا كند و بوجود بياورد انوقت چگونه بدن مرتبه نازله نفس ميشود؟

      بعد اگر ما قائل به عالم ارواح باشيم كه قبل از عالم مادي (دنيا) بوده اند فرمايش شما و جناب ملاصدرا چگونه قابل جمع است
      خلاصه بيان كنم بالاخره روح كه مجرد است جسم را بوجود مياورد كه مادي است يا بالعكس ؟

      ماده مجرد را بوجود مياورد يا مجرد ماده را؟ چگونه ؟ لطفا با دلايل ابتدا عقلي و سپس نقلي با شرح مفصل بصورت ساده و همه فهم بيان فرماييد حقير معرفت و كتابهاي ديگري رو هم خوندم و صوتي هم گوش دادم ولي هنوز قانع و اقناع نشدم ليطمىن قلبي بقول معروف نشدم هنوز



      با تشكر منتظر پاسخ كامل و جامع جنابعالي جناب پاسخگوي محترم و دوستان فاضل هستم
      ویرایش توسط sahab1722 : ۱۳۹۱/۱۱/۰۶ در ساعت 12:11
      « به جانم قسم، آنکه خود را از کتب عقلی و صحف عرفانی دور کند، کتابهایی همچون تمهید القواعد، شرح قیصری بر فصوص الحکم و سرح العیون فی شرح العیون و مصباح الانس و شرح محقق طوسی بر اشارات و اسفار و شفاء و فتوحات مکیه، که دستهای نوریه آنها را هدیه نموده اند، همانا {جان} خود را از فهم خطاب محمدی (ص) {قرآن} دور کرده است و آنرا {جان خود را} از نیل به سعادت قصوایش محروم ساخته است. »
      ترجمه فرمایش حضرت علامه حسن زاده در تعلیقات بر اسفار

    9. #47
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۹
      نوشته : 3,507 تشکر : 1,712
      مورد تشکر: 7,255 در 2,753 پست
      حضور : 34 روز 16 ساعت 12 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 532
      فریاد : یا حی یا قیوم
      yanoor آنلاین نیست.



      بدن جسم خاکی دنیا یا قالب مثالی برزخ

      چیزی است که روح بر آن سوار شده و مرکب روح انسان است
      اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

      گروه مادران و پدران و فرزندان از همکاران و کاربران محترم صرفا عضو خانم می پذیرد در آدرس :

      http://www.askquran.ir/group225.html

      http://www.sheekh-3arb.info/islam/Li...u80m0oe8oa.gif
      یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

      http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


    10. #48
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,140 تشکر : 3,043
      مورد تشکر: 3,092 در 933 پست
      حضور : 4 روز 10 ساعت 36 دقیقه
      دریافت : 32 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : بنده خدا،خود را باش
      توحید صمدی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط sahab1722 نمایش پست
      هو

      سلام عليكم

      جناب توحيد صمدي بزرگوار فرموديد بدن مرتبه نازله نفس است

      طبق فرمايشات جناب ملاصدرا كه نفس جسمانيه الحدوث و روحانيه البقاست جواب شما چيست؟

      اگربدن كه ماديست به كمال برسد و روح را انشا كند و بوجود بياورد انوقت چگونه بدن مرتبه نازله نفس ميشود؟

      بعد اگر ما قائل به عالم ارواح باشيم كه قبل از عالم مادي (دنيا) بوده اند فرمايش شما و جناب ملاصدرا چگونه قابل جمع است
      خلاصه بيان كنم بالاخره روح كه مجرد است جسم را بوجود مياورد كه مادي است يا بالعكس ؟

      ماده مجرد را بوجود مياورد يا مجرد ماده را؟ چگونه ؟ لطفا با دلايل ابتدا عقلي و سپس نقلي با شرح مفصل بصورت ساده و همه فهم بيان فرماييد حقير معرفت و كتابهاي ديگري رو هم خوندم و صوتي هم گوش دادم ولي هنوز قانع و اقناع نشدم ليطمىن قلبي بقول معروف نشدم هنوز



      با تشكر منتظر پاسخ كامل و جامع جنابعالي جناب پاسخگوي محترم و دوستان فاضل هستم
      بسم الله
      علیک سلام و رحمه الله
      سوال شما سوال بسیار خوب و دقیقی است و البته از مشربی که شما آب گرفتید کمتر از این انتظار نمیرود.
      بنده در این طور سایت ها عمومی کمتر به مسائل تخصصی میپردازم ولی از آنجا که سوالی شد.مختصری که فهمیده ام را بیان می دارم.
      ببینید بزرگوار چرا فرمودند بدن مرتبه نازل نفس است؟ جواب دادیم که به لحاظ اینکه کلیه امورات بدن در تحت تکفل نفس ناطقه می باشد این طور بیان می داریم.
      سوال شما این است که طبق بیان جناب اخوند رحمه الله علیه که نفس جسمانیت الحدوث می باشد چطور این امر محقق میگردد؟
      نطفه چکیده و عصاره نظام هستی است.آن نفسی که از این نطفه متکون میشود از ازل به راه افتاده طبق بیان تجدد امثال و حرکت جوهری در قوس نزول
      این طور نیست که نطفه همان دم او را انشاء بکند.امر مجرد را در قالب زمانی و مکانی در نیاوریم. فرض بفرمایید شعله ای از ازل روشن شد و در چهار ماه ده روزگی شعله ور شده و گُر گرفته است.فتدبر.البته اینکه چگونه این امر از نطفه محقق میگردد امری بس عجیب و حیرت آور است و ظاهرا شهودی باشد.
      در رحم مادر نازنین که کارخانه آدم سازی نظام هستی است نطفه برای طی امورات و اشتداد وجودی برای رسیدن به سر حد تجرد برزخی از قوه خیال و نفس مادر
      استفاده می کند.زیرا نطفه جماد صورت علمیه ای اختیار نکرده است که بدن را متکفل شود.لذا شرع مقدس از زمان چهار ماه و ده روزگی برای جنین احترام و قوانینی خاص را برگزیده است.تا زمان خارج شدن از رحم اول و رسیدن به عالم طبیعت نفس مقداری صورت های علمیه توسط مادر و غیره کسب نموده است و می تواند بدن را فقط در حد تامین مادی اداره بکند و قوا ظاهری را متولی باشد.تا کم کم نفس اشتداد یابد که علم و عمل جوهرند تا بتواند از خیال و وهم گذشته و به تجرد عقلی و مافوق آن دست یابد.اللهم الرزقنا
      مطلب دیگر اینکه تمام علوم در همان نطفه و منه خوابیده است به نحو قوه و مخرج او را کم کم از نقص به کمال خارج می کند و به فعلیت می رساند. در مورد سوال دوم شما به اجمال باید بگویم نه ماده و نه مجرد بلکه هو الذی یصورکم فی الارحام کیف یشاء.فتدبر
      اما به بیان صحیح مرحوم اخوند ملاصدرا رحمه الله علیه نفس از همان ماده متکون است طبق توضیحات بالا.بین نطفه و جمادات غیره چون سنگ و چوب تمییز بدهید.
      موفق باشید
      ویرایش توسط توحید صمدی : ۱۳۹۱/۱۱/۰۶ در ساعت 22:01
      اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
      بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
      و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

      حسن حسن زاده آملی

    11. #49
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 79 تشکر : 23
      مورد تشکر: 91 در 54 پست
      حضور : 6 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 8 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      sahab1722 آنلاین نیست.



      هو

      سلام مجدد با عرض ادب و احترام

      با تشكر از شما كه جواب سوال حقير رو بيان كرديد قسمتي كه جناب صمدي فرموديد ظاهرا شهودي باشد رو حدس ميزدم اللهم الرزقنا

      اما در مورد خلقت حضرت ادم (عليه السلام) كه رحمي نبوده و دوران چله هاي نطفه به علقه و علقه به مضغه و... را طي نكرده روح به چه صورتي ايجاد شده؟
      ویرایش توسط sahab1722 : ۱۳۹۱/۱۱/۰۷ در ساعت 23:07
      « به جانم قسم، آنکه خود را از کتب عقلی و صحف عرفانی دور کند، کتابهایی همچون تمهید القواعد، شرح قیصری بر فصوص الحکم و سرح العیون فی شرح العیون و مصباح الانس و شرح محقق طوسی بر اشارات و اسفار و شفاء و فتوحات مکیه، که دستهای نوریه آنها را هدیه نموده اند، همانا {جان} خود را از فهم خطاب محمدی (ص) {قرآن} دور کرده است و آنرا {جان خود را} از نیل به سعادت قصوایش محروم ساخته است. »
      ترجمه فرمایش حضرت علامه حسن زاده در تعلیقات بر اسفار

    12. #50
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۷
      نوشته : 1,140 تشکر : 3,043
      مورد تشکر: 3,092 در 933 پست
      حضور : 4 روز 10 ساعت 36 دقیقه
      دریافت : 32 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : بنده خدا،خود را باش
      توحید صمدی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط sahab1722 نمایش پست
      هو

      سلام مجدد با عرض ادب و احترام

      با تشكر از شما كه جواب سوال حقير رو بيان كرديد قسمتي كه جناب صمدي فرموديد ظاهرا شهودي باشد رو حدس ميزدم اللهم الرزقنا

      اما در مورد خلقت حضرت ادم (عليه السلام) كه رحمي نبوده و دوران چله هاي نطفه به علقه و علقه به مضغه و... را طي نكرده روح به چه صورتي ايجاد شده؟
      بسم الله
      علیک سلام بزرگوار
      طبیعت،رحم مادر،قوه خیال و... همگی علل ناقصه هستند و معدات.می توان گاهی معدات نباشند.آنچه مهم است علت تامه است که همان هو است.
      در مورد این مطلب به نظر میاد ذوات مقدس ائمه معصومین علیه السلام نقش دارند.
      اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
      بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
      و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

      حسن حسن زاده آملی

    صفحه 5 از 6 نخستنخست ... 3456 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •