• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 12 از 19 نخستنخست ... 21011121314 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 111 تا 120 , از مجموع 186
    1. #111
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۷
      نوشته : 43 تشکر : 25
      مورد تشکر: 46 در 32 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      زنون آنلاین نیست.



      آیا اینها جملات شما نیست ؟
      عظمت حسینه ارشاد به نام شهید شاهد شمع دکتر علی شریعتی وابسته است
      مجاهدین و منصورون و فرقان و ... کتاب های شریعتی و بازرگان را خواندند و منحرف شدند
      لطفا شخصیت امام خمینی را تکه پاره نکنید و استفاده ابزاری نکنید
      لطفا کتاب هایی که در ده 50 چاپ شده و ارزش مبارزه داشته نام ببرید. غیر از کتاب ولایت فقیه حضرت امام (ره)
      شما که نه فقها نه فلاسفه و نه کلا روحانیون را قبول ندارید برای امام ره نکشید که ایشان از شیفتگان ملاصدرا بود کسی که شما را به وحشت می اندازد و نظراتش را مسخره می کنید ... از اربابان خود دلیل بیاورید نه از فرزانگان ما ...
      بشناس قدر خویش که دریای گوهری

    2. تشكر : Lavson
    3. #112
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۷
      نوشته : 70 تشکر : 74
      مورد تشکر: 43 در 29 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      haghdoost آنلاین نیست.

      غمگین تذکر و اخطار!




      با سلام به دوستان
      از دوستان گرامی درخواست میکنم . به مباحث علمی بپردازند و از حاشیه رفتن و کنایه به همدیگر و نیز نام اشخاصی که ربطی به بحث دراینجا ندارد پرهیز کنند .
      درغیر این صورت تمامی اینگونه پستها ویرایش یا حذف خواهد شد.
      با تشکر
      بر درمدرسه ی علم گذر باید کرد --- نزداستاد خرد کسب هنر باید کرد <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>


    4. تشكرها 2 : meshkaat, sara.m
    5. #113
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 87 تشکر : 72
      مورد تشکر: 57 در 35 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      Lavson آنلاین نیست.



      علم بر 2 نوع است عقلی و تجربی.
      این تقسیم بندی ، خود موهوم است . (من در آوردی)
      در کدام متدولوژی (روش تحقیق) این تقسیم بندی انجام شده ؟!
      منبع اعلام کنید ...
      اصلا"‌شما میدونی عقل چیه !!!
      حکمت خالده میراث ایران باستان است که سهروردی آن را احیاء کرده . جریانی است فکری که بعضی از فیلسوفان بدان پیوسته اند. حکمت خالده عقل را در واقع خالد می نامد. خالد هم بدین معنا نیست که چیزی ثابت و لاییناهی باشد.عقل جلوه های گوناگون دارد. منطق ارسطویی صورتی است از عقل ولی تمام عقل نیست. منطق های پیش از ارسطو هم صورت هایی است از عقل. عقل چیزی نیست که متوقف شود خالد یعنی متطور یعنی عقل جایی حد یقف ندارد که متوقف شود عقل را آیا باید با عقل تعریف کنیم یا با غیر عقل؟ آیا عقل تعریف کننده بالاتر است یا عقل تعریف شونده؟ عقل تعریف شده همین که تعریف شد در چهارچوب قرار می گیرد. ولی عقل تعریف کننده هم در چهارچوب قرار می گیرد و هم می تواند بالاتر رود. عقلی که منطق ارسطو را ساخت عقل بود ولی می توانست از این هم بالاتر رود. عقل خالد حد یقف ندارد. فلسفه صدراها که تو بهش بی حرمتی های غیر اخلاقی میکنی، ولیده این عقل خالد است که جلوه ها و چهره های مختلف دارد. فلسفه ابن سینا جلوه و چهره ای است از آن: فلسفه ملاصدرا جلوه و چهره دیگری است از آن. میان جلوه ها گاه تفاوت از زمین تا آسمان است. ولی هریک صورتی است از عقل و این عقل هم چنان ادامه دارد.

      گمان نکنم کسی تا کنون قرآن را کتاب علمی دانسته باشد.
      در مورد علمی بودن یا نبودن قرآن ، زنون توضیح دادند (البته همراه منبع ، شما ظاهرا" مطالب را کامل مطالعه نمیکنید )
      اما شما از گزاره هایتان نه تعریف درست داده اید و نه هیچ منبعی ایراد کردید.
      نمونش روح ، طیف ، ماده ، نظریه توحیدی من درآوردی و هکذا

      نیازی به توضیح نیست که این تقسیم بندی خطاست.
      این که کسی ، برای فرار از جواب تقسیم بندی را خطا فرض کند . و بگوید دلیل خطا پذیر بودن آن را ندارم ، هم زیر آب خود را زدن است و هم در هیچ روش مناظره ای روا نیست .
      علل خطاپذیر بودن این تقسیم بندی ها چیست ؟
      مثل این میماند که زنون از همون اول میگفت ، کل تقسیم بندی شما و برداشتتان از قرآن خطاست و دلیل هم ندارم . اما دیدیم که برای هر شقی دلیل خود را منطبق با قرآن و حدیث بیان نمود .
      بگذریم که شما در پستهای بعد زیر آب حدیث رو هم میزنید .
      اینم نمونش :
      این حدیث بازی ها را باید جمع کرد...

      منیع جی را میخواهید ؟
      منبع چی رو نمیخوایم !!!!
      شما مثل اینکه تا حالا با کسی وارد بحث علمی نشدیدکه تازه بعد از این همه گوشه وکنایه و اینکه آقا فله ای حرف نزن ، تازه میپرسید منبع چی رو میخواید؟
      اولین منبعی که از زیرش فرار کردیدو الان ماهرانه سعی در ماست مالی آن هستید ، همون منبع قرآنیتان است . (در باب تعریف روح و اینکه که به گفته قرآن ، دنیا همان روح است و مهملاتی از این دست) . خواهشا" به جای و پرداختن به جفنگیاتی نظیر اسم من علی است و اسم علی عارفانه است و اسم تو زنون است وشکاکانه است، پس من حقم، به اتخاذ منبع و دلیل برای گفته هایتان بپردازید . (این بار دهم)
      ضمنا" برگشت به سوالات جناب زنون (که هیچ کدام را هم پاسخ ندادید)، جواب علامت سوال « منبع چی را میخواید ؟» ، است .

      منبع قرآنی واجب الوجود و ممکن الوجود را بگید . تقسیم بندی من در آوردی اصالت وجود و ماهیت را بیاورید.(کدام آیه). حرکت در جوهر کدتم آیه ؟
      وجود و ماهیت ، رو کسی طرح نکرده و چگونگی طرح سوالش هم تعلیل ناپذیره که تو میگردی دنبال طراحش .
      وجود خود بدیهیست و تصدیق به بداهتش هم بدیهیست . ماهیت هم در جواب چیستی وجود است .
      این دو مفهوم جزء لاینفک هر عقلی است و منطق که مدام ازش حرف میزنند چهار چوب عقلانی انسان است . کسی که تقسیمات عقلی را(نظیر وجود و ماهیت ) در گرو مصداق کلامی آن در قرآن بداند ، سوای دیدندار نبودش ، بی عقل (به معنای بی منطق )هست .
      این دو مفهوم ذاتا" در ذهن هر انسانی میتواند به وجود آید که حتما" آمده ،شما چرا اصرار دارید اصل و صورت سوال حذف کنید ؟ و بگویید چون در قرآن چنین مصادیقی نیست ، پس اساسا" غلط است .
      در بحث برون دینی ، اگر همین مباحث صدرایی و سینایی ، و مصادیقی نظیر اصالت وجود نبود ، تا به حال دفعتا" ، خدای اسلام به زیر سوال رفته بود و همانا به زیر سوال رفتن خدای اسلام ، به زیر سوال رفتن خود اسلام ، قرآن اسلام و اساس ایدئولوژی اسلام را، در پی میداشت .
      شما گمان میکنی در برابر بیخدایانی چون آرش بیخدا ها یا فراتر از آنها دیوید هیوم ها و راسل ها ، چه کسی از خدای باوری دفاع میکند ؟!؟!؟
      نظرات توحیدی من در آوردی شما یا اصالت وجود ها ؟!؟!؟
      در الهیات فیلسوفان اسلامی هنوز هم در دنیا حرف اول را می زنند. در الهیات کسی در این قرن به گرد ابن سینا و ملاصدرا هم نمی رسد(. اصلاً بررسی کنید. بی انصافی نکنید) در الهیات که بخش اصلی فلسفه است من ملاصدرا را از جمیع فیلسوفان غرب یک پله بالاتر می دانم. تازه فلسفه اسلامی فقط ابن سینا و ملاصدرا نیست. فلسفه اسلامی امروز اوجش در الهیات است . شما و حتی برخی فلسفه خوانده ها ، حتی اسم بعضی از حکمای بزرگمان را هم نشنیده اند. ابو سلیمان سجستانی حکیم است، هم چنین ابو یعقوب سجستانی و حمیدالدین کرمانی و ابوالحسن عامری و .....
      افسوس ......
      بنده در پیام خصوصی و به صورت لفافه به شما عرض کردم که این نظرات شما اگر چه به درد مباحث درون دینی هم نمیخورد اما در برون دینی ، باعث مضحکه بیخدایان میگردد . و ما بایست سدی بنا کنیم که در همه حیطه ها کاربرد داشته باشد. چه برون دینی و چه درون دینی . و حقا" ملاصدرا به این مهم همت گمارد . و این مصداق که :
      سنجابی و احسان طبری و فرخ نگهدار ، وقتی در مباحث به سنخیت بین علت و معلول و قاعده الواحد رسیدند طبری در مانده شد و نهایتاً چنین گفت که اگر شما ملاصدرا را نداشتید چه می کردید ؟!!!
      گویای حقایق فوق است .
      در این اثنا ، پای روی حق نگذارید ، چرا که، حقیقتا" هنر صدرا در تلفیق قرآن و حدیث و عقل(فلسفه) بنای شاهکاریست که چهارصد سال است ، از کیان اسلام و قرآن و خدا حفاظت نموده و به علت استحکامش از هر گزندی دور مانده .
      آنوقت اگر آدم سبک عقلی پیداشود که با نظرات فرقانی بخواهد ، به این بنا ضربه زند ، همانا تیشه به ریشه خود زده . حمله به آن ، در وحله اول حمله به بدنه مستحکم خدای اسلام است نه دفاع از خود اسلام . شما ظاهرا" محمول را به موضوع ترجیح میدهید . !!!!
      اشتباه شما اینست که علم را به معنای لغوی آن در نظر میگیرید.
      شما بفرمایید تعریف غیر لغوی آن چیست و کاربردش چیست ؟ !!!
      و به تعبیر خودتون کی درش آورده ؟ !!!

      اما در بین دانشمندان وقتی سخن از علمی بودن یا نیودن یک اندیشه است منظور مطلق دانستن و انباشته های ذهنی نیست. علم متد دارد جان من.
      دانشمندان ، یعنی کیا؟ دانشمندان شما یا دانشمندان ما . دانشمندان ما مشخص است . دانشمندان شما کیستند ؟؟؟
      همچنین سعی کنید از کلمات قلمبه سلمبه اسستفاده نکنید و سلیس حرف بزنید .
      اصلا" انباشته ذهنی چی هست که بخواد مطلق و نسبی داشته باشه .
      ضمن اینکه متد علمی که شما به آن اذعان میکنید چیا هستند .؟؟ (البته امید وارم من درآوردی نباشد و در متدولوژی دارای منبع و مأخذ باشند)

      جمع بندی آنچه من از نظرات آقای زنون فهمیدم
      جمع بندیتان هم کلا" غلط است .
      علت :
      استقراء ناقص، درون نگری استقرایی و تعمیم آن به کلیتها .
      و همانا استقراء ، از اقسام مغالطه است .


      من در همان ابتدا به متناظر نبودن شما با جناب زنون اذعان نمودم ، اما بزرگواری ایشان باعث شد با شما به گفتمان بنشینند .
      شما توجه کنید یک وقتی میآییم مناظره بین برتراند راسل با فردریک کاپلستون یا گاسندی و درکارت یا کاتروس و دکارت یا آنسلم و گانیلو را بررسی میکنیم و میبینیم چقدر طرفین مناظره قوی و با استدلال صحبت میکنند و هرگز مشاهده نمیشه طرفین از خط منطبق با منطق عدول کنند .
      اما زمانی مشاهده میشود که موردی چون شما ، خود منطق را که معیار توازن قواست ، به این دلیل که از آن ارسطوهای عهد عتیق است ، به زیر سوال میبرید که به تعبیر جناب زنون اصلا" منطق نوشته ارسطو نیست تدوین اوست . منطق چهار چوب عقل است وکسی که منطق ندارد عقل ندارد .
      شما بی منطقی را شیوه برخوردتان با هر مطلبی کرده اید و سفسطه خط اصلی گفتمانتان است .

      به هر روی و با توجه به تجربه ام ،به مغالطه کشیده شدن این گفتمان را پیش بینی میکردم .
      با عرض معذرت از جناب زنون از حضورم .....

      حق نگهدارتون ....


      امیدوارم این پست به سان برخی پستهای اخیر من (در باب وجود شناسی در باورهای خداگرایانه ) ، سلیقه ای پاک نشود .
      ویرایش توسط Lavson : ۱۳۸۷/۰۴/۲۲ در ساعت 09:30
      قل هاتوا برهانکم ،ان کنتم صادقین .

      بگو برهانتان را بیاورید اگر راستگو هستید .

    6. #114
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 452 تشکر : 0
      مورد تشکر: 54 در 47 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      alijohar آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط زنون نمایش پست
      ... از اربابان خود دلیل بیاورید نه از فرزانگان ما ...
      ایدئو لوژی مترقی مبتنی بر نظریه توحید به ما یاد داده بگویید : سلام
      در "لا احب الافلین " پاکی ز صورت ها یقین
      در پیش چشم های غیب بین ؛ هر دم زتو تمثال ها

    7. #115
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 452 تشکر : 0
      مورد تشکر: 54 در 47 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      alijohar آنلاین نیست.



      1- قرآن ارث پدری کسی نیست ؛ کسی نمیتواند بگوید قران نخوانید چون ممکن است منحرف شوید ؛ با فحاشی های رایج هم نمی توانند جلو قرآن خواندن مردم را بگیرند . قرآن را خدا برای انسان ها فرستاد که بخوانند و بفهمند و عمل کنند.
      2- حضرت امام خمینی (ره) نیز ارث پدری کسی نیست. سند نام بلند ایشان را به نان کسی نزدند.15 خرداداز یادمان نرفته چه کسانی قیام ایشان را اشتباه تلقی کرده و بر خلاف سیره ! مینامیدند.
      3- حکیم بزرگ ما ایرانیان ؛ صدر المتالهین نیز ارث پدری کسی نیست. اگر اظهار نظر ایشان در خصوص زن خطاست و نیز اگر کسی می گوید روح نم یتواند روحانیه من البقا باشد , نفی کامل ارزش ها و اندیشه های ایشان نیست.
      4- جزم گرایی و مطلق اندیشی بر خلاف نظریه توحید است. دگماتیسم نقابدار ؛ در هزاره سوم جایی ندارد.
      5- شریعتی گرچه چهره تابناک جهان اسلام در دوران مبارزه است و نام ایشان در ردیف نام های بلندی چون فرانتس فانون ؛ شیخ محمد عبدو ؛ اقبال و سید جمال است بلکه بالاتر , اما اشتباهات تئوریک هم داشت. اگر او بزرگ است مطلق نیست .
      6- در هیچ جا من به کسی اهانت نکردم ؛ فقط نقد کردم ؛ اما این شما یید که بدترین فحاشی ها را به من روا داشتید . حکمت و موعضه احسن را هم دیدیم
      7- جناب لاوسون ؟! پاسخ پیام شما را دقیق میدهم ؛ اما هیچ وقت خود را حقیر ندانید ؛ بخودتان احترام بگذارید ؛ اینطور نباشد که اگر فقط آقایان حق قرآن خواندن دارند فقط آنها حق بحث کردن هم داشته باشند. اخلاق عملی جناب زنون را هم که دیدید مرا عامل امپریالیسم شرق و غرب نامید ؛ به ایشان از قول من بگویی : اذا جائکم فاسق بنبا ، فتبینوا ! جان من !
      در "لا احب الافلین " پاکی ز صورت ها یقین
      در پیش چشم های غیب بین ؛ هر دم زتو تمثال ها

    8. #116
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۷
      نوشته : 43 تشکر : 25
      مورد تشکر: 46 در 32 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      زنون آنلاین نیست.



      درود
      دیدم ارادت خاصی به امام خمینی دارید گفتم از کتاب ولایت فقیه امام خمینی و همچنین کتاب بیع ایشان برایتان حدیثی ذکر کنم لذت برده و تامل بیشتری کنید
      از امام حسین علیه السلام نقل شده :
      امور و کارهای خود را به دست علما بالله که امین به حلال و حرام خدا هستند بسپارید
      مستدرک وسائل الشیعه ج 17 ص 316
      همچنین نامه یی از امام عصر در زمان ظهور بین دو غیبت به اسحاق بن یعقوب : در حوادثی که رخ می دهد به راویان احادیث ما رجوع کنید که قطعا ایشان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان می باشم
      کمال الدین ج 2 باب 45 و جواهر الکلام ج 11 ص 190
      همچنین از امام حسن عسگری منقول است :
      بر عوام لازم است از فروروندگان در دین که حافظ نفس خویش هستند و مطیع امر مولای خود می باشند پیروی کنند نه از همه آنها .
      وسایل الشیعه ج 27 ص 131و احتجاجات طبرسی ج 2 ص 283
      این عوام در بیان معصوم چرا ذکر شد ؟ مگر همه صاحب عقل نیستند و نمی توانند خودسرانه از قرآن و حدیث استنباط کنند ؟؟؟؟؟؟؟
      افسوس که باز بر میل خود می تنید و سر از اطاعت اعلم بر می تابید که عالم باید به اعلم رجوع کند تا تایید تفکرات خود را بیابد . چنان که سید عبد العظیم حسنی معروف به شاه عبد العظیم به نزد امام عصر خود رفت و گفت : اعتقادات مرا در اصول دین بشنو و اگر خللی دارد برایم گوشزد کن .
      نوعی امتحان دادن و تاییدیه گرفتن . چنان که نظام آموزشی در هر کجای دنیا در هر رشته یی چنین است . و اگر امام غائب بود و یا در دسترس نبود مثل شرایط کنونی باید به هرج و مرج شخصی دل بست ؟ شما هنوز هم دین را کاملا عوامانه لحاظ می کنید و ساحت کسب ثواب را از مبانی تئوریک و نظری آن جدا نمی دانید ... مقام عمل با نظر دو تاست و مبانی نظری پایه ی مبانی عملیست وقتی مبانی نظری را نشناسی عملی پوستی و قشری داری که اگر چه در ظل رحمت بی کران خدا لحاظ می شود اما همتای مقام علما نیست . آیا آنکه مقام علمی در دین دارد و کیفیت عملش نیز بالاست با آنکه علم اندکی دارد و به همان دلیل عملش مشوب است یکی است ؟ چرا وقتی پیامبر با چند تن از اصحاب وارد مسجد شدند و دو حلقه را دیدند که جمعی مشغول عبادت بودند و جمعی به بحث دین همت گمارده بودند حضرت حلقه مباحثان را بر گزید ؟؟؟؟ مگر حلقه دیگر جز در عمل به دین می پرداختند ؟؟؟؟ هنوز دلیلی قرآنی و حدیثی بر شرافت نادان و یا کم بهره بر دانا و عالم برایم نفرمودید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      منتظر دلیل مستند هستم . قل هاتوا برهانکم ان کمنتم صادقین
      بدرود
      بشناس قدر خویش که دریای گوهری

    9. #117
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۷
      نوشته : 70 تشکر : 74
      مورد تشکر: 43 در 29 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      haghdoost آنلاین نیست.

      تذکر واخطار2




      این تقسیم بندی ، خود موهوم است . (من در آوردی)
      در کدام متدولوژی (روش تحقیق) این تقسیم بندی انجام شده ؟!
      منبع اعلام کنید ...
      اصلا"‌شما میدونی عقل چیه !!!
      اولین منبعی که از زیرش فرار کردیدو الان ماهرانه سعی در ماست مالی آن هستید
      جمع بندیتان هم کلا" غلط است

      7- جناب لاوسون ؟! پاسخ پیام شما را دقیق میدهم ؛ اما هیچ وقت خود را حقیر ندانید ؛ بخودتان احترام بگذارید ؛ اینطور نباشد که اگر فقط آقایان حق قرآن خواندن دارند فقط آنها حق بحث کردن هم داشته باشند. اخلاق عملی جناب زنون را هم که دیدید مرا عامل امپریالیسم شرق و غرب نامید ؛ به ایشان از قول من بگویی : اذا جائکم فاسق بنبا ، فتبینوا ! جان من !
      .................................................. ...........

      با سلام مجدد به دوستان زحمت کش: لاوسون - زنون - علیجوهر...
      دوستان گرامی مستحضرید که هدف اصلی دراین کانون مباحثه منطقی و تضارب آراء برای نزدیک شدن به حقیقت است. و چون حق در نزد ما قرآن است برای دعوت دیگران شایسته است از الفاظ و تعلیمات قرآنی بهره جست.
      اذا مروا بالغو مرو کراما ... اذا خاطبهم الجاهلون قالو ا سلاما . فبما رحمة من الله لنت لهم و... ده ها آیه دیگر.
      و از طرفی مجاز نیستیم به معتقدات دیگران با دیده تحقیر بنگریم

      آقای علیجوهر مدعی هستند که شیعه اند ما با دشمنان خدا و اهل بیت موظفیم با قول لین صحبت کنیم . چه رسد با ایشان که دوستار اهل بیت است.
      حقیقت مطلق فقط در قرآن است . پس بدون حاشیه روی از قرآن و عقل استناد بفرمائید. تا طرف مقابل ناراحت نشود. اگر چنین شود اجر و مزد کار در نزد خدا زیر سوال نمیرود؟
      امید است این آخرین یادآوری باشد .
      دوستارتان . حق دوست
      ویرایش توسط haghdoost : ۱۳۸۷/۰۴/۲۲ در ساعت 15:06
      بر درمدرسه ی علم گذر باید کرد --- نزداستاد خرد کسب هنر باید کرد <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>


    10. تشكر : Lavson
    11. #118
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 87 تشکر : 72
      مورد تشکر: 57 در 35 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      Lavson آنلاین نیست.



      سلام...

      قرآن ارث پدری کسی نیست ؛ کسی نمیتواند بگوید قران نخوانید چون ممکن است منحرف شوی
      کسی چنین دعوی نداشته و ندارد . شما مجازید قرآن بخوانید و هر برداشتی از قرآن ، داشته باشید .
      اما ما با ترویج آن مخالفیم . اگر هر نظری(مثل توحیدی من درآوردی) روا باشد و هر تفسیری و به جا ، آن وقت به قول جناب زنون بلبشویی به راه میافتد که نگو و نپرس.
      بالاخره باید معیاری برای درست و غلط بودن نظرات موجود باشد یانه . ؟؟؟
      این معیار از دید خود قرآن و احادیث (که تماما" درپستهای قبل ذکر شد) اهل فن(علما) هستند . اما متأسفانه شما این قضیه رو به این صورت تعبیر کردید که این اهل فن ، حتما" از قرآن ارث پدری میخواهند . (این نمونه ای از مغلطه های شماست ، البته با کمال احترام)

      حکیم بزرگ ما ایرانیان ؛ صدر المتالهین نیز ارث پدری کسی نیست.اگر اظهار نظر ایشان در خصوص زن خطاست
      قبلا در سایت گفتگو دات کام ، صفی العقلی به نام دزیره بیخدا چنین داعیه ای داشت که صدرا زنان را حیوان میخواند که مهملاتش را نمایاندم .که همانا منظور از حیوان ،حَیَوان به مفهوم ظریف است و ...
      بنده بر این عقیده ام که جنس ایمان و یقین صدرا ، از جنس ایمان ویقین پیامبران است و نسبت به دیگر فلاسفه کمترین خطاها ، از آن صدرا بوده . به همین جهت خود را محکوم به قبول نظراتش میدانم چر که فعلا" (باز هم میگویم فعلا) سد محکمتری نمیابم.
      ولی آن به این مفهوم نیست که ، صدر المتالهین ارث پدری کسی است .

      اگر او بزرگ است مطلق نیست .
      البته میتوانید در این زمینه از غرب هم کمک بگیرید چرا که در فلسفه تحلیلی نوین ، در هیچ گزاره ای یقین صد در صد حاصل نمیشود .

      جناب لاوسون ؟! اینطور نباشد که اگر فقط آقایان حق قرآن خواندن دارند فقط آنها حق بحث کردن هم داشته باشند.
      نمیدانم منظورتان دقیقا" چیست . ؟؟
      اما بابی شد برای اینکه دعوت کنم از عزیزان دیگر که در گفتمان شرکت کنند
      سکوت مدیران و کاربرانی که تا چند صفحه قبل برای آرام نگه داشتنشان باید التماس میکردم ، کمی مشکوک به نظر میرسد.
      ویرایش توسط Lavson : ۱۳۸۷/۰۴/۲۲ در ساعت 15:30
      قل هاتوا برهانکم ،ان کنتم صادقین .

      بگو برهانتان را بیاورید اگر راستگو هستید .

    12. #119
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۷
      نوشته : 452 تشکر : 0
      مورد تشکر: 54 در 47 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      alijohar آنلاین نیست.



      1- بله ؛ حقیقت مطلق در قرآن است ولی ما درک نسبی از قرآن داریم ؛ و نسبیت آن بر میگردد به خصلت ها و دانش ما . کسی نم یتواند ادعای درک مطلق از قرآن کند . فقط و فقط شخص شخیص حضرت محمد (ص) میدانست که منظور صد در صدی خداوند از بیان فلان ایه چیست . بقیه به نسبت چیز هایی میفهمند و فهمیدند.
      2- با این وجود ؛ خداوند دست ما را در خواندن و فهمیدن و عمل کردن به قرآن باز گذاشت. او نگفت بخوانید و نفهمید ! و همچنین نفرمود اگر فهمیدید احتیاط واجب آن است که عمل نکنید !
      3- عوام یعنی چی ؟ مرز بین عوام و علما کجاست ؟ تعریفی که من از عالم دینی دارم اینست که دروس زیر را پاس کرده باشد :
      1- ریاضیات عالی 12 واحد
      2- فیزیک مکانیک و کوانتوم 16 واحد
      3- زیست شناسی 6 واحد
      4- زمین شناسی 3 واحد
      5- فیزیک ستاره شناسی 8 واحد
      6- زبان عربی 9 واحد - خواندن و فهمیدن -
      7- زبان انگلیسی 12 واحد - خواندن و فهمیدن -
      8- فلسفه اسلامی 12 واحد
      9- فلسفه غرب 14 واحد
      10- تاریخ فلسفه 4 واحد
      11- تاریخ علم 8 واحد
      12- تاریخ ادیان 8 واحد
      13- تاریخ فرق اسلامی 8 واحد
      14- ادبیات عرب 4 واحد
      15 ادبیات ایران 12 واحد
      16- تاریخ قرون وسطی 2 واحد
      17 - تاریخ اروپا و امریکا 2 واحد
      18- روان شناسی 4 واحد
      19- جامعه شناسی 16 واحد
      20- icdl - بی واحد
      این یعنی یک فوق دیپلم امور دین .
      کسی نمی تواند تمام قرآن را تفسیر کند ؛ یعنی چی تفسیر تمام قرآن؟
      با قرآن و دین ما باید به یک روش علمی و مهندسی بر خورد شود . ولی این به معنای نفی خواندن و فهمیدن و عمل به قرآن نیست.
      4- سوال : آیا با شناختی که شما از من دارید آیا من در گروه عوام قرار م یگیرم ؟
      در "لا احب الافلین " پاکی ز صورت ها یقین
      در پیش چشم های غیب بین ؛ هر دم زتو تمثال ها

    13. #120
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۷
      نوشته : 43 تشکر : 25
      مورد تشکر: 46 در 32 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      زنون آنلاین نیست.



      باسلام خدمت مدیر محترم جناب حق دوست
      منظور من هم از اولین پستها تا اینجا همین است . قبول دارم از بحث منحرف شدیم ولی عامل را جویا شوید لطفا ...
      مگر نفرمودید :
      پس بدون حاشیه روی از قرآن و عقل استناد بفرمائید
      آیا شما نیز چون جناب علیجوهر معتقدید که هر عقلی با هر گونه برداشتی می تواند از قرآن مکتب بسازد ؟! بدون هیچ بازخورد اجتماعی و انحرافی ؟ تکلیف مطالبی که در قرآن باز نشده نظیر کیفیت نماز و وضو و نیاز به رجوع به احادیث دارد چه می شود ؟ آیا وزان قرآن به تنهایی کافی است ؟ حدیث تقلین را ندیده باید گرفت ؟
      روی سخن من و جناب لاوسون و برخی دوستان دیگر در این است که جناب علیجوهر برای این مطالب سندی ذکر کنند که فرمودند :
      در قرآن آمده که
      قرآن به ما می گوید همه چیز از جنس روح است و جهان از روح درست شده
      و این که
      روح دارای طیف است
      و اینکه تقسیم بندی علم از دید حدیث رسول اکرم خطاست !
      استاد مصباح که فرمودند : ماده یعنی جرم بعلاوه انرژی و جناب علجوهر فرمودند :غلط است . بدون ذکر علت !!! و تعریف خود که فرمودند :
      ماده همان نقش های موهوم است
      . باز هم بدون ذکر علت !!! و
      بر اساس نظریه توحید خداوند 15 میلیارد سال وقت تلف کرد تا انسان را خلق کرد
      و دها نکته مبهم دیگر را مستند به آیات کنند ... ولی هنوز هیچ پاسخی از جانب ایشان دریافت نکرده ایم !!!
      مشکل از چیست ؟ از ماست که مطالبه دلیل می کنیم و ایشان طفره می روند !!!
      مگر نفرمودید :
      هدف اصلی دراین کانون مباحثه منطقی

      است ؟ خوب می شود از جناب عالیجوهر مطالبه منطقی مشخص کنید ؟ که به کدام دلیل و منطق محکم و متشابه را به رسول اکرم نسبت می دهند ؟! آن هم با این لحن ؟
      باید از حضرت محمد (ص) پرسید ، میخواست مشخص کند ؛ محکم و متشابه نیاورد

      امیدوارم جناب علیجوهر بر میزان منطقی مقبول و منطوق و متن آیات قرآن دلیل ارائه کنند . ما منتظریم ...
      بدرود
      بشناس قدر خویش که دریای گوهری

    14. تشكرها 2 : haghdoost, Lavson
    صفحه 12 از 19 نخستنخست ... 21011121314 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    موضوعات مشابه

    1. پاسخ: 0
      آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۱, 13:10
    2. پاسخ: 4
      آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۴/۲۳, 18:46
    3. آيا بشر مى تواند از راه تكنيك جديد به سعادت برسد؟
      توسط shamime_yas در انجمن سایر موارد
      پاسخ: 1
      آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۱۹, 01:02
    4. پاسخ: 0
      آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۱۷, 14:39
    5. پاسخ: 0
      آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۰۹/۱۷, 00:21

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •