• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 52
    1. #1
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 117 تشکر : 34
      مورد تشکر: 208 در 84 پست
      حضور : 3 ساعت 54 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      مجذوب آنلاین نیست.

      چگونه هنگام خواب روح از بدن جدا مى شود؟




      سلام و عرض ادب


      چگونه هنگام خواب روح از بدن جدا مى شود؟ آیا در این حالت جسم فاقد روح میشه ؟ منطورم اینه که روح به طور کامل از بدن آدم خارج میشه ؟

      ممنونم



      کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 8
      ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۸/۰۴ در ساعت 03:48

    2.  

    3. #2
      کارشناس پاسخگوی اعتقادی
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 274 تشکر : 254
      مورد تشکر: 455 در 204 پست
      حضور : 3 روز 16 ساعت 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      اندیشمند آنلاین نیست.



      با سلام خدمت شما کاربر گرامی

      چیستی و نحوۀ فعالیت روح یکی از پیچیده ترین مسائلی است که تا کنون دانش بشری قادر به درک آن نبوده است و همین امر باعث اختلاف رأی اندیشمندان دربارۀ آن شده است .نحوه ارتباط روح با بدن و عملکرد آن نه تنها در خواب، بلکه در بیداری هم برای ما به خوبی مشخص نیست.بین مرگ و خواب هم شباهت وجود دارد و هم تفاوت :شباهت در اینکه در هر دو روح از بدن جدا می شود ولی تفاوت آن ها در این است که در مرگ ، دیگر روح به بدن بر نمی گردد و ارتباط او کاملا از بدن قطع می شود در حالی که در خواب بین روح و بدن ارتباط وجود دارد و روح دوباره به بدن بر می گردد.

      خداوند در قرآن می فرماید:

      (اللَّهُ یَتَوَفَّى الاَْنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا وَ الَّتِى لَمْ تَمُتْ فِى مَنَامِهَا فَیُمْسِکُ الَّتِى قَضَى عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَ یُرْسِلُ الاُْخْرَى إِلَى أَجَل مُّسَمًّى)[1]
      «خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض مي كند و ارواحي را كه نمرده اند نيز به هنگام خواب مي گيرد سپس ارواح كساني را كه فرمان مرگشان را صادر كرده نگه مي دارد و ارواح ديگري (كه بايد زنده بمانند) تا سرآمدي معين باز مي گرداند»

      «توفِّى» در لغت به معنى باز گرفتن است، و اين كه خواب را يك نوع باز گرفتن روح معرفى كرده، به خاطر آن است كه خواب- همان طور كه معروف است- برادر مرگ است. مرگ، تعطيل كامل دستگاه مغز آدمى و قطع مطلق پيوند روح و جسم است، در حالى كه خواب، تنها تعطيل بخشى از دستگاه مغز و ضعيف شدن اين پيوند است، بنابراين خواب، مرحله كوچكى از مرگ حساب مى‏شود. [2]




    4. #3
      کارشناس پاسخگوی اعتقادی
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 274 تشکر : 254
      مورد تشکر: 455 در 204 پست
      حضور : 3 روز 16 ساعت 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      اندیشمند آنلاین نیست.



      خداى تعالى ما بين همين ارواح و انفسى كه در هنگام خواب قبض مى‏شوند، تفصيل مى‏دهد، و آن را دو قسم مى‏كند و مى‏فرمايد:" فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضى‏ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى‏ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى" يعنى آن ارواحى كه قضاى خدا بر مرگشان رانده شده، نگه مى‏دارد و ديگر به بدنها برنمى‏گرداند، و آن ارواحى كه چنين قضايى بر آنها رانده نشده، آنها را روانه به سوى بدن‏ها مى‏كند، تا آنكه براى مدتى معين كه منتهى اليه زندگى آنهاست زنده بمانند.

      و اينكه مدت معين را غايت روانه كردن ارواح قرار داده، خود دليل بر آن است كه مراد از روانه كردن ارواح، جنس آن است، به اين معنا كه بعضى از أنفس را يك بار ارسال مى‏كند، و بعضى را دو بار و بعضى را بيشتر و بيشتر تا برسد به آن مدت مقرر.

      از اين جمله دو نكته استفاده مى‏شود:

      اول اينكه: نفس آدمى غير از بدن اوست، براى اينكه در هنگام خواب از بدن جدا مى‏شود و مستقل از بدن و جداى از آن زندگى مى‏كند.

      دوم اينكه: مردن و خوابيدن، هر دو توفى و قبض روح است، بله اين فرق بين آن دو هست كه مرگ قبض روحى است كه ديگر برگشتى برايش نيست، و خواب قبض روحى است كه ممكن است روح دوباره برگردد.[3]

      در تفسیر این آیه روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که حضرت فرمود:
      ما من أحد ینام الّا عرجت نفسه الی السماء، و بقیت روحه فی بدنه، و صار بینهما سبب کشعاع الشمس، فان أذن اللّه فی قبض الارواح أجابت الروح النّفس، و اذا أذن اللّه فی قبض الارواح أجابت النفس الروح، و هو قوله سبحانه: اللّه یتوفی الأنفس حین موتها.[ 4 ]

      کسی نیست که بخوابد جز آنکه نفس او به آسمان بالا می رود در حالی که روحش در کالبد بدنش قرا ردارد و در میان این نفس و روح، ارتباط و علاقه ای مانند علاقه آفتاب به پرتواش وجود دارد، پس اگر خداوند فرمان قبض روح را دهد، روح دعوت نفس را می پذیرد و هنگامی که خداوند اجازه بازگشت روح را دهد آنجاست که نفس، دعوت روح را قبول می کند و به بدن انسان باز می گردد و این است معنای سخن خدای سبحان که می فرماید: اللّه یتوفی الأنفس حین موته.

      از امام جواد علیه السلام سؤال کردند که حقیقت مرگ چیست؟ حضرت فرمود:هو النوم الذی یأتیکم کلّ لیلة الّا أنه طویل مدّته لاینتبه منه الّا یوم القیامة مرگ همان خوابی است که هر شب به سراغ شما می آید جز آنکه مدتش طولانی است و انسان از آن بیدار نمی شود مگر در روز قیامت.[5]




      [1] سوره زمر، آیه:42
      [2] تفسير نمونه، ج‏5، ص: 339 ، نویسنده:آیت الله مکارم شیرازی و دیگران ، مطابق با نرم افزار مجموعه آثار آیت الله مکارم شیرازی
      [3] ترجمه تفسير الميزان ج‏17 407 ، نويسنده: علامه طباطبايى- سيد محمد باقر موسوى همدانى‏، ناشر: دفتر انتشارات اسلامى‏ ، مكان چاپ: قم‏ ، سال چاپ: 1374 ش‏ ، نوبت چاپ: پنجم‏
      [4] بحار الأنوار، ج‏58، ص: 27 ، نويسنده: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏ ، ناشر: دار إحياء التراث العربي‏ ، مكان چاپ: بيروت‏ ، سال چاپ: 1403 ق‏ ، نوبت چاپ: دوم
      [5] معاني الأخبار، ص: 289 ، نويسنده: شيخ صدوق‏ ، ناشر: جامعه مدرسين‏ ، مكان چاپ: قم‏ ، سال چاپ: 1403 ق‏ ، نوبت چاپ: اول‏




    5. #4
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 79 تشکر : 23
      مورد تشکر: 92 در 54 پست
      حضور : 6 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 8 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      sahab1722 آنلاین نیست.



      با سلام و عرض ادب و احترام محضر پاسخگوي گرامي


      حقير سوالي بذهنم رسيد درمورد اين فراز از حديث : ما من أحد ینام الّا عرجت نفسه الی السماء،

      با توجه به اينكه روح مجرد است منظور حضرت از اينكه نفس به اسمان عروج ميكند چيست؟

      عروج يعني چه؟ اسمان يعني چه ؟ شما اينگونه ترجمه فرموديد اسمان بالا؟ اسماني كه ما مشاهده ميكنيم كه ماديست و قطعا اين نميتواند منظور باشد پس ان اسمان كجاست و چگونه است؟؟

      تفاوت نفس با روح و منظور از هركدام در اين حديث چيست؟

      البته در قسمتهاي بعدي حديث هم سوالاتي از اين قبيل بذهن ميرسه كه بعد از پاسخ جامع و كامل جنابعالي بعرض محضر تقديم خواهيم كرد ان شا الله

      با تشكر
      ویرایش توسط sahab1722 : ۱۳۹۱/۱۰/۰۶ در ساعت 20:07
      « به جانم قسم، آنکه خود را از کتب عقلی و صحف عرفانی دور کند، کتابهایی همچون تمهید القواعد، شرح قیصری بر فصوص الحکم و سرح العیون فی شرح العیون و مصباح الانس و شرح محقق طوسی بر اشارات و اسفار و شفاء و فتوحات مکیه، که دستهای نوریه آنها را هدیه نموده اند، همانا {جان} خود را از فهم خطاب محمدی (ص) {قرآن} دور کرده است و آنرا {جان خود را} از نیل به سعادت قصوایش محروم ساخته است. »
      ترجمه فرمایش حضرت علامه حسن زاده در تعلیقات بر اسفار

    6. #5
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : فروردین/۱۳۹۱
      نوشته : 283 تشکر : 139
      مورد تشکر: 281 در 155 پست
      حضور : 6 روز 5 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمد 0202 آنلاین نیست.



      با عرض سلام و ضمن تشکر، من هم به موضوع علاقمندم و چند سوال دارم که با اجازه طرح میکنم:
      آنگونه که اشاره فرمودید در هنکام خواب روح از بدن جدا میشود. قائدتا جدا شدن روح از بدن باید حالتی شبیه مردن در انسان ایجاد کند. بدن مرده نه تحرکان داخلی دارد و نه به کنش های خارجی واکنش نشان میدهد در صورتیکه بدن انسان در خواب کماکان فعالیت های ناخود آگاه مثل تنفس، هضم غذا، ضربان قلب و حتی حرکت از سمتی به سمت دیگر را دارد. علاوه بر این انسان در هنگام خواب، خواب میبیند. فرایند خواب دیدن در مغز انجام میشود و گاها به تبع آن بدن در خواب واکنش نشان میدهد. این واکنش گاهی حرکات اعضای بدن است و گاهی تکلم در خواب. گاهی هم خواب دیدن چنان بر انسان تاثیر میگذارد که انسان از خواب بیدار میشود. در برخی از افراد، پس از دوره هایی از ممارست، آنچه ضمیر ناخود آگاه خوانده میشود در خواب به راختی فعالیت کرده و به پاسخ یابی برای مشکلات و سوالات روزمره و ضمیر خودآگاه می پردازد. علاوه بر این تمامی حواس پنج گانه انسان در خواب نیز کم و بیش فعالند. صدای بلند، نور شدید، تماس بدنی، بو و حتی مزه و طعم غذای باقیمانده در دهان، گرسنگی و تشنگی، همه و همه میتوانند انسان را از خواب بیدار کنند و این نشاندهنده فعالیت سیستم های حسی بدن در خواب است.
      سوالی که دارم این است که با این ترتیب، اگر روح در خواب از بدن جدا میشود بنظر میرسد هیچکدام از فعالیت های قوق ربطی به روح نداشته باشند چون آنها در بدن و در حال خواب در جریانند. آیا این تصور درست است؟
      اگر این تصور غلط است چرا این فعالیت ها در حال خواب در جریانند؟
      و اگر درست است معنایش این است که اصولا این فعالیت ها ربطی به روح ندارند و با این ترتیب یک فرد مرده هم باید قادر به انجام آنها باشد. در این صورت حضور و عدم حضور روح در بدن با چه معیاری تشخیص داده میشود؟
      اگر فرض دیگری هم وجود دارد لطفا بفرمایید
      با تشکر

    7. #6
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : اسفند/۱۳۸۸
      نوشته : 1,065 تشکر : 2,377
      مورد تشکر: 1,774 در 730 پست
      حضور : 2 روز 1 ساعت 3 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : علم با عمل
      Moteajeb
      حقیقت آنلاین نیست.



      کتاب: انسان روح است نه جسد ، رو پیشنهاد می کنم به عزیزان.اطلاعات خوب و علمی درباره روح به شما میده

      و البته این علم روحی که در کتاب مورد بحث است در حال حاضر به صورت رشته دانشگاهی در بعضی از کشورها در حال رشد می باشد

      در پناه خدا
      حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

    8. #7
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 1,230 تشکر : 1,780
      مورد تشکر: 2,345 در 1,045 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 22 وبلاگ :
      فریاد : ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯾﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺎﺷﻨﺪ
      Ghati
      اشک خدا آنلاین نیست.



      سلام به همه دوستان
      کتابی هست به اسم نگاه به ماورا
      نویسنده کتاب شخصی به نام جیمز ون پرا می باش که ادعا می کند همیشه روح ها را می بیند و با انها صحبت می کند
      و این کار را حتی در شبکه های تلوزیونی و جلوی همه مردم انجام می دهد
      سرچ هم که در اینترنت کردم سایتهای زیادی در این باره پیدا کردم
      متاسفانه چون انگلیسی من زیاد خوب نیست نتوانستم دقیق انها را بخوانم
      حال اگر کاربری اطلاعات بیشتری در این باره دارد
      ممنون می شم بنویسد تا از صحت و سقم این کتاب اگاه شویم
      با تشکر
      به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

      بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    9. تشكرها 2 : متحیر, محمد 0202
    10. #8
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 1,230 تشکر : 1,780
      مورد تشکر: 2,345 در 1,045 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 22 وبلاگ :
      فریاد : ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯾﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺎﺷﻨﺪ
      Ghati
      اشک خدا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      با عرض سلام و ضمن تشکر، من هم به موضوع علاقمندم و چند سوال دارم که با اجازه طرح میکنم:
      آنگونه که اشاره فرمودید در هنکام خواب روح از بدن جدا میشود. قائدتا جدا شدن روح از بدن باید حالتی شبیه مردن در انسان ایجاد کند. بدن مرده نه تحرکان داخلی دارد و نه به کنش های خارجی واکنش نشان میدهد در صورتیکه بدن انسان در خواب کماکان فعالیت های ناخود آگاه مثل تنفس، هضم غذا، ضربان قلب و حتی حرکت از سمتی به سمت دیگر را دارد. علاوه بر این انسان در هنگام خواب، خواب میبیند. فرایند خواب دیدن در مغز انجام میشود و گاها به تبع آن بدن در خواب واکنش نشان میدهد. این واکنش گاهی حرکات اعضای بدن است و گاهی تکلم در خواب. گاهی هم خواب دیدن چنان بر انسان تاثیر میگذارد که انسان از خواب بیدار میشود. در برخی از افراد، پس از دوره هایی از ممارست، آنچه ضمیر ناخود آگاه خوانده میشود در خواب به راختی فعالیت کرده و به پاسخ یابی برای مشکلات و سوالات روزمره و ضمیر خودآگاه می پردازد. علاوه بر این تمامی حواس پنج گانه انسان در خواب نیز کم و بیش فعالند. صدای بلند، نور شدید، تماس بدنی، بو و حتی مزه و طعم غذای باقیمانده در دهان، گرسنگی و تشنگی، همه و همه میتوانند انسان را از خواب بیدار کنند و این نشاندهنده فعالیت سیستم های حسی بدن در خواب است.
      سوالی که دارم این است که با این ترتیب، اگر روح در خواب از بدن جدا میشود بنظر میرسد هیچکدام از فعالیت های قوق ربطی به روح نداشته باشند چون آنها در بدن و در حال خواب در جریانند. آیا این تصور درست است؟
      اگر این تصور غلط است چرا این فعالیت ها در حال خواب در جریانند؟
      و اگر درست است معنایش این است که اصولا این فعالیت ها ربطی به روح ندارند و با این ترتیب یک فرد مرده هم باید قادر به انجام آنها باشد. در این صورت حضور و عدم حضور روح در بدن با چه معیاری تشخیص داده میشود؟
      اگر فرض دیگری هم وجود دارد لطفا بفرمایید
      با تشکر
      با عرض سلام خدمت دوست گرامی
      تا کارشناس پاسخگو بیایند و به سوال جواب بدهند من هم نظری دارم که انشالله جناب پاسخگو
      جواب دهند
      از نظر من کلیه حالتهایی که شما فرمودید مربوط به مغز است و ربطی به روح ندارد
      تنها چیزی که در فرد مرده و فرد خوابیده مشترک هست عدم اگاهی و هشیاری نسبت به اطرافش می باشد
      به نظر من گرفتن روح توسط خداوند یعنی گرفتن و خاموش شدن قدرت درک و اگاهی نسبت به محیط پیرامون

      و انجا که خداوند می فرماید از روح خودش در انسان دمیده یعنی اینکه به انسان قدرت درک و شناخت و اگاهی از طبیعت رو عطا کرده

      با تشکر
      به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

      بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    11. تشكرها 3 : az4deh, متحیر, محمد 0202
    12. #9
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : فروردین/۱۳۹۱
      نوشته : 283 تشکر : 139
      مورد تشکر: 281 در 155 پست
      حضور : 6 روز 5 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمد 0202 آنلاین نیست.



      با عرض سلام حضور دوست عزیزم اشک خدا
      قبل از هر چیز از راهنمایی شما در مورد جیمز ون پرا تشکر میکنم. یکی دو تا از کلیپ هایش را در یو تیوب دیدم. جالب بود. ایشان معتقد است همه چیز از انرزی تشکیل شده، تمام اجسام. و انرژی در سطوح مختلف در همه چیز وجود دارد. روح هم از نظر ایشان همان انرژی است و ما میتوانیم انرزی خود را در اطرافمان حس کنیم. اگر فرصت کنم باز هم کلیپ های ایشان را خواهم دید.

      اما در مورد فرمایش شما:

      نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
      از نظر من کلیه حالتهایی که شما فرمودید مربوط به مغز است و ربطی به روح ندارد
      اگر اینطور باشد خوب یک مرده هم که روح ندارد باید این حالت ها را داشته باشد.


      نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
      تنها چیزی که در فرد مرده و فرد خوابیده مشترک هست عدم اگاهی و هشیاری نسبت به اطرافش می باشد
      اتفاقا من فکر میکنم فرد خوابیده هنوز به صورت نسبی نسبت به اطراف خود آگاه است. البته این آگاهی حالت دیجیتال یا منطقی صفر و یک ندارد و به صورت پیوسته از سطح تقریبا عدم هوشیاری کامل در خواب های سنگین تا هوشیاری نسبی در خواب های سبک متفاوت میباشد.


      نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
      انجا که خداوند می فرماید از روح خودش در انسان دمیده یعنی اینکه به انسان قدرت درک و شناخت و اگاهی از طبیعت رو عطا کرده
      در این مورد هم تمام موجودات زنده تا حدی دارای قدرت درک و شناخت از اطراف و طبیعت هستند ولی در مورد آنها خداوند چنین بیانی را نفرموده اند.

      با تشکر مجدد

    13. تشكر : اشک خدا
    14. #10
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۸۹
      نوشته : 1,230 تشکر : 1,780
      مورد تشکر: 2,345 در 1,045 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 22 وبلاگ :
      فریاد : ﺑﺎﻭﺭ ﻫﺎﯾﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﺎﺷﻨﺪ
      Ghati
      اشک خدا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      با عرض سلام حضور دوست عزیزم اشک خدا
      قبل از هر چیز از راهنمایی شما در مورد جیمز ون پرا تشکر میکنم. یکی دو تا از کلیپ هایش را در یو تیوب دیدم. جالب بود. ایشان معتقد است همه چیز از انرزی تشکیل شده، تمام اجسام. و انرژی در سطوح مختلف در همه چیز وجود دارد. روح هم از نظر ایشان همان انرژی است و ما میتوانیم انرزی خود را در اطرافمان حس کنیم. اگر فرصت کنم باز هم کلیپ های ایشان را خواهم دید.
      باعرض سلام خدمت دوست گرامی
      در مورد جیمز ون پرا من می خواستم ببینم حقیقت داره یانه ؟ اگر واقعا حقیقت داره چرا ما نباید بپذیریم که انسان روح داره و روحش بعد از مرگ به زندگی ادامه میده ؟ چون خیلی ها منکر روح برای انسان هستند به این شکل که او بیان می کند



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      اگر اینطور باشد خوب یک مرده هم که روح ندارد باید این حالت ها را داشته باشد.
      شما دقت نکردین که مرده اسباب مادیش یعنی مغزش از کار افتاده برای همین قادر به این جور کارها نیست



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      اتفاقا من فکر میکنم فرد خوابیده هنوز به صورت نسبی نسبت به اطراف خود آگاه است. البته این آگاهی حالت دیجیتال یا منطقی صفر و یک ندارد و به صورت پیوسته از سطح تقریبا عدم هوشیاری کامل در خواب های سنگین تا هوشیاری نسبی در خواب های سبک متفاوت میباشد.
      وقتی صحبت از خواب هست منظور خواب کامل و عمیق هست نه حالت نیمه خواب

      در حالت خواب کامل و عمیق واقعا انسان هیچ اگاهی نسبت به اطرافش و اتفاقات پیرامونش ندارد
      همانطوریکه بارها دیده اید هنگام خواب افراد اگر از منزلشان دزدی شود هیچ اگاهی نسبت به ان ندارند




      نقل قول نوشته اصلی توسط محمد 0202 نمایش پست
      در این مورد هم تمام موجودات زنده تا حدی دارای قدرت درک و شناخت از اطراف و طبیعت هستند ولی در مورد آنها خداوند چنین بیانی را نفرموده اند.
      درسته که هرموجود زنده ای تا اندازه ای قدرت درک و شناخت محیط اطرافش را دارد اما این قدرت و درک در انسان به اوج می رسد
      در این مورد خیلی خلاصه گفتم و بحث در باره این موضوع خیلی طولانی می شود
      من کلا نظرم این هست اینکه خداوند می فرماید از روح خودش در انسان دمیده یعنی اینکه انسان در این برهه از تاریخ
      به حد کمال فکری رسیده البته این نظر شخصی هست

      با تشکر
      به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

      بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

    15. تشكرها 2 : متحیر, محمد 0202
    صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •