• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 28
    1. #1
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 129 تشکر : 0
      مورد تشکر: 138 در 60 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      @█ عشق من خدا █@ آنلاین نیست.

      اثبات خدا از طریق علمی












      لطفا از نظر کاملا علمی وجود خدا را ثابت کنید.


      لطفا لینک ندهید یا دینی و تعصبی هم پاسخ ندهید.





      بارالها!

      امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

      یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


    2.  

    3. #2
      همکار مدیر ارجاع سؤالات
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۹۱
      نوشته : 680 تشکر : 1,197
      مورد تشکر: 1,323 در 541 پست
      حضور : 13 روز 10 ساعت 43 دقیقه
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      Mehrabon
      طاهر آنلاین نیست.







      با نام و یاد دوست












      کارشناس بحث: استاد شعیب


    4. #3
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۹
      نوشته : 3,507 تشکر : 1,712
      مورد تشکر: 7,255 در 2,753 پست
      حضور : 34 روز 16 ساعت 12 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 532
      فریاد : یا حی یا قیوم
      yanoor آنلاین نیست.



      چگونه وجود خدا را براي يك كافر اثبات كنيم؟ http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=128497

      ////////////////////////////////

      برهان نظم
      ...............................
      در حالیکه یک ماشین ساده ساخت بشری طراح و سازنده‏ای لازم دارد، چگونه ممکن است موجوداتی که هزاران مرتبه پیچیده‏تر و عجیب‏تر از آنند، صانعی نداشته باشند.» (1)
      سخنان این دانشمند ، مربوط به برهان نظم است که به طورخلاصه نمی تواند یک مجموعه منظم حتی یک موجود بسیار کوچک به صورت تصادف و اتفاق به وجود آید ، بلکه به سازنده و خالق حکیم و دانا تعلق دارد و پذیرش تصادف در خلقت آن قدر بی دلیل است که مانند پذیرش به وجود آمدن یک کتاب فلسفی و عملی دقیق با انفجار یک کارخانه چاپ کتاب.
      برای توضیح بیشنر ، به کتاب اثبات وجود خدا به قلم چهل تن از دانشمندان تالیف جان کلوور ترجمه احمد آرام مراجعه فرمایید.

      ///////////////////////////////


      آیا شما نیروی جذبه - اصوات - مولکولهای هوا و بوهای مختلف و فرکانسهای اموج مختلف را در جلوی چشمانتان به صورت جسم و اجسام می بینید ؟

      جواب شما حتما خیر است پس از نظر عقلی هم خالق این همه چیزهای موجود نادیدنی می تواند نادیدنی باشد
      ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ در ساعت 19:17
      اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

      گروه مادران و پدران و فرزندان از همکاران و کاربران محترم صرفا عضو خانم می پذیرد در آدرس :

      http://www.askquran.ir/group225.html

      http://www.sheekh-3arb.info/islam/Li...u80m0oe8oa.gif
      یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

      http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


    5. #4
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 129 تشکر : 0
      مورد تشکر: 138 در 60 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      @█ عشق من خدا █@ آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط yanoor نمایش پست
      چگونه وجود خدا را براي يك كافر اثبات كنيم؟ http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=128497

      ////////////////////////////////


      آیا شما نیروی جذبه - اصوات - مولکولهای هوا و بوهای مختلف و فرکانسهای اموج مختلف را در جلوی چشمانتان به صورت جسم و اجسام می بینید ؟

      جواب شما حتما خیر است پس از نظر عقلی هم خالق این همه چیزهای موجود نادیدنی می تواند نادیدنی باشد
      گفتم کاملا عقلی و منطقی جواب دهید.نه نظرتان را بگویید.
      چه کسی گفت ندیدن خدا دلیل بر بودنش است. امکان دارد نه تنها دیده نمیشود بلکه وجود هم نداشته باشد.

      مثلا دیو چراغ جادو را کسی ندیده است.آیا ندیدنش دلیل بر وجودش است؟

      مثلا در شعرها از سیمرغ نام برده شده است.آیا دلیل ندیدن سیمرغ وجود سیمرغ را اثبات میکند؟

      و هزاران مورد دیگر.

      لطفا منطقی پاسخ بگویید و از ریسمان بافتن به جد اجتناب بفرمایید.

      دانشمندان میگویند زمین بر اثر یک اتفاق به وجود آمد و انسان تکامل یافته گونه های دیگر است. (نمیخواهم وارد این بحث بشوم)

      بدون ربط چیزها به هم وجود خدا را عقلی ، علمی و منطقی اثبات کنید.

      قبلا از پاسختان تشکر میکنم.




      بارالها!

      امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

      یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


    6. تشكر : متحیر
    7. #5
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۹
      نوشته : 3,507 تشکر : 1,712
      مورد تشکر: 7,255 در 2,753 پست
      حضور : 34 روز 16 ساعت 12 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 532
      فریاد : یا حی یا قیوم
      yanoor آنلاین نیست.



      در قرآن کریم آمده که همه چیز از آب آفریده شده است در سوره نور :

      خبرگزاری فارس: گاهی برخی افراد از آیه «هر چیز زنده‌ای را از آب خلق کردیم» برای اثبات تئوری داروین کمک می‌گیرند، در عین حال خلقت همه چیز از آب را اعجاز نمی‌دانند، در حالی که پیامبر(ص) نیز می‌فرماید: «هر چیزى از آب آفریده شده است». .....................

      قرآن در چند آیات آب را منشأ پیدایش حیات در روى کره زمین مى‌داند: «... وَجَعَلْنا مِنَ الماءِ کُلَّ شَیء حَىٍّ...» (1) و هر چیز زنده‌اى را از آب پدید آوردیم... . پیامبر اکرم(ص) نیز در حدیثی «کل شىء خلق من الماء»(2)، هر چیزى از آب آفریده شده است؛ اشاره دارد، آب به مایعى گفته مى شود که از دو عنصر هیدروژن (1/11%) و اکسیژن (9/88%) ساخته شده است. (3)
      ...............................
      جالب اینکه دانشمندان امروز معتقدند که نخستین جوانه حیات در اعماق دریاها پیدا شده است، به همین دلیل آغاز حیات و زندگى را از آب مى‏دانند و اگر قرآن آفرینش انسان را از خاک مى‏شمرد، نباید فراموش کنیم، منظور از خاک همان طین (گل) است که ترکیبى از آب و خاک است.

      http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911113000444


      در ضمن کاملا عقلی و منطقی جواب دادم شما متاسفانه جواب من را برای خودتان غیر معقول پیچانده اید و در این مورد دیگر بحثی ندارم

      به قول معروف اگر در خانه کس است یک حرف بس است
      ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ در ساعت 21:35
      اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

      گروه مادران و پدران و فرزندان از همکاران و کاربران محترم صرفا عضو خانم می پذیرد در آدرس :

      http://www.askquran.ir/group225.html

      http://www.sheekh-3arb.info/islam/Li...u80m0oe8oa.gif
      یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

      http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


    8. #6
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 129 تشکر : 0
      مورد تشکر: 138 در 60 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      @█ عشق من خدا █@ آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط yanoor نمایش پست
      در قرآن کریم آمده که همه چیز از آب آفریده شده است در سوره نور :

      خبرگزاری فارس: گاهی برخی افراد از آیه «هر چیز زنده‌ای را از آب خلق کردیم» برای اثبات تئوری داروین کمک می‌گیرند، در عین حال خلقت همه چیز از آب را اعجاز نمی‌دانند، در حالی که پیامبر(ص) نیز می‌فرماید: «هر چیزى از آب آفریده شده است». .....................

      قرآن در چند آیات آب را منشأ پیدایش حیات در روى کره زمین مى‌داند: «... وَجَعَلْنا مِنَ الماءِ کُلَّ شَیء حَىٍّ...» (1) و هر چیز زنده‌اى را از آب پدید آوردیم... . پیامبر اکرم(ص) نیز در حدیثی «کل شىء خلق من الماء»(2)، هر چیزى از آب آفریده شده است؛ اشاره دارد، آب به مایعى گفته مى شود که از دو عنصر هیدروژن (1/11%) و اکسیژن (9/88%) ساخته شده است. (3)
      ...............................
      جالب اینکه دانشمندان امروز معتقدند که نخستین جوانه حیات در اعماق دریاها پیدا شده است، به همین دلیل آغاز حیات و زندگى را از آب مى‏دانند و اگر قرآن آفرینش انسان را از خاک مى‏شمرد، نباید فراموش کنیم، منظور از خاک همان طین (گل) است که ترکیبى از آب و خاک است.

      http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911113000444


      در ضمن کاملا عقلی و منطقی جواب دادم شما متاسفانه جواب من را برای خودتان غیر معقول پیچانده اید و در این مورد دیگر بحثی ندارم

      به قول معروف اگر در خانه کس است یک حرف بس است
      اما تمام پستهای شما پاسخ دینی به بنده بود نه منطقی.
      زمانی که میگویم منطقی پاسخ دهید به این معناست که آیه قرآن نیاورید.

      شما فقط میگویید که فلان دانشمند این را گفت و این حرف در قرآن هم است.نویسنده قرآن کیست!؟

      بنده تقاضا دارم یک کارشناس بیاید و پاسخ بدهد و از آوردن آیه قرآن به پرهیزد.




      بارالها!

      امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

      یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


    9. #7
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 19 تشکر : 5
      مورد تشکر: 5 در 5 پست
      حضور : 3 ساعت 41 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      baran آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط yanoor نمایش پست
      چگونه وجود خدا را براي يك كافر اثبات كنيم؟ http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=128497

      ////////////////////////////////

      برهان نظم
      ...............................
      در حالیکه یک ماشین ساده ساخت بشری طراح و سازنده‏ای لازم دارد، چگونه ممکن است موجوداتی که هزاران مرتبه پیچیده‏تر و عجیب‏تر از آنند، صانعی نداشته باشند.» (1)
      سخنان این دانشمند ، مربوط به برهان نظم است که به طورخلاصه نمی تواند یک مجموعه منظم حتی یک موجود بسیار کوچک به صورت تصادف و اتفاق به وجود آید ، بلکه به سازنده و خالق حکیم و دانا تعلق دارد و پذیرش تصادف در خلقت آن قدر بی دلیل است که مانند پذیرش به وجود آمدن یک کتاب فلسفی و عملی دقیق با انفجار یک کارخانه چاپ کتاب.
      برهان نظم زمانی میتونه برای اثبات وجود خدا بکاربرده بشه ک فراموش کنیم بودن و هستن جهان درگرو همین روابط هست. مگه ممکنه جور دیگه ای هم ماده بوجود بیاد ؟ تاریکی بدون روشنی معنی نداره. برعکسش هم صادقه. پس اگر نتونین یک جهان فاقد چنین نظمی رو نشون بدین درواقع نظم هم برهان هیچ چیزی نمیشه.

      آیا شما نیروی جذبه - اصوات - مولکولهای هوا و بوهای مختلف و فرکانسهای اموج مختلف را در جلوی چشمانتان به صورت جسم و اجسام می بینید ؟

      جواب شما حتما خیر است پس از نظر عقلی هم خالق این همه چیزهای موجود نادیدنی می تواند نادیدنی باشد
      شما چطور ب وجود این چیزهائی ک گفتید پی بردید؟ آیا فکر میکنید بشر هنوز در عصر جاهلیته و دیدن رو فقط ب مرایای بصری تعمیم میده؟ دیدن بمعنی دیدن با دوربین و ذره بین و تلسکوپ و .... هم هست. ما از نشانه ها استنتاج میکنیم. چیزهائی ک شما نام بردید فقط ی چیز رو ازش استنتاج میکنیم: نیروی ماده.
      ادعا: ماده هیچ نیازی ب خالق نداره و خودش خودشو بوجود میاره. بوجود آورده و میاره و خواهد آورد. ...و بودن ماده بمعنی همین چیزی هست ک شما بهش میگین نظم. اگه مایل باشید میتونم اینو بهتون ثابت کنم.

    10. #8
      کارشناس پاسخگوی اعتقادی
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۹۱
      نوشته : 226 تشکر : 29
      مورد تشکر: 407 در 187 پست
      حضور : 5 روز 52 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      شعیب آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط @█ آتئوس █@ نمایش پست
      لطفا از نظر کاملا علمی وجود خدا را ثابت کنید.


      لطفا لینک ندهید یا دینی و تعصبی هم پاسخ ندهید.
      دلایل فراوانی بر اثبات وجود خدا اقامه شده است که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
      1-برهان امکان، یا برهان «امکان و وجوب».
      این برهان از چهار مقدمه‌ یقینی تشکیل می یابد:
      الف) هیچ ممکن الوجودی ذاتاً ضرورت وجود ندارد، یعنی هنگامی که عقل، ماهیتش را در نظر می گیرد، آن را نسبت به وجود و عدم، یکسان می بیند و صرف نظر از وجود علت، ضرورتی برای وجود آن نمی بیند.
      این مقدمه، بدیهی و بی نیاز از اثبات است. زیرا محمول آن از تحلیل مفهوم موضوع به دست می آید و فرض ممکن الوجود بودن عیناً فرض نداشتن ضرورت وجود است.
      ب) هیچ موجودی بدون وصف ضرورت، تحقق نمی یابد، یعنی تا هنگامی که همه راه های عدم به روی آن مسدود نشود، به وجود نمی آید، و به قول فلاسفه «الشیء ما لم یجب لم یوجد». به دیگر سخن: موجود یا ذاتاً واجب الوجود است و خود به خود ضرورت وجود دارد و یا ممکن الوجود است، و چنین موجودی تنها در صورتی تحقق می یابد که علتی آن را ایجاب کند و وجود آن را به سر حدّ ضرورت برساند، یعنی به گونه ای شود که امکان عدم نداشته باشد. این مقدمه هم یقینی و غیر قابل تشکیک است.
      ج) هنگامی که وصف ضرورت، مقتضای ذات موجودی نبود، ناچار از ناحیه موجود دیگری به آن می رسد، یعنی علت تامه، وجود معلول را ضرورت بالغیر می سازد.
      این مقدمه نیز بدیهی و غیر قابل تردید است، زیرا هر وصفی از دو حال، خارج نیست: یا بالذات است و یا بالغیر. هنگامی که بالذات نبود، ناچار بالغیر خواهد بود. پس وصف ضرورت هم که لازمه هر وجودی است، اگر بالذات نباشد، ناچار در پرتو موجود دیگری حاصل می‌شود که آن را علت می نامند.
      د) دور و تسلسل در علل محال است. این مقدمه هم یقینی است، زیرا دور و تسلسل برگشت به اجتماع نقیضین می نماید و محال بودن اجتماع نقیضین بدیهی است.
      با توجه به این مقدّمات یقینی، برهان امکان به این صورت تقریر می‌شود: موجودات جهان، همگی با وصف ضرورت بالغیر،‌ موجود می شوند، زیرا از یک سو ممکن الوجود هستند و ذاتاً وصف ضرورت را ندارند (مقدمة اوّل) و از سوی دیگر، هیچ موجودی بدون وصف ضرورت تحقق نمی یابد (مقدمه دوم) پس ناچار، دارای وصف ضرورت بالغیر می‌باشند و وجود هر یک از آن‌ها به وسیلة علتی ایجاب می‌شود (مقدمه سوم).
      اکنون اگر فرض کنیم که وجود آن‌ها به وسیله یک دیگر ضرورت می یابد، لازمه اش دَوْر در علل است و اگر فرض کنیم که سلسلة علل،‌تا بی نهایت پیش می رود، لازمه اش تسلسل است و هر دوی آن‌ها باطل و محال می‌باشد(مقدمه چهارم) پس ناچار باید بپذیریم که در رأس سلسله علت ها موجودی است که خود به خود ضرورت وجود دارد، یعنی واجب الوجود است.
      این برهان را به صورت دیگری نیز می توان تقریر کرد که نیازی به مقدمه چهارم (ابطال دور و تسلسل) نداشته باشد، و آن این که: مجموعه ممکنات به هر صورت که فرض شود، بدون وجود واجب الوجود بالذات، ضرورتی در آن‌ها تحقق نمی یابد، در نتیجه، هیچ یک از آن‌ها موجود نمی شود، زیرا هیچ کدام از آن‌ها خود به خود دارای ضرورتی نیستند تا دیگری در پرتو آن ضرورت یابد.
      به دیگر سخن: ضرورت وجود در هر ممکن الوجودی ضرورتی عاریتی است و تا ضرورتی بالذات نباشد، جایی برای ضرورت های عاریتی نخواهد بود.
      2ـ برهان تقدّم:
      علت، تقدّم وجودی دارد بر معلول (نه تقدّم زمانی). معلول با این که هم زمان با علت است و از این نظر تقدّم و تأخری در کار نیست، در مرحله و مرتبه بعد از علت قرار گرفته و مشروط به وجود علت است، بر خلاف علت که مشروط به وجود معلول نیست، یعنی درباره معلول صادق است: «تا علت وجود پیدا نکند، او وجود پیدا نمی‌کند» اما درباره علت صادق نیست که: «تا معلول وجود پیدا نکند، او وجود پیدا نمی کند». کلمه «تا» مفید مفهوم شرطیّت و مشروطیّت و تقدّم ذاتی است.
      مثال: فرض می‌کنیم گروهی می خواهند در امری، مثلاً حمله به دشمن، اقدام کنند اما هیچ یک از آن‌ها حاضر نیست پیش قدم شود و حتی حاضر نیست هم قدم باشد. به سراغ هر کدام که می رویم، می‌گوید «تا» فلان شخص حمله نکند، من حمله نخواهم کرد. شخص دوم همین را نسبت به شخص سوم می‌گوید و شخص سوم نسبت به شخص چهارم و همین طور... یک نفر پیدا نمی شود که بلا شرط حمله کند. آیا ممکن است در چنین وضعی حمله صورت گیرد؟ البته نه، زیرا حمله ها مشروط است به حمله دیگر، حمله غیر مشروط وجود ندارد و حمله های مشروط که سلسله را تشکیل می دهند، بدون شرط، وجود پیدا نمی کنند، نتیجه این است که هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.
      اگر سلسله ای غیر متناهی از علل و معلولات فرض کنیم، چون همه ممکن الوجود می باشند، وجود هر کدام مشروط بر وجود دیگری است که آن دیگری نیز به نوبه خود مشروط به دیگری است، تمام آن‌ها به زبان حال می‌گویند «تا» آن یکی دیگر وجود پیدا نکند،‌ ما وجود پیدا نخواهیم کرد، و چون این زبان حال، زبان همه است، بلا استثنا، پس همه یک جا مشروط هایی هستند که شرط شان وجود ندارد، پس هیچ یک وجود پیدا نخواهد کرد.
      از طرف دیگر چون می بینیم موجوداتی در عالَم هستی وجود دارد، پس ناچار واجب بالذات و علت غیر معلول و شرط غیر مشروطی در نظام هستی هست که این‌ها وجود پیدا کرده اند.

      3- برهان تجربی (دلیل علمی )
      مهم ترین دلایل علمی برای اثبات وجود خدا ، آن دلایلی است که از راه نظم موجود در طبیعت و موجودات طبیعی می توان به وجود خداوند حکیم و مدبر رسید . تمام رشته های علوم ثابت می کند که در دنیا نظام معجزه آسایی وجود دارد که اساس آن ،قوانین وسنن ثابت و غیر قابل انکار جهان هستی است. تلاش و کوشش دانشمندان و احاطه به این قوانین ،امکان می دهد که بشر از راز هستی پرده برداری کند که در این مختصر فقط به یک استدلال ساده از پرفسور ادموند کارل کورنفلد استاد و محقق شیمی لاستیک و داروهای ترکیبی آلی و تکامل شیمی آلی میآوریم؛ «پرفسور ادوین کانلین زیست‏شناس دانشگاه پرینستون غالبا میگفت: «احتمال پیدایش زندگی از تصادفات به همان اندازه است که در نتیجه حدوث انفجاری در یک چاپخانه، یک کتاب قطور لغت بوجود آید» من این بیان را بدون قید و شرط تأیید میکنم. من عقیده راسخ دارم که خدایی وجود دارد که جهان را خلق کرده و از آن نگهداری میکند... من خدا را خدایی (میدانم) که تمام کتب آسمانی از سوی وی نازل شده ودر آن کتاب خود را به عنوان خالق و صانع جهان به بشر شناسانده و راه مستقیم حقیقت را به او نشان داده است... من اجازه میخواهم تا از چگونگی تأثیر شیمی آلی که در تقویت ایمان من بسیار مؤثر افتاده شمه‏ای بیان کنم. ما وجود یک حکمت عالیه را برای خلقت طبیعت قبول میکنیم، والا باید بگوئیم که این جهان و طبیعت که ما آن را ادراک میکنیم، فقط و فقط در نتیجه تصادف بوجود آمده است. برای کسی که شگفتیها و رموز و نظم و ترتیب شیمی آلی را مخصوصا در اجسام زنده دیده است، تصور به وجود آمدن جهان در نتیجه تصادف بسیار دشوار و محال است. هر قدر ما ساختمان ذره را بیشتر مطالعه میکنیم و واکنش‏های این ذرات را بیشتر زیر نظر قرار میدهیم به همان اندازه روشن‏تر درمییابیم که یک عقل کل نقشه عالم طبیعت را طرح و با اراده و مشیت خود آن را خلق کرده است. این فکر نتیجه تجربه شخصی من است و غالب اوقات که در آزمایشگاه، میان اجسام بینهایت کوچک و فعل و انفعالات پیچیده و عجیب آنها کار میکنم، فکر عظمت و حکمت عالیه آفریدگار مرا مبهوت و متحیر میسازد.
      فعل و انفعالات سلول حیوانی به قدری عجیب و پیچیده است که اگر کوچکترین انحرافی در آنها روی دهد باعث بیماری حیوان میشود. واقعا عجیب است که سازمانی به پیچیدگی یک سلول حیوانی بتواند خودبخود به حیات و فعالیت خویش ادامه دهد. برای این کار حتما وجود پروردگار فوق‏العاده حکیمی ضرورت دارد. من هر قدر بیشتر در آزمایشگاهها به کار تجربی میپردازم، ایمانم راسختر و محکمتر میشود و نسبت به فکر و حال بعضی از همکاران بیدین خودم، در هر نقطه جهان که باشند، بیشتر میاندیشم. وضع آنها در نظر من معمایی شده است که چگونه با مشاهده این همه دلیل بارز، باز نمیخواهند به وجود صانع اقرار کنند. در حالیکه یک ماشین ساده ساخت بشری طراح و سازنده‏ای لازم دارد، چگونه ممکن است موجوداتی که هزاران مرتبه پیچیده‏تر و عجیب‏تر از آنند، صانعی نداشته باشند.» (1)
      سخنان این دانشمند ، مربوط به برهان نظم است که به طورخلاصه نمی تواند یک مجموعه منظم حتی یک موجود بسیار کوچک به صورت تصادف و اتفاق به وجود آید ، بلکه به سازنده و خالق حکیم و دانا تعلق دارد و پذیرش تصادف در خلقت آن قدر بی دلیل است که مانند پذیرش به وجود آمدن یک کتاب فلسفی و عملی دقیق با انفجار یک کارخانه چاپ کتاب.
      برای توضیح بیشنر ، به کتاب اثبات وجود خدا به قلم چهل تن از دانشمندان تالیف جان کلوور ترجمه احمد آرام مراجعه فرمایید.
      پی نوشت:
      1) اثبات وجود خدا، ص 230 ـ

      http://pasokhgoo.ir/fa/node/5931منبع : مرکز ملی پاسخگویی
      ویرایش توسط شعیب : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ در ساعت 22:35
      الهي كفي بي عزا ان اكون لك عبدا و كفي بي فخرا ان تكون لي ربا انت كما احب فاجعلني كما تحب
      معبودا بس است مرا اين عزت كه بنده توام و بس است مرا اين افتخار كه تو پروردگار مني.
      تو چناني كه دوست ميدارم مرا چنان كن كه دوست ميداري.
      امام علی (علیه السلام)

    11. #9
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 129 تشکر : 0
      مورد تشکر: 138 در 60 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      @█ عشق من خدا █@ آنلاین نیست.






      سلام درود خدمت کارشناس گرامی.
      زیبا بود و منطقی بود.آیا مورادی دیگر و کتاب های دیگر هم وجود دارد در این زمینه.
      اگر وجود دارد لطفا معرفی بفرمایید.


      یک سوال دیگر:
      خدایی که همه چیز را با این نظم و دقت آفریده چرا این نظم را در بین انسانها به وجود میاورده.
      زیرا تمام اکوسیستم جانوری هم دارای نظمی پیچیده و زیبا هستند بجز در میان انسانها.




      بارالها!

      امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

      یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


    12. تشكرها 2 : محدثه67, شعیب
    13. #10
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۲
      نوشته : 129 تشکر : 0
      مورد تشکر: 138 در 60 پست
      حضور : 1 روز 19 ساعت نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      @█ عشق من خدا █@ آنلاین نیست.



      آیا کتابی که نام برده اید را تمام کتابخانه ها دارند؟

      نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست
      کتاب اثبات وجود خدا به قلم چهل تن از دانشمندان تالیف جان کلوور ترجمه احمد آرام مراجعه فرمایید.




      بارالها!

      امشب تمام عاشقان را دست به سرکن.

      یک امشبی با من بمان با من سحر کن.


    14. تشكرها 2 : محدثه67, شعیب
    صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •